8 mei 2025, 03:55:57

bestaat een bonte lutino?

Gestart door Lin, 19 juli 2005, 16:30:07

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

Ik wilde graag weten of het bont van een bonte lutino zichtbaar kan zijn. Net zoals je bij een geparelde albino je de parels niet ziet. Ik heb een lutino met veel gele vlekken maar is niet gepareld. De een zegt bont de ander zegt het is niet zichtbaar. wie heeft het verlossende woord?

De foto is bij menigeen denk ik nu wel bekend.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oke dank je Bonnie,

Ze heeft dus wel een visgraat mooi geel gestreept. Maar is het dan een gewone lutino zonder enige split en geen bonte of overgoten of wat dan ook? (ik weet dat split niet zichtbaar is)

Quendi

ehm bij mijn bonte geparelde lutino zie ik ook geen visgraat. Maar wel gele vlekken op de staart aan de binnenkant (dus aan de buik kant zeg maar.

Ik weet dat ze bont is, want ze heeft niet overal pareld, maar op sommige plekken. Ik weet zeker dat ze een pop is, omdat ik de mutaties enzo van de ouders weet.

Ik kan niet aan haar zien dat ze bont is, dus ik zie geen verschillende kleuren geel ofzo.. alleen dus aan de staart en veren bij haar vleugels, maar dat valt niet echt op ofzo.

Ik jou popje trouwens geelwang?

Ria

20 juli 2005, 13:20:53 #3 Last Edit: 20 juli 2005, 13:23:53 by Ria
Hallo,

Gesnapt van www.cockatiels.org het volgende ...

However, because the Lutino gene does mask the Pied mutation, it is sometimes difficult to tell the difference. One way to recognize Lutino Pieds is by the color of the eye. Lutino Pieds tend to have a ruby red eye, which they retain throughout their lives. Lutinos, on the other hand, often produce some darker (melanin) pigment in the eye as they age, so the eye does not appear quite as red in the Lutino compared to the ruby-red eye of the Lutino Pied.

Another key can be the overall plumage of the bird. Many Lutino Pieds exhibit a much deeper yellow (carotenoid) pigment. Although some Lutinos can look very yellow (depending upon which bloodline or strain from which they are descended), most all Lutino Pieds appear deep yellow.

Het komt er dus op neer dat lutino het bonte maskeert en dus soms slecht te zien. Je kunt ze dus wel herkennen aan de robijnrode ogen die bonte lutino's hun gehele leven behouden. Bij een gewone lutino wordt deze donkerder. En dan natuurlijk het fellere geel. Of geheel geel.

Ria

Lin

Citaat van: Quendi op 20 juli 2005, 13:15:12Ik jou popje trouwens geelwang?

Heb je het over de mijne? Die niet hoor.

Ria ik zal even kijken wat voor kleur ogen ze heeft. Maar ik denk dat dat moeilijk wordt met de belichting hier.

Groeten, Lin

Marianne

Hoi Lin,

Moeilijk he?
Ik heb hier ook geparelde lutino popje (s) die bont kunnen zijn.
Ze hebben geen van alle een visgraat motief in de staart, gewoon heel erg geel van kleur.
En Dory heeft nu na een jaar in iedergeval nog rode ogen.
Ik heb er ook al veel over opgezocht maar helemaal duidelijk is het mij ook nog niet.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Ik denk dat ik kristen munson even ga vragen. daar heb ik ook mijn vraag over de albino jongen aangesteld en daar is ze nu mee bezig. Maar ze komt er ook niet uit.  ::)

Groeten, Lin

Ria

Hoi,

Zou dit een bonte lutino kunnen zijn ?

Hieronder een filmpje van een jong van 4 weken.
Klik hier voor het filmpje.

Ria

Kirsten

Hoi Ria,

Wat een prachtig jong zeg!,. oh en dat koppie, zo lief :-*
Ik kan het niet helemaal goed zien en vroeg me af hoe de slagpennen zijn,. zitten daar ook witte pennen tussen?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ria

Hoi Kirsten

De buitenste vleugelpennen zijn het witst maar daar lijkt de onderkant van de vleugel ook geel. Een aantal van de bovenste dekveren zijn geplukt maar  de rest lijkt geheel lichtgeel, of lichtgeel met een fel kleur geel. Soms lijkt het een parel maar soms ook de gehele veer.

De staart steekt knalgeel af bij de rest. Op de borst is het lichter geel met parels. In bepaald licht lijkt het of ze onder de vlekken zit. Ik zal  met daglicht een foto proberen te maken.

Groetjes,
Ria

Kirsten

Hoi Ria,

Ik zeg inderdaad toch een bonte lutino,. ik vind het een hele lastige mutatie maar ze heeft wel alle kenmerken voor bont bij zich,. nogmaals wat een beauty zeg!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------