10 augustus 2025, 15:52:20

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Karin

Leuk Eefje ! Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot  ;) Je had eigelijk een catharinaparkiet moeten nemen, daar kan je echt úúúúren naar kijken  ;D Alhoewel mijn catharina's een beetje nerveus worden van de valkjes. Als dat gefluit en geschreeuw, daar werden ze kriegel van toen ze tijdens onze vakantie op de vogelzolder bivakeerden.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Carin

Hoi Eefje,

Gefeliciteerd met Henkie! Krijgt Henkie ook nog een maatje erbij? Twee grasjes zijn heel erg leuk met elkaar!

Groetjes Carin

eefje nieuwenburg

dat is wel de bedoeling maar eerst moet ie tam worden en dan krijgt ie een vriendje.

dus even wachten nog want hij vind me nog wel een beetje eng(snap ik heel goed ;D )

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

zo even een fotootje van Henkie en 1 van sjaantje want die is aan het leren schaken(kweetnie van wie maar goed ??? )

Henkie eet al uit mijn handen en heeft ook ontdekt dat ik een armbandje draag maar hij vind het allemaal maar eng,maar ik heb nu 3weken vrij dus ik ga veel tijd in hem stoppen en hoop dan maar dat ie aan het eind van de vakantie lekker los kan(hopelijk al eerder)
als ik stitch erbij neem als ik met trosgierst de kooi in ga dan komt henkie gelijk kijken of er wat te eten valt dus stitch is mijn hulpje en dat vind hij helemaal niet erg ;D lekker eten.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

vandaag is ie los geweest,henkie en wat een makkelijk vogeltje,kijkt een beetje rond,vliegt wat en gaat dan zelf de kooi weer in.
ik ben nog op zoek naar de gouden tip wat betreft dingen die een grasparkiet niet kan weerstaan,hij eet nl trosgierst af en toe uit mijn handen en brood is ie helemaal gek op maar ik kan kramp krijgen wat hem betreft en op het moment dat ik het ophang in de kooi valt ie erop aan,heeft dus niet zo veel zin om tam te worden denk ik ::)
kijk als ie uit zichzelf de kooi in blijft gaan dan vind ik het best en blijven we wel proberen maar is het geen drama maar goed tam is wel leuker natuurlijk.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

we hebben een vriendje of eigenlijk een vriendinnetje voor henkie erbij.
omdat ie zo makkelijk is met terug gaan in de kooi blijven we wel proberen om hem tam te krijgen maar was het toch wel sneu om hem alleen te laten bij al die grote jongens dus hebben we een maatje gekocht een blauwe en ze heet miepje(mijn man was creatief)

even een vraagje,weet iemand een verf die diervriendelijk is?
we hebben vandaag nl onze woonkamer vogelproof gemaakt voor de zomer met een hor van rvs gaas(horregaas trekken ze helemaal stuk) maar het frame is van licht hout en wij hebben donker in huis dus als iemand iets weet hoor ik het graag en anders blijft ie gewoon blank .

groetjes eefje

Carin

Hoi Eefje,

Gefeliciteerd met je vrouwtjesgrasje!! Heel erg leuk!
Ik heb twee grasjesmannen en die praten echt de hele dag met elkaar!

Groetjes

Karin

Wat een verrassing, nog een grasje erbij ! Wat leuk ! En over dat verf, je moet verf nemen die voor babykamers geschikt zijn. Bij de gamma hebben ze dat van hun eigen merk. Daar hebben we de grote volière mee geschilderd.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

tja alleen is maar alleen he vind het altijd zo sneu.
en wat die verf betreft ga ik zeker naar op zoek bedankt voor de tip!

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

even wat fotootjes zomaar,
miepje is echt niet bang van me,ze vind mijn haar helemaal geweldig maar begint ook steeds vaker te proberen of ze het bij de wortel eruit kan trekken en dat is minder prettig :-\

we hebben vakantie dus harley doet daar heerlijk aan mee ;D

miepje

henkie de stoere jongen

miepje is nie bang ;D

zo hangt henkie regelmatig

teun kruipt in zijn hol :o

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

gister een bamboeplantje gekocht en dus vanmiddag een leuke gelegenheid gehad om foto's te maken.

ondertussen is er niks meer van het plantje over maar dat begrijpt iedereen vanzelf.

groetjes eefje

Mara

Hey Eef,

Ten eerste, leuke foto's. En wat een leuke grasjes zeg. En je valk is helemaal super.

Een vogelvriendelijke verf? Wij hebben in de voliere een beits gebruikt op waterbasis. Misschien kun je dat gebruiken?

GRoetjes Mara

eefje nieuwenburg

ja ik had van karin al een tip over kindvriendelijke verf gehad en ik zal jou tip ook meenemen als het zover komt,voorlopig houd ik hem maar blank want ze zitten er toch al op te kauwen en dan bijten ze zo de verf er weer af en dan doe ik het toch voor niks.

thanx voor je compliment.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

17 april 2006, 14:20:50 #448 Last Edit: 17 april 2006, 14:24:06 by eefje nieuwenburg
er komen eieren aan.sjaantje was zo broeds als het maar kon en er werd zo'n 4tot 5keer per dag gewipt en nu heeft ze de verschijnselen dat ze een ei moet leggen dus ik ben benieuwd.

de grasjes zijn zo lief voor elkaar,.t word al echt een stel

lekker onder de douche geweest.

groetjes eefje

Carin

Hoi Eefje,

Wat leuk die grasjes!!

Maar ik zat even te kijken naar Henkie, dat is toevallig ook geen pop? Ik kon namelijk het neusdopje niet goed zien, leek me een beetje bruinig!

Greetz Carin