2 augustus 2025, 17:06:05

jonge valkparkiet gezocht

Gestart door redneck, 22 mei 2005, 14:28:02

« vorige - volgende »

redneck

hallo allemaal ik ben opzoek naar een jonge valkparkiet wildkleur rond begin augustus.

ik heb al een valkparkiet van 8 maanden en zou er graag 1tje bij willen hebben voor gezelschap

Karin

Hoi Redneck,

Rond augustus kan ik je niet helpen, want ze mogen van mij nog 1 ronde en dan gaan alle blokken eruit en vanaf oktober mogen de volgende koppels weer. Ik heb wel op dit moment nog 2 jongen over, geen wildkleur maar cinnamon gepareld. Die mogen over ca. 2 1/2 week naar hun nieuwe baasjes. Kijk maar eens bij "cinnamon geparelde jongen" vlak onder jou bericht.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

diederick

is jammer ben egt op zoek naar wildkleur.
het mag ook  wel eerder zijn maar dan moet de valk wel zelfstandig kunnen eten aangezien wij overdag werken.
dus zoekt iemand nog een baasje voor zijn jonge valkje.
mail even of laat hier een berichtje achter.
liefst uit omgeving tussen den bosch en utrecht (opijnen)

diederick

he marco,
leuk dat je drie jonge valkjes hebt.
ik zou er graag 1 of 2 van willen hebben.
heb je ook een beetje een idee of het mannetjes of vrouwtjes zijn (is moelijk te zien maar de verwachting klopt meestal wel)

ben namelijk op zoek naar vrouwtje ik weet dat dat nog niet te zien is als ze nog zo jong zijn maar ik heb een mannetje wildkleur van 8 maanden oud en zou er graag een vrouwtje bij willen om mee te kweken over 2 jaar.
en welke plaats woon je? en is dat boven of onder utrecht?
en wat kosten de valkjes?

Karin

Maar het hoeft toch niet persé een wildkleur te zijn als je wilt kweken Diederik ?  ;D Het is belangrijker dat je 100 % zeker weet dat het een popje is. Informeer anders even bij Mandy, die heeft veel verschillende jongen zitten. Ook wildkleur en die laat op verzoek een dna test doen zodat je 100 % zeker weet dat het een popje is ! Ze zit ook op dit forum en dit is haar website : http://www.mandysbeestenboel.nl/

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hoi Diederick,

Ik zou je rond 12 juni aan een bont geparelde pop split witmasker kunnen helpen, maar dat is ws te vroeg.

Ik heb ip 2 koppels waar wildkleur poppen bij kunnen zitten. Van 1 koppel heb ik nog geen wildkleur gehad maar van mijn andere koppel wel, bij Pino&Pipo. Alleen is dan het geslacht niet te zeggen. Ik heb nu ook 2 wildkleurtjes en daar heb ik een paar staartveren uit getrokken dus over een paar weken kan ik zien of het een man of pop is. Er is iemand die heel graag een man wilt namelijk. De ander hou ik dan ip zelf. Dus bij een volgende ronde zou ik dan ook kunnen doen. Maar dat kunnen andere kwekers zoals Marco dan ook doen, als ze dat willen tenminste. Ik doe dat nu ook pas voor het eerst en het lijkt even eng, maar ik vind het minder eng dan het lijkt. ;)

Maar wat je ook kan doen is wat Karin al aangeeft, een andere mutatie nemen, bij bepaalde mutaties uit bepaalde koppels weet je namelijk 100% zeker dat je een pop hebt. Want bv lutino, gepareld en cinnamon vererven geslachtsgebonden en kunnen alleen maar naar de dochters gaan tenzij deze mutatie ook in de moeder te zien is.
Daarom weet ik bv dat de geparelde en bont geparelde van Pino&Pipo poppen zijn. Ze hebben allebei geen parels en alleen de man kan daar split voor zijn en kan het dus alleen maar aan zijn dochters doorgeven. :)

Succes. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

redneck

hoi karin,

weet je of 1 van die 2 valkjes die je over hebt vrouwtjes zijn dan zou ik er graag 1 willen hebben want ik heb er over nagedacht en heb ik toch zekerheid dat het een pop is

groetjes, diederick

redneck

hoi marco,

ik wilde eerst rond die tijd er een omdat ik dan vakantie had maar als ze zelfstandig zijn mag het ook eerder en waar woon je dan en een lutino vind ik niet zo ik kijk eerst of karin nog een valkje over heeft oke

groetjes diederick

Karin

Hoi Roderick,

Helaas, ik weet het geslacht niet. Ik durf het zelf niet aan om veren uit te trekken, zeker omdat ik zo blij ben dat dit koppel niet plukt !  ;) Ik was bang dat als ik wat veren uit de nek zou trekken ( als ze gepareld terug groeien is het een popje ) de ouders zouden gaan plukken. En een staartveer uittrekken... dat durf ik al helemaal niet. Ik ben niet zo´n held  ;D Ik denk zelf dat Elvis een pop is, maar dat is puur gevoel dus dat zegt verder niks  ;D Jammer, ik had je graag willen helpen hoor.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

redneck

hoi karin,

weet jij mischien kwekers in de buurt van den bosch of utrecht want ik heb overal gekeken maar overal is het wel een uur rijden

groetjes, diederick

Karin

Heb je al gekeken bij "kwekers" ? Daantje woont ergens onder schiphol, eh... er was nog iemand in de buurt van Utrecht, maar wie was dat ook al weer ?  ;D Gewoon even een oproep doen op het forum  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

redneck

ik heb even een vraagje?

ik kan bij iemand een valkje ophalen van 6 weken oud hij woont in de buurt en die beweerd dat hij nu al kan zien of het een mannetje of vrouwtje is het zijn wildkleur en dan is dat toch nog niet te zien???

ps: de website van die kweker is: www.herballake.nl/vogels

diederick

sorry,
dit bericht van hierboven is gewoon van mij

diederick

hij zei dat hij het kon zien aan de onderkant van de vleugels als er parels op zitten zijn het vrouwtjes en als de buitenste staartveren geel zijn.

dat was bij mijn parkiet ok toen hij jong was maar nu ik hij 8maanden en zijn die weg en heeft hij een gele kop gekregen

diederick

ja dat dacht ik dus ook ik weet ni of je op z`n wbsite heb gekeken ik heb zelf ni zoveel verstand van valkjes maar wist wel dat dit ni kon.

ik ga een woensdag kijken bij de jonge valkjes en dan zie ik wel of het wat is