9 mei 2025, 22:40:45

men 8 lieve schatten van valkjes

Gestart door karmen, 11 mei 2005, 20:11:59

« vorige - volgende »

karmen

::) deed ik weer ietske verkeerd natuurlijk
onze star zou dan een witmasker cinnamon gepareld zijn misschien of toch een gewone witmasker bont?????? daar men grote twijfels over. Moon en star zitten ook samen in een kooitje moest dit een koppeltje worden zit ik al vol verwachting uit te zien als er ooit eitjes moesten komen ::) groetjes als ik verkeerd ben moetenjullie het zeggen he weet ik tenminste welke vogel wat is  ;D

karmen

alles gaat hier uitstekend met men valkjes zelfs packo die ik twee dagen gescheiden heb van ons luna is veel kalmer geworden is zo heel lief aan het pekken op haar kopje dus is men vermoeden dat luna een popje is alleen maar sterker aan het toenemen en als ze fluit is dat ook veel feller dan onze packo zijn dit allemaal tekens??? nu van tam te maken mja denk dat het stapje vooruit is en stapje achteruit want komen precies zo vlug nie meer op men vinger zitten, blijven wel nog mooi stilzitten als ik men hand in de kooi steek maar van men vingerke blijven ze gelijk liever weg voor het moment maar geef de moed niet op hoor nog effe laten wennen aan hun kooitje en dan mogen ze effekes vrij rondvliegen onze star en moon even apart en onze luna en packo ook apart dan ach ja zullen wel zien maar ik geef het niet vlug op zal ze zo tam mogelijk maken nog alhoewel ik denk dat ik ze nooit echt zal kunnen kroelen :-\ groetjes

karmen

zo zijn al meer dan een week bij me onze star en onze moon en in de week ook goed nieuws gekregen van onze tara ;D ik mag om men twee handtamme valkjes op zaterdag 3 juni dacht ik ;D onze cienna en sunny gedoopt maar mits die valkjes broer en zus zijn moet ik ze dus opnieuw koppelen dus wordt cienna gekoppeld aan onze moon en onze sunny gekoppeld dan aan onze star het tam maken lukt aardig maar is telkens stapje vooruit stapje achteruit maar ja zullen het wel eens gewoon worden zeker :-\ onze cienna zal ik wat moeten handopfok geven nog zegt onze tara maar die zal da wel heel goe uitleggen hoe ik dit allemaal moet doen dan heeft gezegd dat ze het me met geuren en kleuren ging uitleggen dus daar moet ik me geen zorgen over maken he groetjes en tot de volgende update  ;D nog een dag of 13 en ik mag ze halen joepie

Tara

Hoi Karmen,

wil je dat ik Sunny ook binnenhaal?
Is misschien iets makkelijker, want Sunny is ietwat jonger dan Cienna en zal dus ook nog wel een voeding moeten hebben, uitgevlogen zullen ze wel zijn maar een bijvoeding hebben ze zeker nog nodig ;).

Ik zal gauw kijken voor een foto van sunny.

Groetjes, Tara

karmen

hoi tara,

als het niet te veel moeite is voor jou mag je sunny dan ook binnenhalen hoor als het niet te lastig is al dat gekrijs ;D ge moet maar zien wat gij het beste vindt he meid aan het aftellen hoor  ;D

Tara

Ik zie wel, het gaat nu al moeilijk voor vier, wat wordt dat niet voor vijf ::)

Anders voer ik gewoon af en toe bij, dat lijkt me beter :).

Groetjes, Tara

Anita1

;D hoi hoi,
ik heb je dagboek even gelezen.wat een mooie valkjes heb je gekocht zeg!
meteen het valkjesvirus te pakken dus  ;D
de namen vind ik ook erg mooi.en dat met tara gaat allemaal goed komen.das echt een deskundige hiero
lol mag wel eens gezegd worden  ;)
geniet er maar lekker van.je doet het heel goed.zo krijg je ze wel tam.gr anita  ;D

Tara

Hahhaa een deskundige ben ik nu ook weer niet hoor ;).

Maar dus voor Cienna heb je foto's in mijn dagboek, ik plaats ze hier ook even;

En hier wat foto's van Sunny, heb speciaal voor jou Karmen nu even zeven valkjes bij me op bed ::)

Groetjes, Tara

wolfke

Drie ineens :PEn ik dacht dat ik al snel met twee van gevleugelde bandieten op 2 weken ;D
Ik heb me ook moeten inhouden om er geen drie van te maken :)
Gelukkig was mijn ventje mee om heel streng te kijken ::) ;D
Veel succes nog met je valkjes

karmen

hoi tara,

dank je voor de fotokes hoor staan al in men album van men valkjes hihi ;D wacht vol ongeduld

hoi wolfke,

ja idd drie valkjes met een keer maar dat is ook wel omdat ze daar in een veel te klein kooitje zaten en ik dat niet kan zien wat betreft men vriend mja die was gelukkig niet mee maar was wel blij toen hij ze zag voor de eerste keer ;D en die is ook een beetje gebeten door valkenvirus, gaan in juli verhuizen en heb hem al zo ver gekregen dat hij een voliere gaat maken voor onze packo en luna (zodat ze naar hartelust kunnen vliegen) wel nog beetje aan het nadenken over de handtamme maar denken en zijn er praktisch zeker van dat we dit zo zullen laten (beetje schrik dat ze zo tam niet meer zullen zijn)

hoi anita,
ja idd vind het zelf hele mooie namen en passen beetje allemaal bij elkaar he , en zijn idd hele mooie valkjes al zeg ik het zelf ;D en van onze tara weet ik dat ik geen schrik moet hebben die zal alles met geuren en kleuren uitleggen aan mij hahaha
groetjes karmen

Tara

Citaat van: karmen op 23 mei 2005, 14:21:02
hoi tara,

dank je voor de fotokes hoor staan al in men album van men valkjes hihi ;D wacht vol ongeduld

Haha, okeej, fijn :).
Hoe vind je Sunny?

Citaat van: karmen op 23 mei 2005, 14:21:02
en van onze tara weet ik dat ik geen schrik moet hebben die zal alles met geuren en kleuren uitleggen aan mij hahaha
groetjes karmen

Zonder twijfel dat ;D ;D
En met vragen, je weet dat je bij me terecht kan ;)

Cienna heeft in elk geval al in de zaadjes getobd :).

Groetjes, Tara

karmen

hoi tara,

vind ze allemaal even prachtig ;D en ook sunny is zo mooi :o allee vind ik toch he ::) ook al blij dat onze cienna al wat zaadjes begint te verorbenen en ik weet dat ik altijd terecht kan bij je zonder enige twijfel :d

karmen

hoi hoi,

vandaag was de grote dag omstreeks 1.30 vertrokken richting tara om cienna en sunny. Daar aangekomen en tara ging ze rechtstreeks halen wat waren het schatten ;D. hihi wat heb ik men lach moeten inhouden toen onze sunny en cienna opeens in de gordijnen gingen hangen ::) toen heeft onze tara heel goed uitgelegd hoe je handopfok moest doen en zo en toen is men nieuwsgierigheid begonnen wat een prachtvogels zitten er daar bij tara ;D, na een goed uurtje dan vertrokken richting nieuw huisje met de vogelkes en tara had het zelf moeilijk toen ik je zo zag , wist dat je het moeilijk had en dat deed me ook wel wat maar weet dat ze heel goed bij me zitten (hier mogen ze in de gordijnen en zo :P hahahahaha, valkjes een hele goede reis gehad in de auto thuis gekomen en wat in hun kooitje gezet en ja hoor na een goed half uurke kwam onze cienna al eens piepen wat er allemaal te bezien was. Toen begon onze cienna wat te wenen precies en wist ik heel even niet wat doen ( handopfok geven of niet) nu ja terug in haar kooitje gezet en ja hoor warempel toen zag ze ineens wat eten op de grond liggen en aten ze er gezellig met zen tweetjes van toen kroop onze cienna beetje omhoog en tot haar grote verbazing zag ze daar nog een potje met eten staan die ze vol verwondering zat aan te kijken en ja hoor ook begon te eten ;D daarjuist hun handopfok gegeven (onze cienna zo een 10 ml) en onze sunny een 2tal ml ( maar die heeft heel veel zaadjes al verorberd) dus maak ik er me voor het moment nog nie druk over heeft echt wel veel zaadjes gegeten onze sunny nu na het eten wat hun bekkie opgekuist want wat was mama onhandig zo de eerste keer ::) maar het is me gelukt hoor en terug in hun kooitje gestopt want ze moesten wat rusten en slapen zitten nu samen te doezelen en lang zal het niet meer duren voor die twee aan het slapen zijn
groetjes,
karmen en de acht valkjes ;D

Tara

Hoi Karmen,

ik weet dat ze goed zitten bij jou, het is gewoon vreemd om nu maar drie valkjes te zien natuurlijk.

Ik wil je ook nog bedanken voor alles he, had je zeker en vast niet hoeven te doen!

Groetjes, Tara

karmen

hoi hoi,

deze morgen grote paniek hier onze cienna en sunny wilden niet eten ??? onze cienna had amper 2 ml gegeten en onze sunny ook maar deze morgen in hun kooi gezet in de hoop dat ze gingen eten maar nikske was minder waar oh wee wat moest ik toch doen he, onze cienna begon steeds harder en harder te wenen en toen maar besloten om rond 12.15 wat eten te gaan bijvoeren ( daar ze niet aten in de kooi en ook omdat ze deze morgen niets hadden gegeten bijna) en ja hoor onze cienna toch een 10 ml binnen en onze sunny ook een 10 ml dus zijn ze weer moe en voldaan nu zijn nu aan het rusten op de andere vogels hun kooitje ;D en ja hoor ze stellen het verder uitstekend  ;D ;D