7 augustus 2025, 11:00:39

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Bianca

whahahahahaha, het is net gvsv (goede valkjes slechte valkjes)
Ik was alweer een poosje niet geweest en zie ook net je pastelwang appart hoor!
Dus nu afwachten of het echt geen man is en dan op zoek naar een split man?
Dat zal nog wel wat voeten in aarde hebben..........

Wat jammer dat het met een paar van je jonkies fataal is afgelopen zeg!

En daartegenover weer, wat lief dat je dat valkje hebt geschonken aan de juf van je zoon.

Jammer dat je nog niet weet of de fallows popjes of mannen gaan worden aan hand van vererving anders had ik vooraan in de rij gestaan!

Nou succes verder met je beesten bende en de schoolvakantie, hihihihihi

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Hoi Marlies,

Wat een geboortes bij jou zeg :D super!,. en fijn dat alles goed gaat verder.
Ook super gefeliciteerd het behalen van je diploma!,. nog een feestje gevierd?
Kan me voorstellen dat het even slikken is dat nu ook je jongste van de basisschool af is,. Mijn kleine gaat in november naar de kleuterschool en dat vind ik al een hele stap. Het gaat allemaal inderdaad erg snel.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Hoi Gerda, inderdaad net een soap, gister middag zat d'r tweede man weer te broeden. Ben heel benieuwd wat voor mutaties er nu uit gaan komen.  ::)

Hoi Bianca, ik kan nog niet zeggen wat het zijn. De vijf fallows uit het eerste nest zijn al besproken, die ga ik eind deze maand ruilen tegen twee geelwang poppen en een split man. Dit is de combinatie, dus als je het weet ???????????????

Ouders:
Vader=Fallow split voor {X1:Gepareld}
Moeder=Fallow Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Fallow  Gepareld
50.0 % Fallow split to {X2:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Fallow  Gepareld
50.0 % Fallow

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Hoi Kirsten, geniet nog maar van je kleine, ik weet nog als de dag van gisteren dat m'n oudste zoon naar de basisschool ging. Hij gaat nu naar de derde van het vmbo. De tijd vliegt .
M'n collega (tevens m'n bazin) had gisteren de bedrijfskantine, waar we werken versierd en ze had spekkies gekocht om aan de mensen die bij ons komen eten uit te delen. Ze was alleen nog niet helemaal klaar met versieren toen ik binnen kwam . Ze stond maar te roepen: je bent te vroeg, je bent te vroeg. Hahahahahahaha

Karin

Gefeliciteerd met je fallow jongen ! Mooie mutatie hoor, als ik toch plek had...  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Alle jonkies maken het goed. :D Ze worden goed gevoerd want ze hebben lekkere volle kropjes.
Bij de witmasker pop zit nu nog steeds de witmasker man te broeden.
Hoi Karin,
Zoveel plek hebben ze niet nodig hoor ;D ;D ;D ;D :P

Petra en Cheeky

Gefeliciteerd Marlies! En nu hopen dat alles zo goed blijft gaan!

Groetjes,
Petra

bobbie

Hoi Marlies,

Gefeliciteerd met je cateringmedewerkster B diploma (zeg ik het goed?). Ik vind het altijd zo gezellig in je dagboek. Je hebt van die schitterende vogels, echt hele mooie, en je schrijft zo gezellig.

Ik kom gauw weer langs.

groetjes, Nel :)

♪ Marlies

Dank je Nel , ik ga er gewoon van blozen   ::)  .Je hebt het helemaal goed gezegd hoor. Ben benieuwd wat m'n bazin nu weer in petto voor me heeft qua leren :-\

Ja Petra ik hoop ook dat alles zo goed blijft gaan.

De geelwangen hebben denk niet zoveel zin meer. Dat geeft niet, want dan mogen ze lekker de volière in tot november en dan probeer ik het binnen in de verwarmde kooi. Misschien dat ze dan weer wat willen doen.

♪ Marlies

Vanochtend kreeg ik de schrik van m'n leven. Als ik 's morgens aangekleed en opgetut ;D  ben is het eerste wat ik doe naar m'n valkjes gaan kijken. Toen ik in de kooi kwam zag ik dat pa en ma fallow allebei zaten te eten. Ik vlug het blok open gedaan om de jongen te controleren. Zie ik ipv vijf kleintjes maar twee kleintjes.  ??? Toen heb ik het blok uit de broedkooi gehaald en ben gaan wroeten in de houtvezels. En ja hoor drie kleintjes bleken dood te zijn. :'(  :'( . Ik kon dus echt wel een potje janken.
Bij nader onderzoek zag ik dat de kleintjes super bleek waren. De kropjes waren goed gevuld.
Toen  ben ik dus echt de kooi tot in het kleinste hoekje gaan bekijken en toen had ik het dus helemaal niet meer. BLOEDLUIS. Die kleine rotzakken hebben dus afgelopen nacht de drie kleine fallows gewoon helemaal leeg gezogen.
Ben dus heel de dag aan het poetsen en verschonen gegaan.
Mijn man heeft dus alle kieren  gaatjes en wat al niet meer ingesmeerd met U2. Dat was een heel karwei en daar is hij een paar uurtjes mee bezig geweest.
Zelf ben ik nog naar de da geweest om te kijken of die soms iets had waar ik de vogels zelf mee kon behandelen. Ze gaf me Noury mee, dat is een middel wat mensen tegen hoofdluis gebruiken. Ik moest het van haar verdunnen met water en dan de vogels ermee benevelen.
dat heb ik dus gedaan en nu moet ik maar afwachten of die twee kleintjes het gaan redden.
We hebben hier nog nooit mee te maken gehad, tot m'n man vorig jaar met z'n vogels naar tentoonstellingen is geweest. Toen zagen we het ook nog niet direct. Hij had alle TT kooitjes uitgedaan en we zouden ze weer terug op zolder zetten. Ik had er al een paar boven gezet toen ik gekriebel op m'n hand voelde. Automatisch wrijf je er dan over en meestal is het dan weer weg. Maar het kriebelde nog een keer. Ik gekeken en toen zag ik dus hele kleine beestjes op m'n hand zitten. Alles weer naar beneden gedaan en ingespoten met spul. Ook heel de kooi buiten, want daar hadden de TT kooitjes ook een paar dagen gestaan. Later nog een paar keer herhaald, maar misschien toch een keer te weinig. En dan nu natuurlijk met al dat warme weer. Ik weet nu wat  ik met m'n vier vrije dagen moet doen :-\  poetsen en ontsmetten.

Ik heb gelukkig ook nog goed nieuws, want in de volière is bij Theo en Thea en bij m'n jonge bonte man nog een jong geboren.
Hier hebben ze gelukkig nergens last van.

Mandy

Verdorie wat een ellende! :o
Maar wat goed dat je het gezien hebt en meteen hebt gehandeld, anders had je nog meer doden gevonden. :(
Hopelijk blijft verdere ellende je bespaart. Je hebt je best gedaan hoor, meer kan je niet doen. :-\
En zijn dat dan ook rode beestjes of niet? Zijn ze goed met het blote oog te zien? ::)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kirsten

Hoi Marlies,

Oh wat verschrikkelijk, je hebt inderdaad wel super gehandeld anders waren die andere twee waarschijnlijk nu ook dood geweest. Misschien inderdaad dat met het warme weer het erger kan worden, ik weet het niet.
Mandy ze zijn inderdaad rood (volgezogen met bloed)en zover ik weet redelijk goed te zien. Ze planten zich erg snel voort, dus je kan wel erg goed je best doen, maar met een beetje pech :-\

Groetjes
Kirsten

ps ik heb via Ria eens deze link gekregen http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/006.html staat een hoop nuttige info in voor degene die er nog niet zoveel van weten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♪ Marlies

Hoi Mandy,
Het zijn hele kleine beestjes. Ongeveer zo groot als een punt die met potlood op papier zet. Ze zijn zwart of rood, ligt eraan of ze vol zitten met bloed of niet. Ze zitten dus voornamelijk in kieren. Ik heb al eens van kwekers gehoord, dat er hele trossen kunnen hangen. Zover was het bij ons gelukkig niet.

Hoi Kirsten,
Bedankt voor de link.

De twee andere jonkies leven nog. Ze kunnen nog steeds hun kopje oprichten, dus ik denk dat ik net op tijd was. Nu kunnen ze weer net wat op krachten komen voordat eventueel nieuwe eitjes van de bloedluis uitkomen. :-\
Ik ga vanochtend weer maar met Noury nevelen op de vogels, niet op de kale jonkies alleen op de vogels met een compleet verenpak.
Het is wel jammer van die fallows, gisteren was hier een man voor catharina's en die was er helemaal weg van. :o

Het blok bij de geelwangen heb ik weggehaald. Hier ga ik druppels voor halen voor in de nek (net als bij de hond) en dan mogen ze lekker gaan vliegen. ;D

De rest ga ik zeker goed in de gaten houden. Gelukkig is de kweek nu een eind voorbij. Bij de catharina's liggen nog drie jonkies van een dag of tien. Bij de aga's nog twee nestjes en dan m'n fallows .

Lin

Hey Marlies ik moest weer even bijlezen.

Jeetje een pastelwang, prachtige fallows vooral die fel gele helemaal rechts op de foto. Oh jeetje wat mooi. Hoe zie je dat het een pastel is eigenlijk en geen geelwang, daar heb ik nog geen verstand van. en kan fallow in elke mutatie voorkomen (witmasker fallow enz.?)

Maar ook nog gefeliciteerd met je diploma. Heerlijk even geen stress om dat diploma te behalen. Mooie cijfers heb je behaald trouwens. Was weer de moeite waard dus. en ook nog een juf heel blij gemaakt die je een valkje hebt gegeven. Dan is afscheid van een valkje nemen wel minder zwaar dan.

En dan het mindere nieuws de jongen die dood zijjn gegaan. wat sneu van dat gebroken nekje. Kan dat zo snel gebeuren dan? en dan ook nog je zoon die klaar is op de basisschool. Maar aan de andere kant als de tijd niet opschiet kan je ook nooit oma worden in de toekomst of andere mooie dingen meemaken.

en nu las ik op het einde dat je bloedluis had. Wat een nachtmerrie ik kan me echt voorstellen dat je dan onwijs schrikt. Echt heel sneu dat ze die jongen te pakken hebben gekregen. Ik hoop dat de andere er geen last van krijgen als er tch nog eitjes uitkomen. Jeetje wat een ellende.

Handig die link. Misschien kan die ook nog bij kweken geplaats worden als tip?

Nou succes maar. in korte tijd mooie momenten maar ook weer dieptepunten.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

antoine

hoi Marlies,
op 1 van de foto's een paar pagina's terug zag ik een knalgele fallow, ik ken iemand die deze heeft, maar dan zijn die helemaal knalgeel, want bij hem zijn die nog geelwang ook,
en weet je? die kosten 400 euro per stuk...
dus je mag trots zijn op je beestje, ookal is het geen geelwang! als je uit deze een geelwang zou kunnen kweken, wouw, dat zou super zijn! :D
grtz antoine ;)

♪ Marlies

12 juli 2005, 18:45:49 #254 Last Edit: 12 juli 2005, 18:51:48 by marlies
Hoi Antoine,
Dat klinkt interessant. Ik ben met de mutatiecalculator aan de gang gegaan, maar ik krijg er geen fallow geelwang uit. Dit zijn de geelwang ouders, misschien heb jij een idee :

Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld split to {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld Lutino

Als ik dan een geelwang man van mezelf pak met die fallow, dan krijg ik dit:

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
Moeder=Fallow Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Gepareld split to Fallow {X1:Cinnamon} {X1:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split to Fallow

Als je weet hoe ik dat met mijn jongen voor elkaar kan krijgen mag je het zeggen.