9 augustus 2025, 16:11:58

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Luna heeft trouwens gister toch nog een ei gelegd.....ik heb die nepeitjes nog niet binnen,hopelijk morgen maar ze heeft er dus 4dagen over gedaan om een volgend ei te leggen,is dat niet lang?

niet dat het verder uit maakt want het gaat toch niet uitkomen maar zo duurt het toch ook langer voor ze de interesse verliest of maakt dat niet uit?

groetjes eefje

Lin

Vaak wordt er om de dag gelegd. dit keer niet dus. Maar ze gaan pas broeden bij het tweede ei. Dus het duurt inderdaad wat langer.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

oh nou dan doet ze het hier achterstevoren ;D want ze heeft er de hele week gewoon op gezeten en de afgelopen 2dagen was ze er af en toe af maar dat gebeurt ook niet onwijs vaak ....vreemd vogeltje ;D

ik wilde haar nl als ze er klaar mee is(het hele broedgebeuren) gewoon bij de rest in de voliere zetten maar als ze bezig blijft duurt dat natuurlijk alleen maar langer....nou ja we wachten af.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

en ja hoor weer een eitje...... :-\
deels vind ik het hartstikke gaaf dat ze het doet maar ja aan de andere kant is het eigenlijk niet helemaal de bedoeling natuurlijk......
ze heeft in totaal nu 5eitjes gelegd,de 1e heb ik toen weggehaald en de 2e lag netjes in het blok en de 3e is kapotgevallen omdat die eruit is gefloept terwijl ze op de stok zat en nu dan weer 2eitjes in het blok.
dus ik hoop dat ze nu toch wel zo'n beetje is uitgelegd want ze moet er ook nog 3weken op broeden en als ze dan (misschien wel eerder) de interesse verliest dan pas kan ik haar in de voliere stoppen bij de rest.
en nog steeds heb ik de nepeitjes niet binnen waardeloos....

groetjes eefje

Karin

Hé Eefje, waar blijven de foto's van Zazou ?  ;D ;D ;D Ik ben niet ongeduldig hoor  ;) Ik las in mijn  dagboek dat ze zich al aardig op haar gemak voelt, meteen maar even rondvliegen  ;D Hoe vind je Alexje ? Is dat net jou Sunny ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,

ik heb nog geen foto's komen heel snel even een toestel lenen ;D

alexje is idd twee druppels water mijn sunny vind ik,ze lijken heel veel op elkaar alleen verliest sunny dus zijn parels en alexje niet,mooi hoor!misschien is het wel familie :D

groetjes eefje

Karin

Alexje komt uit België en heeft geen ring, geen idee dus  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

die van mij ook niet en ik weet ook niet waar sunny vandaan komt want de vorige eigenaar had hem bij een grote kweker gekocht in een grote partij vogels(50)
dus wie weet.....
wel fijn dat ze tam is denk ik,dat vind ik toch wel jammer van sunny hoor maar ja....
maar ze komen denk niet uit hetzelfde nest want sunny is nu pas met de eerste rui bezig denk ik(weet dat ook niet helemaal zeker natuurlijk)

nou ja je hebt in ieder geval een mooi vogeltje erbij gaat vast leuke jongen geven als het zover komt ;)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou ik heb even snel wat foto's gemaakt van zazou,niet al te beste kwaliteit maar dat komt wellicht morgen.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

en eitje 4is er nu ook.....nu moet ze echt stoppen hoor!
ik heb nog steeds geen nepeitjes binnen ga eerst die firma eens mailen >:(

later nog foto's
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb nieuwe foto's en ik ben er best wel trots op vind ze goed gelukt

teun

eitjes van Luna

luna net uit het blok

dan de nieuweling ;D

nog eens

en nog eens

dazzle zijn parels worden echt veel minder nu :(

en die van vito ook

dan wat close up geprobeerd

sjaan

sjaan

sunny

teun
dit vind ik de mooiste foto :D

en de rest

mijn hondje van heel dichtbij

zo dat was het wel weer voor nu ;D

groetjes eefje

aad

hoi eefke

Leuke foto's hoor  :)
Enne ik heb nog wel wat nepeitjes over ... Katwijk / Roelofarendsveen is te doen  ;D ;D

eefje nieuwenburg

Nou aad,
ik heb net die firma gemaild en ga nu maar even afwachten wat hun antwoord is.
Luna heeft nu in totaal 6eitjes gelegd dus ik hoop dat ze nu stopt.

groetjes eefje

Karin

Hé Eefje, heb jij die zitstok bij Geon Schrijvers gekocht ? Die wortel zeg maar ? Ik zag hem op zijn site staan. Is het wat ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja die heb ik daar vandaan voor 13,50 heb je een stok van 2 meter en ik ben er heel blij mee,ze vijlen hun nagels en snavel ermee,hebben wat te knagen en kunnen goed hun evenwicht erop bewaren dus ja hij bevalt mij prima.

ook een mail gehad over nepeitjes,morgen of overmorgen krijg ik ze bezorgd.

groetjes eefje