10 mei 2025, 10:56:59

Gebroken pootje bij jong van 6 dagen

Gestart door Mandy, 27 juni 2005, 22:02:22

« vorige - volgende »

Mandy

Citaat van: carco op 29 augustus 2005, 21:27:49
Foutje???
Het is wel een mooi valkje hoor:ik hoop dat het nu wel goed blijft gaan, je hebt er al zoveel energie in gestoken. Het is in ieder geval wel een vechter!!
Groetjes: Caroline.

Ja ik had per ongeluk 2 keer hetzelfde bericht geplaatst maar kan het niet wissen, vandaar. ;)
Ja en een vechtertje is het zeker, ongelooflijk! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Ik hoop dat de antibiotica werkt, het is een mooi valkje. Wel raar dat ze niet aankomt, 60 gram op die leeftijd is erg weinig. Voer je haar niet bij met een spuitje?

Mandy

Nou ik vind het niet zo raar dat ze zo weinig weegt. Je hebt ze hier toen toch gezien? ::)
Ze is gewoon wat misvormd en onderontwikkeld en dat zal altijd zo blijven. Ze is en blijft gewoon zo klein en ik hoop dat als het beter mocht gaan ze ooit de 70 gram gaat halen.
Mijn jongen van Jut&Jul bv wegen altijd maar weinig, dat zijn hele lichte fijne valkjes die het verder prima doen, die wegen meestal 74-76 gram als ze met 6 weken hier weg gaan.
Maar ik voer Maya wel bij maar ze pakt heel weinig pap maar dat komt ook omdat ze zelf best wel redelijk eet, ze eet gewoon zaad en trosgierst. Ik heb ook expres op de bodem van het kooitje alleen zaad liggen ipv houtsnippers want in het begin zat ze daar op te knabbelen, nu eet ze dus al beter. :)

Olga en Hans

Hoi Mandy,

Wat ziet Maya er mooi en lief uit  ;) en ik hoop dat die antibiotica aanslaat, zodat ze het niet zo benauwd meer heeft.
Veel succes met Maya en natuurlijk ook met al je andere lievertjes.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Rianne

Citaat van: Mandy op 30 augustus 2005, 10:51:34
Nou ik vind het niet zo raar dat ze zo weinig weegt. Je hebt ze hier toen toch gezien? ::)
Ze is gewoon wat misvormd en onderontwikkeld en dat zal altijd zo blijven. Ze is en blijft gewoon zo klein en ik hoop dat als het beter mocht gaan ze ooit de 70 gram gaat halen.
Mijn jongen van Jut&Jul bv wegen altijd maar weinig, dat zijn hele lichte fijne valkjes die het verder prima doen, die wegen meestal 74-76 gram als ze met 6 weken hier weg gaan.
Maar ik voer Maya wel bij maar ze pakt heel weinig pap maar dat komt ook omdat ze zelf best wel redelijk eet, ze eet gewoon zaad en trosgierst. Ik heb ook expres op de bodem van het kooitje alleen zaad liggen ipv houtsnippers want in het begin zat ze daar op te knabbelen, nu eet ze dus al beter. :)

:-\ Ik had gedacht dat ze, nu ze wat ouder is, wat sterker zou zijn en misschien wel wat meer zou eten. Maar misschien verbrandt ze niet zo veel, en heeft ze niet zoveel honger.

Mandy

Dat had ik ook gehoopt maar met die slechte week van benauwdheid was ze gewoon te moe om te eten denk, ze is daarom helaas ook wat afgevallen. Ik hoop dat dat er weer aan komt en ze weer 60 gram gaat wegen nu het weer wat beter gaat. Ik kan helaas niet meer doen dan ik nu doe. Als ik zelf aan zou willen komen zou ik het wel weten, dan zou ik me wel vet snoepen, maar hoe doe je dat bij een valk? En als er al iets zou zijn dan zou dat ook niet gezond zijn natuurlijk. Tja, afwachten maar. ::)

Mandy

4 september 2005, 13:39:24 #96 Last Edit: 4 september 2005, 13:50:49 by Mandy
Ik moet dadelijk met mijn konijn Pipo naar de da;
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,23/topic,7303.58.html#msg168482

En ik neem Maya mee om ze in te laten slapen... :'(
Ze kan niet meer staan en weegt nog maar 48 gram... :o :( :'(

Normaal zou mijn vader ze wel uit d'r lijden kunnen verlossen maar ik wil ze mee nemen en in de tuin begraven dus ik hoef niet te zien hoe ze er met een gebroken nekje uit ziet... :'(

Ik heb geprobeerd me er niet teveel aan te hechten maar ik zit nu toch te huilen, verdomme toch... :'(
Ik heb het geprobeerd, ze heeft een kans gehad, maar het heeft niet zo mogen zijn... :-\

Een volgende keer dat zoiets gebeurd laat ik ze meteen uit hun lijden verlossen en zal naar mijn vader gaan, dit wil ik nooit meer meemaken... :(

cora

heel veel sterkte Mandy.

Jammer dat het zo loopt. Je hebt zo vreselijk je best voor haar gedaan. Maar voor Maya is het het beste. LIjden is ook triest voor haar.

groetjes

Cora

Riny

Hoy Mandy
Dat kan ik goed begrijpen dat je zoiets niet meer mee wil maken.
Ik heb afgelopen broedseizoen iets meegemaakt waarvan ik ook dacht ''het tij zal wel keren''
Mooi niet en ondertussen wordt je er zelf ziek van.
Heel veel sterkte en ik denk aan jou.
Groetjes Riny :'( :'( :'(

Kirsten

Hoi Mandy,

wat verschrikkelijk verdrietig voor je,. dikke knuf van hier en huilen mag hoor,. je was gek op deze mop en heb er met heel veel liefde voor gezorgd.
Wat is er met Pipo mis?

veel sterkte straks,

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi Mandy

Veel sterkte: je hebt alles gedaan wat mogelijk was voor Maya en nu hebt je geen keuze meer, logisch dat je er dan even doorheen zit.
Het was een vechtertje, maar heeft de strijd niet mogen winnen :'(.
Ik hoop in ieder geval voor je dat het met
Pipo allemaal meevalt, want 2 zieken op één dag??
Dat wordt toch wel een beetje teveel van  het goede.
Veel succes met hem in ieder geval.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

Ze is overleden en ik heb ze net begraven... :'( :'( :'(

Kirsten

Wat een verdriet,. pff heb een brok in m'n keel,.
heel veel sterkte Mandy ook met Pipo :'(

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

Dank je. :'(
Kan het haast niet geloven, 2 op een dag... :(

Rianne

4 september 2005, 16:39:01 #104 Last Edit: 4 september 2005, 16:40:56 by Rianne
Ahh je konijn ook? :( Wat was er met Pipo? Veel sterkte met deze 2 verliezen, je hebt echt zo ontzettend je best gedaan. :'(

*ik heb net het topic gelezen, bij mijn moeder zijn bijna alle konijnen gestorven, er heerst waarschijnlijk konijnenziekte*