27 april 2024, 21:57:34

Yello & Zasha

Gestart door wolfke, 18 mei 2005, 14:23:08

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi Cindy

We blijven nieuwsgierig naar wat Zasha eigenlijk mankeerde, gaat het nu nog net zo goed ?

Groetjes gonnie




wolfke

*ZUCHT*
Ik heb hier zonet een epistel getypt om U tegen te zeggen en nu is het weg! :-\
Morgen ga ik het weer opnieuw doen, want nu moet ik echt wel dringend mijn oogluiken gaan dichtdoen ;)
Zasha is oké en Yello ook, maar de volledige uitleg en de eerste badderfoto's van Zasha volgen morgen :D

wolfke

6 juni 2005, 21:48:49 #47 Last Edit: 6 juni 2005, 22:30:42 by wolfke
Hoi Zelda, leuk dat je even binnen wipt :)
Ik ben ook blij dat ze er weer is, het was veel stiller zonder die lieverd.
Waarom sommige valkje zo op dat eten aanvallen is me een raadsel, maar het is wel leuk om te zien ;D

Wij zijn hier ook allemaal even gek op haar Nel :D ze is zooooo lief!! soms.... ;D als ze niet mijn planten probeert op te eten....of Yello irriteert....of in ons bord probeert te landen....of in mijn vingers bijt.....of de muis van de computer aanvalt omdat ik die net iets meer kroel dan haar ::)
Yello heeft een fout gemaakt en Zasha is nu al 5 dagen echt nijdig op haar :'( ze zitten nu constant elkaar te irriteren....vooral Zasha doet erg vervelend.
Yello komt nog altijd niet op mijn hand en vooruitgang lijkt er niet veel in te zitten op het moment.
Ik ben wel al dicht genoeg geweest om te zien dat het jaar op haar ringetje '02 is, ze is dus 3 jaar oud....en hééél lief, als ik tegen haar babbel kijkt ze me zo schetig aan dat ik me moet inhouden om haar niet vast te grijpen en te knuffelen :-X

heykes Gonnie :) met de uitleg wat Zashke had ga ik dit bericht afsluiten, nog even scrollen dus ;D

Hahahaha Muppet, ik zie het gewoon zo voor me, de tafel jullie balkon ;D....moet ik medelijden hebben met die leraar Duits??
Gonzo & Animal zijn mijn favorieten , vooral animal :P

Alweer Hoi Nel....scrollen ;D

Ja hoor Gonnie, Zasha is weer helemaal
haar oude zelf ;D


Zashkes darmen waren ontstoken, de DA dacht dat het van iets verkeerd te eten was....hij vond het wel gek dat Yello nergens last van scheen te hebben ???
Ook vond hij dat Zash enorm hard bedelgedrag had, dus moest ik op haar eetgedrag letten als ze thuis was.
Ik heb geen risico genomen en gewoon al het voer weggekieperd en ander gaan halen, eenmaal thuis kwam ik al snel tot de conclusie dat Zashke eigenlijk alleen trosgierst en kleine zaadjes at, daarna ben ik begonnen met de pitten in haar voer al open te maken en na 2 dagen deed ze dat zelf, gisteren heeft ze voor de eerste keer weer wat vers voer gehad, maar enkel als ze bij mij zit laat ik haar een beetje proeven.
Ik heb van de DA een poeder meegekregen om in haar drinken te doen, nu is alles alweer helemaal in orde.

Verder hebben Yello & Zash serieuze ruzie ::)
Telkens als ik tegen Yello praat doet ze haar kopje naar beneden en gaat me als een lief balletje veren zitten aankijken, Zashke zat op een gegeven moment naast haar en dacht dat ze gekroeld wou worden...en da's iets dat Zashke graag genoeg doet.
Dus wil ze er heel enthousiast aan beginnen, maar Yello schrok zich een hoedje en gaf Zash een knauw :-\
Zash valt door het schrikken van dat stokje af en na wat rondgescharrel besliste ze blijkbaar dat ze dat niet over haar heen ging laten gaan en ging pardoes aan Yello's staart hangen....sindsdien zitten ze constant te vechten als ze in elkaars buurt zijn.
Als ik Zash alleen los laat gaat ze bovenop Yello's kooi zitten met haar vleugels gespreid, Yello begint dan heen en weer te trippelen en doet heel nerveus.
Als ze samen los zitten dan zitten ze constant achter elkaar aan om op de ander zijn hoofd te landen of ze vangen achter elkaar om te bijten.
Samen een stukje trosgierst eten gaat ook niet meer want Zash gaat gewoon helemaal op de trosgierst zitten en als Yello in de buurt is pikt Zash naar haar!
Ik heb niet echt een idee wat ik daar aan kan doen ???
Verder heb ik Zash eindelijk aan het badderen gekregen, en dat was niet eens de bedoeling, ze had wat zaadjes gegeten bij me en ik zette een ondertasje om haar wat te laten drinken....Zash ging zich in dat minuscule schoteltje badderen ;D

Zasha net geland :D

hier proberen ze elkaar te bijten

nog probeersel, maar Yello heb ik niet op heterdaad kunnen betrappen

Nu even allemaal Zashke ;D

kennismaking met de haardroger, die vind ze leuk

Uitgebreid pluimen schikken




& Klaar! scheetig he?? :)

Rianne

Valkjes zien er zoooo lief uit als ze nat zijn! Jouwe is geen uitzondering! ;D

Valerie

Hihi, leuk die foto's!
Jammer dat ze nu vechten. Misschien gaat dat nog wel over?



Ankie

Hoi

Wat vervelend dat ze vechten :(. Ik heb geen idee hoe het komt en wat je eraan zou kunnen doen. Misschien moet je bij spoed een vraag plaatsen en heeft er iemand een antwoord of een tip. Je weet maar nooit. Maar het lijkt mij niet leuk ???.
Sterkte ermee!!!

:-* Zazou & Ankie

wolfke

Lang niet langs geweest :-[ maaar....ik heb het heel erg druk!!
We hebben hier namelijk goed nieuws gehad en zijn nu heel druk bezig met huizenjacht :D
Ik ben heel blij...maar het zal moeilijker worden om een huis te vinden voor ons budget, want ik heb het in mijn hoofd gehaald dat er ook nog eens plaats moet zijn voor een voliere buiten ;D
Ons Zashke gaat wel voor eeuwig binnen bij me blijven...en Wynn ook :P Ja ik zie jullie al denken, wie is dat nu weer ???
Een heel knap ventje is dat, hij woont hier nog niet, maar jullie kennen hem allemaal wel denk ik ;D
Yello mag dan in een voliere gaan wonen en ze mag lekker wild blijven...met een paar vriendjes
En natuurlijk moet Ishizu ook een ruim stukje tuin zodat er een konijnevriendje bijkan....verder wil ik voor de poezen ook een buitenhuisje (lees hok :P)
Kippen wil ik trouwens ook nog...en als er dan nog plaats is een duitse dog ::)
Als het eventueel kan nog wat plaats voor onze Turbo ook, zodat we een klein plaske water aan kunnen leggen met lekkere planten voor hem, een rotsje hier en daar om op te zonnen mag dan ook niet ontbreken 8)
Verder wil ik een terras kwijtkunnen en een zwembad + plaats voor mijn drie koters.....en natuurlijk moet er een huis opstaan ook hahahahaha.
Ik ga nu eerst snel mijn huishouden doen en als er dan nog tijd is post ik de nieuwe Fotoooo's ;D vanavond staan er weer 3 huizen op het te bezichtigen lijstje :D




Rianne

Oei, wat een eisen pakket! Ik hoop dat het lukt allemaal!
En Turbo, is dat een schildpad? ???

Kirsten

Hoi Cindy,

Zal ik dan even een mooie foto van deze lieverd plaatsen :D

tata!





Deze mooie lieverd gaat naar Cindy en heet Wynn :-*
Ik ben erg blij dat ie zo'n goed thuis gevonden heeft en ik denk dat ie met zasha en Yello het helemaal naar z'n zin gaat krijgen.

Cindy, wat een leuk nieuws trouwens,. huizenjacht!,. jeh,. Ik hoop dat jullie je droomhuisje vinden.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

Hoi

je hebt prachtige valkjes zeg , heel veel sucses met de huizen jacht , we horen het wel , ene het belangrijkste is veel ruimte voor je valken .

groetjes Gonnie




wolfke

Yep Muppet tis een lekkere groene, grote ontsnappende schildpad ;D een schatje....alleen denkt hij nogal snel dat vingers om te eten zijn.....maar dat belet me toch niet om ook hem lastig te vallen voor een aaitje.
Ik denk niet dat mijn eisenpakket haalbaar gaat zijn en ik wil dan ook als het moet die Duitse dog laten vallen, maar niet veel meer zenne :P

Bedankt voor de foto's Kirsten, wat staat die er weer mooi op! :-X...en planten op de achtergrond ook...vind ik een luxe ik heb de mijne allemaal buitengezet voorlopig, Zashke en Yello denken dat die dingen om op te eten zijn ::)
Ze zullen die slechte manieren ongetwijfeld aan Wynn doorgeven ;D
Dadelijk gaan we weer naar 3 huizen kijken, maar het is niet makkelijk zeg, wat ik van binnen mooi vind heeft geen tuin en andersom :-\

Dank je Gonnie ;) voor het valkjescompliment en het succes gewenst voor de huizenjacht.
Ik ben het er mee eens dat mijn flapperaars genoeg ruimte mogen, maar mijn andere viervoeters, kruipers en huppelaars mogen net zoveel (anders voel ik me nog schuldig ook)


Als je de link volgt vind je nog wat foto's van Yello en Zashke, ze zijn al bewerkt om geprint te worden en dan zijn ze een heel stuk te groot om hier gepost te worden
Allereerst ons Zashke
http://img.photobucket.com/albums/v615/wyrd1/De%20vogeltjes/Zasha-14juni05.jpg

& onze gele gevederde Yello
http://img.photobucket.com/albums/v615/wyrd1/De%20vogeltjes/Yello-14juni05.jpg
Groetjes Cindy

Rianne

 Mijn vader wou vroeger een schildpad, een grote landschildpad. Alleen hij heeft een houten vloer dus is het er nooit van gekomen. Dan maar 3 katten ;)

Lin

16 juni 2005, 10:46:55 #57 Last Edit: 9 juli 2006, 22:04:18 by *Marianne*
Hey,

wat jammer dta het nog niet zo super klikt met de twee. Maar als ze ruzieen om het eten dan gewoon twee bakjes ophangen of het trosgierst ook verdelen. leuke fotos maak je trouwens. ik zal weer vaker hier komen om alles te gaan lezen. en wat leuk schildpadden alleen ze worden zo groot. mijn opa heeft ook een landschilpad gehad met een vlaggetje op zijn schild. dan kon ie makkelijk terug gevonden worden. ook mijn schoonvader heeft er een gehad. ik zat erover na te denken om twee roodwangen te nemen ik had een aquarium van 150x50x50 dus dat zou net passen.maar ga zo door met de fotos want ze zijn heel leuk. en wat een plannen hebben jullie allemaal.

Groeten, Lin

ps wat een mooie geparelde witmasker!

Dagboek is gesloten omdat er een jaar niet is ingeschreven.
Weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)