4 mei 2025, 00:35:32

Dagboek van Queeny & Princess

Gestart door Patje, 27 mei 2005, 23:02:57

« vorige - volgende »

Patje

27 mei 2005, 23:02:57 Last Edit: 27 mei 2005, 23:27:08 by Patje
Hoi allemaal,

Zoals velen van jullie al weten ben ik vanavond met Cor naar Lin toe gereden in de kop van Noord-Holland. Filess!!!!!!, ongeloveloos, begon al zowat hier thuis voor de deur.

Ik kon het natuurlijk niet afwachten, dus dan duurt een rit van bijna 2 uur errug lang kan ik je vertellen.

Eenmaal aangekomen was Rianne ook net binnen. Zij en haar moeder zaten al helemaal verliefderig naar Tinco te kijken. Nou, ik snap het wel hoor.... het is ook echt een dot van een valkje. En ja hoor....., achter in de hoek van de kamer zat ook Princess. Ik vond het heel bijzonder om dr nu eindelijk eens life te zien, wat een schatje zeg.

Na wat gezellig te hebben gepraat en naar pa en ma te hebben gekeken moesten wij weer de weg op voor onze halve wereldreis terug naar het midden van het land. Het was eigenlijk veel te kort, maarja, daar was helaas even niks aan te doen.

Toen we in de auto stapten keek ik Lin nog es effe goed aan en ik zag dat ze het er best moeilijk mee had, ik begon me al meteen schuldig te voelen. (net zo'n valk-napper).

Ik heb iedereen ook beloofd, en Lin en Rianne in het bijzonder om van nu af aan te gaan proberen een dagboek bij te houden. Ik denk dat het wel een weekboek zal worden, maar het komt uit een goed hart moet je maar denken.

Eenmaal thuis heb ik Princess meteen bij Queeny in dr villatje gestopt (jaaahhaaaa, mijn valkjes wonen vrijstaand, geen last van lawaaierige buren enzo, toppie dakterras. Je kent het wel, de gemiddelde juppen toco)

Wat schetste mijn verbazing..... Princess was meteen thuis! Ze duwde Queeny zo pardoes van de schommel ring af omdat ze had besloten dat ze daar vast zelf wel lekker kon zitten. ;D Queeny wist eerst effe niet wat dr overkwam en wandelde beteuterd naar de andere hoek van de kooi.

Na een paar kleine kibbel partijen lijkt het er op dat de meiden dan toch hebben besloten om maar vriendinnen te worden. (vonden ze waarschijnlijk wel zo practisch als je toch ook samen woont)

Ik heb meteen een paar fototjes genomen.

Ik wil tot slot van dit bericht nogmaals zeggen hoe blij ik ben met de goede zorgen van Lin en Rianne (en Moeders natuurlijk). Jullie mogen met recht trots zijn. Rianne, ik hoop dat je heel veel plezier aan Tinco zult beleven. Lin, blijf lachen, je hebt een pracht Princess voor me grootgebracht en het staat je ook gewoon beter. Wil je een keer komen kijken, dan weet je me te vinden en ben je uiteraard van harte welkom.

Patje, Queeny en last but certainly not least Princess

zazoe

Whooo, je hebt posters gemaakt!!! :o ;D

Leuk dat het meteen zo goed klikt tussen de dames, en goed dat Princess lekker voor zichzelf opkomt, iemand moet het doen toch? ;)

Veel plezier met de valkjes, maar dat zal wel lukken, ze zien er prachtig uit.

Rianne

Awwwww... *smelt* Wat geweldig dat ze zo goed met elkaar op kunnen schieten!!! Zie je wel dat er achter de strenge blik van Princess een lief valkje schuilt? :) Ik hoop dat Princess je straks helemaal vertrouwt en dat je haar eens mag aaien. Mist ze de fazant nog? ;)

P.S. Je foto's kun je beter even verkleinen, of ik moet een groter scherm kopen.

Ankie

Hoi Patje

Ik heb je verhaal nog ff niet kunnen lezen en je foto's kunnen bekijken ,want dan ben ik de rest van de nacht bezig. Maar het is wel een goeie binnenkomer zo en ik heb hier ook ff erg om moeten lachen :o ;D.

Patje

Sorry allemaal, inmiddels kunnen jullie de 325 inch beeldschermen afbestellen, met een beetje gewaardeerde hulp van Cor is het weer leesbaar. ;)

Cor_en_Petra

Princess is echt een hele mooie valk Patrick. Mede dankzij de geweldige zorg van Lin en Rianne.

Nog even een leuke foto van vanavond, zij zocht toch liever een 'vertrouwde' partner op ipv jouw transportkooitje :)

Anita1

;D hoi pat,
een mooi koppel meiden bij elkaar zo te zien.qua kleuren vind ik ze ook heel mooi!
passen dus echt goed bij elkaar.
leuk dat je al gelijk foto's hebt gemaakt zeg!
zal linda en rianne blij mee zijn.
ik wil je veel plezier met je nieuwe valkje wensen.het zijn beide beauty's
groetjess anita

Ankie

Hoi Pat

Dat ziet er beter uit :D. Prettig dat Princess zich gelijk thuis voelt. Hoe oud is Queeny ? (onbeleefde vraag he?)
Veel plezier met je 2 schatjes.Je hebt ze dus niet eerst apart gezet,maar gelijk in het diepe gegooid!!!

:-* van Zazou, groet van Ankie

bobbie

Hoi Patrick,

Gefeliciteerd met mijn lieverdje Princess. Ik heb haar vanaf heb begin gevolgd want ik was volledig verliefd op haar. Je hebt er een top-valkje aan. Leuk dat ze zo'n thuisuitstraling gaf.

Heel veel plezier met haar en ook bij jou zal ik haar blijven volgen.

Groetjes (ook aan Queeny en Princess natuurlijk), Nel :)

gonnie

Hoi Patric

Ja dat ziet er geweldig uit die twee , je hebt ook leuke namen voor je valkjes , en ja ze kleuren heel mooi bij elkaar, veel plezier met je meiden.

Groetjes Gonnie

Gerda

Hoi Patje,

Ik zag je dagboek en moest natuurlijk meteen kijken hoe het met Grisha's grote zus gaat.
Nou ze heeft dus meteen haar plaatsje veroverd!! Prachtig die twee bij elkaar. :D ;) :D
Hier gaat dat een tempo lager, maar ze wennen langzaam aan elkaar.
Maak maar lekker veel foto's van het tweetal en veel plezier met ze!!!

Groetjes Gerda

Patje

Nou, daar zijn we weer even.

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke en lieve reacties. Dus.....: Sanne, Ankie, Rianne, Anita, Nel, Gonnie en Gerda BEDANKT! ;D (oh ja, en Cor, maar ja, die spreek ik dagelijks dus die weet wel dat ik het waardeer 8) )

Om de eerste prangende vraag te beantwoorden, Queeny is op 15 september 2004 bij Peter en Angelique uit het ei gekropen en is dus zo'n 8 maanden oud.

Vanochtend ging het redelijk goed met de dames. Ze worden steeds minder huiverig voor elkaar en Queeny begint door te krijgen dat Princess geen tijdelijke verblijfsvergunning heeft. Hierdoor trekt ze nu erg naar mij toe omdat ze denk ik bang is dat ik dr over ga slaan of minder aandacht zal geven.

Princess is nog een beetje schuw, ze weet nog niet helemaal wat ze aan me heeft en vind me maar een rare snuiter. (ze zal niet de eerste zijn met dat idee  :P)

Ik hoop dat ze binnenkort een beetje begint bij te trekken en wel bij me durft te komen zitten. maar ach, geen gezeur, ze is hier pas een nachtje.

Hier de laatste foto's van vanmorgen:

Princess op de kooi

Samen naar dat rare flits ding kijken

Tot zover voor nu, Groetjes van ons allemaal

Rianne

Nou, gelukkig zijn ze de eerste nacht zonder ruzie doorgekomen. Wel leuk dat Queeny nu meer aandacht aan je vraagt. Hopelijk volgt Princess het voorbeeld. :)

Lin

Hey,

Ik zou nog een fotoserie maken van Princess ik enk laat ik die dan maar hier plaatsen.

17 maart is Princess geboren

dag 4

8 dagen oud

12 dagen

De oudste lutino nu 17 dagen oud..wat gaat dat snel.

21 dagen

24 dagen

29 dagen.

34 dagen

52 dagen

en zoals ze nu is:

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en anders wis ik hem weer.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hey Patrick,

Zo zo wat een verhalen al. wat fijn dat het meteen zo klikte. ik had het inderdaad wel even moeilijk mee nu nog eigenlijk. zo raar om dan haar weer terug te zien in het echt en dan gaat ze weer. Ik vind het erg leuk dat je zo blij met haar bent. en zo te zien is Queeny er ook blij mee. Zie je nu in een ander licht het gele op haar vleugels?

En haar gewoon oppakken hoor en op je schouder zetten. Niet denken ik laat haar de hele tijd ergens ver weg zitten. Ze went daar heus wel aan. Wel erg leuk dat het zo goed gaat daar, maar daar ging ik al vanuit. Ik hoop dat je de fotoserie leuk vind en sommige fotos heb je denk ik nog niet gezien. Je was er natuurlijk niet van het begin erbij en om alles te lezen ben je wel een tijdje bezig. en als ik en keer langskom dat wil ik wel graag dan maak ik er met rianne een valkendag van. maar eerst even school!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)