6 mei 2025, 03:48:00

De eerste belevingen van Dazzle

Gestart door Dazzle, 24 mei 2005, 12:13:55

« vorige - volgende »

Dazzle

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik dus bij Suzanne Dazzle wezen ophalen. Ik wou Dazzle in zijn reiskoffer zetten, maar daar dacht Dazzle anders over. Dazzle vloog weg, gelukkig kon Suzanne hem pakken en deed hem toen in de reiskoffer. Nog even wat info uitgewisseld en toen zijn we naar huis gegaan. Suzanne zei dat Dazzle nog een beetje in zijn nekje geplukt was door een andere valk, maar dat groeit wel weer aan. Ik vroeg nog aan Suzanne wat ze dacht dat Dazzle was een popje of een mannetje? Suzanne dacht een popje omdat Dazzle zo rustig was, maar dat kon ze ook nog mis hebben, we wachten af. Ik had in de reiskoffer wat trosgierst liggen en onderweg ging Dazzle dat lekker op zitten peuzelen. Af en toe moest vriendlief erg hard remmen of gingen we een beetje scherp door de bocht en verloor Dazzle zijn evenwicht. Gelukkig zijn we allemaal heelhuis thuis gekomen en heb ik Dazzle in zijn gereedstaande kooi gezet. Dazzle pikte naar me toen ik hem in zijn kooi wilde laten en ik hem Dazzle verder maar met rust gelaten. Hij ging op een zitstok zitten en bleef daar de verdere avond. Toen ik de volgende morgen beneden kwam zat hij nog steeds op de plek waar ik hem achter gelaten had. Ik ben toen met mijn hand in de kooi gegaan en Dazzle pikte weer naar me. Ik heb toen wat trosgierst op mijn hand gelegd en Dazzle kwam evenlater op mijn hand zitten om het op te peuzelen. Mijn dwergpapegaai Coco begon de dag met kwetteren en op een gegeven moment ging Dazzle mee zitten doen. Hij/zij maakte steeds van die piepgeluidjes, ik weet niet of het fluiten is. Ook een keer wat voer op mijn hand gelegd en daar ging Dazzle ook van peuzelen en kwam op mijn hand zitten. Wel pikt Dazzle nog steeds naar mijn hand als ik in het begin eraan kom, als hij/zij eenmaal op mijn hand zit is er niks meer aan de hand. Ik had voer op de grond gezet maar Dazzle sprong daar steeds op en dan viel het om dus ik heb het maar weer terug gehangen op zijn plaats. Op een gegeven moment vond Dazzle de voerbak en het water en ging er lekker uit eten (hij ging zelfs bovenop het bakje zitten) en eruit drinken. Nu ik boven achter de pc zit hoor ik Dazzle en Coco ook steeds kwetteren en fluiten, mooi om te horen.
Hier nog wat foto's. Het is een beetje een lang verhaal geworden, hoop niet dat jullie dat erg vinden.

Groetjes Bianca (Dazzle)

Gerda

24 mei 2005, 12:19:20 #1 Last Edit: 24 mei 2005, 15:10:34 by Gerda_T
Hoi Bianca,

Lange verhalen vinden we helemaal niet erg. We willen graag alles weten :D :D
Ik had bij je andere item bij aanschaf al wat geschreven (over groenvoer).

Veel plezier met Dazzle. Zo te horen went ze/hij al goed aan je!!!

Groetjes Gerda

Coot

Hoi Bianca,

Ik vind Dazzle een heel mooi valkje. Het gaat zeker goed komen tussen jullie. Heel veel plezier met 'm.

Groetjes,

Marco

Suzanne

Hoi Bianca,

Fijn om te horen dat het al goed gaat met Dazzle. Dat naar mijn vingers pikken deed hij/zij ook wel eens naar mij, maar idd op je hand niks meer. Gewoon een lekker eigenwijs valkje  ;). Geniet maar lekker van Dazzle.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

margreet

hallo Bianca,

Wat een leuk valkje heb je gekregen, het wachten was de moeite waard, geniet er maar van, ze zijn zo lief op die leeftijd.

groetjes Margreet