10 mei 2025, 08:01:01

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

Christine

ik kan er wel op maar ik bewonder je foto's Mandy zoveeeeeeel jonkies :D

groetjes
Christine, Flutty, Fien en Jazzy

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mandy

Zo worden er 2 jongen geboren.  :)
En zo gaan er 2 jongen dood.  :(

De jongste 2 van Oki&Doki.
Het 3e jong had ik al wel verwacht, die vond ik vanmiddag tussen het zaagsel bij Jut&Jul en het 2e jong bij Oki&Doki zelf.
Daar liggen nu dan nog jong 5, 6 en 7 van Pino&Pipo en hun eigen 1e jong en daar gaat het verder goed mee.
Ze worden alle 4 goed gevoerd, al is het bij de jongste 2 wel wat minder en groeien ze ook niet zo hard.
Afwachten maar, ik zie nog geen reden om me zorgen maken, de eerste week kan er nu eenmaal van alles gebeuren.
En met alle andere valkjes gaat het verder prima. ;)

De jongste van Jut&Jul heb ik bij Ot&Sien gelegd want hij lag inderdaad als een klein zieltje tussen die grote jongen. Er is met de oudste een verschil van 9 dagen!
Ik had eigenlijk zowieso beter dat eitje bij Ot&Sien uit kunnen laten komen maar ik wist natuurlijk ook niet of die 2 van Oki&Doki uit zouden gaan komen want dat zijn immers eitjes die een poos niet bebroedt geweest zijn en later toch bevrucht bleken. Het andere eitje staat zo te horen op uitkomen. :)
Ik moet straks alleen nog wel even controleren of ze dat jong van Jut&Jul accepteren en niet in een hoek gooien. Ik verwacht het niet, maar je weet het maar nooit. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Het jong van Jut&Jul ligt warm onder Sien d'r veren zag ik net. ;)

Nicole

Hey Mandy!

Fijn om te horen dat het jong lekker warm zit. :)
Wat een pech dat er 2 jongen zijn overleden. :-\
Maar ja, zo is de natuur nu eenmaal.

Is het al goed te zien of die 2 geparelde jongen van Fred & Wilma poppen zijn?
En gaat het met de jongen van Jut & Jul ook nog steeds goed?
Wel gek dat ei 4 en 5 niet zijn uitgekomen en 6 wel. ???

O ja, ik kan nog steeds niet op je site.
Ik had al gekeken of het aan de computer lag, maar ik kan niks vinden. :-\
En net las ik dat de 1 wel op je site kan en een ander weer niet.
Das wel raar! ::)

Zijn er nog dingen aangepast op je site?
Of is het nog van 5 juli?

Dikke  :-* van Kika!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Mandy

Hoi Nicole,

De site is wel aangepast maar je kon hier de bijzonderheden al terug lezen.  ;)

Nieuwe foto's staan er nog niet op, die maak ik morgen en zal ze er dan ws in de namiddag/avond op zetten.

Ik zal de geparelde dan nog eens goed bekijken.  ::)

Met de jongen van Jut&Jul gaat het verder ook goed, ze groeien goed, net als de andere jongen. :)

Ik moet alleen het nestje van Oki&Doki even extra in de gaten houden. Toestraks hoorde ik weer volop voergeluiden dus in principe gaat het gewoon goed.

Wat er met mijn site is weet ik niet en mijn broer kan ik het niet vragen want die is heel het weekend weg. 8)

Ankie

Hoi Mandy

Ik heb je site bekeken en ben erg onder de indruk.
Niet alleen van je valkjes ,maar ook van alle andere dieren en je hobby fotograferen. Je maakt echt schitterende foto's, vooral die van de zeearend zijn erg mooi . Heb je die ook zelf gemaakt? ( de foto's dan  ;D).

Groet van Ankie  :-* Zazou & Nala

Mandy

Citaat van: Ankie op  7 juli 2005, 22:10:07
Ik heb je site bekeken en ben erg onder de indruk.
Niet alleen van je valkjes ,maar ook van alle andere dieren en je hobby fotograferen. Je maakt echt schitterende foto's, vooral die van de zeearend zijn erg mooi . Heb je die ook zelf gemaakt? ( de foto's dan  ;D).

Dank je! ;D
Ja, alle foto's heb ik zelf gemaakt. ;)

Mandy

Zo, hier zijn weer wat nieuwe foto's! ;D

De jongen van Fred&Wilma;

De jongen bij Pino&Pipo;

Het kleintje vooraan is het jong met het gebroken pootje.

De jongen van Suske&Wiske;

De 4 jongen bij Oki&Doki;

De oudste 2 doen het wel goed maar ik twijfel bij de jongste 2, die doen het wat minder.

De jongen van Jut&Jul;

Zo te zien wordt het 2e jong, de middelste, een gewone geparelde witmasker want die pootjes worden al donker.

De jongen bij Ot&Sien;

Het gele donsje is het 4e jong van Oki&Doki en het gele donsje is het 4e jong van Jut&Jul. Het 5e jong van Oki&Doki is onderweg.

Mandy

8 juli 2005, 17:48:10 #98 Last Edit: 8 juli 2005, 18:36:47 by Mandy
Het kleinste jong bij Oki&Doki, ws hun 1e eigen jong, of het 3e jong van Pino&Pipo (ik kan het verschil tussen die 2 niet goed zien) heeft ook wat wit beslag in de bek net als het 3e jong van Oki&Doki dat had, zie maar;

Of jong 2 dat ook had weet ik niet.
Maar het valt wel op en de andere 3 hebben dat niet.
Zou het etensresten zijn of een schimmel? ::)

Ze worden wel allebei goed gevoerd maar hebben wel wat lucht in de krop en de oudste 2 weer niet.

Mandy

Citaat van: marlies op  6 juli 2005, 20:17:33
Ik heb het pas nog bij de plus zien staan bij ons. Het staat bij de dieet artikelen. Heb je bij jullie al gekeken. Ik wil het morgen best langs brengen hoor.

Hier hadden ze het ook bij de Plus. :)
Ik heb het dus gehaald en het is goed tot maart 2007, dus ik kan weer ff vooruit. ;)
Het jong heeft het net gehad in wat pap en met wat vitamines dus hopelijk heeft hij er wat aan. :)

Mandy

Citaat van: Mandy op  5 juli 2005, 22:20:32
Dus als Peppi&Kokki daar kunnen blijven zitten en Hans&Grietje daarbij komen dan gebeurt daar hopelijk ook nog wat en worden ze niet door een ander vast koppel afgeleidt. Het enige andere wat dan gebeuren kan is dat ze gaan switchen. Dat zou dan pech zijn, maar dat is het nu ook al, want nu gebeurt er ook niks, behalve dan dat ze anderen lastig vallen... ::)

Tuurlijk, dat wat ik al dacht gebeurt, Peppi klimt op Grietje! ;D
Tja, het zij zo, afwachten maar of het echt wat wordt. Maar ik kan dan toch nog geelwangen kweken, het zijn dan zeker poppen. Afwachten maar. :)

Guinevere

Hoi Mandy,

Fijn dat alles zo goed gaat met de valkjes dit jaar !
Heb al met veel plezier je dagboek gelezen en de prachtige foto's bekeken!
Met Bruna alles dik in orde,ze is een echte prachtmeid geworden !
Zodra ik kan zal ik eens een foto doorsturen, want heb er veel maar zijn niet digitaal  :-\

Nog veel succes met je beestjes !

Groetjes
Guinevere en valkjes Ivo & Bruna

Karin

Zouden het niet gewoon etensresten zijn Mandy ? Ik heb het ook een keer gehad met een jong, de ouders hadden gekookt ei gehad. Ik heb het toen met mijn nagel schoongekrabt en toe is het niet meer terug gekomen. Stinkt het zuur ? Dan zou het een schimmel kunnen zijn. Ik geef de valkjes regelmatig biologische appelazijn in het water, dit kan schimmel, gisten en megabacterie voorkomen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Dat zal het wel zijn hoor, maak me weer te snel zorgen.
Maar het ruikt niet zuur en hier krijgen ze om de 2 dagen appelazijn door het water, dat doe ik al een jaar, dus het zal wel meevallen. ;)

Karin

Ik denk het ook hoor, gewoon ff wegkrabben met je nagel of zo.

Groetjes, karin.
p.s. bedankt voor het lieve filmpje  ;D En de foto natuurlijk
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves