9 augustus 2025, 16:08:13

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Karin

Bijna alle lutino's hebben een kale plek hoor, je moet echt goed zoeken om er één zonder te vinden. Ik heb er ooit 2 in een dierenwinkel zien zitten, die waren echt mooi, fors, goede veren en geen kale plek. Voorde rest weinig gezien, o ja, op een vogelbeurs... Maar ja, niet echt de plek om te kopen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hallo Eefje en Karin
Ik wil niet opscheppen maar ik heb 5 lutino's en allemaal zonder kaal kopje.
Ze hebben al verschillende nakomelingen en geen een kaal.
Groetjes Riny :D :D :D

Roosje

Lin

Hey ik wens je heel veel sterkte met alles!

Ik weet dat bij Marlies in ieder geval ook valkjes verkocht worden (zonder reservering). Zie haar dagboek maar en gewoon in de dagboeken kijken. Dan weet je ook wat meer over het valkje. Heel veel sterkte nogmaals gewenst!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Daar mag je terecht trots op zijn Riny ! Het is helaas een zeldzaamheid, dat is ook de reden dat ik zelf niet kweek met lutino's, alhoewel als ik tegen een tamme halfwassen / volwassen  bonte lutino man aan zou lopen die mooi groot is en zonder kale plekken dat ik dan wel overstag zou gaan  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

dank jullie wel!
de lutino die wij hadden was ook niet kaal hoor,ja omdat ze geplukt was maar er zaten al nieuwe pennetjes.
en de valk die marlies aanbied heeft ook geen kaal kopje volgens mij(was niet te zien op de foto's)
de kweker heeft inmiddels gereageerd en er een gedichtje bij geschreven,ze wist niet wat ze moest zeggen zo erg vond ze het.
Nou goed het is fijn dat ze gereageerd heeft.......
ik ga van de week weer eens foto's maken en als het lukt alleen maar kroelfoto's,hou je vast karin ;)
ik ben best wel trots hoor op onze vogels,allemaal waren ze niet zo gesteld op mensen en waren we bang dat ze niet tam zouden worden en nu hebben we 3kroelers,oke niet de hele dag door maar ze komen er wel zelf om vragen echt super!
groetjes eefje

carco

Hoi

Zo zie je maar hoe verslavend het is als je eenmaal met valken begint. En inderdaad al heb je er meer, dan kunnen het nog allemaal kroelkippen zijn hoor ;)
En ik ben blij dat de kweker toch gereageerd heeft:had ik om eerlijk te zijn niet anders van verwacht, toen ze het van coco hoorde was ze er ook kapot van.
Ze leeft echt wel mee hoor en is zelf stapel op vogels(ze moet ze alleen niet te vroeg wegdoen).
Maarreee...heb je nu ook een valkje bij Marlies op het oog dan?Leuk voor je!

Groetjes Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

eefje nieuwenburg

nee ik krijg er 2 uit katwijk dus lekker dichtbij!

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

zo ik heb weer nieuwe foto's,veel kroelmomenten en ja er komt voor de mensen die dit leuk vinden ook nog een foto van mij en mijn kersverse echtgenoot aan.
geniet ervan!
groetjes eefje

stitch probeert te kroelen met dazzle

Teun in kroelhouding

Dazzle komt ook even kroelen

Ze komt me even om een kusje vragen,zo lief :-*

even een hartig woordje toespreken vanwege het harde vliegen door de kamer ;)

effe zoenen met Stitch

Stitch zit te zingen

hun huisje waarin we nog meer speelmogelijkheden hebben gecreeerd.

de baas verbaast omdat Dazzle normaal niet bij hem zit

met zijn allen op de uitkijk

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

en dan nog een foto van ons en mijn opa op onze bruiloft afgelopen 5augustus.

groetjes eefje

Kirsten

Hoi Eefje,

Wat een ontzettend mooie foto :D, dus jullie zitten nog in je wittebroodsweken (zo noemen ze dat toch? :D)
Nog gefeliciteerd in ieder geval :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

carco

Hoi Eefje

Hebben jullie een fijne dag gehad??
Nog van harte gefeliciteerd!
En fijn dat het met de valkjes goed gaat.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Hey,

Wat staan jullie mooi op de foto! echt mooi!

En de valkjes staan er ook leuk op met je man. En wat een volle kooi joh. ik moet ook maar speeltjes aanschaffen. Ik heb ze nu aan de zijkant hangen want als er een valkje valt dan kan ie niks breken als ie op een speeltje valt. nog fijne wittebroodsweken!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

ja dat zeggen ze idd maar we zijn gewoon aan het werk hoor en echt bijzonderder dan normaal is het niet.....
we hebben een hele leuke dag gehad alleen hadden we regen de hele dag dus beetje jammer.
De kooi is idd vol maar omdat ze alleen maar bovenin zitten en alleen om te eten of te spelen naar beneden komen hebben we dit gedaan.
Ik zal nog wel het 1 en ander veranderen hoor maar ja het is best lastig om het een beetje leuk te maken.
groetjes eefje

Karin

Leuke foto's van Dazzle ! Heb je de foto's van Nesha al in mijn dagboek gezien  ;D, het broertje van Dazzle.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves