10 mei 2025, 15:26:44

Gebroken pootje bij jong van 6 dagen

Gestart door Mandy, 27 juni 2005, 22:02:22

« vorige - volgende »

Rianne

Wat fijn dat het de goede kant op gaat. Het is echt een lieverd om te zien. :) Ik hoop dat die Inca er gauw kan komen!

carco

Hoi Mandy

Geweldig dat het met Maya zo goed gaat:houden zo ;)
En dan toch nog één erbij binnnen? Dus niet bij de grasjes zoals eigenlijk de bedoeling was?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Hoi Mandy, ben blij te lezen dat ze weer wat beter gaat eten, van de week toen wij er waren zag je dat nog een beetje somber in en nu zit ze al in een gewone kooi en lijkt het wel een heel ander vogeltje, mooie naam ook. Blijft ze nu ook binnen of gaat ze straks naar buiten, ze zal wel heel erg tam zijn, gaat dat dan nog wel naar buiten?? Heb je al een Inca in gedachten??

Groetjes Caroline, Binky, Fleur en Parel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Hey,

Wat fijn dat het nu vooruit gaat. alleen het gewicht kan nog wel wat hoger. Maar mooie naam heb je voor haar gekozen! mooi om zo'n vogeltje groter en sterker te zien worden.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Olga en Hans

Hoi Mandy,

Wat heb je weer een goed werk verricht  ;). Maya ziet er echt goed uit, een heel valkje al.
Hopelijk komt er nog wat gram aan, dat zal best nu ze meer gaat eten. En is zij maar het enige valkje die je binnen hebt?
Ach, dan komt er toch wel een maatje bij.
Veel succes.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mandy

Dit is dan inderdaad het enige valkje binnen. :)
Nu heb ik ook even valkjes binnen maar dat is om tam te maken.
Vorig jaar had ik ook een zielepietje wat helemaal opknapte maar die moest ik toch weg doen omdat het gewoon niet gaat met Chico.  :-\
Chico is gewoon gewend om altijd uit de kooi te zijn als wij thuis zijn, maar een valkje wilt dat ook en dat gaat dus niet. Een valkje kan per ongeluk naar Chico vliegen en als je even niet oplet dan kan ze zo bijten en is het weg valkje... :o
En Chico in de kooi laten en het valkje eruit en zo afwisselen zal voor beide veel stress geven ben ik bang maar ik probeer het maar, ik heb niet veel keus want in een volière zou Maya nooit kunnen, die hoort in een huiskamer thuis bij mensen. :)
En bij de grasparkieten heb ik wel geprobeerd maar dat is niks, die zijn zo druk en kunnen zo gemeen zijn, die zaten meteen aan haar kuifveren te trekken! :o
En ik heb wel een kooi gezien in 2 delen maar die was te groot voor op het tafeltje hier waar de parkieten op staan.
Dus we houden het maar even zo en wachten maar af hoe het verder gaat. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Citaat van: Gerda op 13 augustus 2005, 10:10:57
Ik wilde vroeger mijn grasje eerst Quetzalqoatl noemen, maar dat is lastig roepen, dus werd het Sammie ;D ;D ;D

Hahaha ja dat snap ik! ;D
Chac en Mool zou ook leuk zijn trouwens. ;)

Gerda

Of Avo en Cado  ;D ;D ;D ;D

Groetjes Gerda

Rianne

Dat word nog lastig dan, om Maya binnen te houden. Misschien is er later wel iemand op het forum die haar een leuk onderkomen kan bieden? (Nel??  :D )

Mandy

Maya doet het heel wisselend.  :-\
Dan eet ze weer wel goed pap en dan weer niet.
Haar gewicht blijft op 60 gram hangen.  :(
Qua bouw en formaat zou ze wel 70 gram mogen wegen, zwaarder zal ze toch nooit worden omdat ze zo onderontwikkeld is.
Maar ze eet wel trosgierst en zaadjes en ze drinkt ook.  :)
Verder zit ze al regelmatig op een stokje en poetst ze d'r veren ed.  :)
Maar uit de kooi wil ze telkens fladderen en wat vliegen maar dat kost haar zoveel inspanning dat ze daarna heel benauwd wordt en naar lucht gaat happen, je ziet dan ook een blauw tongetje. :(
Nu zie ik ook dat ze in rust wel eens benauwd is en met open snavel ademt. Ik ben bang dat ze een longontsteking krijgt/heeft. Maar nu op dit moment zit ze weer rustig zaadjes te eten, vreemd hoor... ::)

Lin

Hey,

Ik zat vandaag nog aan Maya te denken.. :) Maar gelukkig is het niet allemaal negatief. ik hoop dat het straks alleen maar positief is. Ze is er gelukkig nog steeds.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Andrea

Hoi Mandy,

Ik las net pas het verhaal van Maya. Ik ben de laatste tijd niet zo actief geweest op het forum.
Wat een gedoe allemaal zeg. Ik hoop echt dat ze het gaat redden. Ze is al zo ver gekomen. Als er iets is met de pootjes is dat heel wat om weer goed te krijgen. Gelukkig is het heel wat beter met de kundigheid van Dr. Feld en jouw verzorging.
Ik duim voor je,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

29 augustus 2005, 21:17:32 #87 Last Edit: 29 augustus 2005, 21:19:16 by Mandy
Citaat van: Rianne op 29 augustus 2005, 19:13:25
Hoi Mandy,
hoe is het nu met het valkje met het gebroken pootje?

Het gaat met Maya. :-\
Dan gaat het weer goed en dan gaat het weer minder.
Ze is vaak en veel benauwd geweest, ze leek dan net een vis op het droge, zo was ze naar lucht aan het happen.  :(
Daarom ben ik maar met antibiotica gestart, ik had nog staan. Ik ben niet hier naar een da geweest en ook niet naar Feld want met zieke valkjes maak ik nooit meer zo'n lange reis.
Maar het lijkt wel aan te slaan want de benauwdheid wordt minder. :)
Ik heb ze af en toe nog wel gewogen maar ze blijft op 60 gram hangen.
Met het pootje gaat het wel goed. Ze kan op een stok klimmen en zitten maar d'r teentjes kan ze niet goed bewegen. Maar hier ben ik al blij mee.
En verder zullen we wel zien hoe het gaat. Het blijft nog twijfelachtig. :-\
Deze foto had ik toevallig vanmiddag nog gemaakt;

Mandy

29 augustus 2005, 21:18:21 #88 Last Edit: 29 augustus 2005, 21:19:52 by Mandy
Foutje, sorry. :-\

carco

Foutje???
Het is wel een mooi valkje hoor:ik hoop dat het nu wel goed blijft gaan, je hebt er al zoveel energie in gestoken. Het is in ieder geval wel een vechter!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!