7 augustus 2025, 10:58:28

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha Marlies,

Wat zielig van Gertje! Maar ja, ongelukjes zitten in kleine hoekjes en ik denk dat niemand van ons kan zeggen dat zijn/haar valkje nog nooit tegen een raam is aangevlogen, alleen gelukkig loopt dat meestal beter af! Tuurlijk moet je de gordijnen zoveel mogelijk zicht doen, maar soms vliegen ze zelfs al tegen een klepraampje aan of zo en andere keren totaal niet, daar is geen peil op te trekken!

Fijn dat je je fallows kwijt bent! Klinkt als een goede ruil zo!

Groetjes,
Petra

Rianne

Hoi,

ik zou ook kwaad op mezelf zijn... nemen ze nu een ander valkje of zijn ze daar nog niet aan toe?

♪ Marlies

Hoi,

Ze zitten nog te twijfelen, ze willen dolgraag maar hebben zoiets van het lijkt ons niet gegund. We hebben afgesproken dat ze er maar even over na moeten denken en dat ze dan iets laten horen. Ze willen aan de ene kant dolgraag maar aan de andere kant zijn ze zo geschrokken van het hele gebeuren.
We wachten maar af.

Rianne

♪ Marlies

25 juni 2005, 09:28:23 #184 Last Edit: 25 juni 2005, 11:41:46 by marlies
De jongen van m'n witmasker geparelde pop zijn nu alle drie uitgevlogen. Het zijn twee bont geparelde valkjes en een bont geparelde witmasker. (zit al bij z'n nieuwe baasje) . Volgens de vereving zijn het alle drie mannen.
Nu denk ik dat ma vreemd zal gaan. ::) Gisteren zat ze met m'n nieuwe witmasker man in het blok dus ik denk dat we binnenkort een echtscheiding hebben :'(.  Nu zou ik ze uit elkaar kunnen halen ,maar laat ze maar doen. Qua combinatie is dit ook nog niet zo slecht, ik krijg dan alleen maar meer witmaskers.

Ouders:
Vader=Witmasker split voor Bont
Moeder=Witmasker Gepareld split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Bont split to {X2:Gepareld}
50.0 % Witmasker split to Bont {X2:Gepareld}
25.0 % Witmasker split to {X2:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont
50.0 % Witmasker split to Bont
25.0 % Witmasker

Of dit :

Ouders:
Vader=Witmasker Bont
Moeder=Witmasker Gepareld split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont split to {X2:Gepareld}
50.0 % Witmasker split to Bont {X2:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont
50.0 % Witmasker split to Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Ma witmasker

D'r nieuwe vriend ?

Voor pa zit er ook nog een mooie pop in de volière, ook een witmasker maar dan een cinnamon geparelde split voor bont .Dit is Nemo. daar heeft hij al een keer mee gewipwapt,  :o maar uiteindelijk koos hij toch voor de andere pop.

Word dit dan Nemo d'r man.

De nesten worden dan zo:

Ouders:
Vader=Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Bont  Cinnamon Gepareld
25.0 % Bont  Cinnamon Gepareld split to Witmasker
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld split to Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker Bont

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont  Cinnamon Gepareld
25.0 % Bont  Cinnamon Gepareld split to Witmasker
25.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld split to Bont
25.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker Bont

Ook niet slecht

♪ Marlies

Hoi Bonnie,

Ik had even een foutje gemaakt. :-\  Het staat er nu goed.

♪ Marlies

25 juni 2005, 23:16:49 #186 Last Edit: 3 juli 2005, 08:32:39 by marlies
Vandaag is er weer een valkje opgehaald door mensen uit Delft, een van de bont geparelden en deze mensen hebben nog een lutino gereserveerd, deze komen ze op halen als ze uitvliegt en zelf gaat eten. :D

De mensen die de pech hadden met Gertje komen a.s. donderdag het zusje van Gertje halen, ook een cinnamon. :)

Nu heb ik er nog vier over n.l. drie  bont geparelde mannen,
en een geparelde lutino pop. En dan m'n fallows nog. De man die ze alle vijf wilde hebben heeft al een paar dagen niets van zich laten horen. Ik zal hem nog eens een mailtje sturen.

♪ Marlies

Nog even een nieuwe foto.

Even voorstellen: Links op de voerbak m'n jonge geelwang ;D
Vooraan op de stok een geparelde die als het een man is een split geelwang is.
Daarachter de lutino geparelde pop
En last but not least de "super" geelwang moeder ;)

Ben weer aan het mailen met de fallow man.

♪ Marlies

26 juni 2005, 23:47:56 #188 Last Edit: 28 juni 2005, 16:57:30 by marlies
 :) Vandaag weer contact gehad met de "fallow man ", we hebben afgesproken dat de ruil doorgaat. Over vier weken als hij wat meer duidelijkheid heeft over het geslacht van de split gaan we afspreken wanneer we gaan ruilen. :D  Hij brengt dan s'morgens de twee geelwang poppen, een cinnamon en een cinnamon geparelde , en de split man bij mij en neemt s'avonds als hij teruggaat naar huis m'n vijf fallows mee. :-\
De fallows zijn ondertussen ook weer aan een nieuwe ronde begonnen.

Ik heb nu nog vier valkjes over, drie bont geparelden

WIJ ZOEKEN NOG EEN BAASJE                     WIJ ZOEKEN NOG EEN BAASJE                WIJ ZOEKEN NOG EEN BAASJE              WIJ ZOEKEN NOG EEN BAASJE

en een flinke lutino geparelde pop

♪ Marlies

28 juni 2005, 15:40:03 #189 Last Edit: 28 juni 2005, 16:36:03 by marlies
Bonnie wat een scheetje zeg. Je hebt een hele goede keuze gemaakt voor mij  :-* 
Ik denk dat daar flinke valkjes uit gaan komen, want Nemo waar hij bij komt is ook zo'n flinke tante.

Vanochtend zag ik dat de laatste twee valkjes uit het blok waren. Nog even en dan kan de lutino (ik denk dat het een bonte is) naar z'n nieuwe baasje waar z'n vriendje al zit te wachten. Deze hebben ze vorig weekend opgehaald.

Ik heb nog even wat nieuwe foto's gemaakt  ;D

.

Deze dame kan straks kiezen, dat lekkere ding van Bonnie of die mooie vent die er al zit. Wat een vooruitzicht ;)

Ouders:
Vader=Lutino split voor Witmasker {X1:Gepareld}
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker  Gepareld split to Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Witmasker split to Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Gepareld Lutino split to Bont
25.0 % Witmasker  Lutino split to Bont
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker Bont
25.0 % Lutino split to Witmasker Bont

Komen zo te zien mooie valkjes uit en het geslacht is dan ook meteen duidelijk.

Of dit als ze voor m'n andere man kiest

Ouders:
Vader=Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont  Cinnamon Gepareld
50.0 % Bont  Cinnamon Gepareld split to Witmasker

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont  Cinnamon Gepareld
50.0 % Bont  Cinnamon Gepareld split to Witmasker

Ik hoop dat ze voor de lutino kiest ;D

Dit is de (bonte ) lutino die straks naar Delft gaat.

Dit jonkie is nog op zoek naar een baasje

Dit zijn drie van de fallows die naar Havelterberg gaan.

;D M"n geelwang op stok

De nieuwste aanwinst van m'n man: twee misty swift parkieten.

♪ Marlies

29 juni 2005, 19:42:44 #190 Last Edit: 29 juni 2005, 19:50:33 by marlies
Het word een beetje eentonig nu, de jongen zijn allemaal uitgevlogen en alle koppels hebben weer eitjes.
Ben benieuwd wat daar weer uit gaat komen.

De geelwangen hebben op dit moment niet zoveel zin om te gaan broeden denk ik. Als deze ronde niks wordt, mogen ze nog een rondje doen en daarna lekker de voliere in bij de rest van de valkjes.

De fallows zitten weer op vijf bevruchte eieren. De jongen zitten allemaal op stok. Het zijn vijf mooie valkjes geworden.

Het wildkleur koppel heeft ook eitjes. Deze broeden heel goed. Ze zitten ook vaak samen in het blok.

M'n oude bonte heeft ook weer drie eitjes, zullen er nog wel meer worden denk ik. Bij hun zijn nu net de laatste twee uitgevlogen.

Zou het een bonte zijn ?????????

M'n witmasker pop is geswitched naar m'n nieuwe witmasker man en hebben nu drie eitjes liggen. Het eerste zou nog met d'r vorige man kunnen zijn want net voor de "ruil "hebben ze nog gewipwapt  ;D

Het jonge koppel bont x cinnamon bont gepareld heeft nu ook bevruchte eitjes, ben echt benieuwd wat daar uit gaat komen.

Rianne

Hey Marlies,

wat snel alweer, die eitjes. Ben je niet bang dat ze oververmoeid raken? Of is dit pas het 2e nest? En is dat normaal, eind juni nog eitjes? Wat is dat broedseizoen dan lang!

♪ Marlies

Hoi ,
Dit is pas hun tweede nest .
Volgens mij zitten kooi vogels niet zo aan een seizoen vast.
Er zijn een heleboel kwekers die pas in oktober beginnen, ze kweken dan wel binnen en verwarmd.

Ankie

Hoi Marlies

Wat heb je toch een waanzinnig mooie valkjes zitten zeg ;D.
Echt genieten!!!! Zijn wel heel apart ,die geelwangen.
Ben benieuwd wat er allemaal te gebeuren staan bij jou!!! ;D

:-*Zazou & Ankie

Valerie

Jeetje, wat erg van Gertje.  :'( Ik begrijp het heel erg goed. Heb hetzelfde meegemaakt, enkel stierf mijn valkje na 2 weken.
Mooie foto's! Ik ga morgen uitgebreid lezen en dan ook een keertje uitgebreid posten.
groetjes,

Valerie