6 augustus 2025, 17:50:06

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Baasjes van Gertje komen morgen Gertjes zusje halen. Zal best moeilijk zijn voor haar, want het waren net twee druppels zo leken ze op elkaar.

NIEUWE FOTO                           NIEUWE FOTO         

Geparelde lutino pop uit het geelwang nest. Ze is al groter dan pa en ma  ;D

Petra en Cheeky

Ha Marlies,

Zal inderdaad wel raar zijn voor ze om Gertjes zusje mee te nemen. Maar aan de andere kant ook wel weer goed, om ze af te leiden! Valkjes hebben op de een of andere manier de gewoonte om als je verdrietig bent, je weer te laten lachen, want ze doen steeds van die grappige of domme dingen!

Lieve foto´s!

Groetjes,
Petra

♪ Marlies

Als ik het goed gezien heb wel. Misschien kun je het op de foto een paar beichtjes hierboven zien.

Reken maar dat ik je op de hoogte ga houden, tot vervelens toe  ;D .Dan kun je volgend jaar zelfs je "kleinkinderen "zien. ;)

Mandy

Dat zou een mooie man voor Nemo zijn, die lutino. ;)
Nemo d'r zusje Dito zit nu op haar eerste nestje, met een albino man. Ze hebben al 3 bevruchte eitjes, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen. :)
Hopelijk krijgt Nemo dit jaar ook een kans.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Er zit eventueel nog een man voor Nemo in de voliere, maar ze zien elkaar niet zitten. Ik denk dat Nemo beledigd is omdat hij na eerst met allebei de poppen gewipwapt te hebben toch voor de andere pop koos. Ze zal nu wel zoiets hebben van bekijk jij het maar, als je een andere pop ziet dan ben je toch weer weg hahahahahah.
Misschien moet ik Nemo en de lutino straks gewoon een tijdje samen in een broedkooi zetten, dan hebben ze alleen elkaar maar.

Valerie

Heb alles gelezen. Heb er enkele uren over gedaan, had de valkjes hier los en dan ben je ook zo afgeleid.
Wat een verhaal. Jij hebt echt een super geelwangkoppel, zeg!
Mooie jongen, mooie voliere en broedkooien.
Jullie zullen het wel heel erg druk hebben. Gaan jullie ook nog werken alletwee?  :o Echt knap hoor!
Goed dat ik mijn vriend heb, anders had ik alang uit impulsiviteit meerdere valkjes gekocht.  ;D

antoine

hoi Marlies,
wat heb jij mooie valkjes zeg!
prachtig
en goed dat het zo goed bij je gaat!
ik blijf zeker volgen
grtz antoine

♪ Marlies

30 juni 2005, 19:38:34 #202 Last Edit: 30 juni 2005, 20:44:12 by marlies
Vandaag is het zusje van Gertje weggegaan. Ze zou me op de hoogte houden . Ik hoop dat het deze keer goed gaat. De gordijnen zal ze zeker niet meer vergeten zei ze. Ik heb ze ook nog maar even laten zien waar ze op kan zoeken welke planten giftig zijn voor vogels.

De baas van het valkje dat vorige week zaterdag opgehaald is stuurde nog een mailtje dat z'n valkje zo zat te trillen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat komt.

gonnie

Hoi

heb de eerste  helft van je dagboek gelezen, morgen de rest , maar het is wel erg spannend bij jou .

Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Marlies

Hopelijk gaat het goed met het zusje van Gertje , hebben ze al een nieuwe naam? Ze zullen nu wel extra voorzichtig zijn.
Het zal voor jou ook wel heel spannend zijn.

Wat zielig ,een trillend valkje. Is er nix over te vinden?

Groet van Ankie

♪ Marlies

30 juni 2005, 23:32:38 #205 Last Edit: 1 juli 2005, 00:12:32 by marlies
 :-\  Hier op het forum gezocht, maar volgens de berichten niks om je zorgen over te maken. Ikzelf heb het trouwens nog nooit gezien dat ze dat doen. Mijn valkjes zitten buiten dus dan zie je er  natuurliijk ook minder van dan als ze binnen zitten.
Ik snap wel dat deze mensen super alert zijn op hun valkje want vorige week zaterdag ochtend lag hun vorige valkje dood in z'n kooi. 's Avonds hebben ze bij ons een nieuw valkje gehaald. Ik kreeg in het begin van de week een berichtje dat alles goed ging en nu dan dat hij zit te trillen.
Misschien heeft hij wel heimwee naar z'n soortgenootjes. Ze hebben zaterdag nog een tweede valkje uitgezocht, een (bonte?)

lutino, maar die zat toen nog in het blok. Inmiddels vliegt zij ook in de volière rond. Als deze zelfstandig is komen ze haar halen.

??? De naam van het zusje van Gertje weet ik nog niet, maar ik zal binnenkort wel een berichtje krijgen .

;D Ik heb vandaag nog een geparelde pastelwang man gereserveerd. Ik heb hem alleen nog maar op foto gezien dus ik moet nog een keer gaan kijken. Het is gelukkig niet zover rijden, maar een half uurtje hier vandaan.

Nog een groepsfoto

Het wordt dan waarschijnlijk een van de twee middelste valkjes

Karin

Wat een vreselijk ongeluk van Gertje  :'( Het zal ook wel moeilijk voor jou zijn. Je ziet zo'n klein ding toch helemaal opgroeien, wilt het beste voor ze en dan dit  :-\ Heel veel sterkte ermee !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Wat erg van gertje.......

Maar wat ik eigenlijk ook wilde zeggen is wat vind ik jullie vogels, volieres en alles te gek zeg!
Echt heel mooi allemaal!

Ik vind dat je lekker "leesbaar" tikt....... ;)

Ik was al eens langs geweest heel lang geleden maar ik denk dat ik nu maar vaker moet komen buurten.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ik heb al een poosje je dagboek niet meer gelezen, maar wat is er veel gebeurd zeg. Zo te zien ben je echt helemaal bevangen met het valkjesvirus ;) Dis pastelwang is ook mooi, alhoewel ik zelf het verschil tussen een pastelwang en geelwang niet altijd even duidelijk vind. Misschien komt dat ook wel omdat ik nog nooit een pastelwang in levende lijve heb gezien.  :-\

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

Hallo allemaal,
Bianca , dank je  ;D

Yvonne, ik weet niet zeker of het een pastelwang is, lijkt mij meer een geelwang.
Volgens mutaties hier op de site is bij een pastelwang het hele masker zachter van kleur. We zullen wel zien . Hij vraagt er maar € 30,- voor en het is maar een half uurtje hier vandaan, dus ik ga gewoon kijken. Als ik hem koop dan zien jullie vanzelf de foto's wel verschijnen. :o