20 juli 2025, 08:28:09

Dagboek van Queeny & Princess

Gestart door Patje, 27 mei 2005, 23:02:57

« vorige - volgende »

Patje

31 mei 2005, 21:27:42 #30 Last Edit: 31 mei 2005, 23:47:36 by Patje
Zo, ben ik weer, sorry voor de wat late reacte maar ik was even herstellende van een voedselvergiftiging ofzo.

Princess wordt heel langzaam aan wat minder angstig. Je merkt het alleen als je dagelijks met ze bezig bent. Het is heel subtiel. Ze rent al wat minder hard weg bijvoorbeeld (of zou ze gewoon moe zijn van al dat rennen? ;D )

Bijgaand even eenviertal fototjes van vandaag, inclusief een aantal close-up voor de liefhebbers.

Gezellig samen keuvelen op de kooi

Close up Princess

En nog een....

En als laatste Queeny van dichtbij (anders wordt ze jaloers)

Om ook even te reageren op Lin en Rianne, aan de buitenzijde van de vleugels is wel een vage gele zweem te zien, echter geen parels. (of moet ik zeggen nog geen parels ;) Ach ja, we zien wel.)

Groeten

Patje

Hallo allemaal, daar zijn we weer even.

Ik wilde jullie allemaal tot zover even bedanken voor alle leuke reacties.

Ook zat ik me te bedenken dat ik een aardig verhaal met de daarbij behorende foto's helemaal ben vergeten te vertellen. Het is wellicht ietsjes off-valkparkiet-topic, maar ik denk dat jullie het wel leuk vinden.

Zoals velen al weten was ik voor het ophalen van Princess bij ons aller Lin met Cor (van Cheeky) in zuid Frankrijk op vacantie.

Op een ochtend zat ik lekker op mijn terras aan een bak koffie toen ik een raar geluid hoorde, een soort tik, alsof er wat viel.

Op onderzoek uit dus en wat bleek, een jong vogeltje was pardoes uit het nest op de stoel tegenover me gevallen. Tsja, en wat dan....... Effe wat warme doeken gehaald en maar in een mandje gedaan. Echter, iedere keer dat vaders of moeders de rest van de jongen (zo'n 4 meter boven me) kwam voeren ging dat bekkie open met de mededeling ik wil ook.

Wat is dan goede raad? Ik naar de ijskast en de meest luxe pate provencale gehaald die ik kon vinden, het is dan wel geen rups, maar wel lekker. En eten dat het kreng deed ;D

Toen Cor kwam heb ik hem meteen verteld dat we vader's waren geworden.

Vervolgens gedacht wat te doen. Ik heb toen Maaike gebeld (de vacantie moeder van Queeny), zij studeerd dierkunde en zij gaf aan dat als we het aandurfden terug plaatsen in het nest een optie was.

Wat denk je...... De ouders hebben het weer geaccepteerd en twee weken later vloog hij met broers en zussen keurig uit.

Er vliegt dus in La douce France nu een pleeg-vogel van ons met een liefde voor luxe pate rond :D

Groetjes Patje en de Dames

Petra en Cheeky

Zie je wel: zet een lief klein vogeltje bij twee stoere kerels en ze worden acuut papaatjes!! Wel luxe babyvoer hoor!  ;) ;D

Petra en Cheeky

2 juni 2005, 17:30:32 #33 Last Edit: 2 juni 2005, 18:35:48 by Petra en Cheeky
Hallo Allemaal!

Gisteravond zijn Cor en ik op kraamvisite geweest bij Patrick... We hebben daar Princess in levende lijve bewonderd... en natuurlijk ook Queeny! Cor had Princess al eens gezien bij het ophalen, maar ik nog niet! Wat een prachtig valkje in het echt! Ik ben nog steeds onder de indruk. Ze heeft een prachtige parelmoerige glans over haar roomwitte, volle verendekje en aan de zijkant zijn daar heel kunstig wat gelige vlekjes tussendoor zichtbaar. Kortom: een beauty 1e klas!

Ze leek enorm op haar gemakkie bij Queeny in de kooi. Toen Patrick de dames eruit liet, gingen ze ook heel gezellig bij elkaar op het dakterras van de kooi zitten. Af en toe even wat bekken samen, maar verder leken ze elkaar steeds te volgen. Ze gaven zelfs met zijn tweetjes nog een demonstratie synchroon vliegen!  ;D en dat gáf me toch een windvlagen in de huiskamer!

Princess is een enorm nieuwsgierig valkje! Ze houdt je nauwlettend in de gaten bij alles wat je doet. Kom je echter te dichtbij, dan deinst ze terug. Maar desalniettemin is het Patrick en Cor (de grote valkenverleider!) gelukt op Princess te laten opstappen op hun hand! Ze vloog daarna weliswaar bijna meteen weer weg, maar een beginnetje is er zeker!  ;) ;D

Toen ik haar belaagde met het fototoestel, wist ze eerst niet hoe snel ze weg moest komen, maar al snel ontpopte ze zich - samen met Queeny - tot een heus fotomodel! (kijk maar uit Patrick, straks willen de dames net zo'n 5-sterrenhotel als Pepper!)  :P. Hieronder plaats ik via "edit" zo de foto's (schrik niet, het zijn er heel veel, maar dat heb ik speciaal voor Lin en Rianne en uiteraard ook voor Pat gedaan!).

Veel liefs van Petra (en natuurlijk ook Cor & Cheeky!)

FOTOREPORTAGE

Beauty!

Langnek!

Kijk mij eens!

Nu begin ik aan het poseren te wennen...

Even mijn zijkanten showen!

Kroeltijd met Pat, ik moet altijd eerst even overgehaald worden....

Maar dán.... lekkerrrrr!

Even besnuffelen? Of doen valkjes dat niet?

Follow the leader, Queeny voorop!

Queeny en Princess op de villa

FF wat anders...

Vanuit de hoekjes...

Queeny als fotomodel!

Queeny met de lange kuif

Nou, over een gebrek aan foto's niets te klagen, dacht ik zo (en ik had er eigenlijk nóg meer...)  ;)

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ankie

2 juni 2005, 17:36:42 #34 Last Edit: 2 juni 2005, 21:11:21 by Ankie
Ken de foto's nie vindu :(

Petra en Cheeky

2 juni 2005, 17:47:45 #35 Last Edit: 2 juni 2005, 18:24:46 by Petra en Cheeky
Nu wel.... je was te snel joh! Was nog druk bezig met aanpassen van format...

zazoe

Hee wat een foto's!! :)

Wat is Princess mooi, Milo mag trots zijn op zijn grote zus, vooral de gele vlekjes maken het mooi af.
(zijn we er al uit of het parels zijn of niet?)

Queeny is ook prachtig, goed formaat kuif ook! ;)

Rianne

Wat een leuke foto's! Wat nu? Verplicht kroelen? ;D

Lin

Hey Patrick,

sorry dat ik niet eerder heb gereageerd!! Maar jeetje voedselvergiftiging, dat is wel naar. Gelukkig wist je wat het was. Wat een lieve fotos van het kleine vogeltje. Maar wat apart dat de ouders het dan nog accepteren. Had ik niet verwacht. Maar ik less dat het wel iets beter gaat met Princess? Ach ja een karakter heeft ze dus wel. Is ze nog een beetje aan het fluiten/roepen of is ze heel stil? en heeft ze wel eens ruzie met queeny of gaat het gewoon perfect?

Hey Petra cor en de rest!

Laat ik maar even zo op jullie reageren.Petra wat leuk dat je Princess zo mooi vind. Vind e haar ook groot? Ze was de grootste in het nest, maar vergeleken met queeny zal ze wel even groot zijn. leuk dat je zo over Lemon praat. dus ze ziet er mooier in het echt uit dan op de fotos? Tja het is wel een mooi valkje, maar dat zeg ik bij elk valkje. Maar wat veel fotos heb je gemaakt. vind ik helemaal niet erg!! Leuke fotoreportage heb je gemaakt. zijn goed gelukt en ik kan mooi het geel op haar vleugels zien. Ik hoop dat ze de volgende keer dat jullie er zijn dat ze meteen gekroeld door jullie wil worden. Over kroelen gesproken, wat een lieve foto van Princess en Patrick. die is helemaal verliefd!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Citaat van: Lin op  2 juni 2005, 19:38:47
Petra wat leuk dat je Princess zo mooi vind. Vind e haar ook groot? Ze was de grootste in het nest, maar vergeleken met queeny zal ze wel even groot zijn. leuk dat je zo over Lemon praat. dus ze ziet er mooier in het echt uit dan op de fotos?

Over kroelen gesproken, wat een lieve foto van Princess en Patrick. die is helemaal verliefd!

Ha Lin,

Zonder gekheid en niet om jou of Patrick te vleien of zo: Princess is écht prachtig mooi. Ze is van kop tot staart voor mijn gevoel zeker zo groot als Queeny, alleen is ze veel tengerder! En ze kijkt je zo eigenwijs en lief aan.... smelt....

Over "smelt" gesproken.... Patrick is idd supergek op zijn nieuwe valkje!  Daarom wilde ik ook persé een foto van hen samen maken, want ik had zo het gevoel dat jij dat soort foto's ff nodig had  ;)

Groetjes en hopelijk toch nog eens tot ziens!
Peet

Ankie

Hoi

Jeeee ,ik ben ook zo vreselijk snel. ::)
Maar nu heb ik ze gezien en ze mogen bewonderen. ;D :D
Gaaf hoor 2 van die mooie valkjes samen. Nog ff en dan kunnen we zelf gaan ervaren hoe het is. :o

:-* van Zazou ,groet van Ankie

Patje

Hoi allemaal,

Peet....., enorm bedankt voor het plaatsen van de foto's die je woensdag hebt gemaakt. Ze zijn echt super leuk geworden.

En Lin, Princess is niet echt een herrie schopper, maar ze gaat wel steeds meer geluidjes maken. Het lijkt af en toe net of ze een beetje als een baby brabbelt. Ik krijg dan de neiging om meteen als de eerste de beste debiel die boven een wiegje hangt aan de "koetsje koetsjie koeee's" te beginnen. ;D

Wat een super kado heb je trouwens van Gerda gehad, je boft tog maar met dat soort lieve mensen.

Ik zal proberen vanavond even wat nieuwe foto's te plaatsen want nu gaat dat effe niet. De dames rammen namelijk op dit moment met een gemiddelde snelheid van Mach 1 achter elkaar door het huis heen. :P

Nu ben ik best snel, maar ze winnen toch.

Dusssss, tot vanavond met de laatste foto's.

Groetjes Pat

Petra en Cheeky

Citaat van: Patje op  3 juni 2005, 11:33:42
En Lin, Princess is niet echt een herrie schopper, maar ze gaat wel steeds meer geluidjes maken. Het lijkt af en toe net of ze een beetje als een baby brabbelt. Ik krijg dan de neiging om meteen als de eerste de beste debiel die boven een wiegje hangt aan de "koetsje koetsjie koeee's" te beginnen. ;D

Dat willen we zien: FILMPJE!!! ;) ;D ;D ;D

Patje

Daar zijn we weer ;D

Wat denk je dat er net gebeurt......., echt super!

Queeny "luisterd" al een aantal dagen naar Princess. Ze komt dan lekker bij me op de bank zitten, maar als Princess 1 piep geeft weet ze niet hoe snel ze weer bij de kooi en dus bij Princess moet zijn.

Nu gebeurde het net een kwartiertje geleden dat Queeny continu naar me toe vloog, effe ging zitten en dan weer terug naar de kooi. Dat ging zo wel een keer of 10 a 15.

Ik nog denken: Maf beest!

En toen gebeurde het, ze komt weer es aanvliegen, gaat op de leuning van de bank zitten en begint te roepen. In ene komt Princess aangevlogen en die landt pardoes boven op mijn been.  :D

Ze keek me wel aan met een blik van beetje eng dit dus blijf maar effe van me af, maar ik vond het wel super cool.

Kijk niet zo boos joh Princess, doet es lachen voor de mensen!

Jaaaaaaaaaa, dat lijkt er al meer op  ;D

Schooljuf Queeny: "Princess, vandaar een krul en een stikker in je schriftje"  :D

Nou, dat was em weer effe voor nu.

Groetjes van Pat en de Dames

Gerda

3 juni 2005, 22:06:39 #44 Last Edit: 3 juni 2005, 22:10:02 by Gerda_T
Hoi Patje,

Het is wel duidelijk, Queeny leert Princess wel hoe ze zich moet gedragen. Het begin is er!!! Leuk hoor.
Ja die stoere zus van Grisha wil zo cool en onafhankelijk lijken, maar het is vast straks een aanhankelijk valkje. Misschien geen kroelvalkje, maar als ze lekker bij je zit, met af en toe wat kroelen is het toch ook leuk!! Dan is alles wat je met haar bereikt ook een overwinning toch?

Veel plezier met je dames

Wat een leuk verhaal van het gevallen vogeltje dat nu waarschijnlijk overal luxe pate gaat stelen :D Wel prachtig dat het jong het heeft gered!!!

Groetjes Gerda