11 mei 2025, 14:47:00

klopt dat?

Gestart door louis, 30 januari 2006, 12:27:29

« vorige - volgende »

louis

hoi hoi,

klopt het dat als je een witmasker pop en een lutino man samen doet dat je dan een albino kan krijgen?
groetjes louis

Gerda

dit is de berekening,

Ouders:
Vader=Lutino
Moeder=Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Wildkleur split to Witmasker {X1:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Lutino split to Witmasker

Volgens mij kan het wel als de man ook split is voor witmasker
Dan krijg je dit

Ouders:
Vader=Lutino split voor Witmasker
Moeder=Witmasker

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker split to {X1:Lutino}
50.0 % Wildkleur split to Witmasker {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Witmasker  Lutino
50.0 % Lutino split to Witmasker

Groetjes, Gerda

Quinten

hey, het is wel niet makkelijk om een albino te kweken hoor!(denk ik)

Inger m

Citaat van: parkietje002 op 30 januari 2006, 16:53:48
hey, het is wel niet makkelijk om een albino te kweken hoor!(denk ik)

Dat valt wel mee, hoor. Zolang je de goede oudervogels hebt (en die zijn er genoeg), kun je albino's kweken. Zorg dat je geen ino's (lutino of albino) tegen elkaar zet, dit kan jongen van minder goede kwaliteit opleveren. Het beste geschikt zijn ook witmaskers.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ludo

Hoi albino's kweken is helemaal niet moeilijk

als je een albino man tegen een witmasker pop zet krijg je al 50% albino's, dat zijn dan de popjes
alle mannetjes zijn dan witmaskers split voor albino (eigenlijk split voor lutino)
als je zowel mannetjes als popjes wil kweken kan je best een witmasker split "albino" man tegen een albino pop zetten dan krijg je mannen en poppen

je kan gerust ook twee albino's tegen elkaar zetten, maar dan is het wat afwachten, de kans bestaat dat er geen goede jongen uitkomen, maar ik heb het zelf al gedaan met heel goede resultaten, prachtige sterke jongen
als het niet lukt rest er niks anders dan het koppel terug uit elkaar te halen
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Tjerk

Hey,

het ligt dan ook vooral aan wat je als ouder-vogels hebt. Als je mooi stevige, forse, gezonde ouders hebt is de kans groter op goede jongen, als een van je ouder-vogels al een zwakker vogel is bijvoorbeeld met een kale plek achter de kuif etc. dan is de kans al gauw groter op slechte jongen, omdat die ouder-vogel dat ook door geeft. Dit geldt ook voor de Lutino, Fallow en ook de Albino. Je moet dus echt zeker zijn wat je als oudervogels hebt. Als je dit niet zeker weet kun je beter niet twee Albino´s tegenover elkaar zetten.

Groeten Tjerk