10 augustus 2025, 14:04:16

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

ja ik heb ze gezien,je bent nu vast heel trots op ze en die grijze haren neem je wel voor lief he ;)
het is een draak die Dazzle,als ik zit te eten banjerd ze dwars over mijn bord heen,Teun blijft netjes op het randje zitten maar Dazzle moet er middenin staan,heel fijn! ;D
OOk is ze als er gekoekeld word niet meer te stoppen,ze gaat nu niet meer bijten als je stopt maar schreeuwen zoals een jong dat honger heeft en ze volgt me dan overal waar ik heen ga......hmmm als ze maar niet te veel op mij focust want er moeten natuurlijk ook koppels gaan vormen straks(ik kan geen eieren leggen ::))
nou ja al met al een schat die helemaal voor mij is,ze komen niet eens de kooi uit als ik er niet ben,Teun is helemaal wild van de baas en Dazzle helemaal van mij en Stitch weet het nog niet :-\
gezellig dus wel haha
groetjes eefje

Lin

Kan jij geen eieren leggen?  :o   ;)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

nee en ik kan ze ook niet bevruchten waardeloos he?
haha
nee maar Teun heeft ook alleen maar oog voor mijn wederhelft en als we er nu nog zo 1 krijgen dan word er weinig eieren gelegd denk ik haha.
geeft niet,niks moet maar is volgens mij veel leuker als ze ook lekker gezellig met elkaar kunnen zijn ipv alleen met ons.
groetjes eefje

hippysuus

Gezellige valkjes foto's en een leuke trouwfoto Eefje! Nog van harte gefeliciteerd!

Dus die van jou vliegen ook altijd zo hard door de kamer? De mijne ook en daar krijg ik nog eens grijze haren van want dat gaat soms zo hard en af en toe plafond beetje raken dat ik soms echt helemaal denk van oeioei dat gaat niet goed!

En ik maar fluiten om ze rustig te maken maar neeeee daar luisteren ze niet naar hoor! ::)

eefje nieuwenburg

Ja dank je!
wij gaan altijd midden in de kamer staan met onze armen wijd en dan land er nooit 1 op je armen maar juist op je hoofd of op de hor of iets anders dus je staat gewoon voor jan *** daar haha.
maar goed meestal gewoon rustig blijven dan is het zo over maar ze gaan ook wel eens rakelings langs ons of de hond en wij bijten niet maar ja als harley 3keer aangevlogen word gaat hij toch wel happen bij de 4e keer :o
is dus best wel eens angstig maar we kunnen het tot nog toe in goede banen leiden en harley raakt er al aan gewend dus dat happen gebeurt dan ook niet meer ;)

groetjes eefje

Rianne

Hier landen ze ook zeldzaam op mijn handen hoor... Ze vliegen me gewoon voorbij en gaan op de meest onmogelijke plekken landen. ;)

ROCKS

Hai,
Ik kan niet anders dan even reageren. De popjes die binnenkort naar Eefje en haar man gaan komen bij ons vandaan. Ricky, de oudste, is nu ongeveer 1 jaar. Haar "dochter" Dopey is van 4 april dit jaar. Coco de paps is een geparelde lutino, maar die zocht Ricky alleen maar op om haar te wippen, en dan was ie weer pleite. Hij keek niet meer naar haar of de eitjes en later de jongen, om.
Omdat Ricky maar door blijft gaan met eitjes leggen, zelfs zonder broedblok, en ze alles in haar eentje moet doen, dacht ik dat het beter zou zijn om iemand te zoeken die een of meerdere mannetjes heeft. Zodat ze, als het klikt, het hele gebeuren met een mannetje kan doen.
Omdat Dopey zo aan haar moeder hangt, wil ik dat ze samen blijven. Het is echt heerlijk om te zien hoe die twee samen kroelen en samen eten. Ze doen gewoon alles samen.
Het zal wel moeilijk zijn, want Dopey is mijn allereerste jonkie, en om dat weg te doen is niet makkelijk. Zal wel een traantje wegpinken worden, maar ach... ik doe het omdat ik denk dat het het beste is voor mijn valkjes.
Hoop ook echt wel dat het een goede beslissing is, maar dat zullen we in de toekomst zien. Ik twijfel niet aan Eefje, absoluut niet, anders had ik dit nooit zo gedaan. En we hebben afgesproken dat, als het om welke reden dan ook niet zou lukken dat ze dan terug komen. Ze woont ook nog lekker in de buurt, dus da's ook wel fijn.
Ooh, wat is het soms moeilijk om juiste beslisingen te nemen.
Of ik maak het mezelf moeilijk, dat kan ook nog.
Dit weekend komen Eefje en haar man kijken naar de dames, dan weten ze wat ze in  huis gaan halen, 2 echte bitsjes!!
Wat zal het stil worden zonder ze, bah. Nog maar effies niet teveel aan denken.
Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lin

Hey,

Inderdaad lastig als ze blijft leggen. Als het vervangen van de eitjes niet helpt. Dan kan je ook nog een prik halen bij de dokter. dan weet je dat alvast voor eeen volgende keer. Maar natuurlijk is het erg moeilijk om ze af te staan. Ik weet precies hoe het voelt. Gelukkig gaan ze naar lieve mensen toe. Denk daar maar aan en je kan ze gewoon blijven volgen. Sterkte!

Groeten, Lin

eefje nieuwenburg

Ja hoor Nellie,
Ik had het al gezegd maar nogmaals het gaat helemaal goedkomen met ze!
En je bent altijd welkom om ze even te zien en te kroelen enz.(mits we thuis zijn natuurlij) :D
Ze krijgt nu waarschijnlijk een hele tijd rust want er is momenteel geen man bij mij die al zover is om te kweken en de enige die dit zou kunnen doen heeft eerst nog tijd nodig om te wennen dus dat zal wel even duren voordat ze weer "moet"zeg maar....

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Nou ik had gehoopt dat ik me er niet zo druk over zou maken maar dat doe ik toch dus ga ik morgen maar naar dr.Feld toe.
Dazzle had woensdagavond een traanoogje.
Donderdagochtend was dit mooi droog en donderdagavond niet eens meer rood maar....vanmorgen was het toch weer rood,niet nat maar wel rood en ze knipoogt wat vaker naar me dan normaal ;)
Verder is alles wel in orde met ze,ze niezen wel eens maar niet vaker dan normaal begreep ik uit de woorden van de assistent maar het zit me toch niet lekker ivm het vorige week overleden jong,ik beng bang dat ze misschien toch op de 1 of andere manier besmet hebben kunnen raken en dus ga ik nu voor alle zekerheid toch maar even alles na laten kijken.
Pff ik weet niet eens wat het jong wellicht had,ik heb gelezen bij ziektes herkennen en dan leek het veel op papagaaienziekte maar alsjeblieft laat het dat niet zijn!
jullie horen het nog wel!
groetjes eefje

Lin

Hey,

Nou ik hoop dat het niks ernstigs is zoals een virus ofzo. Maar ik denk dat het wel meevalt als het als enige de oogjes zijn. Dat moet wel te behandelen zijn. We horen het morgen wel. Goed dat je naar de DA gaat.

Groeten, Lin

Roosje

Hee, laten we maar niet van het ergste uitgaan, dat is alleen maar meer stress... Succes morgen in ieder geval!

eefje nieuwenburg

ja van het ergste uitgaan....tja er is er al 1 doodgegaan en waar die vandaan kwam hadden ze alles door elkaar zitten,papagaaien,halsbanden,grasparkietjes gewoon van alles en dat hoeft niks te betekenen maar ja ik vind het toch een beetje eng!
maar als er toch niks aan de hand blijkt te zijn zijn ze in ieder geval wel allemaal nagekeken.
Ik wil gewoon niet dat deze vogeltjes de dupe worden van (misschien) onze onzorgvuldigheid.

groetjes eefje

carco

Hoi Eefje

Niet te negatief gaan denken nu hoor.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar Beau hier is ook goed gezond en de rest heeft niets.
En mijn ouders hebben ook nog een parkietje die ook niets mankeert. Dan zou die toch zeker ook iets moeten hebben. Maar wel groot gelijk hoor dat je het even na laat kijken.
Succes morgen!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

eefje nieuwenburg

Nee ik wil ook niet te negatief zijn maar als ik nu deze vogels ook kwijt zou raken omdat ik denk dat het wel goedkomt dan ben ik straks alles kwijt.
Ik heb geen foto gemaakt van hoe Chicko eruit zag op de dag dat ze stierf maar als je de foto's ziet bij het stukje over papagaaienziekte moet je even bedenken dat dat chicko is en dan alles net even erger nog,ze was smerig en dan echt smerig,had zichzelf helemaal ondergepoept en die ogen,ohh ik hoop maar dat ik me aanstel en dat er niks aan de hand is.
maar goed beter het zekere voor het onzekere als dat ik straks mezelf voor me kop sla.

groetjes eefje