6 augustus 2025, 17:44:12

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Vanmiddag zijn we om de  pastelwang geweest  de eigenaar zei dat het een man is, maar ik heb zo m'n twijfels. Hij/zij komt uit een bonte man split gepareld en pastelwang x een "vlekkerige" cinnamon pastelwang.  Een valkje zoals die pop heb ik nog nooit ergens gezien, was wel heel mooi. Er zat ook nog een man in die zelfde mutatie, maar dat is een plukker anders had ik hem ook meegenomen :-\
Jullie zijn zeker wel nieuwsgierig naar de foto's  :P :P :P
Komt ie :

Nog een :

Als je deze valk bij een " gewone" geparelde ziet, dan zijn bij deze de gele kleuren allemaal wat zachter.
Het verschil met een geelwang is dat de wangvlek minder fel is bij deze.
Ik weet ook niet of het een "goede" pastelwang is, het is wel zo ( heb ik begrepen ), dat ik om pastels te kweken op zoek zal moeten naar een split pastelwang man. Heb ik weer wat te doen. ;D

De mensen uit Delft hebben hun tweede valkje opgehaald. Het zoontje vertelde me dat  Schumi toch maar Punkie was geworden, net als hun eerste valkje.

Kreeg nog een verdrietig mailtje van de mensen die het witkopje hadden meegenomen. Vanmiddag is hij van z'n stokje gevallen en was dood. Bij nader onderzoek bleek dat hij z'n nekje had gebroken. :'(
Dat zijn nou al twee verongelukte valkjes, ik hoop dat het met de rest beter zal gaan. Dit zijn geen berichten waar je vrolijk van wordt.

De jonge fallows zijn vandaag bij pa en ma weg gehaald en zitten nu in de valken volière. Kunnen ze lekker hun spieren ontwikkelen.
Zal van hun morgen nog wat foto's maken en plaatsen.

Kirsten

Hoi Marlies,

pff wat verdrietig van dat valkje zeg,. een gebroken nekje, ik kan me voorstellen dat je hier kapot van bent.

Ik vind je pastelvalk wel erg mooi,. Ik hou me nog bezig met de wat makkelijkere mutaties,. ahaha, maar de rest komt vanzelf  ;)

Ik heb bij mandy gevraagd of ze een bonte (cinnamon) witmasker heeft voor me, maar zover nu bekend komen er alleen mannen uit en ik ben eigenlijk op zoek naar een pop. Aan de andere kant, kan ik als ik een mannetje neem wel weer op zoek naar een pop,. ;) :D Hou me in ieder geval op de hoogte als je wilt en ik blijf uiteraard je dagboek volgen.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ria

Hoi Marlies,

Jeetje, een pastelwang. Jij bent lekker bezig weer met aanschaf. Is die foto bij jezelf genomen want ik zag al een advertentie staan op marktplaats voor een mannetje erbij met dezelfde foto. Had je meerdere vogels ineens gekocht want ik zie hem al dapper naast een witmasker zitten ?

Groetjes,
Ria

♪ Marlies

Hoi Ria,
Duur was deze niet hoor.
Deze foto is hier gemaakt. De reden dat ik denk dat het een popje is omdat die witmasker (nogal dominant kereltje) gelijk weer interesse toonde.

♪ Marlies

Vanavond is m'n laatste valkje verkocht. Deze is naar Scherpenisse gegaan. Weer een stel dierenliefhebbers gelukkig met een jong valkje.

De eitjes van Theo en Thea staan ook op uitkomen net als van m'n zwaar bonte man met z'n geparelde pop. Ik heb alleen door de warme dagen van de laatste tijd de legdatums slecht opgeschreven.  :-\   Een geluk dat de vogels zelf ook nog wel wat weten.

De eitjes van m'n geelwang koppel heb ik weg gegooid, ze waren helemaal koud en zaten flink onder de poep.
Ik heb het blok er nog maar even bij gelaten en kijk wel wat ze nog doen.

De pastelwang voelt zich ook al helemaal thuis. :D Ze zit lekker in de volière tussen de swiften en de andere valken.
Nu nog een man voor haar. :-\

Karin

Ik heb dat op een Amerikaanse mutatiesite gelezen Marianne... maar waar ? Ik zal het eens opzoeken....

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

5 juli 2005, 17:32:50 #231 Last Edit: 5 juli 2005, 17:49:39 by marlies
Vandaag weer een jong geboren bij m'n fallows. Ze hebben er drie.

Hier en foto van de andere jonge fallows

En de andere twee

Ook Theo en Thea hebben weer een jonkie.

En nog een foto van m'n nieuwe aanwinst  :D

en nog een

Deze gaat niet graag op de foto, ze was iedere keer weg.

♪ Marlies

6 juli 2005, 07:59:17 #232 Last Edit: 6 juli 2005, 13:08:02 by marlies
Vandaag afscheid van m'n jongste op de basisschool. Dan zijn allebei m'n jongens van de basisschool af. wat gaat de tijd snel. :'(  Straks het valkje meenemen naar school voor de juf. Falco (m'n zoon ) mag het dan geven namens de klas. Ik weet niet of hij daar nou op zit te wachten, want hij staat dus echt niet graag in de belangstelling. Ben benieuwd wat ze er van vind. :o  Het is dat ze aan Falco heeft gevraagd of wij nog valkjes hadden (de hare was weggevlogen ) want anders geef je er natuurlijk niet zomaar een .

♪ Marlies

6 juli 2005, 13:02:06 #233 Last Edit: 6 juli 2005, 13:11:01 by marlies
Nou dat hebben we weer gehad. :'(  :'( .Zoiets heeft toch altijd weer iets emotioneels.
Het cadeautje viel heel goed in de smaak. De tranen stroomden over de juf  d'r wangen. :-\ . Wat was dat mens blij. Ze vertelde nog over d'r vorige valkje en dat je daar toch zo snel aan gehecht bent. Ik heb het jonkie wel weer terug mee naar huis genomen, want a.s. vrijdag vertrekt ze met de camper naar Zuid Frankrijk en dan had hij mee moeten gaan. Nu komt ze na de vakantie het valkje (of eventueel een jongere) ophalen en kan ze hem weer tam gaan maken.
Al met al een zeer geslaagd cadeau. ;D

Ook nog goed nieuws voor mezelf. Na drie lange weken wachten:
Ik ben geslaagd  ;D ;D

♪ Marlies

Ik zag net met het voeren dat er bij m'n fallows al vier jonkies zijn. ;D. Weer vier roodoogjes.
Bij Theo en Thea is ook een eitje uitgekomen, een ander eitje gaat volgens mij niet lang meer duren, je ziet dat er vanaf de binnenkant aan gepikt wordt. Er zitten al kleine barstjes en scheurtjes in. ;)

Ankie

Hoi Marlies

O ,o ,geen kinderen meer op de basisschool....ik weet hoe het voelt , mijn jongste heeft vorig jaar afscheid genomen en dat lijkt nu een eeuwigheid geleden. Het is gedaan met de rust ,lang leven de pberteit :o ;D ;).
Ik zal ongetwijfeld wat hebben gemist  ??? ,maar wil je toch even  FELICITEREN ,je bent geslaagd.Misschien een beetje een domme vraag ,maar waarvoor??????.

Groet van Ankie

♪ Marlies

Is geen domme vraag Ankie,

Ik ben geslaagd voor m'n diploma cateringmedewerkster B. Vorig jaar een nieuwe baan als cateringmedewerkster gekregen, maar daar zat wel an vast dat ik een opleiding daartoe moest volgen. En het is gelukt.
Theorie een 8 en praktijk een 7,2.

♪ Marlies

7 juli 2005, 17:48:52 #237 Last Edit: 7 juli 2005, 18:57:25 by marlies
Vandaag weer drie jonkies uit gekomen, een bij m'n fallows en twee  bij Theo & Thea. Dat zijn er dus weer zeven  ;D Ik ben benieuwd hoeveel er nog volgen.

♪ Marlies

Even gekeken bij m'n valkjes.
De fallows doen het weer supergoed. Vijf eitjes gelegd en nu dan alle vijf uitgekomen ;D
Theo &Thea hebben nu drie jongen, hier kan nog wel een jonkie van het geelwang koppel bijzitten dat ik verkocht heb. Ik had nl een paar eitjes bewaard en die heb ik bij hun en bij m'n jonge bonte en z'n geparelde pop gelegd.
M'n jonge bonte en z'n geparelde pop hebben nu dan ook hun eerste eitje uit gebroed. Ik weet alleen niet of het van hun is of van de geelwangen  ::) We zien wel.

En dan m'n witmasker geparelde pop ??? ??? ???.
Eerste ronde zat ze met de cinnamon bont geparelde man split witmasker. Hebben samen drie jongen grootgebracht.
Toen heb ik voor Nemo een cinnamon bont geparelde witmasker pop die nog alleen zat een witmasker bont of split bonte man gekocht. Maar mevrouw wilde er niets van weten.
De andere witmasker pop zag hem wel zitten. Deze hebben samen gewipwapt en samen zitten broeden.
Kijk ik vanochtend in hun blok en wat denk je, zit ze weer met haar ex te broeden ??? ??? ::)
Wordt vervolgd

Gerda

Hahahahaha Het lijkt wel een soap.
Wat kunnen valkjes eigenwijs zijn he??

Groetjes Gerda