10 mei 2025, 05:54:07

Mandysbeestenboel 2e ronde 2005

Gestart door Mandy, 6 juni 2005, 13:20:44

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Mandy,

Gaat lekker dit jaar!
Je hebt het verdient hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Dat gaat goed bij jou Mandy ! Ik volg Suske en Wiske op de voet  ;D Mellody krijgt sinds vandaan maar 1 voeding en woensdag verhuist ze naar de vogelkamer !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Leuk dat het zo goed gaat Mandy! :)

Mandy

Ja ben ik ook heel blij mee al hou ik er nog steeds de schrik in dat het zo om kan slaan, dat blijft toch ben ik bang, zo blijf ik ook altijd eerst naar de grond van de volière kijken of er geen vogel op de grond ligt, stom hé. :-\
Ook als ik een vogel zie slapen hou ik meteen in de gaten of het wel een normale slaap is of niet, poepjes goed in de gaten houden en van elke nies teveel schrik ik nog. ::)

Maar met Tweety, een gepareld valkje van Pino, blijkt dat die op en top gezond is. Haar baasjes hebben haar bij de dierenarts bij het NOP laten testen op PBFD en ppgz en daar is niks uitgekomen, dus daar ben ik heel blij mee. :)

Verder heb ik weinig nieuws eigenlijk. Idem&Dito zijn er nu achter hoe ze hun blok in en uit moeten maar ze zijn wat onvoorzichtig want de 2 onbevruchte eitjes van Grietje waren al kapot.
O, ja en hoor ik net paargeluidjes, hoopte ik Hans op Grietje te zien, is het Pino! >:(
Ik kan daar nu weinig meer aan doen want alle koppels zitten op hun plek. Ik zou ze alleen om kunnen ruilen met Peppi&Kokki, even afwachten maar.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Hier zijn de foto's die ik dinsdag gemaakt heb. 8)

De jongen van Fred&Wilma; :)

De oudste geparelde fallow;

De jongste geparelde fallow;

De oudste geparelde split fallow;

De jongste geparelde split fallow;

En de jongen bij Pino, de lutino van Ot en 3 eigen jongen. Even later na deze foto kwam het 4e jong uit het ei.

Mandy

Gisteren zijn het 5e en 6e jong van Pino&Pipo bij Oki&Doki uitgekomen. ;D
Ze worden goed verzorgd. Het andere ei van Pino daar gaat goed en ook hun eigen 3 bevruchte eieren. Als het goed is gaan ze elkaar mooi opvolgen.

Alleen had ik vh weekend 2 eitjes weggehaald waarvan ik dacht dat die onbevrucht waren. Ik had ze wel gemerkt en had ze bij Idem&Dito in het blok gelegd nadat die de 2 onbevruchte eitjes van Grietje hadden gesloopt omdat ze moesten oefenen met broeden in het blok. Nu gaat dat goed en broeden ze op hun eigen 3e ei en heb ik hun 1e ei er gisteren bij gelegd (morgen leg ik hun 2e ei erbij). Maar wat zag ik, een ei van Oki&Doki blijkt toch bevrucht, ik snap er niks van?! ::) Ze zouden 15 en 17 juni gelegd zijn en 20 juni heb ik ze weggehaald en de 21e bij Idem&Dito gelegd.

Toen ik gisteren bij Oki&Doki keek naar de 2 jongen zag ik dat ze er weer een ei bij had gelegd, die heb ik dus ook maar gemerkt en weggehaald en bij Idem&Dito gelegd. Deze eitjes lopen helemaal niet meer op volgorde met hun eerste 3 eitjes. Hopelijk komen er geen eitjes meer bij hoor, maar wel vreemd dat ze het zo doen.???

Mochten de, inmiddels 3, eitjes van Idem&Dito zelf nou bevrucht zijn en die 3 van Oki&Doki ook, dan zou ik die laatste ook nog naar Ot&Sien over kunnen leggen. Die hebben namelijk 4 eitjes maar van 2 is zowieso al zeker dat die onbevrucht zijn, ik ben bang die andere 2 ook, maar even afwachten maar. ::)

Verder heb ik bij Suske&Wiske gekeken en daar staan inderdaad 2 eitjes op uitkomen! :D

Bij de jongen van Fred&Wilma vond ik de jongste fallow niet zo actief. Hij had wel eten in de krop maar dat was vrij stug dus ik heb dat een beetje losser gemasseerd, straks na mijn nacht eerst eens kijken hoe het daarmee gaat, met de andere 3 gaat het in ieder geval gewoon goed. :)

Met de jongen bij Pino&Pipo ook. ;)

Van de 6 eitjes bij Jut&Jul blijven er 4 bevrucht, bij de andere 2 kan ik nog steeds niks zien dus die blijven onbevrucht denk ik.

De tabellen op mijn site moet ik nog aanpassen, misschien dat ik daar vanavond nog tijd voor heb, anders vh weekend. 8)

Vanmiddag komt er nog iemand kijken voor de 3e witmasker van Jut&Jul die nu binnen zit. Ze neemt echter wel een bont valkje van Oki&Doki mee die ze een paar weken geleden opgehaald heeft. Het tam maken ging de eerste week wel goed maar na een poos weinig aandacht wegens ziekenhuisopname is het nu volop paniek. Ze neemt 'm mee en dan zullen we even kijken wat we kunnen doen, ws dat ik 'm een keer zal moeten knippen.  :-\

Dan zijn op 1 bont valkje na, alle valkjes van de 1e ronde verkocht. En op de valkjes na die ik zelf hou uiteraard. Die bonte cinnamon geparelde van Oki&Doki die ik zelf hou is ws een man want gisteren zag en hoorde ik die ineens veel fluiten en mannelijk gedrag vertonen. Bij die ander zie ik dat nog niet, maar ik zie de valkjes in die achterste kooien ook minder natuurlijk. Ik hoop trouwens dat dat valkje nog opgehaald wordt, want na heel veel contact hoor ik nu niks meer van die persoon, vreemd... ::)

carco

Hoi

Eigenlijk moet ik niet  teveel op jouw dagboek alias soap komen, want ik ga alleen maar kwijlen van al die mooie jongen.
Maar het is zo leuk en lief al dat kleine spul :-\.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Wat spannend, de eitjes van Suske en Wiske Mandy ! Je begrijpt dat ik op het puntje van mijn stoel zit te wachten  ;D Ik heb zelf ook leuk nieuws ! Vanavond in mijn dagboek  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

24 juni 2005, 23:17:27 #53 Last Edit: 24 juni 2005, 23:45:33 by Mandy
Hoi Karin, val niet van je stoel maar er zijn al 2 bonte witmaskertjes bij Suske&Wiske! ;D
En aan de oogjes te zien wordt het 2e jong cinnamon. 8)
Maar zo te lezen kan je misschien beter een jong van jezelf houden nu je ws zelf 2 dames hebt gekweekt, leuk hoor, je eerste bonte parel! ;D

Tja vervelend is dat hé Bonnie. Hier zijn ook wel eens gewone reserveringen afgezegd, nog voor ze een jong toegewezen hebben gekregen, maar dat is niet zo erg, een reservering is ook geen verplichting en maak ik geen probleem van. Maar als ze nu ineens afzeggen wordt ik wel boos hoor. Maar ik zal niet te hard roepen, misschien is er wel iets gebeurd. Als ik vh weekend nog niks hoor ga ik maar eens bellen. ::)

Met de jongen gaat het op wat oververhitting na goed. 8)
Ook met de jonge fallow, ik was vanochtend even bang 'm te vinden maar z'n krop was goed geleegd en ze werden weer goed gevoerd vandaag. :)
Alleen had ik het blok open gedaan vanwege de hitte, waren de 2 oudste er al uit gekropen hahaha!

En vanmiddag is de geparelde witmasker meegenomen. Ze zit nu samen met een bonte van Oki&Doki. Bij allebei zijn de vleugels een beetje geknipt, de buitenste 2 slagpennen zitten er nog zodat ze nog wel wat kunnen vliegen maar niet meer zo snel zijn als een straaljager. Ze waren erg rustig en het leek al wel te klikken tussen die 2, dus dat is wel leuk, ben ik weer blij mee. :)
De geparelde witmasker woog 76 gram maar dat is altijd met de jongen van Jut&Jul, die zijn heel fijn en licht, ze zitten altijd maar rond de 80 gram. De bonte heb ik ook ineens gewogen en die woog een mooie 86 gram. ;)
Wat me vanmiddag alleen wel opviel was dat van de witmasker de middelste teennagel van het linkse pootje wat opzij stond, ze heeft er geen last van maar ze zouden het in de gaten houden, vreemd... ::)

Karin

Nee Mandy, ik moet een bont witmaskertje hebben hoor, dus ik haal er lekker één bij jou !  ;D Anders had ik Joy ook wel kunnen houden, het cinnamon bonte popje uit het vorige nest  ;D Geweldig hoor. Ik wacht weer met spanning op de foto's !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Hey Mandy,

Wat een mooie foto's van de ukkies vooral die fallows!
Echt schatjes.

Ik ben zo blij voor je dat alles goed gaat, en wat leuk dat dat ene eitje toch bervucht blijkt te zijn!
Een mazzel-ei..........hihihiihihhihihi
Wat voor kleuren zouden daar uit kunnen komen?
(of heb ik daar overheen gelezen?)

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

♪ Marlies

Mooie valkjes weer Mandy. Hopelijk blijft alles goed gaan.

Groetjes Marlies

Mandy

Op zich gaat het wel goed met alle jonkies behalve dan bij het 4e eigen jonkie van Pino, die heeft namelijk een gebroken linker pootje, ook dat vleugeltje is raar dus ik denk dat hij in de verdrukking heeft gelegen. :-\
Ik heb net nog naar Feld gebeld maar er is hier nu weinig aan te doen. Ik zou het wel in kunnen tapen en mocht hij het overleven dan is de enige optie misschien om het pootje met 4-6 weken opnieuw te breken en er een pin in te zetten. Maar ik zal zo proberen er iets om te doen en dan wachten we maar af hoe het verder gaat. ::)
Ik heb er ook over geschreven bij "Ziek" maar ik kan die link hier niet zetten.

Ook doet mijn pc een beetje raar bij FXP waar ik mijn site upload, dat gaat nu al een paar dagen niet maar deze week zal mijn broer het proberen op te lossen. :)

Inmiddels is het 3e jong er bij Suske&Wiske en dat is ook een bonte witmasker, helaas nog steeds geen albino voor mijn collega. :-\ En ik denk dat het 4e ei niet meer uit gaat komen, ik zie er geen leven in, maar hij moet morgen ook pas uitkomen en als er vrijdag nog niks is zal ik een kijkje nemen.

Maar er bestaat nog wel kans op een albino want Idem&Dito hebben van hun 5 eigen eitjes 2 bevruchte eitjes en ze broeden goed! ;D

De 3 eitjes van Oki&Doki die daarbij lagen liggen nu bij Ot&Sien want die eigen 4 eitjes waren onbevrucht. Vreemd eigenlijk want dat hebben ze nog nooit gehad, jammer maar helaas. :-\

Inmiddels is het 7e jong van Pino&Pipo bij Oki&Doki er ook, daar liggen dus jong 5, 6 en 7. Ook is hun eigen 1e jong van de 3 eitjes geboren dus daar zijn er nu 4. ;)

En bij Jut&Jul is het 1e jonkie geboren en de 2e is onderweg. :D
De andere 2 bevruchte eitjes gaan wel goed maar lijken nog niet zo ver te zijn dat die volgens schema 1 en 3 juli uit moeten komen? Misschien zijn ei 5 en 6 wel niet onbevrucht maar ei 3 en 4, maar dan komt er wel een groot leeftijdsverschil tussen de jongen, dat zou niet zo mooi zijn, afwachten maar... ::)

Mandy

Hier nog een mooie foto van afgelopen zaterdag van Doki;

Die kuif is gaaf hé! ;D

Kirsten

Hoi Mandy,.

Die kuif is inderdaad waanzinnig!,. Heb ook genoten van je andere foto´s
Heb je topic over het gebroken pootje ook gevonden,. erg sneu en hoop dat het goed komt met deze uk

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------