9 augustus 2025, 17:59:46

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

27 maart 2006, 22:29:51 #420 Last Edit: 27 maart 2006, 22:39:19 by eefje nieuwenburg
hoi Lin,
het liefst wel tam of in ieder geval niet zo bang als dat sunny is(die kruipt in de hoogste punt van de voliere als ik binnen kom)
en kwa leeftijd tja ouder dan 8maanden (misschien dat er een nestje wil komen)maar in principe maakt het me niet heel veel uit want ik moet toch eerst tijd steken in het tam maken enzo en Teun is een beetje anti partner als ie geen broedblok ziet dus kan ie ook gewoon apart met het popje en dan eerst maar rustig wennen aan elkaar.

groetjes eefje

Riny

Hoy Eefje
Waarom koop je geen popje wat al tam is,dan heb je ook niet zoveel werk met tam maken.
En je hebt als voordeel dat de andere er misschien een voorbeeld aan gaan nemen.
Groetjes Riny :D

eefje nieuwenburg

Hoi Riny,

de rest is al tam op sunny en snowey na.
maar ze zitten in de voliere en het gaat me eigenlijk nog meer om het feit dat ze gewoon niet bang voor me zijn ,sunny blijft echt heel bang,die blaast en trilt al als ik maar in de buurt van de voliere kom en dat gaat denk ik ook niet meer over,zolang ik niet kijk naar hem gaat het goed maar als ik me maar omdraai en kijk is het gelijk een compleet andere vogel en dat wil ik gewoon liever niet.

ik heb met Mar kontakt gehad en die heeft een popje van een half jaar dus daar gaan we maar eens naar kijken.

maar....mijn collega is ook nog steeds op zoek naar een popje die redelijk tam is of tam gemaakt kan worden dus mocht iemand iets weten(een jonge vogel kan dus ook) dan hoor ik dat nog steeds heel graag.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

zie hier onze nieuwe aanwinst,we noemen haar voorlopig truus(past wel bij Teun toch?)

ze gaat zelf de kooi in dus helemaal goed en ondertussen blijf ik proberen of ze wil opstappen,ze is absoluut niet bang want ze blijft gewoon zitten maar heeft gewoon echt dikke  :censuur aan me haha,leuk beestje lekker eigen willetje

groetjes eefje

Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Vertel, waar komt ze vandaan ?  ;D En vertel meer over haar !

Groetjes, karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik heb haar van Mar(ook uit Katwijk)overgenomen die heeft haar op een vogelbeurs(ofzo) gekocht voor 1 van haar mannen maar omdat die niet echt naar elkaar toetrokken kontakte ze mij toen ze las dat ik op zoek was.
ze is volgens de vrouw waar Mar haar gekocht heeft een halfjaar oud.
Meer weten we dus niet van haar alleen wel dat ze goed kan vliegen en lekker wil slopen want toen ze gister los was ging ze gelijk overal aan zitten knabbelen en kijken of het lekker was ;D
ik vind haar leuk en ben heel blij met haar en ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze tam is want gister zat ze al (per ongeluk ) bij hubby op schoot dus die bleef doodstil zitten maar toen ze het dan doorhad ging ze het toch maar hogerop zoeken ;D

groetjes eefje

Karin

;D ;D ;D Was een vergissinkje  ;) Ben benieuwd of ze het vaker gaat doen ! ZOu wel leuk zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Carin

Christine

Wat leuk dat je na lang zoeken zo een prachtige meid hebt gevonden!!
Truusje past idd heel goed bij Teun!! ;)

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

eefje nieuwenburg

zazou is ontmaagd :o gister was het echt feest hier alleen kan Vito nog niet mikken ;D
ook sjaantje en stitch komen in de stemming,nou Teun en truus nog ;)
En ja over dazzle en Luna zal ik het maar niet hebben die zitten nooit stil.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

zazou zal nu toch niet al broeds worden?nu ze gepaart heeft?
want aangezien de rest ook wel in de stemming komt snap ik wel dat ze paren maar zazou en vito moeten echt wel wachten totdat zazou ruim een jaar is.
weet iemand dat eigenlijk?vanaf wanneer kan een pop eitjes leggen?ik weet dat ze vruchtbaar zijn met een half jaar maar kunnen ze ook dan pas eitjes leggen of werkt dat systeem gelijk al?(ik hoop het niet)
groetjes eefje

Karin

Gewoon lekker laten gaan, ik noem het altijd recreatief wipwappen  ;D ;D ;D Ze zal waarschijnlijk nog geen eitjes gaan leggen hoor, ze is nog erg jong.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ik had die 2 apart gezet omdat de rest binnenkort wel zijn gang mag gaan maar ik heb besloten dat ik de koppels toch apart ga doen,Truss is ook nog te jong en die pakt stitch van sjaantje af en zazou en Vito zijn ook te jong dus ga ik de koppels die wel mogen apart zetten en de jeugd krijgt lekker de ruimte!

Stitch zat gister bovenop Sjaantje en Truus ging ernaast zitten en toen stapte hij zo over en ging verder met Truus :o

ik zie net dat Snowey ook broeds begint te worden die gaat ook kippetje zitten voor Stitch(wat heeft hij dat de restniet heeft? )

begint een zeepie te worden hier :D ::)
groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou het moet niet gekker worden,stitch en sjaan zitten apart zodat ie bij zijn eigen vrouw blijft en nu gaat vito beginnen,eerst op zazou en dan weer op truus,en teun die zit erbij en kijkt ernaar.

wat moet dat worden hier.... ??? ::)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

we hebben er alweer een huisgenootje bij,
een jong grasparkietje van 2mnd oud,Henkie is ie genoemd ;D
Huig(mijn man) wilde er graag een ander soort vogeltje bij maar hij kwam steeds met papagaai achtige soorten en dat zie ik gewoon niet zo zitten maar nu hadden ze bij de dierenwinkel echt hele leuke parkietjes zitten,super nieuwsgierig en grappig dus ja daar hebben we er maar 1 van meegenomen en daar ben ik nu mee bezig om tam te maken,drukke boel hier dus....maar wel heel leuk is ie,hij hangt steeds onderste boven in de kooi om alles eens van de andere kant te bekijken ;D binnenkort volgen er foto's.

groetjes eefje