7 augustus 2025, 02:53:40

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Eefje,

Mooie foto's van je valkjes.
Succes met de eitjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Ik ga ook zo'n stok halen  ;D Ik moet toch eivoer hebben. Lijkt me een mooie stok voor de grote volière, en nu ik toch op zoek ga naar nog een koppel ( wilde ) voor in de grote volière hebben ze lekker extra zitruimte. Ik heb geen haast maar kijk langzaam rond.... Ik ga er dan toch waarschijnlijk pas in het najaar mee kweken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja ik ben er heel blij mee hoor,hij moet hier nog even netjes opgehangen worden aan een ketting,ziet er net even beter uit maar verder vind ik het super.
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

6 februari 2006, 16:52:57 #348 Last Edit: 6 februari 2006, 18:42:39 by eefje nieuwenburg
zo al weer een  tijdje geleden dat ik wat geschreven heb maar er gebeurt hier niet zo heel veel.

Zazou is al helemaal thuis hoor,ze stapt regelmatig op maar wil liever gewoon met rust gelaten worden en naar buiten kijken door de luxaflex heen. 8)
ze heeft al een paar keer uit zichzelf bij ons gezeten maar dan moet je doodstil blijven zitten anders is ze zo weer weg,maar goed dat is wennen  dus dat komt nog wel.
ze kan ook niet zonder teun,als die uit het zicht is is ze in paniek.
moet ik ook even zeggen,zazou brabbelt,heel af en toe zit ze een beetje te praten heel apart maar wel grappig :D

Dazzle gaat helpen met broeden,steeds vaker kruipt hij in het blok en stuurt hij luna eruit zodat ze kan eten.
dat komt dus allemaal wel in orde als ze straks voor het eggie moeten. ;)
ze moet nog 1,5 week en dan zit ze 3volle weken en ik hoop dat ze dan dus de interesse verliest want dan mogen ze samen in de voliere en dan kan ik gaan beginnen met koppelen(ik ga vito en snowey apart zetten zodat ze lekker met elkaar kunnen kroelen,dat gebeurt nu niet omdat sunny er altijd bij zit)

nou dat was het wel weer,verder niet veel te liegen ;D
groetjes eefje

Karin

Was het nou de bedoeling dat Zazou ook het popje van Teun werd ? Zou wel leuk zijn, ze is nu al idolaat van hem  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

hoi Karin,
ja dat hoop ik wel,maar teun kijkt niet echt naar haar dus we hebben onze twijfels maar ze blijven voorlopig in de kamer staan en dan samen dus ze hebben zeker tot de zomer de tijd om elkaar lief te gaan vinden en daarna mogen ze het in de voliere natuurlijk ook nog  ;D
Teun zat gisteravond te broeden op de houtsnippers in de kooi,dat beest is echt helemaal in de war vandaar ook mijn twijfels ;) maar goed hij heeft tijd nodig.
we zien het wel ik wil het liefst dat ze het naar hun zin hebben allemaal dus dat is prio 1 en verder komt het vanzelf wel goed.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

even een vraagje waarop ik hoop antwoord te krijgen,
als Luna over een week niet de interesse verliest in de eitjes hoelang moet ze dan nog zitten voor ik het hele blok weghaal?
ze gaat samen met dazzle de voliere in zodat ze gelijk helemaal nieuw kan beginnen maar ik weet niet zo goed waar ik verstandig aan doe dus als iemand tips heeft??

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Maak je maar geen zorgen ,die gaat vanzelf van de eitjes af.
Misschien blijft ze een paar dagen langer zitten als nodig,maar dat geeft niets.
Ze gaat vanzelf over tot andere bezigheden.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

oke nou dan wachten we af ;)
ja ik wil niet dat ze onnodig lang erop blijft zitten,de eitjes zijn leeg,1tje dacht ik dat er wat in zat maar er verandert niks in het ei dus die is ook leeg.
ze ziet er alleen zo beroerd uit als ze uit het blok komt dus ik denk dat het toch wel een hoop energie vergt vandaar dat ik ook niet wil dat ze heel veel langer erop blijft zitten als de broedtijd verstreken is.

thanks!
groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Dat kan ik wel begrijpen dat je zo denkt.
Maar toch loop je de kans als je ze weg neemt dat ze weer nieuwe gaat leggen.
Dan kan ze beter een paar dagen langer blijven zitten op deze eitjes,dat vergt dan minder energie.

Karin

Het kost inderdaad veel energie, maar zo is de natuur nou eenmaal  ;D Je zult zien dat ze zodra ze van de eitjes af gaat en in de volière gaat flink gaat ruien, maar ook dat is normaal. Alexje, het valkje wat ik pas uit België heb zat ook op eitjes bij haar oude baasje en die is momenteel ook erg in de rui  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Jammer dat er niks in de eitjes zat maar er komen nog genoeg herkansingen. ;)
Als alles onbevrucht is en ze broeden er al 3 weken op dan haal ik het blok of de eitjes ook meestal weg. Maar vaak gaan ze er inderdaad zelf al af. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

eefje nieuwenburg

ze mag nog een week nadat hun tijd op is blijven zitten en dan gaan ze zo van de ene kooi naar de voliere en dan heeft ze zoveel nieuws dat ze niet eens meer tijd heeft om aan eieren te denken,nieuwe vriendjes en speeltjes dus dat komt wel goed denk ik.

mandy,
het was eigenlijk niet helemaal de bedoeling dat ze nu al een nestje zouden hebben maar omdat Teun en Dazzle erbij hadden gezeten en Teun dus wel vruchtbaar was wilde ik kijken wat er van zou komen maar ja na 2dagen mocht Teun al niet meer bij het blok in de buurt komen en was alleen dazzle nog welkom en die is nog te jong vandaar dat ik ze maar heb laten prutsen kunnen ze alvast leren.
waarschijnlijk hang ik juli de blokken op en dan zullen we zien maar misschien word dit wel later want ik heb in september 3weken vrij dus we zien wel ik heb geen haast.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

even een vraagje over een valkje van een collega,
hij weet nog steeds niet wat het geslacht is maar hij is nu ong.8maanden oud.
ik denk dus een bont gep. man maar wie geeft de doorslag?

over het gedrag weet ik niet veel alleen dat ze veel schreeuwen ;D

groetjes eefje

Riny

Hoy eefje
Dat zie je zo niet bij een bonte valkparkiet.
Aan het gedrag kun je het meestal wel merken emn anders DNA onderzoek.