24 juni 2025, 01:36:24

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Eefje

Leuke foto's echt wel. Wat heb je trouwens mooie grasjes. En natuurlijk mooie valkjes.

Groetjes

Mara

eefje nieuwenburg

nou met pijn in mijn hart gaan vandaag de jonkies naar een goede dierenwinkel ,hij heeft een wachtlijst voor handtamme grasjes dus ze zitten er niet lang,waarschijnlijk zitten ze er korter dan dat ze bij mij nog zouden zitten.

ik heb wel reacties gehad maar als het erop aan kwam dan haakten die mensen af...... >:(
ik heb niet de tijd om ze tam te houden dus elke dag word dat minder en dus heb ik dit besluit genomen.
jammer dat het zo moet gaan,ik had de beginnerspakketjes met voer e.d. al klaar staan maar de mensen kwamen gewoon niet,beetje telleurgesteld ben ik wel moet ik zeggen.

nou ja tis niet anders...
groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Jammer dat er niemand komt.
Dat vind ik al;tijd zo leuk dat je de kleintjes dan nog kunt volgen.
Als ze naar een dierenwinkel gaan, weet jij niet wie de eigenaar is /wordt.
Ik hoop ook dat ze snel verkocht worden.
Groetjes Riny :D

Mara

Hey Eefje

Ja, dat is inderdaad geen gemakkelijke beslissing. Ik kan me wel voorstellen hoe jij je voelt. Het is niet leuk als mensen afhaken als het puntje bij paaltje komt.

Ik hoop dat je jonkies een goed tehuis gaan krijgen.

Liefs

Mara

Saar

Ik hoop dat je kleintjes goed terecht komen.
groetjes Saar :-*

eefje nieuwenburg

ze zitten nog steeds bij mij :-\
de eigenaar van de dierenwinkel durfde het niet aan omdat de verenkwaliteit niet optimaal is,hij denkt dat ze nooit zullen kunnen vliegen.
Ik denk dat het alleen maar komt omdat ze steeds van 1meter naar beneden vallen en dan de veertjes afbreken.
maar ja nu zitten ze in de kleine kooi met zijn 4en en dan gaan we kijken of het nog goed komt en anders zal ik oplossingen moeten bedenken want ik wil ze echt niet allemaal houden hoe sneu ook.(ben ik nu harteloos,zo is het niet bedoeld hoor)

groetjes een teleurgestelde eefje

Mara

Hey Eefje

Ik zou je graag willen helpen en hou mijn ogen en oren ook voor je open. Ik hoop dat alles goed komt.

Groetjes

Mara

eefje nieuwenburg

de volwassen grasjes zijn  gister opgehaald,ze zijn naar een mooie voliere in voorburg verhuisd.
de groene grasjes zitten nu bij de valkjes.
en de jongen zitten nog steeds apart .

kort maar krachtig . ;D
groetjes eefje

Saar

Hoi eefje
hoe gaat t met je beestjes?

eefje nieuwenburg

Hoi Saar,
gaat goed hoor,de valkjes doen het allemaal prima,iedereen is nog lief voor elkaar.

die volwassen grasjes zijn verhuist naar voorburg en alleen de groene zitten hier nog.
en het nest van de blauwe grasjes zit hier nog steeds,1jonkie omgeruild omdat het totaal niet wilde wennen bij zijn nieuwe baasje,stapte niet op,stuiterde door de kooi heen als je maar naar hem keek.....dat was dus niks,hij ondernam ook niks waarschijnlijk omdat ie zijn broers en zusjes miste.
Dus die hebben we omgeruild voor een lichtblauw cinnamon grasje die wel opstapte en lief was,en daar zijn ze nu superblij mee.

de  andere jongen geven mij een beetje kopzorgen,mijn behang zit nl helemaal onder de bloedspetters van de veertjes die afbreken.
Heb heel sterk het idee dat het gewoon echt niet goed gaat komen daarmee en weet dus niet wat ik ermee aan moet,inslapen is gelijk zo radicaal maar gelukkig worden ze hier ook niet van denk ik.......

Oja even wat leuks,we hadden een konijn,een kleurdwerg mannetje,die zat een beetje zielig alleen in de voliere,daar woont ie.
We hebben eerst getracht een nieuw huisje te zoeken met een vriendin( omdat we eigenlijk vinden dat ze meer ruimte verdienen met zijn 2),maar dat was eigenlijk ook niet de bedoeling natuurlijk,daar heb ik hem nit voor in huis gehaald.
Dus 7november is ie gecastereerd en 14 nov heeft ie er een vriendin bij gekregen.nu gaan ze elke dag even buiten de voliere wandelen en in de voliere blijken ze toch wel genoeg ruimte te hebben gelukkig.
Ze hebben niet eens gevochten tijdens het koppelen,ging gelijk goed (wat een opluchting!)dus nu leven ze hopelijk nog lang en gelukkig.

zo dat was een up date he!
foto's komen binnenkort weer maar tis beetje hectisch hier.

groetjes eefje

Saar

Neem je tijd hoor met foto's maken ;)
En je vind heus wel  een huisje voor de grasjes.
Anders raak je ze denk ik zowiezo wel in t voorjaar kwijt als mensen weer gaan koppelen :)

Leuk dat je er ook een nijntje bij hebt!

eefje nieuwenburg

he Saar,
ik denk niet dat het verstandig is om met deze jongen te kweken als ze echt een tekort hebben (en ik kan ze zo niet eens verkopen dat zou gewoon een miskoop zijn voor die eventuele koper) en dat vermoeden word bij mij nu ook steeds groter daar de kwaliteit van de veertjes niet beter word en ze hebben echt alles wat ze nodig hebben tot hun beschikking.
Ik weet dus echt niet wat wijsheid is maar ik denk dat als er in januari geen verbetering is ik naar Feld ga en dan hem laat beslissen wat het beste is.
Zoals ze er nu bij zitten zijn ze ook niet blij in een gabber kooi .
Ze kunnen niet vliegen omdat de veertjes allemaal gebroken zijn en tam zijn ze ook niet dus komen ze ook niet meer uit de kooi.

kweet het niet hoor.
groetjes eefje

Monky

Hi Eefje,

Ik wens je een hele fijne kerst en een heerlijke 2007  :)

Groetjes,
Monique

Caroline

Hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2007 vol valkenvreugde!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.

PS. nog steeds problemen met mijn laptopje,
zie mijn dagboek, dus voorlopig weinig online.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar