10 augustus 2025, 14:03:19

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Karin

Ze zijn van het begin af aan bevrucht Eefje  ;D Je gaat alleen pas ontwikkeling zien als er een dag of 3 - 4 goed op gebroed is. Dus ik zou nu gewoon vervangen door nepeitjes of aan beide kanten een gaatje prikken. Nepeitjes heeft altijd mijn voorkeur, anders kan het een smeerboel worden als het gaat lekken. Liever nu de eitjes weg dan zo dadelijk dode jongen omdat ze niet goed gevoerd worden of niet goed bebroed worden ( dood in ei ). Dazzle is gewoon nog veel te jong.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi

Jammer ik heb snel even gekeken hoe ver je precies bij mij vandaan woont. Dit is toch al gauw een uur. Anders had ik graag de eitjes bij je opgehaald :-\
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

eefje nieuwenburg

hoi Karin,ik heb het ei weggehaald en als ze er nu toch nog legt dan prik ik ze lek.
ben jij niet geinterresseerd dan?want als we zazou op komen halen kan ik ze dan mee brengen.

Caroline, ik heb geen idee of dat te lang is maar tot nog toe had ze maar 1ei en als het daar bij blijft dan valt er weinig op te halen ;) we moeten het maar even afwachten.

groetjes eefje

Karin

Dizzy heeft al 3 eitjes gelegd die ik bewaard heb. En ik ben bang dat ze nog niet uitgelegd is ondanks de 5 nepeitjes die ik haar gegeven heb  ::) Die zijn dan voor Mystic en Breezer als het de volgende ronde nog steeds niet lukt. Ik kan ze dus niet "kwijt" onder mijn koppels. Ik krijg wel over een week een popje erbij voor Cookie en die ga ik dan waarschijnlijk als pleegkoppel houden, maar ik kan me niet voorstellen dat ze al meteen samen gaan broeden  ;D En daarnaast wil ik haar even 2 weekjes apart houden. Ze woont al een jaar alleen, dus de kans is klein dat ze wat heeft. Maar even voor de zekerheid... De eitjes zijn ca. 2 weken goed maar dan mogen ze niet te warm liggen, niet te droog liggen en 2 - 3 maal daags omdraaien. Maar je hebt natuurlijk wel grote kans dat deze eitjes van Dazzle niet bevrucht zijn. De kleine man is pas 7 maanden  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

oh oke,nou ja als ze nog legt prik ik ze wel lek ofzo :-\  ik kijk wel,als ik ze weg haal blijft ze toch leggen dus ik moet toch wat.

groetjes eefje

Karin

Leg nepeitjes neer ! Dat werkt erg goed. Gewoon even vragen bij de dierenwinkel. Eigelijk moet je altijd een bende op voorraad hebben als je kweekplannen hebt. Je hebt ze altijd juist nodig als je ze niet kunt halen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik kon ze niet vinden maar ga maandag nog eens op zoek,ben in 3winkels geweest waarvan ik toch wel overtuigt was dat die ze hadden maar helaas nou ja dan maandag weer ,eerst maar eens kijken wat ze doet.

groetjes eefje

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

hoi karin
oke nou als de winkels waar ik maandag heen ga ze niet heeft doe ik dat wel.
dank je.

en nu ga ik spitsen op je dagboek want ik wil babyfoto's ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou ik heb het idee dat het maar bij 1ei gaat blijven.....geweldig want dan hoef ik  er niet meer kapot te maken of weg te halen,ik heb nepeitjes besteld(een stuk of 20 alvast)
dan kunnen we aan het eind van de zomer alles aan als ze een blokje krijgen.

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Met 20 nepeitjes kun je een tijdje vooruit.
Ik heb hier nog nooit meegemaakt dat ze ophielden met leggen ,na een ei.
Misschien dat de leeftijd er ook mee te maken heeft?
Het is in ieder geval een goede oefening.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

ja ze heeft nog wel een ei gelegd maar die is niet gelegd in het blok maar vanaf de stok dus kapot gevallen :o
kijk ik denk dat ze het wel kunnen maar ja oefenen kan nooit kwaad natuurlijk ;D doen wij meestal ook heel vaak voordat er kindjes komen  ;)
ik heb straks hopelijk 3koppels die gaan broeden dus dan is het wel makkelijk als ik genoeg nepeitjes heb want tja als ze allemaal tegelijk foutjes maken ofzo.....
we zien het wel,voorlopig zit ze bijna 24uur op het ei en dazzle zat er bij en die keek ernaar :-\ helpen doet ie niet echt,hij houdt haar wel in de gaten en gaat zo af en toe eens kijken in het blok maar hij moet dus idd nog even oefenen.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik vraag me iets af en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
als dazzle en luna jongen krijgen en dazzle is split voor cinnamon(is nog niet zeker) dan komt er dit uit:

Ouders:
Vader=Gepareld split voor Bont {X1:Cinnamon}
Moeder=Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Gepareld split to Bont {X1:Cinnamon}
25.0 % Gepareld split to Bont
25.0 % Gepareld split to {X1:Cinnamon}
25.0 % Gepareld

Jonge pop
25.0 % Cinnamon Gepareld split to Bont
25.0 % Gepareld split to Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld
25.0 % Gepareld

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

is het dan zo dat de jongen die cinnamon zijn zeker 100% popjes zijn ?
ik snap het nog niet helemaal geloof ik :-[

groetjes eefje

Lin

Ja dat klopt. Maar zeker weten doe je nooit. Ik had ook een lutino als man verkocht. dat is Lemon bij roxanne en die blijkt nu pop. Een verentest via www.gendika.com geeft zekerheid.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

hoi lin,

oke ik kan het dus nooit voor 100% zeggen maar weet het wel bijna ...... :D
dat valt al weer mee haha nou ja we zien het wel maar zat even te rekenen enzo dus was wel even nieuwsgierig.

groetjes eefje