10 mei 2025, 05:56:23

Gebroken pootje bij jong van 6 dagen

Gestart door Mandy, 27 juni 2005, 22:02:22

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Mandy,

Goede berichten hier,. super! Ben erg blij dat het met de kleine mop beter gaat,. Het is echt een lieverd om te zien. Petje af voor je goeie zorgen, ze boft met jou om haar heen :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Hoi Mandy,

Hoe is het bij Feld gegaan met de kleine??

Je was toch geweest, of heb ik het mis??

Groetjes Gerda

Bianca

Wat een lekker ding zeg!
Als je nog eens oppas nodig hebt.........hihihihihi ;) ;D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Caroline

Nog geen berichtje over het kleine manke pootje, het is toch wel goed gegaan gisteren??  ???
Ik hoop maar dat je het gisteren gewoon te druk had om een berichtje te posten... of lekker aan het genieten was van je vakantie, gr. Caroline, kruffel voor Fleur en Parels
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Ik had inderdaad geen tijd. ;)

Maar het is allemaal goed gegaan hoor. :)
De pin is er nu uit en er zit nu alleen een pleister om die er volgende week af mag;

Die "pin" is eigenlijk gewoon een stukje injectienaald, die heb ik meegekregen.
En met het open knippen van het oude verband is een korstje los gegaan wat ging bloeden en waar de pin uit is gegaan ging het ook wat bloeden, dat is op de pleister te zien.
Feld was tevreden, het pootje ziet er nu mooi recht uit.

Nu kan ze alleen even niet meer zo goed "lopen" als eerst want ze is nu de steun van dat stevige verband kwijt. Ze gebruikt nu d'r pootje niet en trekt het in omdat het nog wat zeer doet natuurlijk. Maar als het goed is moet ze het de komende tijd wel meer kunnen gaan gebruiken en er op kunnen gaan steunen en ermee kunnen lopen. Of die grijpfunctie van de teentjes terug komt is maar de vraag, ik denk zelf van niet. Afwachten maar.

Ze eet overdag minder goed d'r pap maar op dit moment zit ze zelf ook van de trosgierst te eten dus dat is mooi. En wat ik er aan pap in kan krijgen blijf ik proberen natuurlijk. Feld was ook tevreden dat ze in 2 weken van 48 gram naar 64 gram is gegroeid. Ze is de afgelopen week op 64 gram blijven hangen, maar zolang ze niet afvalt en ik er minimaal 1 keer per dag pap in kan krijgen is het al goed zei Feld.

Afwachten dus maar hoe het nu verder gaat.
Dan kan ik hopelijk binnenkort een naam voor d'r verzinnen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Gelukkig is alles goed gegaan. En je hebt bij Nel (Bobbie) gezien dat een valk met 1 pootje zich ook goed kan redden. Maar daar gaan we nog maar even niet van uit.
Misschien eet ze nog niet zo veel omdat ze pijn heeft?

Gerda

6 augustus 2005, 17:07:03 #66 Last Edit: 8 augustus 2005, 19:09:20 by Gerda
Hoi Mandy,

Fijn dat het goed gaat met de kleine. Zo gauw de wond dicht is kun je het pootje misschien masseren met uiercreme of zo. Dat stimuleert de bloedsomloop en kan functie verbeteren. Maar ja, dat zal jij als ervaren rot zelf ook wel weten.

Ik hoop dat ze snel weer op twee pootjes rondhuppelt!!

Groetjes Gerda

Mandy

Citaat van: rocks op  7 augustus 2005, 01:03:59
En nu ik je toch "schrijf", wat een poepie zeg, die kleine!
Ga je hem binnen houden?
Komt vast helemaal goed met die hummel.

Groetjes, Nellie

Je bedoelt deze kleine neem ik aan? ::)
Op dit moment zit ze op m'n hand te tjilpen. :)
Ze wilde net geen pap maar nu zit ze in d'r bakje weer van trosgierst te eten en vanavond heeft ze wel goed pap op. Helaas is ze toch 4 gram afgevallen en weegt nu 60 gram. :-\
Maar ze doet het verder goed, zeker nu ze zo goed van de trosgierst eet, dus ik maak me nog geen zorgen.
Ze zal ook steeds minder last van d'r pootje moeten krijgen en zich beter moeten gaan voelen dus hopelijk ook beter gaan eten straks. ;)

Christine

Wat leuk dat het goed gaat met haar maar één ding ben ik zeker als jij er niet was was dat niet goed gekomen :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey mandy,

fijn dat het nu goed gaat! en succes met het verzinnen van een naam.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Olga en Hans

Hoi Mandy,

Ik zit net pas het verhaal van deze kleine lievert te lezen.
Knap hoor dat je medische ervaring ook op zo'n klein hummeltje kan toe passen  :D. Hoop dat alles goed komt en dat zij een ondeugend valkje wordt, ze ziet er nu al lief uit.
Veel succes met haar.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mandy

13 augustus 2005, 02:16:21 #71 Last Edit: 13 augustus 2005, 02:18:11 by Mandy
Hallo allemaal,

Met het valkje gaat het best goed. :)
Gisteren heb ik de pleister eraf gehaald;

Het pootje is een stuk rechter dan op deze foto van 4 weken geleden;

Alleen heeft ze afgelopen week weinig gegeten en zit ze al een hele week op 60 gram. :-\
Maar ze had natuurlijk pijn en doet in verhouding ook weinig.
Nu gaat het beter en doet ze meer. Zeker nu ik een klein kooitje voor haar gekocht heb;

Hier zie je ze al het trapje op klimmen. Ze gebruikt d'r pootje steeds meer.
Ook begint ze steeds meer zelf te eten, ze eet trosgierst en grasparkietenzaad;

Het is nog niet veel maar het is een begin en nu ze meer doet zal ze hopelijk ook wel meer gaan eten.
Verder is ze ook best actief, vooral als ze mij ziet en hoort! ;)

Ik heb ze een naam gegeven; Maya.
Nee, niet van Maja de bij maar Maya van de Maya's uit Mexico, ik ben helemaal Mexico gek, dus vandaar. Mocht het allemaal goed blijven gaan dan komt er misschien ooit een Inca bij. ;D

PS; zou Lique, Paul, Karin of Inger dit onderwerp misschien willen verplaatsen naar dagboeken want daar hoort het inmiddels meer thuis, dank je. :)

Christine

Wat leuk dat het zo goed gaat met het jong ik had er wel een heel goede hoop op want ze was bij jou in heel goede handen :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

imv

Hoi Mandy,
Ze ziet er fantastisch uit. Gelukkig!

Hopelijk komt ze nu snel wat aan.
Groetjes, en een dikke knuffel van Sjors en Joepie   :P,

Irene

Gerda

Hoi Mandy

Prachtig dat het zo goed gaat met Maya! Prachtige naam. Ik ben ook dol op de oude Midden- en Zuid-Amerikaanse cultuur.
Ik wilde vroeger mijn grasje eerst Quetzalqoatl noemen, maar dat is lastig roepen, dus werd het Sammie ;D ;D ;D

Het pootje ziet er verbazend goed uit. Dat ze dat allemaal kunnen he, zulke priegelige behandelingen.
Het is wel een super beloning voor je dat ze goed gaat eten en haar pootje gebruikt!!!!

Groetjes Gerda