7 augustus 2025, 11:00:49

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Lin

Hey inderdaad even wachten en anders even de dagboeken neuzen over een aantal weken. niet overhaasten hoor! Anders heb je straks weer problemen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Hoi

Ik had je al een im estuurd, maar voor iedereen wil ik toch even het volgende kwijt.
Ik weet hoe er over handopfok wordt gedacht, maar bij een valk van 6 weken oud is mijn mening dat dit niet de reden kan zijn. De meeste van 6 weken zijn al zo goed als zelfstandig, zodat het volgens mij daar niet aan kan ligggen.
Ikzelf ben niet tegen handopfok mits de valk in kwestie toch al wel zelfstandig zaadjes/trosgierst kan eten. Tuurlijk kan er altijd iets fout gaan, maar hij heeft dan zelf door hoe het moet.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Lin

Maar als je een valkje van 4 weken opeens overzet op pap dan kan het misgaan hoor. en dan zit je er langer aan vast dan tot 6 weken meestal. En bijvoeren is een ander verhaal. Ik hoop dat de oorzaak van het overlijden wordt gevonden.

Groeten, Lin

carco

Hoi Lin en Eefje

Het valkje was toch al 6 weken toen ze hem gekocht heeft???
Dat bedoel ik ermee. Niet dat hij nu 6 weken is en ze hem met 4 weken gehaald heeft.
Dit klopt toch of ben ik nu abuis??
Ik denk eerder omdat inderdaad het broertje ook dood is(die was nl. van mijn ouders)dat er vauit het nest iets megekomen is of zo.

Lin

Maar is het nou bijgevoerd dan toen ie 6 weken was? Dan kan ie toch al bijna zelfstandig eten waarom werd er dan nog gevoerd? Ik probeer alleen de situatie te begrijpen. Waaraan is het broertje eigenlijk doodgegaan?

Groeten, Lin

carco

Hoi Lin

Dat staat in mijn dagboek die is wel gehaald met 4 weken en dat is ook een vraagteken. Eefje wilde Chiko toen niet ophalen omdat ze hem nog te jong vond.
Maar nu neem ik haar dagboek over en dat is de bedoeling niet. ;)
Ik dacht in ieder geval dat Chicko 6 weken was toen ie bij haar kwam.

Lin

Oke nou jammer dat we er niet achter kunnen komen.  :-\

Bedankt voor je uitleg.

Groeten, Lin

p.s. sorry voor het overnemen  :)

Karin

Een valkje van 6 weken die op de pap staat is nog niet zelfstandig hoor. Dan krijgen ze nog 2 of 3 maaltijden per dag. Meestal zijn ze pas helemaal zelfstandig met een week of 8 - 9. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Agnes

Hoi Eefje,

Jammer dat Chicko het niet gehaald heeft. :-\

Je kunt inerdaad beter even wachten met de aanschaf van een ander valkje...... je weet maar nooit.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

carco

Hoi

Als ze met 6 weken op pap staan zijn ze niet zelfstandig nee, maar toen is ie pas bij de ouders weggehaald.
Groetjes: CArolinel

Karin

Als ik het goed begrepen heb van Eefje stond het op pap toen ze het daar vandaan haalde. Anders had ze hem toch geen pap gegeven lijkt me, toch Eefje ? Als mijn jongen 6 / 6 1/2 week zijn gaan ze naar de nieuwe baasjes en eten dan alles al.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Citaat van: Karin op 12 augustus 2005, 19:01:35
Als ik het goed begrepen heb van Eefje stond het op pap toen ze het daar vandaan haalde. Anders had ze hem toch geen pap gegeven lijkt me, toch Eefje ? Als mijn jongen 6 / 6 1/2 week zijn gaan ze naar de nieuwe baasjes en eten dan alles al.

Groetjes, Karin.

Dat vroeg ik ook al ???

eefje nieuwenburg

oke ze is op 26-6-2005 geboren en was dus afgelopen zondag pas 6weken(als ik goed gerekend heb)
ik had haar al 2weken en dus was ze nog veeeel te jong!
ze had beestjes en heeft toen apart gezeten en is behandeld,ik heb ze nu niet meer gevonden(heb even gezocht toen ze overleden was)
de kweker heeft gezegd dat ze al zelf gegeten had en dus zou het niet lang meer duren voor ik kon stoppen met de pap.
Dit was dus niet het geval,ze pakte wel maar liet het daarna weer vallen en at dus niet zelfstandig,dit deed ze pas voor het eerst echt afgelopen dinsdag(geloof ik)
het is gewoon mijn onwetendheid geweest en ze was al zwak toen ik haar meenam,ze werd op mijn vinger gezet en toen had ze weg moeten vliegen maar dat deed ze niet ze ging bol zitten en slapen.
tis gewoon heel jammer en triest dat het zo moest gaan,ik heb wel heel erg gehuild vanmorgen want ik vond het zo zielig!
ik heb net kontakt gehad met iemand die een popje heeft die nu nog op eieren zit,die gaat dus pas weg als dat klaar is(afhankelijk van hoe het gaat kan dit dus nog een tijd duren)
Deze pop heeft ook nog een jong en die is zelfstandig maar ze zijn onafscheidelijk dus als het doorgaat komen die samen bij mij maar.... alles word nog overdacht en duurt nog wel even voor het zover is,we kunnen dus goed bekijken of de andere niks mankeren.
Dazzle is ontwormt hoor karin,ben gelijk begonnen.
zo weer een heel verhaal.
we gaan vanavond Chicko begraven. :'(
groetjes eefje

Karin

Toch te jong dus zoals ik al dacht, vreselijk hoor  :'( Heeft de kweker nog gereageerd op de dood van het jong ? Ene... wat voor valkjes krijg je erbij ?  ;D ( mutaties )

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

13 augustus 2005, 09:36:47 #74 Last Edit: 18 augustus 2005, 20:52:59 by eefje nieuwenburg
nee de kweker heeft niet gereageerd ik heb ook maar een kort berichtje gestuurd maar goed ze was on line toen ik mailde......
het zijn beide lutino's ik moet alleen nog even vragen hoe oud ze zijn
maar dat zie ik nog wel.
ik heb ook nog een mail gehad van iemand anders van hier en die moet ik ook nog even antwoord sturen.
oja er werd gevraagd of het jong al op pap zat toen we haar kregen,ze is volgens de kweker 2dagen van te voren gewend aan de pap maar werd ook nog gevoerd door de ouders.
Ik weet niet of dit echt zo is want ze had niet echt normale ontlasting maar ja allemaal achteraf he.....tis jammer echt waar.
groetjes eefje