28 april 2024, 11:02:21

Yello & Zasha

Gestart door wolfke, 18 mei 2005, 14:23:08

« vorige - volgende »

wolfke

18 mei 2005, 14:23:08 Last Edit: 23 mei 2005, 14:22:59 by wolfke
Hoi, Ik heb sinds zaterdag weer een valkje ;D
Ik heb hem gekocht van een meisje op een rommelmarkt, hij was heel vuil, nerveus en zat in een veel te kleine kooi :-\
Ik kon het niet laten om hem / haar mee naar huis te brengen omdat ik het zo zielig vond :'(
De kooi van Pieteke stond hier nog dus dat was geen probleem, omdat het al tegen vijven liep zijn we dan maar snel in de supermarkt voer gaan halen.
Ze kon er tenslotte niet terug mee naar huis want haar vader had gedreigd de vogel los te laten.

De eerste 2 dagen was Yello enorm gestresseerd en zat constant te blazen en tegen de kooi op te fladderen :(
Vooral als je wat dicht langs hem heen moest.
Hij zat 2 hele dagen met zijn veren heel glad in et achterste hoekje van zijn kooi en heeft ook helemaal niet gegeten, hoewel ik hem wel een keer betrapt heb op drinken :)

Na heel wat gebabbel en verschrikkelijk vals gezang van mijn kant is hij beginnen terug piepen ;D
Dinsdagmorgen kon ik al aan de kooi passeren zonder dat hij begon rond te fladderen en te blazen en vandaag kan ik al met mijn neus op 10 cm van de kooi komen en zit hij ontspannen met de veren los.

Ik heb het zelfs gepresteerd om een toiletrolletje rond een stokje te hangen in zijn kooitje ;Dzonder dat hij opvloog!!
Ik heb een foto getrokken, maar ik heb bij het uploaden per ongelijk de battery van de camera gewist >:(

Groetjes Yello en Cindy :)

Kirsten

Hoi Cindy en Yello,

Ik heb jullie gevonden  :D
Leuk dat je een dagboekje bij gaat houden,.

Super dat je met Yello al zulke vorderingen hebt gemaakt,
Hij/zij boft maar dat jij hem/haar hebt meegenomen.
Het gaat wel goedkomen bij jullie en ik kom zeker vaker langs om je verhalen en vorderingen te lezen.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ankie

Hoi Cindy & Yello

Het moet niet veel gekker worden he?
Dat verwacht je toch niet op een rommelmarkt :o.Hoe durven mensen op een rommelmarkt te gaan staan met een valkje.
Hartstikke goed dat jij hem hebt meegenomen, het is niet je eerste valkje als ik je zo hoor.Ik zal jullie dagboek in de gaten houden en hoop dat je nog meer vorderingen maakt met Yello :D.

Succes en sterkte

Knuffies van Zazou,groeten van Ankie en de rest

zazoe

Hee Cindy,

Wat een verhaal zeg, ik had raar opgekeken als ik een valkje op de rommelmarkt had zien staan!
Wat goed dat je hem een goed thuis hebt gegeven, dat had heel anders af kunnen lopen. :)

Zo te horen gaat dat helemaal goed komen met Yello, die went echt nog wel aan je.

Succes en veel plezier met tam maken, het gaat je vast en zeker lukken! ;)


Gerda

Hoi Cindy

Ik viel bijna van verbazing van mijn stoel. Een valkje te koop zetten op een rommelmarkt. Het moet toch niet gekker worden.
Ik ben blij dat je hem hebt gekocht!!! :D
En zo te horen gaat het al een stuk beter met hem. ;)

Ik blijf je volgen, ben benieuwd naar een foto van Yellow!!

Groetjes Gerda

wolfke

Ja Ankie, ik heb er nog eentje gehad, die was al 7 toen hij bij ons kwam....superlief en zo mak als een lammetje, al na een week had hij me opgevoed ;D
Vorig jaar is hij gestorven, hij is hier nog bijna 7 jaar geweest....En ik was helemaal niet van plan om een andere te nemen, zijn dood was voor ons gezinnetje heel aangrijpend.
2 weken na zijn dood was ik nog altijd aan het meedekken voor hem, of ik stak mijn hand uit naar de luster zodat hij bij me zou komen zitten om dan ineens te beseffen dat hij er niet meer was.
Yello mee naar huis nemen was redelijk ondoordacht en ik heb er best wel gemengde gevoelens bij gehad...
Er zat daar trouwens ook nog iemand met kleine ratjes op die markt, vond ik ook best zielig :)

Door Yello besefte ik dat ik eigenlijk en door hier te lezen besef ik dat nog meer....
Dus vandaag zijn we gaan shoppen voor Yello :) (ik kon het niet laten om me schuldig te voelen, Yello krijgt namelijk veel meer dan Pieteke ooit gehad heeft)
We zijn thuisgekomen met speeltjes, een boek over valkjes, wilgetakjes, eivoer, maagkiezel en grit en ik heb me serieus moeten inouden om geen grotere kooi te kopen ;D

Bij het thuiskomen kregen we ons eerste luidruchtige begroeting, ik heb voorzichtig de sepia erin gehangen, maar hij begon toch weer te blazzen.
Ik dacht dan te wachten met de speeltjes en ze één voor één erin te doen zodat hij kon wennen :)
Maar toen baasje thuiskwam heeft hij de speeltjes gehangen...als een olifant in een porseleinkast....zucht!
Het gevolg was weer een nerveuze pieteke voor de volgende uren.

Ik hoop er snel een foto van te kunnen plaatsen....alleen weet ik niet of ik die camera nog terug in orde krijg :-[ik heb het nog maar niet verteld tegen mijn ventje

wolfke

CitaatDoor Yello besefte ik dat ik eigenlijk en door hier te lezen besef ik dat nog meer....


dat moet zijn:
Door Yello besefte ik dat ik eigenlijk weinig van valkjes wist en door hier te lezen besef ik dat nog meer.... :-[

wolfke

19 mei 2005, 19:05:20 #7 Last Edit: 19 mei 2005, 19:07:11 by wolfke
Dit is hij/ zij dan ;D

Ik vind dat ze er nog een beetje verfrommeld uitziet maar ze is nu toch al een heel stuk properder :)
Poseren vind ze echter niets,  die camera was maar eng, en dat ding achter de camera ook ;D

zazoe

Hee Cindy,

Die Yello is hartstikke gepareld toch?
Mooi hoor! ;D

Dat zo'n mooi valkje op een rommelmarkt verkocht wordt, ze krijgt nu tenminste de aandacht die ze verdiend. :)

KoosjeTweety

Ondanks zijn of haar verleden vind ik het een prachtvalkje hoor!
Maar goed dat "het" bij jullie is gekomen. Nu krijgt "het" en volwaardig valkenleventje :)
Blijf jullie dagboek ook volgen hoor!
Heel veel succes inelkgeval!
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Ankie

Hoi Cindy

Prachtige foto hoor!!!! Ik ben blij dat ze het goed heeft bij jou, want ik heb er veel aan moeten denken. :-[. Ik blijf het zo'n triest verhaal vinden en begrijp mensen ,die een valkje zoiets aandoen totaal niet. Maar gelukkig zijn er ook nog dieren vrienden .Geef haar maar lekker de tijd om aan je te wennen.
Heb je enig idee of het een pop of man is en hoe oud ze/hij is?
Zazou is ons eerste valkje en we zijn helemaal weg van hem ,ook als is het een eigenwijze dondersteen,met vele streken. Doe je best en Yello is een prachtig valkje.
Wees blij dat die nu bij jou zit.

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Rianne

Wat leuk, een geparelde Lutino! Heb je enig idee hoe oud ze is?
Goed van je dat je haar mee naar huis hebt genomen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben hoewel dat wat problemen thuis zou geven...

Kirsten

Hoi Cindy,

Wat een mooi valkje, ze(denk ik) heeft een erg lief koppie :-*

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

Hoi Cindy

Hoe het komt dat jij dat valkje hebt gered weet ik wel , dat noemen ze dieren liefde, ik vind het geweldig wat je hebt gedaan , het is een hèèl mooi valkje , en met zoveel liefde van jullie komt het tam maken helemaal goed.sucses.

groetjes Gonnie




wolfke

Hoi Sanne Ik weet eigenlijk niet of ze gepareld is, zoveel ken ik er nog niet van :)
maar ik heb wel een schattig rommeltje op de kop getikt op die rommelmarkt ;D

Dank je voor het compliment Koosje Ik hoop ook dat het lukt met het tam maken

Ik ben wel blij dat ze uit die garage is AnkieIk denk dat Yello een pop is, omdat ze veel stiller is dan pieteke was en dankzij de beschrijvingen hier op de site weet ik dat dat een man was ;D ze brabbelt alleen wat wat en dan nog heel stilletjes.
Van de leeftijd heb ik helemaal geen idee :-\
Zazou is een prachtbeestje, kben al wat gaan lezen in zijn dagboek :)

Nog geen idee van haar leeftijd Ankie, maar ze heeft een ringetje aan en ik hoop ooit dichtbij genoeg te komen om dat te kunnen lezen.
Ik wens jou trouwens nog heel veel plezier toe met Tinco, wat een scheetje is dat zeg!

Dank je in Yello's naam Kirsten, vandaag deed ze dat lieve koppie naar beneden toen ik wat tegen haar ging zagen en ik heb me moeten inhouden om die kooi dicht te laten zodat ik niet ging proberen om haar te kroelen :D

Ik ben gek op de meeste dieren Gonnie, ze zijn zo lekker ongecompliceerd.
Wat een mooie, lange kuif heeft die Fransje van jou :)


Dat meisje op die markt zei dat haar vader niet tegen de vogel haar gekrijs kon....ik vraag me af wat die gekrijs noemt ::) Je hoort haar bijna niet, alleen tussen 5 & 7 heeft ze een paar minuten dat ze een beetje roept...en dan is het niet eens een minuut lang, wat heeft die mens geluk gehad dat die Pieteke niet gekend heeft ;D
Ik vind haar zo zielig en stil, der zit bijna geen beweging in, het enige dat ze doet is van het uitverkoren zittakje naar het takje klimmen waar ze haar eten vindt.
Ze eet alleen maar zaad, geen brood, geen groenten en fruit, en ook niet van Paul's vogelkoekjes, ze raakt geen speeltje aan....ze houdt alleen elke beweging van mij in de gaten.