1 november 2024, 00:27:47

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

1 juli 2005, 21:46:04 #210 Last Edit: 1 juli 2005, 21:55:31 by marlies
Weer een valkje weg.  :-\
Ik kreeg gisteren een mailtje van mensen uit Made dat ze een valkje zochten, heb ze wat informatie gegeven en wat foto's toegestuurd van beschikbare valkjes. De zoon was gelijk helemaal weg van een bont geparelde. Vanavond om een uur of half acht belden ze en ze zijn er zojuist om geweest. :D

Maandag komt er ook nog een vrouw om een valkje, ook een bont geparelde.

Dan heb ik nog een bont geparelde en die gaat naar de juf van m'n jongste zoon als afscheids cadeautje van groep 8. Haar tamme valkje was vorige week weggevlogen en ze had aan m'n zoon gevraagd of wij nog jonge valkjes hadden.
Deze kreeg toen het idee om haar een valkje als afscheids cadeautje te geven. Vond ik wel een goed idee en daarom heb ik het valkje aan groep 8 geschonken zodat ze het aan de juf kunnen geven. ;D ;D

De geelwang jonkies houd ik voorlopig allemaal zelf. De geelwang zowieso, of het nou een man of een pop is. :P
Van de geparelde moet ik eerst even weten wat het is en de (bont) geparelde lutino is een vrij forse pop waar ik misschien nog wel verder mee wil kweken. Ik moet alleen eens even goed bekijken wat voor man ik er dan bij ga zetten.
Als een van jullie een idee heeft, laat maar horen.

♪ Marlies

Is dit nu gepareld of bont gepareld ?

Ankie

Hoi Marlies

Helaas ,ik heb niet genoeg verstand....van valkjes?
Ik wist niet eens dat er pastelwang valkjes bestaan ,tot voor kort had ik ook nog nooit van geelwangen gehoord :P. We hebben Zazou nu 3 maanden en daarvoor hield ik me niet met valkjes bezig , lees nog steeds iedere dag bij :D :D.
Ik vind het wel heel lief van je om een klas een valkje te schenken als cadeau voor de juf. Heeft ze een hele leuke herrinnering aan deze groep 8.

:-* Zazou & Ankie

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ik vind het moeilijk om te zeggen of het nou een bont geparelde of een geparelde lutino is. Maar hoe zat het nog maar met haar ouders? Want als het idd een bonte vogel is moeten geloof ik beide ouders bont of split voor bont zijn, anders krijg je er geen bonte jongen uit. Misschien word je dan wat wijzer?

Wat betreft haar eventuele toekomstige man. Ik blijf het lastig vinden om bij lutino popjes een geschikte partner te vinden zonder dat je er alleen maar wildkleuren split voor lutino uit krijgt. Als ik jou was zou ik dan ook een man split voor lutino er tegenover zetten. Zo heb je in ieder geval kans op lutino jongen. Het is jammer dat je geelwang  (als het een man is dan) verwant is aan deze vogel, anders had je er cinnamon geparelde lutino geelwangen uit kunnen kweken volgens mij.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

2 juli 2005, 11:54:05 #214 Last Edit: 2 juli 2005, 11:59:06 by marlies
Hoi Yvonne,
Naar mijn weten zijn dit de geelwang ouders en wat er eventueel uitkomt:

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld split to {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld Lutino

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

De vader moet ook split zijn voor cinnamon want anders krijg ik er geen cinnamons uit, of ik doe iets verkeerd.
Split voor bont zijn  ze niet want dan klopt het dus niet met wat er  uit gekomen is.

Als dit zo is, dan heb ik dus een split geelwang man, komt weer goed uit met de geelwang poppen die ik krijg in ruil voor de fallows ;D

Kirsten

Hoi Marlies,

Ik ben ook eens in jouw dagboek gedoken,. we hadden elkaar al via marktplaats ontmoet, hahaha,.
Ik heb nog alles gelezen, maar wel al een heel eind.
Ik vind het nogmaals erg sneu voor het ene valkje, zal inderdaad voor jou ook erg moeilijk zijn. sterkte ermee.

Verder ben ik erg benieuwd naar je pastelwang,. ik weleens foto's gezien, maar niet zulke duidelijke.

Groetjes en ik kom zeker vaker langs

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Balen vanochtend, het eerste wat ik doe 's morgens ( na koffie zetten  :D) is de pc aanzetten en dagboeken lezen.
Vanochtend deed internet het dus niet meer. Alles geprobeerd zelfs de helpdesk gebeld. Waarschijnlijk was het modem kapot zei een of andere "deskundige" daar. Balen als een stekker natuurlijk ,dat zou dus enkele dagen geen internet en € 65,- armer betekenen (kun je toch weer een mooi valkje voor halen :-\ ).
Ben maar vanalles zelf gaan proberen. Kreeg opeens een helder moment  ;D ( ben niet blond, maar houd mezelf zo nu en dan wel zo) . Heb de router uitgeschakeld en jawel hoor daar ging ie weer. Ik kan nu zelfs weer uploaden.
En eindelijk al jullie mooie foto's weer zien.
Een probleem, twee tiener jongens die boven niet meer op msn kunnen

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Dan zou het dus idd een geparelde lutino zijn en geen bont geparelde lutino. Ik las dat jij je fallows gaat ruilen bij iemand in Havelterberg, klopt dat? Daar heb ik namelijk mijn nieuwe cinnamon geparelde geelwang pop en de cinnamon man split voor geelwang en primrose weg. Ook toevallig he.

groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

Ja dat klopt,
Ik geloof dat Riny daar haar Primrose ook  vandaan heeft.
Dan hebben we straks misschien wel broers zitten  ;D want ik dacht dat de splitman ook split primrose was.
Het duurt nog even want eind deze maand moest hij weer deze kant op voor z'n werk en dan kunnen we ruilen.
Het valkparkieten wereldje is maar klein zie je wel.

Karin

Dat is even afkikken als je niet kan internetten hè ?  ;D En over die lutino, bont kun je niet zien bij lutino, niet in de veren dan, wel in de meeste gevallen in de ogen : lutino bont heeft zwarte ogen. Dus als dat valkje zwarte oogjes heeft is het een lutino bont geparelde ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Citaat van: Karin op  2 juli 2005, 18:34:34
Dat is even afkikken als je niet kan internetten hè ?  ;D En over die lutino, bont kun je niet zien bij lutino, niet in de veren dan, wel in de meeste gevallen in de ogen : lutino bont heeft zwarte ogen. Dus als dat valkje zwarte oogjes heeft is het een lutino bont geparelde ;)

Groetjes, Karin.

geld dat ook voor gewone lutinos of alleen als ze van geelwangen zijn?

Ik heb een keer een topic geopend over een valk van mij en die zeggen dat het een bonte is.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10287.0.html

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Geldt voor alle lutino's.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

2 juli 2005, 20:26:18 #222 Last Edit: 2 juli 2005, 20:28:16 by *Marianne*
Hoi Karin,

Vorig jaar had ik ook een vraag over het verschil tussen geparelde lutino en bont geparelde lutino en toen schreef iemand mij dat bont geparelde lutino's erg geel waren en robijn rode ogen (dus geen zwart).
Nu heb ik al verschillende popjes in mijn nestjes gehad en die hadden geen van alle zwarte ogen maar rode. Toch was er verschil te zien tussen geparelde (van Henry) en bont geparelde (van Suzanne).

Nu heb jij het over zwarte ogen, ik snap er nu niets meer van.... :-\

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Hey Karin,

wat kan jij opmaken over die link die ik heb geplaatst. Wat is dat dan voor een?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

3 juli 2005, 08:49:21 #224 Last Edit: 3 juli 2005, 10:56:45 by marlies
Hoi Kirsten, is het nog gelukt met je witmasker?
Wat zocht je nu ook alweer een popje toch? Misschien zit er in het nestje van m'n witmasker geparelde pop en m'n witmasker (bonte ) man wel iets voor je bij.

Ben net nog even gaan kijken naar de ogen van de lutino geparelde. Deze is met fel rode ogen geboren, maar je moet nu heel goed kijken om het rode erin te zien. Kan ze misschien toch nog bruine ogen krijgen ?

Vanmiddag ga ik kijken naar de pastelwang, ben heeeeeel nieuwsgierig. Ik denk dat ik hem zowieso meeneem.
Ik zal er een aantal duidelijke foto's van proberen te nemen.

Vanavond word het lutinootje opgehaald door de mensen uit Delft. Het bont geparelde valkje hebben ze Schumi genoemd. Hun zoontje van 5 wilde hem Schumacher noemen , maar z'n ouders vonden dat een beetje lange naam en toen hebben ze er Schumi van gemaakt.  ;D Leuk verzonnen toch? Met Schumi gaat het heel goed, hij zit nu een weekje in Delft en komt zo af en toe al naar ze toe als ze er mee bezig zijn.

Morgen wordt er nog een valkje opgehaald en dan ben ik m'n eerste ronde helemaal kwijt.
En ik ben dan natuurlijk ook weer wat valken rijker: een (bonte of split )witmasker man, een pastelwang, een lutino split witmasker en later deze maand twee geelwang poppen en een split man.
Dan heb ik met de jongen van m'n geelwangen 22 valkjes zitten. Dat zal ik nog maar niet tegen m'n man zeggen, want die heeft nu al het gevoel dat ik z'n kooi langzaam aan het overnemen ben :D :P.

Heeft iemand een idee hoe de pastelwang vererft, is dat net als bij bont, dat zowel de man als de pop pastel bij zich moeten hebben, of heb je net als bij de geelwang in principe genoeg aan een man .

Net even bij de valkjes gekeken.
De fallows hebben weer twee jonkies ;D. Nog drie eitjes te gaan.