5 augustus 2025, 06:55:49

VALKENDORP

Gestart door gonnie, 14 mei 2005, 13:47:19

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Gonnie

GEFELICITEERD met je 2de ukkie ! ;D
Ik ben hardstikke blij dat ze gevoerd worden !

Groet van Ankie

b

Hoi Gonny,

Je had het mij al even per e-mail laten weten en ik had je via die weg ook al gefeliciteerd, maar wil je toch graag nog eens van harte feliciteren.
Ik weet uit eigen ervaring hoe leuk en spannend zo'n eerste nest is. Wat heerlijk dat pa en ma nu wel goed voor hun jong zorgen zeg.

Ik las ook dat je van alles neer hebt gezet, zodat ze keuze genoeg hebben om te voeren.
Wat bij mij heel goed opgenomen wordt door de ouders is nat bruin brood.
Ik haal de korsten van het verse bruine brood af, houdt het volledige brood goed onder de koude kraan en maak er dan stukjes van.
Wedden dat het binnen 5 minuten op is.
Je moet dit wel opt tijd weer weghalen (tenminste als je er de kans nog voor krijgt).

Met Thailia gaat alles helemaal ok.
Ze is vandaag samen met alle valkjes, het bourke en een engelse parkiet mee naar onze huiskamer geweest en heeft daar haar eerste vluchten gemaakt.
Ze vond het helemaal geweldig en na al dat vliegen, zat ze uit te rusten op de bank.
Ik ben bij haar gaan zitten en heb haar op mijn hand gepakt en heerlijk zitten kroelen.
Wanneer kom je weer naar je nieuwe aanwinst kijken?

Iedereen die Gonnies dagboek bijhoud: Hier een foto van Gonnies nieuwe valkje.
En ook namens Thailia proficiat, ze kan niet wachten om haar nieuwe vriendjes te ontmoeten.

Groetjes Bianca

Ivy

Hoi Gonnie.
Ik ben erg blij voor je dat je twee babies nu eten krijgen! Het is echt bijzonder om mee te maken en je ziet ze echt groeien!

Hebben de babies donkere oogjes of rood?

Veel succes nog, groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ankie

Hoi Gonnie

Ik wil Bianca even bedanken voor het plaatsen van de foto van je nieuwe aanwinst ......ze is prachtig !
Enig idee wanneer je haar mag halen ?

Groet van Ankie

Agnes

Hoi Gonnie,

Gefeliciterd met je donsjes! :D
Fijn dat alles goed gaat.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

gonnie

Hoi Bianca
Wat een verrassing, oo daar hou ik wel van ,meer meer meer meer. ;D ;D ;D.
Dank je wel Bianca, ik bel je nog wel effe als ik kom , dan kan ik ook meteen je andere spruiten komen kroelen, maar wat een beauty is mijn Thailia ,vinden jullie ook niet en ze kijkt zo ontzettend lief en fier in het rond,smelt smelt, ik denk ik wacht even , zoadat het wat koeler is met Thailia te komen kroelen , maar volgens horen zeggen komt er voorlopig nog geen eind aan de hitte.
Maar zo`n mooie meid laat ik niet al te lang zonder mijn gekroel.

Ivana Ik weet nog niet wat voor oogkes ze hebben ik heb ze nog niet open gezien, maar oo wat is dit leuk, wat een super gave hobby op deze manier, maar het kan ook anders dus ik geniet volop van mijn kroost, het gepiep wordt steeds luider, mooi is dat.

Ankie nee ik heb nog geen idee wanneer ik Thailia mee naar huis mag nemen , misschien heeft Bianca al een ideetje, niet te vroeg , ze moet in iedere geval zelfstandig zijn.
Groetjes Gonnie

p.s nogmaals bedankt Bianca

b

Hoi Gonny en alle lezers en lezeressen van dit dagboek.

Ja die Thailia is een echte beauty. Achteraf had ik ze misschien zelf wel willen houden (hihi)
Het is wel een kranig typje, ze weet precies wat ze wil.
Maar ze is super-superlief.

Als alles en beetje naar wens wil verlopen, haal ik ze half volgende week uit de voliere en verhuist ze gezellig met alle andere valkjes naar onze woonkamer.
Daar gaan we extra met ze aan de slag, zodat ze echt supertam is als je ze komt ophalen. Waarschijnlijk zal dat rond 4 augustus zijn. Ligt helemaal aan haar.
Als ze goed eet en het stappenplan goed doorloopt, mag je ze komen ophalen en is de tijd alweer daar voor ons om afscheid te nemen van onze 2e valkenbende  :'( :'( :'(

Maar Gonny, je laat me wel meegenieten van der he?
Als ze eenmaal bij jou woont.

Groetjes en tot snel

Bianca

PS
Zal vanavond of morgen even kijken of ik nog wat foto's van Thailia kan plaatsen, kan iedereen er lekker van meegenieten.

gonnie

Hoi
Natuurlijk houd ik je op de hoogte van thailia,Bianca, zeker te weten , en wie weet ben je nog niet van me af hihihi.

O ja ik heb het 2 e koppeltje kakariki`s erbij , en de ene is zo mooi met veel geel.
En een 2 e koppel  splendids.
Het gaat vol raken , maar nog niet vol genoeg.

Bianca foto time , foto time , graag ook van achteren smelt smelt , ja ja ik heb vele noten op mijne zang .
Hee alvast bedankt je bent echt een schat en niet alleen voor mensen zeker ook voor al je vogels en jullie honden.

Gonnie

Valerie

Wat een mooie zeg, die Thaila!!  :o
Dus jouw 2de donsje is er ook nu. :) Gefeliciteerd!!
Hoor je al een derde piepen?

gonnie

Hoi
Ja hoor het 3 e jong is er ook , en Frans en Indy zorgen uitstekend voor hun kroost, ik ben er ontzettend blij mee, uiteraard.

Bianca foto`s foto`s foto`s  ;D ;D ;D

O ja , we hebben er een albino bij ,en hij/zij heet Spirit een al een tijdje gekoesterde wens .

Gonnie

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Gonnie
Gefeliciteerd met je drieling!
Het loopt gelukkig allemaal op rolletjes deze keer.
Nog even en jullie moeten de voliere vergroten.
Groetjes Riny :D

Valerie

Gefeliciteerd!
Wij zijn echt samen eh! hier ook het 3de jong vandaag. :)

Rianne

Gefeliciteerd met het 2e en 3e jong Gonnie! En met je nieuwe aanwinsten natuurlijk, ze zijn prachtig! :D

gonnie

Hoi
OO Rianne bedankt.
Het worden wildkleurtjes , en het zijn de allermooiste van de hele aardbol hahaha.
Bianca heeft me eventjes geleerd dat je al aan de oogjes kunt zien of het met mijn mutaties een wildkleur wordt , en aangezien ze donkere oogjes hebben zijn het dus wildkleurtjes . Bianca bedankt.

Valerie , ja he we zijn inderdaad echt gelijk op behalve dat jij er nig een meer krijgt geloof ik dan ikzelf.

Riny, haaden we dààr maar plaats voor, nee momenteel zijn we broedblokken aan het maken en die komen onder het afdak , daar maakt Antoon nog een schuifdeur voor, wat een mannetje, hij zelf kwam met het idee , hij is al net zo gek als ik op al dat gevogelte hahaha dat is boffen , beiden dezelfde
hobby .
Gonnie