5 augustus 2025, 07:12:47

VALKENDORP

Gestart door gonnie, 14 mei 2005, 13:47:19

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi Gonnie.
Leuk! Drie babies! Hoeveel eitjes heb je nog over dan?
Daar heb je zeker geluk in dat jouw man hetzelfde hobby heeft. Mijn vriend zou het waarschijnlijk alleen tof vinden als de vogels computeranimaties waren ;D.
Ga je ook af en toe een foto maken of wil je ze liever niet uit het blok halen?

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

gonnie

Hoi Ivana
Zondag haal ik ze voor het eerst uit hun blok, ik durf het niet eerder, Frans gilt de hele buurt bij elkaar , dus ik laat ze zoveel mogelijk met rust.
En hier blijft het dit keer bij 3 jonkies ze hadden maar 3 eitjes gelegd, ze hebben een paar mnd geleden al eens een nestje gehad van 4 eitjes ze gaven de jonkies helemaal geen eten ,
en frans raakt soms helemaal over zij toeren , ik heb er nu een doorzichtige klep op gezet , die had Antoon destijds ook al gemaakt voor me om toch lekker regelmatig te kijken, en dan blijft frans ook wat rustiger.
Ze zien er hetzelfde uit als bij jou geel met donkere oogjes, nòg wel (geel).
Mààr volgend jaar hoop ik hèèl vèèl jonkies te krijgen , het wordt dan een hele drukke boel , en niet alleen met de valkjes, misschien krijg ik jonge penantjes ? waarschijndelijk kakariki`s , en splendids, en natuurlijk verschilende mutaties valkjes , en dat zijn net als mijn konings mijn lievelingsvogels.
Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Wat goed he ...een 3de jonkie ! Ik zie voor me hoe je geniet en vindt het echt heerlijk voor je ! Ben benieuwd naar je eerste foto's van je ukkies ! Zalig dat het zo goed gaat en geniet ervan ,want voor je het weet zijn ze weer groot .

Groet van Ankie

Gerda

Hoi Gonnie,

Gefeliciteerd!! Drie jonkies!!!!
Bij mij is vandaag ook de derde geboren, dus ik weet hoe het voelt!! Geniet maar lekker!!

Liefs, Gerda

Caroline

Hé gefeliciteerd, met je derde!!  :D

En Spirit is prachtig hoor maar die ik kende ik natuurlijk al.  ;)

Houdoeeeh.

Heet is het hè, hier in het bijna Zuiden??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Hey Gonnie,

Echt leuk hoe je zo opgaat met Gerda en Valerie. jullie zijn een van de weinige die ik nu al een ruime tijd volg aangezien jullie er toen ook waren. En dan is het gewoon zo mooi om te zien hoe er dan een valkje bij komt en dan nu alle drie jonkies hebben.

super dat het goed gaat bij je!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi
Vanochtend een paar fotootjes gemaakt ik kijk morgen of ik ze al kan ringen (de oudste) en dan maak ik gelijk wat close-up foto`s, en hier onder een witmaskertje wat ik zo`n anderhalve maand geleden gereserveerd had, vanochtend belde de kweker en ik kon hem ophalen , het was vanochtend wat koeler dus geen probleeem, alleen heb ik nòg geen naam. maar het heeft een heel lief koppie.

gonnie

Hoi
het wordt dus Smokey, een toepaselijke naam vinden jullie ook niet  ;D ;D ;D hè Nel.
Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Wat een schattige foto's van je kleintjes en ik ben blij dat het zo lekker gaat bij je !!
Smokey is prachtig en wat een mooie staart heeft hij !!!
Inderdaad een heel lief koppie ;D

Groet van Ankie

Caroline

Wat een lekker bekkie, en inderdaad Smokey is een hele passende naam.

Is het een man of een popje of weet je het geslacht nog niet??

Heel veel plezier met hem/haar  ;)

Oh ja je jonkies zijn super!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Smokey is een toepasselijke naam. :)
Ik had een vrouwelijk ratje wat zo heette, en die was echt superlief. :D Heel wat anders als een valkje natuurlijk maar de naam is leuk!

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi
vandaag heb ik twee van mijn jonkies geringd ,ik zag bijna geen verschil in de jonge van grote, dus ik gokte eigelijk, achteraf zat ik goed dat merkte ik aan de pootjes bij jonkie 2 waren de pootjes iets dunner, en meteen wat fotootjes gemaakt, mijn dochter is vandaag 18 jaar geworden dus vandaag geen p.c meer voor mij .

Gonnie

bobbie

Hoi Gonnie,

Leuke foto's joh :D 8).

Het ringen is dus gelukt, knap hoor. Ik zou natte handen hebben. ;)

Het voorste jong zijn veren komen al door op de vleugels.

Geniet maar van ze.

Doei, Nel :)

Ankie

Hoi Gonnie

Wat knap van je ,dat je ze geringd hebt !!!
Goed gedaan hoor ! Ik ben echt heel blij voor je dat het zo goed gaat en vindt het wel jammer dat ik 3 weken van de groei moet missen ! :-\......maar ja op vakantie gaan is ook wel lekker !!

Gefeliciteerd met Gwenda !!!! 18 jaar !! Wat een leeftijd alweer !

Groet van Ankie