19 juli 2025, 19:33:09

De Valkjes van Irene.

Gestart door imv, 25 augustus 2005, 20:36:03

« vorige - volgende »

imv

Naast een eigen bedrijf is dat idd best veel.. ::)  Helaas heeft mijn robot-stofzuiger een beetje kuren..  :-\
Momenteel is het heerlijk rustig in huis. Ik heb de vogels buiten gezet en ze zijn er van onder de indruk  :P

Een valkcathi of cathivalk zit er denk ik niet in.. sowieso omdat het toch wel 2 poppen zijn, en ook omdat er niet op gebroed wordt.
Ze doen er echt helemaal niets mee. Jammer!

Groetjes,
Irene

imv

Vandaag ligt het 2e ei van Belle er.
Ze doet er helemaal niets mee. Maar dit ei ziet er iig normaal uit  :D

Drukke week deze week. Vandaag was Rogier jarig (gisteren gevierd) en had ik vanmiddag een crematie (leuke combi  :-X :( ) Daarna uit eten met Rogier en de kids  :P
Morgen is mijn vader jarig, moet ik werken en hebben Rogier en ik 's middags een gesprek bij de schoolmaatschappelijk werkster die aan het zoeken is of er een therapie (of tenminste iemand) is die Róbin kan helpen zich een beetje relaxter te voelen in voor haar "vreemde" situaties ( veranderingen, visite, plannen wijzigen, mensen die boos of geirriteerd zijn...)
We hebben er zelf niet zoveel hoop op, maar goed, praten kan nooit kwaad. De schoolmaatsch. werkster is de tussenpersoon tussen school en gezondheidszorg.. of zoiets  ::) ???

Woensdag een dagje vrij (jeeee), donderdag werken, vrijdag werken (sorry Carcoline, ik kan wéér niet mee zwemmen) en vrijdag gaat Rogier ook offshore voor een lang weekend. Zaterdag een halve dag werken en 2 verjaardagen... pfffffff o ja, zondag ook een verjaardag..
Juli is voor ons altijd een maand waarna je echt op vakantie moet. En dat gaan we ook doen. We gaan naar het allernieuwste park van Centerparcs in Frankrijk bij Reims.
Gisteren lazen we dat het park nog niet af is, dus we zagen onze vakantie al helemaal in het water vallen. Vandaag kregen we zowaar een telefoontje van Centerparcs dat onze vakantie wel door kan gaan, maar dat we de eerste 3 dagen nog een een "proef-periode" zitten. Daarom krijgen we nagenoeg onze hele vakantie terugbetaald, PLUS een korting van 400 euro op ons volgende verblijf, en zijn we de allereerste bewoners van het huisje  ;D ;D
Daar staat tegenover dat het zwembad waarschijnlijk de eerste 3 dagen nog niet open is (we gaan er 10 ) en dat we wat langer moeten wachten. Swah! Het is Frankrijk, dus wachten is daar heel normaal.
Eigenlijk vind ik het wel geweldig! Als het niet bevalt gaan we gewoon weg en hebben we ons geld terug. Bevalt het prima dan hebben we een bijna gratis vakantie. Haha

O ja, sorry, dit is even off-topic!

Verder denk ik er hard over om toch een buitenvoliere te maken. Dan kunnen de vogels lekker gaan vliegen. Hier in huis kan dat niet meer ivm Max  :-[

Groetjes,
Irene

carco

Sorry Rogier: vergeet ik je nog :-[
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

Uh Irene: Jeroen denkt nu al 2 weken nodig te hebben om HP uit te lezen ::)

Dat wordt een mooie vakantie voor jullie zeg volgende maand. Dat gaat ècht niet tegenvallen, dat kan gewoonweg niet :D

En Belle haar 2e ei alweer. Ach wie weet gaat ze nog wat doen er mee na het volgende ei of zo: ik denk dat Hedwig straks ook gezellig mee gaat doen voor de verandering ::)

Weer niet zwemmen :o >:( Ja zeg dat kan niet hoor :P

En wat de buitenvolière betreft heb ik al gezegd: gewoon doen.

Had je mijn mail nog onvangen voor de vakantie?

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Zo,je hebt het superdruk !!  :o
Maar na die drukte lekker heerlijk op vakantie.
En dan maar hopen dat de rest op het park gewoon helemaal gaat bevallen dat je niet terug hoeft te komen.
Heerlijk gaan genieten dus.

Voliere maken, gewoon doen !!
Ik vraaggeregeld aan de buuf(2 deuren verder) of ze er last van heeft.
Ze hoort ze nog maar af en toe,geen last dus.
De andere buren hoor ik ook nooit klagen.
En het is zo leuk !!  :D
Kan je lekker af en toe in de voliere gaan zitten,en lekker gaan kroelen met de kroelers.
Ook leuk voor de meiden.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Precies  ;)
Ik neem jou ook als voorbeeld. Lijkt me geweldig!

groetjes,
irene

*Yvon

Ik ga ervan blozen.  :-[ :-[  ;D

Wanneer gaan jullie beginnen ??  ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Irene, ;D

Scheelt je ook een hoop poetswerk in huis. ::)

imv

;D ;D
Ik moet na het verhuizen van de valken idd ook opnieuw behangen  :-[ En ik kijk ook wel uit naar het minder poetswerk  ::)
Weet nog niet wanneer ik ga beginnen.. meestal is een verandering bij ons een 1000jaren plan. Maar dit zit al wel even in mijn hoofd, dus...
Ik zal maar eens een tekeningetje gaan maken  :D
Nu eerst Amber wakker schudden  :P
Groetjes,
Irene

carco

Ik ben benieuwd: je hebt het er al minstens een jaar over.
Wat doe je met Sjorsie, kan die mee verhuizen naar buiten denk je? Moet je wel extra klimmogelijkheden bieden denk ik?

Gefeliciteerd met je vader ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mara

Hoi Irene

Wat leuk zeg, dat je ook een buitenvoliere wilt. Ben wel benieuwd hoe die gaat worden hoor.

Rogier, van harte met je verjaardag al ben ik wat te laat.

mara

Anke

Hallo,
Leuk een voliere
Ik ben benieuwd naar de bouwtekening  die in je hoofd zit :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

imv

Hoi hoi,
Carcoline, thanx! 73 is hij alweer geworden. (mijn vader dan he?!  8) Rogier is 37 geworden  :o)
Ik heb ook al aan Sjorsie gedacht. Wil het wel met hem proberen. Gewoon wat ladders en klimtouwen Ik denk dat hij zich wel zal redden. Zo niet, dan mag hij vast wel bij Belle logeren  :P ::). Waar ik een beetje mee zit is de vloer. Wat doe je in een buitenvolier op de grond?? Ons terras ligt in cement, des dat is veilig genoeg, maar wat dan ??

Groetjes, Irene

♪ Marlies

Hoi Irene, ;D

Wij hebben betonnen vloeren, en daar gaat een laagje zilverzand van de bouwmarkt op.
Om de paar weken wordt dat er uit gehaald en dan gaat er weer nieuwe in.

Groetjes Marlies ;)

Mara

Hoi Irene

Wij hebben in de voliere stoeptegels liggen. Daarboven op een gedeelte met zwarte zand (die wordt regelmatig gezeefd) zodat de kwartels ook kunnen 'badderen' en de valkjes vinden het leuk. Dan hebben we ook nog enkele stoepjes in de voliere, op het stoepje bij de waterbak ligt schelpenzand. En op de andere stoepjes middelmaat beukensnippers. En dan in de voorste voliere liggen de grote maat beukensnippers.

Mara

*Yvon

Hoi hoi

En weet je al wanneer je aan de voliere gaat beginnen ?
Wat ook handig is:
Zorg dat het vloertje hoger is dan de tuin.
Een afdakje zodat de regen niet zo erg naar binnen valt.
Let op hoe de wind het meest staat als het regent.
Dan zou je iets aan die kant kunnen ophangen zodat de regen het meest buiten blijft.
Wij gebruiken buiten de snippers en binnen de een soort grit.
(weet de naam niet zo snel) en omdat we kwartels hebben een zandbakje.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >