5 mei 2025, 06:45:40

men 8 lieve schatten van valkjes

Gestart door karmen, 11 mei 2005, 20:11:59

« vorige - volgende »

karmen

karmen

oh jee oh jee  :o

deze middag groot paniek, had deze morgen handopfok gegeven aan onze cienna en sunny maar onze cienna niet zo goed gegeten, deze middag na een uur of vier rust effe in haar kooitje gestoken omdat ze zo aan het wenen was maar ze wilde niks van haar zaadjes weten :( en maar wenen en wenen, dan toch maar weer beetje eten gegeven want had echt niet genoeg binnen deze morgen nu omstreeks 18 uur was ze weeral zo aan het wenen weer in haar kooitje gestopt en daar vond ze het eten maar ze keek ernaar en draaide haar hoofdje  :'( moet ik haar nu nog een voeding geven of niet dat is nog maar de vraag he ben effe ten einde raad maar zal wel de verandering zijn zeker hoop ik toch ofwel is zo zodanig aan het bedelen dat ik toegeef aan onze cienna zal nog effekes afwachten en zal wel zien he dan
groetjes,
karmen

Tara

Hoi Karmen,

hier kregen ze maar twee voedingen per dag meer, en telkens zoveel Cienna op kon... Dus zeker niet toegeven als ze weer krijst..

Pikken ze al wat een de zaadjes?

Groetjes, Tara

karmen

hoi tara,

onze sunny pikt wel al aan de graantjes, maar onze cienna bekijkt me zo dan van allee wat geeft gij mij nu zaadjes ::) hihi,
gisteren op spoed gezet ook en paul had gezegd dat ze beetje van slag konden zijn door de verhuis maar dat ik ze voor alle zekerheid maar es moest wegen en kijken wat het doet na een paar dagen
maar wegen beiden al 90 gram weet wel niet of dat goed is voor hen maar zal hun gewicht blijven controleren
sorry tara, maar wist effe niet meer wat doen gisteren amaai zo krijsen ik dacht al dat ze pijn had of zo maar was dus voor haar eten ;D
deze morgen heeft ze een 15 ml binnen en onze sunny maar een 5 ml maar die pikt al wat hel wat graantjes, maar geen nood tarake, ik blijf ze volgen hoor
wat vond je al van de fotokes ;D
groetjes, karmen

karmen

hoi hoi,

vandaag gaat al heel veel beter of gisteren ;D telkens onze cienna krijst zet ik haar in haar kooitje  met deurtje toe zo kan ze niet ontsnappen maar blijft ze wel verder krijsen maar geef niet toe en dan na een minuut of 5 eet ze wel van haar zaadjes. Deze morgen een potje met water op de grond gezet, een potje met eten en een potje met eivoer maar beetje nat gemaakt en ja hoor ze eet van de zaadjes en ook heeft ze het eivoer gevonden ;D wat ben ik blij en opgelucht nu
groetjes,
karmen

Tara

De foto's vond ik prachtig Karmen, dank je.
Ik heb al je berichtjes ondertussen even gelezen, bij spoed en handopfok, ik ben blij dat het al beter gaat, maakte me echt zorgen.

Groetjes, Tara

karmen

hoi hoi,

hier volgen nog wat fotokes voor onze tara en voor de rest ook natuurlijk ;D
enkele fotokes van onze cienna

had nog een video ook maar weet niet hoe ik die er moet opzetten of is dat hetzelfde of die fotokes  ;D

Tara

Hoi Karmen,

erg bedankt voor de foto's weer, Cienna ziet er prachtig uit :-* :-*

Filmpje kan je niet plaatsen zonder een eigen server te hebben :(.

Groetjes, Tara

Rianne

Je hebt mooie valkjes in huis Karmen. :) Tinco hier krijste voorheen ook nog voor eten, die kreeg vochtig eivoer met zaadjes. Langzaam afbouwen en dan opeens eten ze zelf zaadjes. :)

karmen

hoi,

gaat niet zo schitterend van het eten van onze cienna, vandaag eens nieuwe spuit halen want tara zei dat ze gewoon zijn aan kleine spuit hopelijk lukt dit want ze is een 10 tal gram afgevallen pikt wel wat aan de graantjes en eivoer eet ze ook een beetje en trosgierst eet ze ook maar heel heel weinig dus moest ze morgen weer zijn afgevallen geef ik haar morgen een voeding bij ofwel is het een beetje heimwee naar haar eerste mama tara ;D maar ze is heel levendig en fluit ook mooi en ja knarsebekken kan ze ook al heel goed
effe fotokes van al men valkjes, juist packo en tacko en kiko ontbreken maar die volgen wel ;D
hier is onze moon

onze star en onze moon

onze luna

onze cienna

onze sunny

nog es onze sunny

en hier onze cienna en sunny samen ;D

groetjes ,
karmen

Valerie

Zit je nou met 3 valkjes of heb je er nog zitten?
Mooi foto's en hopelijk eet cienna gauw! Succes ermee!

karmen

hoi valerie,

hahahaha zit met 8 valkjes in totaal waar er 2 van bij men ventje zitten. Effe uitleggen vlug  ;D

onze eerste was onze packo , die is een wildkleur en had die gekregen van men pa

onze tweede was onze tacko, die is een witmasker en was de bedoeling voor een popje maar na 6 maand gebleken dat het toch een venteke was

onze kiko is een lutino, is normaal gezien een popje en die zit nu samen met tacko bij men ventje waar ik in juli ga wonen

dan effe naar de winkel om aarde en bloemen te halen en ja hoor drie valkjes erbij (omdat dit zo zielig was toen ik ze daar zag zitten) dit is dus onze luna, star en moon geworden

maar daar ik eigenlijk twee vogelkes had besteld bij onze tara en ik men woord niet wilde verbreken en ook wel omdat ik heel erg gebeten ben nu door die valkenvirus ;D hebben we er sinds zaterdag onze cienna en sunny bij ;D

en daarjuist gekeken en zonder krijsen is onze cienna gaan eten van haar zaadjes, en eivoer, en trosgierst ;D zou dit dan toch de goede kant op gaan :P

hopelijk heb ik dit beetje goed uitgelegd en snap je het een beetje he valerie :P
groetjes, karmen

Valerie

Ok ik snap het. Gezellige boel dus daar.  ;D

karmen

hoi valerie,

idd een gezellige boel vooral als ze allemaal beginnen kwetteren ::)  :P

ons luna kan heel mooi deuntjes zingen dus al aan het twijfelen of ze wel werkelijk een popje is ::)
en wat het mooiste is van heel onze valkenbende, zijn allemaal verschillende ;D dus heel makkelijk te onderscheiden dus hahahaha
groetjes,
karmen

karmen

hoi hoi,

vandaag nieuwe dag, deze morgen opgestaan en gedacht van oei hopelijk is onze cienna weer niet afgevallen maar goed nieuws, toen ik deze morgen in de living kwam was ze warempel aan het eten van haar trosgierst ;D en toen ik haar wilde wegen woog ze joepieeeeeeee terug 85 gram :D dus gaat weer de goede kant op met onze cienna daarjuist haar eten gegeven heeft een goede 7 gram binnen maar mits ze van haar trosgierst al gegeten had maak ik me niet zo een zorgen zullen zien had wel afgesproken met tara om om 3 voedingen te gaan dus deze middag zal ik zien of ze honger heeft ja dan neen en of ze goed gegeten heeft ondertussen onze sunny heeft al een maaltijd overgeslagen want die eet heel goed van ze zaadjes en krijgt alweer wat pluimen op zen hoofdje ;D sunny wel heel anders of cienna onze sunny is de rust zelve en laat zich zo vlug nie pakken ook maar geef niet op hoor ;D
groetjes,
karmen