9 mei 2025, 01:42:43

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

Nicole

Hey Mandy! :)

Arm beestje. :'(
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt.
Wel gek dat het van de 1 op andere dag zo was. ???

Wat leuk, Jut en Jul hebben weer een jonkie!! ;D
Je begrijpt dat ik die goed in de gaten hou. :P
Net als die van Fred & Wilma! ;)

Met Kika is alles nog steeds goed.

Wel lastig als je je site niet kan updaten.
Maar gelukkig kan iedereen het dan wel hier bijhouden! :D

Dikke  :-* van Kika!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Mandy

30 juni 2005, 21:22:13 #61 Last Edit: 1 juli 2005, 01:49:16 by Mandy
Gelukkig kan ik weer op mijn site en staat er nu weer een update.
Dus nu zal ik die hier ook even zetten. :)

Het 4e eitje van Suske&Wiske heb ik open gemaakt en daar zat inderdaad een dood jong in, het was een bonte witmasker. :-\
Maar hier zijn ze alle 3 te zien;

Ik denk dat alleen het 2e jong cinnamon wordt, nog even afwachten. :)

Bij Oki&Doki zijn de eigen 3 eitjes inmiddels ook uitgekomen;

De oudste 3 zijn dus de jongste 3 (jong 5,6,7) van Pino&Pipo. ;)

Dit zijn de 2 jongen van Jut&Jul. :)

De jongen van Fred&Wilma. ;)

En hier het zielepootje  :-\ ;

De breuk is hier goed te zien.

Ik heb het pootje proberen te spalken met een rietje maar dat ging toch niet hoor, de breuk zit zo hoog dat het plastic van het rietje in de huid snee, dus nu zit het opnieuw in de tape. Hij wordt nog gevoerd dus we kijken wel of hij het redt. ::)

En hier alle jongen bij Pino&Pipo;

Rechts de lutino, bovenin een geparelde pop, links boven een bonte, links onderin het 4e jong met het gebroken pootje en daarnaast jong 3 waarvan ik nog niet kan zien wat het wordt, aan het grijze kuifje en pootjes te zien wildkleur of gepareld.

Van de 3 eitjes van Oki&Doki bij Ot&Sien zijn er 2 bevrucht. :)

En bij de 5 eitjes van Idem&Dito zijn er 3 bevrucht. Ik ben heel benieuwd hoe hun het voor de 1e keer gaan doen als alles goed blijft gaan. ;D

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Wat een moppie Mandy ! Is het degene met het kopje in het midden ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

O jee dat weet ik even niet meer... ::)
Het zou het 3e jong kunnen zijn omdat deze het kleinste lijkt.
Maar aan de oogjes te zien kan je zo ook wel zien dat ze bij die middelste wat lichter van kleur zijn en dus cinnamon kan worden, maar misschien worden jong 2 én 3 dat wel. :)

Karin

Spannend hoor !  ;D Ik blijf je dagboek op de voet volgen.

Ik ga trouwens vrijdag over een week het catharinajong ophalen ! Ik ben benieuwd  ;D Misschien dat ik het voorlopig in de huiskamer hou, eerst kijken hoe de katten er op reageren. Op mellody reageerde ze eigelijk helemaal niet, alleen Joy als Mellody erg fladderde  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey Mandy,

Wat heb je weer leuke fotos gemaakt. Maar ja ze kunnen moeilijk mislukken met zulke mooie jonkies. Hoe gaat het eigenlijk met Peppi&Kokki de geelwangen en Hans&Grietje? Of heb ik daar over heen gelezen? en je had alles van de eerste ronde verkocht. Wat een fijn gevoel weer. En blijf fotos plaatsen he, want ik vind ze erg mooi. vooral die van Fred en Wilma.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Ja joh en die zijn nog wel zo geplukt. Maar de oudste 2 zijn sinds vandaag, gisteren eigenlijk, uit het blok. :)

En inderdaad Peppi&Kokki en Hans&Grietje doen nog niks en ik ben ook bang dat dat niks meer wordt dit jaar, volgende keer beter. Geeft niet, want ik heb het met de rest toch druk zat. ;)

En vandaag is bij Jut&Jul toch het 3e jonkie geboren, hopelijk volgt het 4e jonkie ook snel anders zit er zoveel leeftijdsverschil tussen de rest. Maar verder doen ze het goed. :)
Ook de andere jongen. ;)

Morgen zal ik wel nieuwe foto's maken, of maandag, dan laat ik ze wel weer zien. 8)

Maar niet alle jongen van de 1e ronde zijn verkocht hoor. ::)
Ik heb nog steeds een bonte over en nu ook een zwaar bonte van Oki&Doki. Dat was dat bijna pimrose jong waarover ik zo twijfelde. Dus nu hou ik jong 4 en 5 zolang zelf wel en kijk wel wat voor geslacht ze zijn. De pimrose nu bij Diana wordt dan hopelijk de partner voor 1 van deze 2. Dus van die wil ik graag het geslacht weten en dan moet ik bij die van mij ws ook een DNA test laten doen zodat ik een man en pop bij elkaar kan zetten.  :)
Dit jong kon niet opgehaald worden wegens omstandigheden, gezondheidsredenen, dus helaas. :-\
Maar tzt zal dus wel 1 van die 2 alsnog te koop zijn als bovenstaande dus duidelijk is. ;)

♪ Marlies

Hoi Mandy,
Hoe gaat het met het kleintje met z'n gebroken pootje. Bij zo'n jong beestje moet dat toch wel heel snel aan elkaar groeien lijkt me.
Vervelend als mensen eerst een valkje reserveren en dan later weer afbellen, terwijl je misschien tegen iemand anders hebt moeten zeggen dat alles verkocht is.
Maar van deze twee kom je waarschijnlijk ook wel weer vanaf.
Hoe gaat het met jouw geelwangen, hebben ze al wat gedaan of hebben ze zoiets van het is hier een super hotel, we zitten hier goed ;D

Petra en Cheeky

Wat een lieve foto's, Mandy, van de kleintjes!

En die foto van de kuif van Doki! Wat een megakuif zeg! Heb je er extentions ingezet ? ;) :P

Groetjes,
Petra

Karin

Hoe is het met de jongen van Suske en Wiske Mandy  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Citaat van: Karin op  3 juli 2005, 13:23:11
Hoe is het met de jongen van Suske en Wiske Mandy ;D
Groetjes, Karin.

Prima hoor. ;D
Ik zal vannacht, na mijn late dienst, wel nieuwe foto's laten zien. ;)
En zo te zien wordt het eerste jong cinnamon en zo te zien met ook veel wit in de vleugels.
Het 2e jong wordt volgens mij een gewone witmasker met wat minder wit.
En bij het 3e jong kan ik het nog niet zien. 8)

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op  3 juli 2005, 09:36:58
Wat een lieve foto's, Mandy, van de kleintjes!
En die foto van de kuif van Doki! Wat een megakuif zeg! Heb je er extentions ingezet ? ;) :P

Hahaha da's een goeie! :D

Citaat van: marlies op  3 juli 2005, 09:12:31
Hoi Mandy,
Hoe gaat het met het kleintje met z'n gebroken pootje. Bij zo'n jong beestje moet dat toch wel heel snel aan elkaar groeien lijkt me.
Vervelend als mensen eerst een valkje reserveren en dan later weer afbellen, terwijl je misschien tegen iemand anders hebt moeten zeggen dat alles verkocht is.
Maar van deze twee kom je waarschijnlijk ook wel weer vanaf.
Hoe gaat het met jouw geelwangen, hebben ze al wat gedaan of hebben ze zoiets van het is hier een super hotel, we zitten hier goed ;D

De geelwangen Peppi&Kokki doen dus niets. :-\
En van die 2 zwaar bonte ga ik er dus zelf 1 houden zoals ik al zei. ;)
En met die zielepiet met de gebroken poot gaat het dus een stuk minder (zie Ziek), er is nu een teentje van het gezonde pootje gebroken... :'(

Karin

Ik ben benieuwd Mandy !  ;D Wat sneu van dat jong met dat pootje, nu ook nog het teentje gebroken  :'( Ik lees het later wel bij ziek. Ff snel Lilo beetje pap geven  ;D Het allerjongste jong wordt een beetje ondergesneeuwd door de rest, dus verwen ik hem 2 x per dag met wat pap, kan die groeien  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Tjonge jonge wat een muts is die Grietje. Heb ik ze zojuist uit het blok van Pino&Pipo moeten plukken zodat Pipo weer bij haar jongen kon.  ::)
Ik kon ze gewoon vast houden zonder dat ze me beet, ik kon zelfs op d'r kopje kroelen en al, ze deed me niets?! :)
Maarja, ik wist niet wat ik er zo gauw mee aan moest dus ik heb ze maar bij de buurtjes gezet, bij Oki&Doki en hun 2 jongen en Peppi&Kokki.
Alleen kan ik Peppi&Kokki morgen niet naar Pino verhuizen want dat heb ik al eens geprobeerd en dat is geen succes want dan wordt Peppi helemaal gek van Wilma die hij door het raampje binnen kan zien zitten. Ook het afplakken van het raampje helpt niet want dan gaat hij door het gleufje van het dichte deurtje naar Wilma gluren! :D
Het liefst zou ik Oki&Doki naar Pino verhuizen maar dat durf ik nog niet omdat die nog met 6 kleintjes zitten, als ze wat ouder zijn en elkaar beter warm kunnen houden durf ik het wel aan.
Het zou wel ideaal zijn want vandaag heb ik ook Peppi al in hun blok betrapt!
Dus als Peppi&Kokki daar kunnen blijven zitten en Hans&Grietje daarbij komen dan gebeurt daar hopelijk ook nog wat en worden ze niet door een ander vast koppel afgeleidt. Het enige andere wat dan gebeuren kan is dat ze gaan switchen. Dat zou dan pech zijn, maar dat is het nu ook al, want nu gebeurt er ook niks, behalve dan dat ze anderen lastig vallen... ::)
Zou toch wel lekker zijn, aparte vluchten. Dat is ook de toekomstplanning. ;)

Karin

Hahaha, heb je dan nog wel wat van je tuin over ? Ach, aan de andere kant nog plek zat voor een volière en anders breek je toch gewoon door naar de tuin van de buren ?  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Dat is het probleem niet, maar ik denk dat Raymon dan gaat flippen. ;D

Maar goed, ik heb toch maar geprobeerd wat ik gisteren dacht. Oki&Doki zijn met hun 2 jongen en de 6 jongen in het blok verhuisd. Ik heb het even aangekeken en ze moesten even wennen maar hebben het geaccepteerd en gaan in hun blok bij de jongen en voeren ze.  :)
Maar wat ik gisteren al zag, zag ik vandaag ook en dat bevalt me niet.  :-\
Hun eigen 3e jong doet het niet goed. Hij wordt bijna niet gevoerd en het is net of z'n ondersnavel wat langer is en/of hij wat slikproblemen heeft. Ik heb 'm dus pap gevoerd maar dat kostte veel moeite. Ik heb 'm nu overgelegd bij Jut&Jul, dat zijn hele goede pleegouders dus ik kijk maar of hij het daar beter doet.
Het 2e eigen jong van Oki&Doki had in verhouding tot de rest alleen wat minder eten gehad dus die heb ik net bijgevoerd. Met de rest gaat het goed. :)

Ook het jong met het gebroken pootje bij Pino doet het verder goed, hij heeft heel goed te eten gehad dus ik kon er bijna geen pap bij geven. ;)
Alleen heb ik geen druivensuiker meer. Dat van vorig jaar was over de datum en hier op het dorp kan ik het nergens vinden. Vorig jaar kon ik het nog bij de C1000 vinden van Zonnatura maar dat hebben ze niet meer, ook de andere supermarkten en drogisterijen niet. :(
Waar halen jullie dat? ::)