9 mei 2025, 00:40:09

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

Mandy

6 juni 2005, 13:20:44 Last Edit: 10 juni 2005, 23:19:39 by Mandy
Hallo allemaal,  :)

In mijn dagboek van de 1e ronde was ik al begonnen te vertellen over de 2e ronde maar ik was vergeten dat in een nieuw dagboek te doen.  ::)
Dus ik zal hier even een paar citaten kopiëren;

Citaat van: Mandy op  2 juni 2005, 15:46:40Vandaag is er een jong bij Fred&Wilma geboren, een fallow! ;D
Maarja, ze hebben weer nog steeds niet gevoerd. :-\
Dus ik ben bang dat dit weer mis gaat...
Daarom heb ik dit jong net wat pap gegeven. :)
Van de andere 4 eieren zijn er 3 bevrucht en er staat nog een ei op uitkomen.

Bij Ot&Sien lagen 3 eieren waarvan toch 2 bevrucht.  :)
Die 2 bevruchte heb ik gemerkt en bij Pino&Pipo gelegd.
De 3 bevruchte eieren van Fred&Wilma liggen nu bij Ot&Sien. Als dat ene ei nou daar uitkomt en hun gaan dat jong voeren dan zou ik het fallow jong van Fred&Wilma daar ook bij kunnen leggen en kan ik dit nest hopelijk toch nog redden. Maar mooier zou natuurlijk zijn dat Fred&Wilma het misschien toch zelf gaan doen. Bij dit fallow jong ligt een eigen onbevrucht ei en het onbevruchte ei van Ot&Sien.

Bij Pino&Pipo liggen 3 eieren van hunzelf waarvan 1 bevrucht. Van de 2 eieren van Oki&Doki die daarbij liggen is er zowieso toch ook 1 bevrucht. :)
En nu liggen die 2 bevruchte eieren van Ot&Sien er ook bij.

Wat een gedoe hé! Maar je moet wat om die toekomstige jongen te redden. ::)

Citaat van: Mandy op  2 juni 2005, 21:33:31
Ik heb nog een paar keer bij het fallow jong gekeken en ik heb zojuist wat pap bijgevoerd.
Er zat nog wat pap in van vanmiddag maar het zou ook kunnen dat de ouders bijgevoerd hebben, dat is zo moeilijk te zien natuurlijk. ::)
Maar morgenochtend moet de krop leeg zijn van deze pap en als er dan niks bij is gekomen voeren de ouders echt niet. :(
Dan moet ik afwachten hoe het met de eitjes bij Ot&Sien gaat en als daar een jong geboren wordt of die ervoor gaan zorgen, dan kan ik deze erbij leggen.
Hier zijn een paar foto's van het eendagspapjong. :P

Citaat van: Mandy op  2 juni 2005, 22:21:49
De ouders houden het jong wel goed warm, maar meer doen ze dus niet. Ik vind het zo raar, vorig jaar ging het wel goed, op het plukken na dan. ::)
Dit is nog een foto van hun enige nestje van vorig jaar;

En hier zit het jong van het ei dat ik overgelegd heb bij Jut&Jul;

Citaat van: Mandy op  3 juni 2005, 12:45:29
Pfff vol spanning ging ik vanochtend in het blok kijken en de fallow lag warm onder moeders en had wat voeding in de krop! :D
Zo te zien zaadjes dus geen pap meer van mij van gisteravond. Het is nog niet veel maar ze voeren en dat is het belangrijkste.  ;)
Nog wel goed in de gaten houden natuurlijk. ::)

Inmiddels is het 2e jong bij Ot&Sien uitgekomen en die wordt ook gevoerd al is het ook nog maar weinig.
Dit wordt een geparelde of wildkleur want die heeft donkere oogjes. 8)

Als het bij allebei goed blijft gaan laat ik ws een ander bevrucht ei ook bij Fred&Wilma uitkomen, want dan hebben beide nesten 2 jongen. :)

Maar dan zit ik er alleen mee dat er nu bij Pino&Pipo 7 eieren liggen.  :-\
Van hunzelf 3, 2 van Oki&Doki en 2 van Ot&Sien.

Oki&Doki heb ik al weer zien paren en Suske&Wiske zijn ook al bezig dus misschien dat ik er daar bij kan leggen?

Of het fallow jong toch bij Ot&Sien leggen en Fred&Wilma de eitjes van Ot&Sien of Oki&Doki uit laten broeden, dan wordt het wat rustiger bij Pino want ik ben zomaar bang dat Pipo het niet bij haar eigen 3 eitjes laat...
Of het jong bij Ot&Sien bij Fred&Wilma leggen samen met hun andere 2 bevruchte eitjes die nog uit moeten komen. En dan Ot&Sien hun eigen 2 eieren terug geven...

Tja, het is allemaal zo simpel nog niet, met valkjes kweken! ;D

Ik zal vanavond wel even kijken hoe het met beide jongen gaat.

Citaat van: Mandy op  3 juni 2005, 22:53:37
Met het fallow jong gaat het goed, het wordt goed gevoerd, ook het jong bij Ot&Sien. ;D
Ik heb er toch voor gekozen om het andere ei dat op uitkomen staat bij Fred&Wilma te leggen, dat heb ik vanavond gedaan. Het andere ei laat ik bij Ot&Sien uitkomen en dan hebben beide nesten 2 jongen.
Ik vond het zo zielig om bij 1 van de nesten het jong weg te halen zodat ze ineens niks meer hadden en zeker niet bij Fred&Wilma, nu doen ze het eindelijk goed ga ik het jong weghalen, nee dat klopt niet. ::)

Het enige waar ik nu mee zit zijn de 7 eieren bij Pino&Pipo.
Ik heb vandaag niet gekeken maar zal morgen kijken hoe het ervoor staat.  8)
Vanmiddag waren Jut&Jul ook weer aan het paren dus ik hoop dat die, Suske&Wiske of Oki&Doki snel weer eieren gaan leggen zodat ik iets over kan leggen. Zeker ook omdat er niet veel leeftijdsverschil tussen mag zitten. ::)

Citaat van: Mandy op  5 juni 2005, 19:54:41
Inmiddels is er trouwens een 2e fallow geboren bij Fred&Wilma en ze worden allebei goed gevoerd! ;D
Ook het ene jong bij Ot&Sien en het andere ei staat daar op uitkomen. :)

Bij Pino heb ik gekeken en daar lagen inmiddels 10 eieren!!! :o
Waarvan dus de 2 bevruchte van Ot&Sien en de ook 2 bevruchte van Oki&Doki en nu dus 6 eigen eieren waarvan 3 bevrucht, pfff! ::)

Ik heb de 2 bevruchte van Oki&Doki zolang maar even bij Ot&Sien gelegd maar ik moet nog gaan bedenken hoe ik dit allemaal ga doen hoor.
Ik wilde ze eerst namelijk bij het inmiddels 1e ei van Suske&Wiske leggen, maar probleempje (tja het moet ook niet te makkelijk gaan natuurlijk...) die zitten nu in het blok van Jut&Jul en vanmiddag was het al knokken tussen Jut en Suske in het blok! :o Dus of dat ene ei nog heel is...? ::)
Zolang er nog geen eieren op uitkomen staan maakt het niet uit waar ze liggen als er maar op gebroed wordt dus bij Ot&Sien liggen ze nog wel even goed. En als Jut&Jul binnenkort een ander eigen blok hebben uitgezocht en de rust terug is bij Suske&Wiske kan ik ze daar alsnog bij leggen.
Wat een gedoe allemaal, ik kan het haast zelf niet meer volgen hahaha! :D

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Zo en dan ga ik nu weer verder met de dag van vandaag. :)

Het 4e jonkie is inmiddels ook geboren en die heeft ook donkere oogjes. 8)
Dus bij Ot&Sien liggen jong 2 en 4 met donkere oogjes en kunnen wildkleur en/of gepareld worden maar wel zowieso met split fallow.

Dit is het 1e jong, deze foto is van gisteren;

Dit is het 2e jong;

En hier allebei;

En bij Fred&Wilma liggen de 2 fallows waar het ook goed mee gaat. ;)

Deze foto is van gisteren;

Anita1

;D ooow wat een mooie kleur geel hebben die donsjes zeg!
vandaag zal ik ook eens foto's maken van mijn fallows.die zijn al iets ouder nu.zijn net geringd.
leuk dat je gewoon verder gaat met je dagboek.ik wil nix missen.
knuff anita  ;D

Bianca

ah wat een snoepies!

Succes met je nieuwe ronde maar dat gaat wel lukken geloof ik!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

♪ Marlies

Hoi Mandy,

Wat een moppies.
Zijn je split fallows al besproken, anders houd ik me aanbevolen. Kan ik mooi een koppel vormen met een van mijn fallows.

Groetjes Marlies

Mandy

Dan kunnen we misschien wel ruilen! ;)
Ze zijn nog niet besproken nee. Wel die geparelde die er al is. Die is een beetje geplukt en komen er geen parels terug dan is het een man en gaat ie al naar iemand en komen er parels terug dan is het een pop en hou ik ze zelf en laat ik ze meedoen aan de TT. Een zus van vorig jaar heeft toen 91 punten gehaald. :)

Maar het viel me vandaag al op dat Ot&Sien toch regelmatig van het nest af gingen vandaag en ik vond ze zelfs een keer afgekoeld! :o Maar ik moest toen weg naar R'dam en maakte me onderweg en terug wel zorgen. Maar eenmaal thuis zaten ze er wel weer bij en later kon ik nog kijken en waren ze weer lekker warm en gevoed. Maar even goed in de gaten houden. Vooral Ot heeft de vervelende eigenschap zijn dagtaak nogal eens te laten verslommeren maar dat kan natuurlijk niet met die kleintjes! ::)

Rianne

Ik moest even goed kijken bij je laatste foto, net of er 1 valkje op stond met 2 hoofdjes! ;D

Mandy

Hahaha dat zou wat zijn! ;D

Maar hier is een nieuwe foto en het zijn er echt 2 hoor. ;)

Het gaat prima met ze.

Alleen zijn op dit moment Ot&Sien alweer een poos uit hun blok dus dat moet ik ff goed in de gaten houden. ::)
Met die jongen gaat het wel goed. Ik heb maar een onbevrucht ei begelegd zodat ze misschien wat langer in het blok blijven bij hun jongen doordat ze erop gaan broeden, dan kan dit ei de jongen tevens wat warmte en steun geven als ze weer uit het blok gaan.
Bij Fred&Wilma ligt ook nog een eigen onbevrucht eigen ei, maar meer had ik er niet. Dit is gewoon een bewaard ei (van Grietje) die ik straks eventueel bij de geelwangen kan leggen maar die doen nog niks. :-\

Bianca

Jemig wat een volle krop zeg he?!
Pfoe hij's echt topzwaar.......................hihihihihii

Bianca

Nicole

Hey Mandy! :)

Hoe gaat het met de 2e ronde?
En met je fallows? ;D

Eet Kika al goed zelf?
Tja euh, ben zo nieuwsgierig. ;)
Het komt nu ook echt dichtbij :P

:-* aan Kika!

Dikke Kus Kiko & Kika!

Mandy

Helaas heb ik de jongen bij Ot&Sien weg moeten halen want ze waren echt uren uit het blok. Vanochtend ook, kwamen ze er rond 8.30 uit en rond 11.30 gingen ze pas weer eens kijken! :o
Dat is dus veel te lang voor die kleintjes en had ik ze al rond 9.30 overgelegd bij hun eigen ouders Fred&Wilma. Ot&Sien hadden er niet eens zo erg in dat ze er niet meer waren. Maar Jut&Jul wel want die hadden meteen het lege blok ingepikt en er meteen een ei in gelegd! Maar dat gaf weer ruzie, dus ben benieuwd hoe dat verder gaat... ::)

Vanavond heb ik alleen de jongste wat pap bij gegeven want die had niet veel eten gehad van Fred&Wilma, de andere wel. Ook met de 2 fallows gaat het goed, morgen ga ik de oudste ringen en 1 oogje ging vandaag al open. ;)

Waar ik alleen wel van schrok was dat er een onbevrucht ei lag die toch bevrucht blijkt te zijn, ik snap er niks van? Alleen zit er nu een gaatje in het ei, te groot om dicht te maken, dus dat zal wel niks meer worden.

Suske&Wiske hebben inmiddels 3 eigen eieren waarvan 2 bevrucht. :D
Van de 2 bevruchte eieren van Oki&Doki lijkt er toch 1 mis te gaan, jammer, maar het heeft zo in ieder geval een kans gehad.

Bij Pino&Pipo liggen inmiddels 7 eigen eieren waarvan 6 bevrucht, pfff! ;D
Maar de 2 bevruchte van Ot&Sien liggen daar ook nog bij en de eerste moet zondag uit komen!
Ik ga maar weer eens puzzelen hoe ik dat op ga lossen. ::)
Waarschijnlijk dat ik de jongste eitjes van Pino over moet gaan leggen, bij Oki&Doki of Jut&Jul misschien die nu ook weer begonnen zijn. Of bij Suske&Wiske, zal wel zien.

O, ja en Grietje zit ook op een ei, alleen onbevrucht want ze doet niets met Noa, die ik trouwens gewoon Hans ga noemen. ;D
Hans is trouwens wel een lieverd hoor, hij kroelt volop met de jonkies van Pino en hij kan heel mooi fluiten. :-*

Bianca

Heerlijk om al die belevenissen te lezen.het gaat echt lekker he?

Bianca

Petra en Cheeky

Ha Mandy!

Veel succes met je 2e ronde! Zo ze zien lukt dat aardig! Je hebt het aardig druk zo!

Mooie heldere foto's joh, prachtig!

Groetjes,
Petra, Cheeky & Chara

patty_dordtse valkjes

Hoi,

dat gaat wel goed daar bij jouw thuis zeg jeetje veel eitjes haha.

veel plezier ermee hoor.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Mandy

10 juni 2005, 23:30:17 #14 Last Edit: 11 juni 2005, 00:04:59 by Mandy
Met de jongste bij Fred&Wilma gaat het wat minder. :-\
Vandaag moest ik die weer bijvoeren en hij blijft wat aan de kleine kant, ik ben benieuwd. ::)
Met de andere 3 gaat het goed. :)
De oudste fallow moest ik vandaag ringen maar dat ging maar met moeite hoor!
Hier zijn ze alle 4;

Dat ene ei wat erbij lag is helemaal kapot gegaan, er zat wel een ini-mini vruchtje in, maar had al geen kans meer, helaas.

Vandaag zijn er 2 valkjes opgehaald, Dizzy en een wildkleurtje. Gisteren is er ook een wildkleurtje opgehaald. Morgen worden er 3 valkjes en zondag ook 3 valkjes opgehaald. En dan komende week nog 2. ;)
Ik heb ip alleen nog een bont valkje over. Maar misschien dat ik de jongste geparelde witmasker van Jut&Jul toch nog verkoop, want voor de TT heeft ie te weinig en niet zo mooie parels. Misschien dat ik die zondag wel naar binnen haal om tam te maken, dan is het ook niet zo stil ineens in huis.
En morgen zal ik kijken of het geparelde valkje van Fred&Wilma donkere veertjes terug krijgt, want dan kan Nicole die nemen, anders hou ik ze zelf. :)

Dus ik heb het er allemaal maar druk mee.
Maar gisteren had ik het druk met iets anders, mijn vlechten uithalen. Om 08.00 kwam ik uit bed en om 09.30 ben ik begonnen. Om 16.00 stopte ik na 85 vlechten en ben me even gaan fatsoeneren want om 17.00 kwamen er mensen om een valkje. Later heb ik de andere 15 eruit gehaald en vandaag ben ik naar de kapper geweest, de schade viel mee en zie hier waar ik de afgelopen 2,5 maand mee rond gelopen heb, ik was meteen een kilo lichter hahaha! ;D