7 augustus 2025, 02:57:06

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ja dat klopt,ik wil ze ook niet wegdoen maar als het echt niet gaat dan kun je niet anders.
ze zijn vandaag allemaal los geweest en dat ging goed dus ze hoeven niet weg en we gaan een voliere bouwen dus als de wat minder tamme niet tam word mag ie toch blijven ookal zou het een man zijn
groetjes eefje

Riny

Hoy eefje
Sorry dat ik het zeg maar dan had je die van Nellie /Rocks ook wel kunnen houden.
Dat had veel ellende en verdriet bespaard voor de valkjes maar ook voor Nellie.
Groetjes Riny :D

Mariska

19 november 2005, 18:24:04 #212 Last Edit: 19 november 2005, 18:27:47 by Mariska
Citaat van: eefje nieuwenburg op 19 november 2005, 17:43:46
ja dat klopt,ik wil ze ook niet wegdoen maar als het echt niet gaat dan kun je niet anders.
ze zijn vandaag allemaal los geweest en dat ging goed dus ze hoeven niet weg en we gaan een voliere bouwen dus als de wat minder tamme niet tam word mag ie toch blijven ookal zou het een man zijn
groetjes eefje

Je haalt van alles in huis en zegt dan dat als het een mannetje is dat hij wss weg moet.
Doe dan eerst een dna test voor je ze haalt.
Het komt toch niet op een dag aan.
Het is geen stuk speelgoed wat je koopt en zo weer weg doet.
Ik heb het idee dat jij heel makkelijk dingen koopt en ook weer weg doet en dat is voor die beestjes geen pretje.
Dat is mijn mening hierover en daar wil ik het graag bij houden.

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

eefje nieuwenburg

nou sorry dat ik het zeg maar die van nellie waren gewoon de hele boel op stelten aan het zetten met hun paniekaanvallen en dan leken het wel stuiterballen in die kooi,als dat elke dag minimaal 1keer gebeurt en ook midden in de nacht dan worden de vogels en wij niet blij,ik wilde ook niet dat ze weer weg moesten maar zo liep het.
en makkelijk dingen kopen tja ik heb nog geen enkele vogel weg gedaan die ik zo makkelijk gekocht heb alleen die 2 van nellie zijn dus terug gegaan en dat hadden we ook afgesproken als het niet ging.
maar dat is mijn mening,gelukkig ken je me alleen maar op deze manier en niet in het echt want dan zou je mening hoogstwaarschijnlijk anders zijn.
maar goed ik kom hier omdat ik het leuk vind en omdat ik het fijn vind als ik geholpen word als dat nodig is en omdat ik wellicht iemand anders ooit eens kan helpen en niet om veroordeelt te worden over mijn aankopen,ik neem wel eens een gok maar over het welzijn van mijn beestjes hoeft niemand hier te twijfelen want ik ben beter voor mijn beesten als voor mijzelf maar ja dat zie je niet als je achter de pc zit.

zo en nu heb ik me genoeg verantwoord ;)

gister was er love in the air en nu was er love in de kooi ;D

en dan even Dazzle die aan het spelen was en stoer dat ie aan het doen was :D

even de mooie pareltjes erop hoor

en Sjaantje was ook lekker bezig,ze is 2 uur bezig geweest met het speelgoed,heel gaaf om naar te kijken,ik heb geen tv meer nodig. ;D

en die is ook macho hoor

nou ik hoop dat ik niet te aanvallend heb gereageerd maar ik hoop dat jullie ook begrip op kunnen brengen voor mijn mening,ik ga niet over een nacht ijs ben ik bij de laatste vogels ook niet gegaan(ondanks die ene extra vogel)

groetjes eefje

Neske

Hoi Eefje,

Ik heb n vraagje voor je. Wat was het probleem met de valkjes van Nellie/Rocks? Ik vind je houding over de valkjes niet echt mooi. Als het mannetjes zijn wil je ze houden, zoniet gaan ze maar terug van waar ze kwamen. Niet echt fijn voor Nellie ook niet he. Mij lijkt het gewoon dat je snobistisch bent, kan het niet anders verwoorden. Wat ik ook ff wil zeggen is dat Nellie mij een eerlijk iemand lijkt en dat zo'n mensen voor het blok zetten niet echt een fraaie bedoening is. Ik en mijn vriend zijn namelijk van plan om Dopey erbij te nemen, maar bij deze beslissing zijn we niet over 1 nacht ijs gegaan, en ik denk dat jij dat wel doet. Dingen kopen zonder erover na te denken wat de reactie van jou valkjes en je nieuwe mss kan opleveren.
Ik hoop dat je eens goed nadenkt voor je er nog valkjes bijneemt, want zoals iemand al zei, je bent niet met een stuk speelgoed bezig.

Groetjes, Neske, Vinny, Vledder, Balou en Fluppeke

eefje nieuwenburg

weet je wat ik zo jammer vind aan jullie,jullie weten helemaal niet hoe dat met Nellie is gegaan.
ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan waarom denken jullie dat?
en ik wil juist geen mannen meer omdat ik er teveel heb.
ook over het wegdoen,dit heb ik geschreven voordat mijn man(die vent waar ik ook mee in een huis woon en waar ik dus samen beslissingen neem)zei dat we een voliere gaan maken.
had ik dat geweten hadden de popjes van Nellie mogen blijven maar dit was toen dus nog niet aan de orde en is pas een beslissing die afgelopen week genomen is.
jullie denken het allemaal wel te weten maar jullie weten het helemaal niet.
reageer lekker op iemand anders als je toch niet weet waar je over praat,ik ben het een beetje zat al die nutteloze opmerkingen,als ik dacht dat dieren speelgoed was dan had ik ze allemaal al niet meer gehad want meestal ben je speelgoed heel snel weer zat wie denk je wel niet dat je bent.
Oja en over Dopey,dat is een heel leuk en lief vogeltje maar Nellie wilde niet dat moeder en dochter apart zouden komen en dus moest ik beide dames nemen,nou geen probleem maar als moeder dan de hele kooi op stelten zet omdat ze zo ontzettend bang is dan gaat er iets niet goed,al mijn vogels waren op het laatst gestressed en wij ook want die paniekaanvallen die Ricky(moeder)had kwamen ook snachts,midden in de nacht al je vogels overstuur kan niet de bedoeling zijn,beetje slecht voor het welzijn lijkt mij zeker als het niet maar 1 keer gebeurt!
Als je mij als oneerlijk beschouwt moet je dat zelf weten maar hou je oordelen voor je,je kent me niet eens.
Ik heb hier helemaal geen zin ik kwam hier voor de lol maar dat is blijkbaar niet voor iedereen weg gelegd.

groeten eefje

Christine

Het is misschien jammer dat je een valkje weg hebt moeten doen! ik heb dat ook gedaan hoor en eigenlijk heb ik er nu geen spijt meer van! Het is iedereen zijn eigen mening het forum is bedoelt voor leuke dingen dat weet jij ook Eefje! dikke  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

eefje nieuwenburg

kijk en dat is alles wat ik wilde horen! :-*

er hoeft helemaal geen vogel weg er is zoveel ophef over iets wat ik gezegd heb terwijl dat helemaal niet meer aan de orde is,dingen kunnen veranderen.
nou ja ik hoop dat we het nu weer leuk kunnen houden en dat het afgelopen is met verwijten maken naar elkaar,soms kun je gewoon niet anders maar soms zijn er ook oplossingen en die hebben wij nu gevonden.

groetjes eefje

Christine

Wat ben ik blij dat ik hier toch ff kwam buurten eh Eefje! Iedereen kan dat voor hebben dat ze een valkje weg moeten doen! Maar ja we laten het hier rusten voor er nog meer verwijten komen en dat is mijn bedoeling ook niet! dikke  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

ROCKS

Hoi,
Ik vind dat ik nu toch even moet reageren. Ik heb tegen Riny, Trienke en Neske verteld dat mijn popjes naar Eefje zijn gegaan. Allebei, omdat ik ze niet uit elkaar wilde halen. Daar ging ze mee akkoord, en als het niet zou gaan zouden ze terug komen. En ze zijn ook terug gekomen omdat zij vond dat het niet ging met haar eigen valkjes en die van ons.

Ik heb een paar keer een berichtje gehad van Eefje, waarin ze schreef dat het wel ging, maar dat Ricky een "schijtluis" was. Ik laat de bewuste berichtjes hier zien:

Deze is van 28 aug.
Op dit moment zaten de popjes al ruim twee weken bij Eefje.

Hoi Nellie,
volgende week of eigenlijk komende week maak ik weer foto's en dan zet ik ze er gelijk bij bij mijn verhaal.
wilde even de kuur afwachten maar alles gaat prima!
verder gaat het ook goed,ze kunnen zich nu wat vrijer bewegen zijn niet zo bang meer.
Dopey zit op mijn hoofd en schouders die vind alles prima maar ricky is best wel een schijtluis,dopey doet alles en ricky zit haar steeds maar terug te roepen,beetje jammer want dopey is een hele vrije vogel maar ricky remt haar daar in.

maar echt naar onze eigen vogels trekken ze niet echt,dopey wil wel maar mams gaat er tussen zitten.
nou ja ik stuur je van de week nog wel wat.
Sorry dat ik je niet gebeld heb ik ben het glad vergeten.

groetjes eefje

« Verzonden aan: rocks Gepost op: 22 September 2005, 17:56:46 »     

--------------------------------------------------------------------------------
Hey Nellie,

alles goed?
met ons wel en met de vogeltjes ook!
Ricky doet het goed,gaat weer helemaal mooi in de veren zitten maar nuis ze begonnen met plukken aan dopey,helemaal kaal word ze rond haar kop.
ook is ze niet heel close met de andere vogels meestal zitten ze samen op de hoogste zitstok en komen ze niet in de buurt van de andere vogels.
maar verder gaat alles wel goed.

nou ik hoor wel weer van je en ik zal binnenkort wel eens foto's maken en naar je toe sturen.

Re: hoi
« Verzonden aan: rocks Gepost op: 26 September 2005, 06:56:07 »     

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Nelly,
wat een rot nieuws allemaal!
ik hoop maar dat het allemaal toch een beetje goed komt en dat jullie je daar doorheen weten te slaan.

met alle valkjes gaat het goed,ze hebben hun eigen slaapkamer want we hebben er een hond bij en die vind ze er wel smakelijk uitzien dus dat is erg eng om ze dan los te laten.
nu zitten ze in de slaapkamer waar de pc staat en daar zit huig veel dus hebben ze veel kontakt met mensen en kunnen ze veilig los(de deur is altijd dicht)
ik baal idd wel dat ze is gaan plukken want ze begonnen net allebei weer goed in de veren te zitten en dan gebeurt dit,ziet ze er niet uit haha.
nou joh heel veel sterkte ermee en ik hoor wel weer van je!

Tot hier aan toe had ik niet het idee dat het dus ECHT NIET ging, en als iemand anders dat hier wel uit op kan maken , mag die me vertellen waaraan ik dat had moeten zien?
Op 3 oktober kreeg ik een emailtje van Eefje (1 week na haar laatste berichtje) dat het toch niet ging en dat ze het beter vond als ze weer naar ons zouden gaan.

Dat is dus vlak daarna gebeurd, en de popjes zijn weer terug gekomen.
Ik vond de signalen die Eefje gaf niet echt duidelijk, de ene week ging alles nog prima en de week erna moesten ze weg!

Eefje, je kan het de lezers niet kwalijk nemen dat ze zo reageren, want het ene moment zeg je dit en het volgende moment weer heel iets anders.
Ik vind zelf ook dat je erg snel bent met het aanschaffen van een dier, terwijl je niet weet hoe of wat. Met mijn popjes, die hond die je nam en wat niet ging, en dus weer weg moest. Het ene moment heb je het over een nieuw  valkje wat je hebt gekocht omdat ie zo mooi was,  waarvan je niet weet wat het is, en wat weer weg zou moeten als ie echt een mannetje blijkt te zijn. Het volgende moment, en dat is niet lang daarna, schrijf je weer dat ie toch mag blijven ook al is het een man!
Zeg nou zelf, dit is toch niet erg standvastig?
Ik ben blij dat er nu een voliere komt, zodat je je eerdere uitspraken niet uit hoeft te voeren., en er een goede oplossing is bedacht.  Hopelijk gaat het goed met al je valkjes.

Je weet nu wat ik vertel als iemand vraagt waarom de popjes terug zijn gekomen.
Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

eefje nieuwenburg

21 november 2005, 22:14:39 #220 Last Edit: 21 november 2005, 22:16:52 by eefje nieuwenburg
dan zal ik even uitleggen waarom ik niet direct heb gezegd dat het niet zo lekker ging,achteraf gepraat dus zal wel weer niet gelooft worden maar goed.

Nellie wilde heel graag dat Ricky tot rust zou komen omdat ze steeds maar eitjes legde en alleen zat te broeden.
ik vond dit sneu en heb met de beste bedoeling de vogeltjes in huis gehaald.
ik heb idd gezegd dat het wel goed ging omdat ik de hoop niet op wilde geven en omdat nellie heel graag wilde dat de vogels een goed plekje konden vinden.
ik heb direct het gevoel gehad dat Ricky niet op haar plek was bij ons maar omdat Nellie er zo mee zat heb ik het laten gaan en niet al te negatieve berichten gestuurd.
En dat met die hond had jij ook gedaan als je andere hond na 2weken verscheurd zou worden terwijl het eerst gewoon goed ging,hadden we niet kunnen weten dus daar moet je lekker niks over zeggen,ook jij weet niet hoe alles hier in huis gaat Nellie.

maar goed even terug te komen op de vogels,ik wilde dus omdat Nellie meer aan haar hoofd had niet dat ze zich te veel zorgen ging maken en heb dus geprobeerd om het met hints te brengen(blijkbaar niet gewaardeerd)
Het feit dat Nellie de vogels direct bij binnenkomst al losliet en niet even wachtte tot de vogels op hun gemak waren zat mij ook niet lekker maar zelfs in mijn eigen huis zei ik er niks over omdat Nellie lekkerder zat als ze uit het kooitje mochten.
dit heb ik ook niet gelijk hier op het forum gezet terwijl ik het er dus niet mee eens was.
ik snap gewoon niet dat hier zo'n ophef over gemaakt word en dat mensen mij nu dus aan gaan vallen omdat ik wil dat de nieuwe maar ook de oude vogels gelukkig zijn.
Dit waren ze niet en een niet tamme vogel die niet los kan terwijl de rest wel naar de woonkamer gaat word ook niet gelukkig want die raakt in paniek,stress,en wat nog meer.
als iemand het niet eens is met mijn keuzes mag dat gerust,ik ben het ook wel eens niet eens met anderen maar daarom hoef je niet mij te vergelijken met iemand die met dieren omgaat alsof het speelgoed is of dat ik maar lukraak koop,elke dier heeft recht op een goed leven en dat probeer ik ze te geven,wie daar niet van overtuigt is moet lekker in andere dagboeken gaan lezen,ze hebben het goed bij ons en zijn vrolijke speelse vogels en de vogel die dat niet is bij mij krijgt een ander huisje zodat ie daar wel gelukkig kan worden.
en dat ik niet standvastig ben is omdat die beslissing van de voliere van de week pas gemaakt is en niet door mij,ik leef niet alleen hier ik heb ook een man om rekening mee te houden.
ik laat jullie ook in je waarde doe dat dan ook met mij en maak me niet uit voor snob of wat dan ook.
ik heb een poosje geleden 2 goudvissen gekregen van iemand en die zaten in een kom met 5liter water,dit is dierenmishandeling en dus ging ik op zoek naar iets anders,nu zitten ze dus in een aquarium van 400liter water in mijn niet onwijs grote huisje.
Dit is maar even een voorbeeld van hoe ik ben,ik had ze nl ook terug kunnen brengen naar de dierenwinkel,net als de vogels die hier niet gelukkig zijn,maar dat doe ik niet want zo ben ik niet.

en nu ben ik het zat om mijn hele hebben en houwen hier te verantwoorden,jullie doen het op jullie manier en ik op die van mij,ben je het er niet mee eens ook goed maar laten we eerlijk zijn ,niemand is foutloos gelukkig maar.
ik heb de vogels van nellie op willen vangen met de beste bedoelingen en met de hoop dat ze hier oud zouden worden maar helaas .

groetjes eefje

Roosje

Citaat van: eefje nieuwenburg op 15 november 2005, 10:10:19
hoi Riny,

hij komt uit een voliere en is niet tam en als het een man blijkt te zijn moet ie weer weg helaas want dan heb ik een overschot >:(
en ik hoop dus maar dat ie nog een beetje tam word want anders word het ook niks,ik heb allemaal tamme valkjes maar als ze niet tam worden dan kunnen ze niet los.

groetjes eefje

Ik snap de reacties van mensen wel als je dit zo neerzet eefje :( Ik heb ook een vogeltje waarvan we dachten dat het een pop was, dat bleek een man te zijn, nou en? Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem weg te doen. Maargoed gelukkig is nu alles opgelost en dat is fijn voor de vogels en voor jullie! Ik ga je verder niet veroordelen want ik ken je niet dus dat zou niet eerlijk zijn. Mensen maken fouten, dat gebeurt nou eenmaal, maar je hebt het wel over levende wezens en daarom moet je juist dubbel zo goed nadenken. Dan voorkom je teleurstellingen voor de dieren en voor jezelf!

Maargoed, ik lees nu ook over de hond en dat vind ik echt...Heb er eigenlijk geen woorden voor :( Ik heb ook een hond weg moeten doen, maar dat was om meerdere redenen dan alleen de vogels en we hebben daaar 1,5 jaar over gedaan. En het is dan lastig om te zien hoe 'makkelijk' anderen daar mee omgaan. Honden zijn niet te vertrouwen bij vogels, en dan neem je nog een oudere hond uit het asiel, dan weet je toch wat er gebeurt?

Ik hoop in ieder geval dat je hebt geleerd van het gebeurde. Ga zo door met het verzorgen van de vogels die je nu hebt, want dat bewonder ik. Maar denk beter na als je weer iets aan wilt schaffen. Dat is wat ik wilde zeggen. Niet om je aan te vallen, niet om lullig te doen, maar gewoon een reactie op wat ik net gelezen heb :) Ik hoop dat je het desondanks toch gezellig blijft vinden hier!

Karin

Jeetje Eefje, dat is schikken zeg, Dazzle bijna weggevlogen. Ga maar niet meer op vakantie hoor !  ;D  Daar moet je toch niet aan denken ! Er is dit jaar al een jong van mij bij de nieuwe eigenaar weggevlogen en die heeft het niet overleeft.... vreselijk vond ik dat !

En even over het valkjes weg doen, ik heb  niet alles gelezen hoor, en zelf zou ik nooit een valkje wegdoen als het het verkeerde geslacht is ( ik wil zelfs mijn jongen terug als het niet gaat en dat weet Eefje van mij  ;D ), maar er zitten hier diverse kwekers die wel regelmatig hun eigen volwassen valkjes verkopen omdat het toch een ander geslacht is, of niet klikt of niet goed kweekt of toch over willen gaan op een andere mutatie of wat dan ook. Hebben ze een valkje als pop gekocht en blijkt hij ineens na 2 weken te zingen, dan wordt die ook gewoon doorverkocht. Dat moet iedereen voor zichzelf weten, maar daar hoor je verder niks van. Om daar Eefje nou op aan te vallen... Dat moet iedereen zelf weten en zolang ze er weer een goed adres voor zoekt, wie zijn wij dan om te oordelen ? Je mag best je mening geven, maar aanvallen is toch niet nodig ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Neske

Hoi allemaal,

Het was zeker niet mijn bedoeling om Eefje aan te vallen. Ik zette alleen mijn mening maar neer, maar blijkbaar op de verkeerde manier. Mijn excuses hiervoor. Desondanks ben ik toch niet echt een fan van dieren kopen zonder te weten wat je in huis haalt. Dit zeg ik weeral niet om aan te vallen, maar dit is nu gewoon mijn mening. Hopelijk stellen je valkjes het goed momenteel Eefje, en ga door met de bende die je hebt.

Neske

eefje nieuwenburg

Roosje,
over die hond,het ging niet om de vogels,dat was bijzaak en daar was al een oplossing voor gevonden.
het ging erom dat onze eerste hond en de 2e het in het begin goed konden vinden en dat er niks aan de hand was maar naar mate de 2e hond zich meer thuis ging voelen ging hij ook steeds meer in gevecht met de 1e hond,die werd daar zeer ongelukkig van en ook gewond door de gevechten.
Hde 2e hond viel ook ons aan en dacht dat ie wel de baas kon spelen over alles en iedereen.
Dan was er het feit dat de 2e hond niet zindelijk was (dit hadden ze niet gezegt in het asiel maar goed) en dat ie weg liep als ie de kans kreeg,je zou zeggen nou dan doe je daar wat aan maar er zat windhond in(bleek dus pas toen we hem in huis hadden,wisten ze ook niet in het asiel)en daarom ging ie steeds op jacht,dat krijg je er niet uit en ik heb dus toen gekozen om hem naar terug te brengen,ik heb er toen een hele brief bij gedaan met onze ervaringen zodat de mensen weten wat ze aanschaffen(het was een vondeling en dus wisten wij niks)maar het asiel vond dit niet nodig en heeft het weggegooid,ik heb dus weer mijn best gedaan voor niks,ik vind het jammer dat mensen mij  veroordelen om een keuze die ik maak omdat ik een dier niet kan bieden wat ie nodig heeft en het geval van die hond,dat doet mij ook pijn en ik vind het dus heel jammer dat dat hier ter sprake moet komen(bedankt Nellie)
maar goed ik lijk wel gek want jullie mening over mij is toch al vastgesteld dus ik hoef me allang al niet meer te verantwoorden.
dat stukje wat je citeerde klopt ik heb het ongelukkig opgeschreven en dat komt omdat mijn man eerst zei dat ik 3koppels mocht vormen en niet meer dus elke man die er extra zou zijn moest naar een ander huisje,dat hij de dag erna zegt joh we gaan een voliere maken en dan hoeft ie niet meer weg tja dat kon ik toen nog niet ruiken he ???

karin,
dit was precies wat ik dacht maar ja ik wil de mensen ook niet aan gaan vallen op wat ze doendat moeten ze zelf weten,wie ben ik.
en idd DAzzle was dus bijna weg nou ik was echt zo in de auto gestapt hoor ik dacht dat ik gek werd.

over het kweken,een heleboel kwekers(hobby of niet) staan op marktplaats en verkopen alle vogels omdat ze weer eens wat anders willen,ook hier staan vogels te koop die mensen niet kunnen koppelen of die niet meer gewenst zijn,dat kan toch ook gewoon en daar word wel begrip voor op gebracht,gaat het dan puur en alleen om de manier waarop ik het heb opgeschreven?
nou sorry maar als dat zo is ben ik uitgepraat.

groetjes eefje