Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

Bianca

waarom noem je de nieuwe inderdaad ook niet uit de lion king
simba ofzo?
Of zoals die aap Rafiki, ik zou het dan lekker afkorten naar "Rafi"
Of ff denken pumba, hoe heten die hyena's ook al weer?
Ed, Shenzi en Banzai deze vind ik ERRUG leuk!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

angelina

Hahaha ja die was er wel snel overheen hoor onderweg naar school was ze alweer lekker de spring in het veld zoals altijd.
Alleen toen ze vanmiddag thuiskwam was ze toch voorzichtiger dan normaal bij Zazou.
Nou ja het zal allemaal wel loslopen. (hoop ik).

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

angelina

Hey wat een goed idee. :D
Ik dacht idd ook wel die kant uit was alleen bijna alle namen vergeten uit die film.( eeuwigheid geleden dat ik die gezien heb) maar de namen die jij nu net geef daar kan ik wel wat mee. :D

THANKS
Groetjes, Angelique :)

Love birdies

Urban Leopard

En anders kunnen Ankie & dochters wel helpen hoor. Hun valkjes, Zazou en Nala, zijn ook vernoemd naar personages uit Lion King :)

Cor

angelina

Het is idd nu wel zo leuk om in die lion king sfeer te blijven.
Ook voor mijn dochtertje trouwens want die link kan ze wel leggen.
Zodra ik een naam heb ga ik het aan iedereen die het maar wil weten laten weten.

Groetjes, angelique  ;)

Love birdies

ann_dam

He Angelina,

wat jammer van de terugval :( Wel blijven volhouden hoor !!! Het ging juist zo goed met zazou en ik denk dat het een heel erg leuk valkje is, dus zodra hij tam is wordt het nog leuker natuurlijk :D

Het lijkt mij heel leuk werk om een valkje tam te krijgen, het resultaat ook te zien, volgens mij als zazou eenmaal tam is, dan mag je heel erg trots op jezelf zijn, je moet gewoon geduld hebben.

Ach ik heb makkelijk praten natuurlijk ;) Onan was al tam toen we hem kregen, maar wij hebben dan ook geen tijd om hem tam te maken. :( gelukkig wel om hem tam te houden en hem veel aandacht te geven :D

Ik ben heel erg benieuwd welke naam het tweede valkje gaat krijgen :D Het is inderdaad wel zo leuk om in de lion king sfeer te blijven. Je hebt ook Timon en Pumba nog he!! ik vond Timon altijd zo schattig :D

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Rianne

Hoi Angelina
Ik denk dat je het beste weer van voor af aan kunt beginnen met Zazou. Ik weet niet in hoeverre een valkje van die leeftijd al een levenslang trauma op kan doen, maar er is niet veel gebeurd zoals ik las dus ik denk dat het meevalt :)

angelina

Hoi muppet.

Ik dacht idd ook dat ik maar het beste weer van voor af aan kon beginnen want alles wat ik bereikt had is weg nu. Dan maar weer met eindeloos geduld voor die kooi zitten met trosgierst en dan zal het uiteindelijk wel loslopen. En als er straks die 2e valk is die tam hier binnen komt zal hij ook wel een stuk bijdraaien.

Hey iedereen,
Ik heb trouwens een naam bedacht maar niet uit de lion king.
We blijven wel in de dinsney sferen, maar ik maak nu de overstap naar alladin.
Ik vond ABU het aapje altijd zo'n schatje en het klink ook nog eens leuk voor mijn dochtertje.
Dus het wordt ABU( spreek je uit als aboe)
En dan rijmen de namen ook nog eens.
Zazou en Abu( aboe). ;D

Nou dat was het weer.

Groetjes, Angelina :)

Love birdies

Rianne

Leuk! Als je valkje maar geen apenstreken krijgt. :)

angelina

Hahahaha, nou laat ik daar maar vanuit gaan. ;D
Weer eens wat anders een valkje met apenstreken. ;D

Groetjes, angelique ;)

Love birdies

Urban Leopard

Hoi Angelique ,

Zazou en Abu, het bekt verschrikkelijk lekker :)

Ik duim voor je dat Zazou niet teveel 'trauma' overhoud van hetgeen gebeurd is en dat Zazou een perfect voorbeeld mag zijn voor Abu :) (of andersom natuurlijk)

Ik ben iig blij dat Melanie er niet teveel onder 'geleden' heeft en lekker weer de 'spring in het veld' is :)

Liefs,

Cor

ann_dam

24 juni 2005, 08:18:21 #71 Last Edit: 24 juni 2005, 08:20:31 by ann_dam
Hoi angelina,

het is inderdaad een leuke naam Abu. Ik hoop dat Abu aan zazou gaat laten zien hoe fijn het wel niet voor een valkje is om gewoon tam te zijn :D

Hoe gaat het ondertussen, al weer wat vooruitgang met zazou?

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

angelina

Hoi hoi.

Nee helaas geen vooruitgang met Zazou maar dat komt mede door het weer hoor. :-\
Het is hier haast niet om uit te houden. :P
Ik woon 4 hoog op een flat met plat dak en als het hier warm word dan word het ook tropisch warm (helaas). :P
S'morgens staat de zon achter maar is het in de woonkamer toch al zo'n 30 graden. Echt niet leuk meer dus! :(
Ik kan deze temp wel aardig handelen maar Zazou en mijn dochtertje niet.
Nou ja van alles doen om verkoeling te zoeken voor dochter en valkje. 8)
Vanmorgen een poging gedaan Zazou met kooi en al op het balkonnetje voor te zetten. S'morgens is het daar dan echt lekker, maar meneer ging weer eens over de rooie. Pfff hij kan echt zo'n streskippie zijn. ( hij weet niet wat ie mist). :-[
Dus toen maar weer terug naar het vertrouwde stekkie.
Heb wel een klein vennetje op de eetkamer tafel staan gericht naar de kooi. Ong een meter er vandaan.
Daar vandaan komt dan een hele lichte luchtstroom en daar houd zazoutje het best mee uit. Dochterlief vond het eerst wel ff een soort van gemeen dat de ven alleen voor zazou was maar toen ze zag dat hij het echt te warm had kon ze zich er wel bij neerleggen.( lieffie :-*)
Ik wil hem nu ook niet teveel op zijn nekje zitten want ook hij zal net als wij weinig zin hebben om iets te ondernemen.
Zodra het weer een beetje afgekoelt is gaan we weer aan de slag.

Heb als het een klein beetje meezit een grotere kooi via marktplaats. Ruim voordat Abu komt. Das mooi want dan kan Zazou alvast wennen in de nieuwe kooi.
Morgen ga ik bellen en dan weet ik of ik niet meer hoeft te zoeken. :D
Nou dat was het wel weer zo'n beetje voor vandaag.

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Ankie

Hoi Angelina

Komt vast allemaal wel weer goed met Zazou.
Af en toe moet je een hoop geduld hebben en dat valt niet altijd mee.
Leuke naam Abu , klinkt lekker : Zazou & Abu.

:-*Zazou & Ankie

Bianca

Hoi angelique,

Wat fijn dat je mischien een kooi hebt gevonden, het lijkt me wel verstandig om ze eerst apart van elkaar in een kooi te houden.
Zodat je eerst wat "one on one" tijd hebt met abu en dat je die nog meer naar je eigen hand zet voordat je 'm meteen bij zazou zet, zo heb je namelijk minder kans dat abu meteen mee gaat panieken............. :o
Ik probeer Abu natuurlijk zo tam mogelijk te krijgen maar als je een valkje in een nieuwe omgeving zet heeft het weer heel even de tijd nodig om op die plek vertrouwen te krijgen. ::)
Als er dan meteen zo'n paniekgeval bijzit heb je kans dat dit overslaat.......

De huidige kooi dus nog even niet weg doen. ;)

Het gaat trouwens super met alle birdies dus dat komt goed.
Ik zal ervoor zorgen dat er een rustige jou kant op komt. ;D

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.