27 april 2024, 23:57:50

Yello & Zasha

Gestart door wolfke, 18 mei 2005, 14:23:08

« vorige - volgende »

Lin

He,

Nou ik kom na twee uur dagboeken reageren eindelijk bij jou aan. Wat een verhaal joh. Wat leuk dat er nu een nieuw leven bij jou begint. Ik kan helaas niet de foto zien, ik denk even een storing ofzo. Maar ik lees een geparelde lutino? Ze heeft dus veel gele vlekken op haar vleugels,dan heet het gepareld. Maar kan je het zien aan de staartveren een vigraat patroon? en als er op de ring 2004 staat weet je ook dat het een pop is. Maar ik ga nu ook jou dagboek volgen. Maar het komt vanzelf wel goed met Yello, met geduld kom je heel ver. Het is Nel (bobbie) ook gelukt een niet tamme valk tammer te krijgen. Nou succes en ik zal morgen nog even kijken of ik dan de foto kan zien.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

wolfke

Kruipt best wel veel tijd in die dagboeken he?
Ik ben er ook een hele hoop tegelijkertijd aan het lezen, ik hou ze alleen nog niet uit elkaar ;D
Die foto staat op photobucket en die hebben dat wel meer dat ze even off zijn, dus je kan hem later waarschijnlijk gewoon zien :)
Ze heeft gele vlekken op haar vleugels, maar ik geloof niet dat die staart van haar een visgraat patroon heeft, die wordt gewoon weer geler.
Ik heb al een paar keer gelezen van het Nel, heeft zij ook een dagboek? Dan kan ik nog wat tips opdoen...alleen kan ik van haar geen dagboek vinden.


Deze morgen ben ik nog wat dichter bij de kooi gaan staan met wat trosgierst in mijn handen, alhoewel ze er duidelijk zin in had heeft ze niet toegehapt....ik ben al blij dat ze ervan gaan eten is terwijl ik baast de kooi stond, dat is toch alweer een kleine vooruitgang :D
Ze zat wel serieus te twijfelen of ze dat risico nu wel zou nemen.
Ik heb haar foto bewerkt en geprobeerd in mijn handtekening te zetten, kben benieuwd of hij er nu ook echt staat ;D

Dianne

Heey,
Ik ben ook het baasje van Zazou..mijn zus heeft ook een Dagboek van Zazou.
Ik heb even je dagboek doorgelezen, Wat een verhaal zeg :o
Wat zielig :'(
Wie doet zoiets nou..een Valkje verkopen op een rommelmarkt en hem anders loslaten :'(
Dat vind ik echt erg.
Maar gelukkig heeft Yello nu een goed huisje ;D ;) :D :)
Het is wel een mooi Valkje he ;D
En ook mooie foto's hoor  ;D

Maar veel plezier nog met het opvoeden van Yello en ik hoop dat Yello snel wat minder bang wordt en dat hij/zij lekker bij je komt zitten ;D :D ;) :)

Doeg Kussjess Zazou en de rest  :-*

Lin

Hehe, ik kan je handtekening zien! Inderdaad een geparelde lutino mooie hoor. Ik ben benieuwd wat de leeftijd is. Maar het dagboek van Nel staat onder verhalen dan is haar bijnaam Bobbie. Hier is de link

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9099.0.html

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

wolfke

22 mei 2005, 09:51:14 #19 Last Edit: 22 mei 2005, 11:31:23 by wolfke
Door het kijken naar al die valkjes hier ben ik dus ook serieus gebeten door het valkjes virus :-[
Ik had al helemaal in mijn hoofd dat ik een geparelde witmasker bij wou, vind ik toch zo'n prachtige valkjes ;D
Mijn ventje vond het ook goed (heb hem eens heel zielig aangekeken eerst zodat hij weer kon zeggen:"vrouwen!) daarna zijn we in de auto gestapt om eens een kijkje te nemen bij Patrick, ik zei onderweg nog tegen Kurt dat ik ging kijken voor een gepareld witmaskertje en als er dat niet was zou ik wachten en hier op de site wel eens eentje tegenkomen :)

Eerst zijn we gaan kijken voor een andere kooi, want voor 2 valkjes is de mijne toch wel te klein
dit is de nieuwe kooi

Het goede nieuws is.....
Er zat werkelijk een fantastisch mooi gepareld witmaskertje van 10 weken oud, zilver gepareld en ik twijfelde er dan ook niet aan dat ik die mee naar huis wou nemen tot.....MR Charming zich ermee ging bemoeien!
Ga ik daar zitten om de aandacht van dat witmaskertje te trekken springt er ineens een andere voor mijn neus, die wou door de kooi heen op mijn vingers kruipen, vond ik best wel lief dus geef ik die wat aandacht, mijn zoontje begon hem dadelijk zaadjes te voeren en ineens kon ik gewoon niet meer naar dat witmaskertje kijken omdat Mr. Charming er de hele tijd voor kwam zitten....om een lang verhaal kort te maken, Mr Charming bevolkt de nieuwe kooi hier in huize Wylin :P
En zo ziet hij eruit

Ik geloof dat deze wildkleur is?
In ieder geval is het een scheetje :-*

Yello vond dat nieuw leven hier in huis zeker de moeite en heeft er serieus naar zitten roepen en later heeft ze er tegen zitten babbelen, toen de nieuweling ging terug zitten babbelen was ze doodcontent en ging met haar bekje knarsen.
Je kan ondertussen al met je neus tegen de kooi gaan hangen, even een foto van mijn dochter die demonstreert hoe je dat doet:


Zazou heeft het echt wel getroffen bij jullie Dianne, allemaal trotste baasjes daar, ik ben al gaan lezen, maar ga er later nog eens op mijn gemak voor zitten en ook echt reageren.

Ik kan gewoon niet wachten tot ze ook wat van die trosgierst durft te eten als ik hem vasthoudt Marco :D

Bedankt voor de link Lin, ik ben al serieus aan het lezen geweest in hun dagboek, wat een gezellige beestenboel is het daar ;D

Dianne

Heej,
2 Schitterende valkjes heb je ;D ;)
Jullie kooi lijkt wel op die van ons alleen is die van jullie wel iets groter en wij hebben hem in het rood ;D ;)
Maar veel plezier bij het opvoeden van allebei de Valkjes :D

Doeg Kussiess  :-*

Lin

Hey,

Al meteen een nieuwe aanwinst erbij wat leuk. Het is trouwens ook nog een bonte. Kan je zien door de vlekken. Zei de man nog of het een pop was, lijkt wel zo. en wat en mooie kamervoliere hebben jullie erbij. Jullie zijn helemaal klaar voor de nieuwe start.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi hoi,

Haha ook besmet door het valkenvirus ;D ik begon er ook met ééntje en kijk maar uit, want ik het er nu 12 en op dit moment 4 jongen van ongeveer een 2,5 week gemiddeld oud.

Ik vind het een lieverd om te zien en natuurlijk gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, inderdaad split voor Bont vanwege de vlekjes in haar nekje,.

Lekker genieten is het bij jullie en al een naam verzonnen?

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

wolfke

Ik had ook liever een rode gehad Dianne, past bij mijn behang ;D

Het geslacht van Zasha weet ik niet Lin, nu lijkt ze idd op een pop, maar Zasha moet nog in de eerste rui komen en dan kan je het pas zien dacht ik gelezen te hebben hier bij mutaties :)
Ergens hoop ik wel dat ze hetzelfde geslacht hebben want ik denk niet dat ik afscheid kan nemen als ze ooit kleine valkjes moesten krijgen :-\
Da's dan ook de reden dat we jier 7 katten hebben lopen, al maar goed dat ik voor sommige van die beestje een goede thuis heb gevonden....anders zou het huis te klein zijn.
De kids hier in de buurt kennen me ook al, dat betekent dat ze hier komen aandraven met elk thuisloos dier dat er hier in de buurt maar te vinden is ::)

Oei Kirsten, ik denk niet dat het hier zo'n vaart gaat lopen ;D Mijn tuin is namelijk te klein voor een grote voliere....aan de andere kant wil ik best wel een grotere ;D
We hebben de nieuwe gisteren Zasha gedoopt.


Zasha is al heel goed gewend en zit graag op de luster en mijn schouder, ook bedelt zasha de hele tijd voor eten en wil dan mijn mond in ;D
Yello vind het heel interessant om in de gaten te houden allemaal en vindt het heerlijk als ik met zasha bij haar kom staan.
Ze wil dan dichterbij komen en begint heen en weer te trippelen, ze vertrouwt het allemaal nog niet erg...
Uit mijn hand eten doet ze nog niet maar kan mijn hand in haar kooi ondertussen al wel verdragen ;D
1 van de bengels floot juist 2 keer...je weet wel, dat fluitje dat naar mooie meisjes gefloten wordt op sttraat....maar ik heb geen idee wie ???
En telkens als ik ze in de gaten houdt doen ze het niet, wel als ik me omdraai :-X Gekke gevallen hahahaha

wolfke

24 mei 2005, 09:32:01 #24 Last Edit: 24 mei 2005, 09:37:44 by wolfke
Het eerste dat Zasha deed bij het opstaan was zeuren om uit de kooi te komen, Yello gaf vandaag te kennen dat ze dat ook wel wou en ik heb dan zo snel de kids naar school gingen de kooi opengezet.
Zasha heeft dan ondertussen van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar eten te gaan inspecteren.
Yello heeft serieus rondgefladdert terwijl Zasha snel in haar kooi kroop om aan Yello's snoepstokje te knabbelen ;D
Nu zit ze bovenaan de deur te slapen...nu maar hopen dat ze straks uit zichzelf weer de kooi ingaat ???


Lin

Hey leuke bewerkte fotos hoor. Gaat blijkbaar erg goed daar. maar anders doet trosgierst wonderen en als ze honger krijgen komen ze ook wel.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi hoi,

haha wat leuk dat zasha al lekker brutaal wordt,. heerlijk hoor. Yello trekt vanzelf bij en gaat dan een beetje nadoen wat ze bij Zasha ziet. Het lijkt mee een leuk stel en zo te lezen geniet je er goed van. Hele leuke foto's ook en heb je inderdaad leuk bewerkt. Zit met een glimlach op m'n gezicht je verhaal te lezen,. haha tja dat dierenopvangen ken ik ;D,.
Je hebt duidelijk je dierenhart op de juiste plek :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

Hoi

Zo dat gaat goed bij jou , dat is ook een hele mooie kooi daar kunnen er nog wel meer bij , je hebt mooie namen voor je valkjes vind ik , en ze zijn ook heel mooi.
Sinds vrijdag ben ik ook in het rijke bezit van een tweede valkje , nu bijna 6 weken oud , heb het nog pap gegeven ,maar sinds vandaag niet meer, ze eet goed van de zaadjes , en neemt niks meer van de pap , ik vind het leuk om je dagboek te lezen .

Groetjes Gonnie




wolfke

27 mei 2005, 10:17:32 #28 Last Edit: 27 mei 2005, 10:19:41 by wolfke
Hihihi eindelijk gevonden hoe je dat citaat ding moet doen

CitaatHey leuke bewerkte fotos hoor.

Bedankt Lin, sat staat standaard in PSP, lekker makkelijk ;D

Citaathaha wat leuk dat zasha al lekker brutaal wordt,. heerlijk hoor. Yello trekt vanzelf bij en gaat dan een beetje nadoen wat ze bij Zasha ziet.

Zasha is al helemaal gewend ondertussen, maar ze is meer lief dan brutaal :D alhoewel ze duidelijk te kennen geeft wat ze wil en niet wil. ::)

Citaatdaar kunnen er nog wel meer bij

Ben je me nu op ideeen aan het brengen Gonnie hahahaha :P
Vond je dat niet griezelig om zo'n kleintje bij te voeren? Ik zou schrik hebben dat ik die hummels pijn doe denk ik.

Die Zasha is zo'n lieverdje, ze komt de hele tijd op je schouders zitten en vertelt honderduit, zo nu en dan zet ze haar snaveltje tegen mijn wang en dan lijkt het wel of ze je aait :-X :-* zo schattig!!!!
Yello bekijkt het nog van op een afstandje, en schrikt nog snel van me, maar ik kan haar als ze los ik toch ook al tot op 10 cm benaderen :)
Ook in de kooi kan ik met mijn hand elke dag een stukje dichter.
Ze ziet er goed uit nu, zit lekker in der veren en is bijgekomen.
Ook heeft ze haar eerste douche gehad, echt genieten deed ze niet, maar ze bleef wel lekker in het water zitten, zo snel ik weg was heeft ze dan haar veren allemaal netjes gelegd. ;D

Foto's van vandaag ;)
foto 1 > Trosgierst op de kast en ik sta toch redelijk dicht...zou ze?


Na wat omtrekkende bewegingen en zijwaarts gehuppel waagt ze het ;D


Zasha heeft eindelijk gezien wat er gaande is op de kast en vindt dat stukje trosgierst waardig genoeg om van de luster af te komen


geen commentaar :-*....sluip


Yello heeft eindelijk door dat ik dichter kom :D


Nu even over Zasha, ik zie het niet zo goed, maar vinden jullie ook niet dat ze boller zit dan Zasha, of komt dat omdat ze meer ontspannen is???

Lin

Hey,

wat een leuke fotos weer vooral omdat er meteen tekst bij staat. Maar Zasha zit inderdaad boller. Is ze erg vermoeid, eet ze wel genoeg? Ik neem aan dat ze genoeg eten tot haar beschikking heeft? Anders even goed op haar letten als je je zorgen maakt en controleer de ontlasting of die erg dun is. Zo ja verminder dan de hoeveelheid groente en fruit en kijk hoe het dan gaat. het kan trouwens ook door 'stress'  komen dat de ontlasting even dun is. Zit ze ook veel stil op haat stok en zit ze dan ook bol?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)