19 juli 2025, 05:18:02

men 8 lieve schatten van valkjes

Gestart door karmen, 11 mei 2005, 20:11:59

« vorige - volgende »

karmen

11 mei 2005, 20:11:59 Last Edit: 7 juni 2005, 13:57:00 by karmen
hoi,

vandaag naar de winkel om wat plantjes en aarde en zo kom ik daar langs de dierenkant (kan nooit laten om binnen te gaan zien) zitten er daar hele mooie valkjes ::) naar huis gekeerd alles onder de loep genomen en ja hoor deze middag terug naar die winkel om die lieverds , als alles volgens plan is is het een bonte pop, een cinnamon manneke en een witmasker gepareld dacht ik voel mij op dit moment de gelukkigste mens van de hele wereld, nu nog juist zien tam te krijgen en natuurlijk namen voor men lieverds suggesties altijd welkom ;D en als ik foto's heb zullen die zeker en vast volgen :d

karmen

;D effe update bijhouden,

just men hand in de kooi gestoken en gewoon laten liggen en stukje per stukje men hand wat dichter naar hen gebracht en wat bleek, toen ik men hand in de kooi stak bleven ze gewoon zitten ;D was al eerste opluchting toen ik men hand stukje per stukje bij hen stak kon ik hen zelfs al aaien :o zo een hele tijd op hun buikje geaaid :o had ik totaal niet verwacht maar toch de gelukkigste mens van de hele wereld ;D ;D dus het tam maken zal men dan niet zo heel veel geen moeite kosten he denk ik zo :-\

~Natas~

Hoi ,

Jeetje zeg ineens 3 valkjes nemen.
Wat moet je gedacht hebben zeg toen je deze 3 schatten zag zitten.
Heb je al namen voor je valkjes????
En zo te merken zijn ze niet zo schuw meer, als ze nu al op je hand komen zitten.
Das een goed teken want dan worden ze snel tam.
Weet je ook hoe jong ze zijn ongeveer.

Nou succes met de 3 schatten.
Groetjes,

NAtas

karmen

hoi,

sja wat ik gedacht heb als ik kon had ik ze allemaal gepakt ::) want ik kan dat niet zien zitten he zo een vogelkes in zo een klein kooitje :-\ zaten zelfs koningsparkieten maar was beetje veel geld voor mijne portemonnee vroeg 350 euro voor een koppel dus is voor het moment niet aan mij besteed ;D zal het maar houden bij de gewone valkjes en neen heb nog geen namen voor ze :( dus suggesties mogen gerust komen zou ik zo zeggen en is dat erg als ik drie parkieten in een keer meebracht anders wist ik dat niet ze sorry dan voor men fout :( groetjes karmen

marianca.

Hallo karmen,

Tof van je dat je die valkjes een mooi leventje gunt ;)Ik heb zelf 36 valken en de meeste komen uit de dierenwinkel van Belgie...ben zeer tevreden :).Als meer mensen dat doen blijven die stakkertjes inderdaad niet lang in zoeen kooitje zitten.Ben zelf ook iemand die er niet omheen kan..vandaar die 36 valken...9 zijn eigen kweek ;)Ik moet wel zeggen dat de dierenwinkels waar ik ga de kooien best meevallen...er is nu zelfs in Ham (bij Bengo)een..nee meerdere grote volieres...tof.Heb je niet meer zo een nood om een valkje mee naar huis te nemen :) ;)

groetjes
marianca

karmen

dit is er eentje van de 3 de andere zijn spijtig genoeg mislukt zal deze middag nog eens zien om paar foto's te nemen en voor zen naam had ik zoietske van vlekje of spotje ffffffff nog niet alles hoor, valkjes verzorgen,tam maken en namen geven da is nog het moeilijkste van al ::) maar doe dit met heel veel plezier vele groetjes

karmen

;D daarjuist effe met de vogels bezig geweest en ja hoor men spotje kwam zo maar ineens op men vingerke zitten na verloop van tijd wel nog wat onwennig maar toch ;D nu nog andere namen zoeken voor men twee andere ::)de cinnamon is ook al behoorlijk rustig en zo en komt toch ook al wat dichter bij het vingerke dus alles evolueert  veel vlugger of dat ik zelf eigenlijk verwacht had  ;D wat ik alleen maar kan toejuichen natuurlijk groetjes

Valerie

Jij hebt er wel geluk mee, Karmen! Volgens mij waren ze al behoorlijk tam toen je ze kocht. Ik zou die ene Vlekkie noemen, klinkt wel mooi voor een valkje. En wat dacht je van Rocky of voor een pop Rockie? je kan natuurlijk ook even rondneuzen bij namen links van het forum. ;)
Veel plezier ermee en foto's!!!  ;D Vooral die  bonte wil ik wel zien. mooi...... :)

karmen

de namen zijn gevonden  ;D
de bonte is luna geworden
dat zwartje met wit is star geworden
en de cinnamon is moon geworden
heeft wel dagje geduurd maar de valkjes hebben eindelijk namen ::) groetjes

~Natas~

Hoi Karmen,

Tjee wat een leuke namen voor deze 3 zeg.
Zo te lezen pas het wel bij ze.
Ik vind het erg TOF van je dat je het lef hebt genomen om ze alle drie in 1 keer te nemen zeg.
Weet je ongeveer hoe jong ze zijn???
Ik wil FOTO'S zien  ;D  ;D

Groetjes,

Natas

karmen

hoi natas,

ja had eerst andere namen maar vond die nie zo goe klinken dus is het maar star, moon en luna geworden over hoe oud ze zijn naar volgens dat de winkelier zei zou luna van vorig jaar zijn en normaal gezien een popje . en dan heb je star en moon die zouden van dees jaar zijn en zou moon een cinnamon mannetje zijn en star een popje mja zullen wel zien wat het wordt die voelde tussen de pootjes om te weten wat het zou zijn ja dan neen maar of da just is da weet ik niet, wel moet ik zeggen dat luna en star wel heel kalm zijn wat de vermoedens dan wel zou kloppen want in moon zit er al wat muziek in  ;D ;D fot'os zullen zo vlug mogelijk komen hoor

karmen

;D ok hier volgen er een paar foto's zoals beloofd he ;D

dit is onze moon ;D

dit is luna

en dit is onze star

echte schatjes groetjes en tot hoors

gonnie

Hoi
Zijn hele mooie valken en leuke namen , heerlijk om ze tam te gaan maken , maar ik geef het je te doen 3 tegelijk dat ik hard werken, sucses.

Groetjes Gonnie

~Natas~

Hoi,

Ja ik zie de FOTO'S  ;D
Ze zijn wel heel erg mooi zeg.
En vooral star die heeft echt iets moois.
Nu ik ben heel erg blij dat deze lievertjes een goed tehuis hebben gevonden.

Groetjes,

Natas

karmen

ja ben ook heelblij met deze vogels hoor en onze star heeft zo een wit vlekje op haar buikje wel heel schoon om te zien en onze luna heeft twee grijze vlekjes in haar nekje ;D en onze moon die is ne cinnamon maar krijgt precies ne witte kop en die heeft zo van die witte vlekjes aan de zijkant van haar vleugels . Onze moon en star zaten bij de geparelde terwijl onze luna bij de gewone zat nu ja zullen wel zien wat het wordt he. Volgens dat ik zie zou onze moon dan een witmasker cinnamon zijn maar of dat juist is dat weet ik niet natuurlijk, onze luna zou een bonte zijn en onze star een