Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Angelina,

Wat leuk dat je zo geniet van Zazou. Het is ook heerlijk zo'n jong valkje te volgen dat alles nog moet ontdekken.
Ze leren snel hoor!!!
Ben benieuwd hoe het verder gaan met Zazou en Sjakie. Meestal kunnen valkjes en konijnen wel goed met elkaar overweg!!!

Groetjes Gerda

angelina

Hoi Gonnie,

Ik ben daar idd ook er benieuwd naar.
Mocht nu blijken dat die 2 het goed kunnen vinden met elkaar kan ik het mss nog een poosje uitstellen een 2e valkje aan te schaffen.(niet dat ik daar niet naar uitkijk hoor)
En die tijd te gebruiken om zazou tammer te krijgen.
Dan haal ik Sjakie lekker naar de woonkamer( hij woont nu met de ratjes samen in een andere kamer) en kunnen ze elkaar bezig houden als zazou los is.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Gerda

Zeg maar Gerda, hoor!!!

Een konijn is een leuk vriendje voor een valk, maar kan nooit een ander valkje vervangen. Zelf zou ik (ook uit ervaring) nooit 1 valkje alleen houden. Mijn man werkt thuis (literair vertaler), dus Spikey zat de hele dag bij hem, maar toch hebben we er voor gekozen om toen een tweede valkje te nemen.
Maar je hebt het ook over 'uitstellen', alsof je al besloten hebt in de toekomst een tweede valkje te nemen.  ;) ;)

Maar twee valkjes kunnen ook vrienden worden met 1 konijn  :D ;D

Groetjes Gerda

Agnes

Hihi. en twee valkjes kunnen vast ook vriendjes worden met een hond en een cavia! ;)
(ik ben bezig mijn man te bewerken voor een tweede)

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

angelina

Dat 2e valkje komt er zeker weten.
Ik heb zazou nu nog maar 4 weekjes en zijn kooi is te klein om er een 2e bij te zetten.
ik ben al driftig op zoek naar een geschikte kooi voor 2 valkjes en die ook nog een beetje staat in mijn woonkamer.
En dan zou het uiteraard helemaal super zijn als ze alle 2 vriendjes werden met Sjakie konijn.
Volgende week komt de hond van mijn ouders logeren en ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Hij is al op leeftijd en flink knorrig maar mss gaat het wel super samen.

Groetjes,
Angelique ;)

Love birdies

Anita1

;D hoi hoi,
wat leuk dat je denkt over er een 2e valkje bij te nemen.
het virus slaat bij jou ook al toe! hihi  ;D
het gaat dus even een echte beestebende worden bij jou.konijn,hond valk.
kijk wel altijd uit met een hond hoor.
ze kunnen nog zo lief zijn,maar het blijven honden  ;)
mijn vriendin is er 1 kwijt geraakt door een hondje.
dus wil je niet bang maken,maar wel even alert laten zijn.
veel plezier met je lieffie.
knuff anita  :D

angelina

Hoi Anita,

Blijft ook voor mij een verassing hoe die 2 op elkaar gaan reageren.
De hond is namelijk niks gewent.( andere dieren)
Dus samen in 1 ruimte als ik er even niet ben durf ik eigenlijk al niet aan. De hond kan wel heel goed alleen blijven en mocht hij zazou nu echt de stuipen op het lijf jagen dan zet ik zazou lekker samen met sjakie konijn en een radio in mijn slaapkamer. Daar breng ik ook aardig wat tijd door( was opvouwen ed) en kan zazou ook lekker los. Pluspuntje geen elende grote spiegel waar hij eventueel tegenaan zou kunnen vliegen.( in mijn woonkamer wel maar die is tijdelijk afgedekt)

Het wordt bij mij dan idd een beestenbende.
Ik heb naast Zazou en Sjakie(konijn) ook nog 2 ratjes( Flash en Aramish maar we noemen hem Arie). Plus dan de hond van mijn ouders voor een weekje.
Maar om heel eerlijk te zijn geniet ik daar wel van hoor. Geen dier is teveel hier. Ik heb er ook volledig de tijd voor en je krijgt er zoveel voor terug. :-*

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

angelina

Pfoe, nou daar ben ik weer na een hele tijd niks aan mijn verhaal gedaan te hebben. Er is in die tijd wel veel gebeurd en dan is het ook weer extra leuk om jullie allemaal ff op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen.
Als laatste vertelde ik dat de hond zou komen logeren.
Die is hier nu. En eigenlijk gaat het best goed zo tussen Zazou en de hond.
Toen ik voor het eerst binnen kwam met de hond schrok zazou zo erg dat er een soort paniekaanval volgde. :o En daar was ik niet blij mee. Ik zag het al helemaal voor me dat Zazou de hele week in een andere kamer zou staan vanwege de hond, maar wonder boven wonder is er na de eerste schrik niks meer aan de hand. Ben toch best wel geschrokken van de reactie van Zazou op de hond. Die paniek kon ik wel handelen maar toen hij eenmaal tot bedaren was en ik ff bij hem ging kijken zag ik bloeddruppels op zijn voerbak, op de tralies en spettertjes bloed op de muur. Ik schrok me het apenzuur. :o Hij was nog steeds niet helemaal rustig. Er lag een vleugelveer op de bodem van de kooi.  Die was al aan het uitgroeien maar werd er door de paniekaanval te vroeg uitgerukt op de een of andere manier. Dat verklaarde de bloeddruppels/spetters. De veer is er helemaal uitgekomen en dus was het bloeden ook zo weer gestopt. Gelukkig. Nu hangt Zazou de stoere vent uit tegen de hond. 8)
Als hij los is vliegt hij richting de hond om dichtbij te landen en dan vervolgens weer weg te lopen. Hij klimt dan via het laddertje op zijn kooi en gaat daar zitten roepen. Hahaha echt lachen die 2 want de hond kijkt even op en gaat dan weer verder met slapen. Hij geeft er niet zoveel om. ;) Verder ben ik al meer als een week naarstig op zoek naar een grotere kooi want ik heb zo'n 2 weken geleden al besloten er een vriendje of vriendinnetje voor Zazou bij te nemen. Beter voor Zazou en nog gezelliger voor mij. ;D
Ik kwam de advertentie van Bianca van de kwetterflat tegen en heb de stoute schoenen aangetrokken. Het 2e valkje zal over zo'n 6 weekjes hier zijn thuis vinden.  :-*Tegen die tijd is die kooi ook allang en breed aanwezig. Het word een witmaskertje. Of eigenlijk moet ik zeggen het is er al, want ze zijn al geboren. Binnenkort ga ik een keertje op kraamvisite. Kijk er echt naar uit 2 van die super valkjes in huis te hebben.(hoe bedoel je besmet??)
Nu heb ik nog 6 weken om te twisten over een leuke naam. :-\
Ik houd hierbij rekening met mijn dochtertje dat het voor haar ook makkelijk in de mond ligt. Omdat ik niet weet of het een man of een pop wordt ( omdat dat er ook niet toe doet) ga ik maar weer op zoek naar een naam die voor zowel man als pop kan. :-\
Als iemand ideeen heeft hoor ik ze graag hoor! :D

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Lin

Hey,

Nou wat een verhaal jeetje.Nou wat zal zoazou geschrokken zijn. ik kwam vanaochtend binnen en zag ook mijn pop met allemaal bloed op haar kuif. Gelukkig dat je erbij was. Kon je de situatie goed overzien. en wat leuk dat je nu weet dat er ene witmakser bij komt. jammer dat je niet het geslacht weet. maar gelukkig maakt je dat niet uit, wordt dus weer afwachten.

Vorr namen kan je natuurlijk links op de pagina kijken of de dagboeken langs of kijken op www.babynames.com kan je op veel criteria selecteren.

Groeetn, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Hey Angelique,

Ik heb nu jou verhalen ook gevonden, leuk kan ik die lekker volgen.
Met de witmaskertjes gaat alles super!
Daar hoef je je geen zorgen over te maken......... ;D

Nu maar wachten en zoeken naar een kooi en een naam............... :D

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

ann_dam

Hai Angelina,

wat een verhalen met zazou!!! ik ben wel blij dat onze Onan al handtam is :D dat is een stuk gemakkelijker.

Hoe oud is zazou eigenlijk??
Hij is in elk geval wel een valkje met zijn eigen willetje :D
heel erg interessant, ik ga je verhalen wel volgen, ik ben benieuwd hoe hij op het nieuwe valkje gaat reageren :D

groetjes Ann en Onan
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

angelina

Hoi Bianca,

Leuk dat je mijn dagboek gevonden hebt kan je ook een beetje meer te weten komen over die eigenwijze valk die ik hier nu heb zitten( Hahahaha ach hij is zo lief) :-*
Ik kijk er heel erg naar uit 2 van die lieve valkjes in huis te hebben. Eentje met een super eigen willetje en als het goed is word de volgende heerlijk super tam.
Ben blij dat alles super goed gaat zo voor de eerste keer en als de tijd rijp is en je hebt er tijd voor dan hoor ik het wel wanneer ik kan komen voor dat kraam bezoekje. Nu nog idd die kooi en een naam. Hmmm kooi moet lukken binnen die tijd maar die naam vind ik toch wel moeilijk hoor.
Nou ja heb nog ff dus tegen die tijd dan moet ik eruit zijn. ???
Ik heb nog niks tegen mijn dochtertje gezegd anders zeurt ze me 6 weken de oren van mijn hoofd. hahaha superverassing voor haar. ;D
Nou ik kijk uit naar je mailtjes want het is toch wel errug vertederend om die ukkies te zien. :-*

Hoi Ann.

Zazou is begin maart geboren.
En idd een valkje met een eigen willetje.
Hij zorgt er wel voor dat hij niet in een situatie terecht komt die hij niet plezierig vind. En tam worden doet hij op zijn tempo en niet sneller( denk ik). Ach het geeft eigenlijk ook niet hoor ik geniet er met volle teugen van als ik hem zo bezig zie op zijn laddertje en op de grond. En misschien met het 2e valkje erbij die tammer zal zijn dan deze komt het nog goed met dat tam worden. En ik ben helemaal verliefd op hem dus het zit wel goed. :-*
Ik heb jouw dagboek ook al een paar keer bezocht ik zal het ook bijhouden.

Groetjes, Anglique ;)

Love birdies

angelina

hoi hoi,

Daar ben ik weer heel even met een kort dagverslagje.
Vanmorgen stond mijn dochtertje bij de kooi gezellig een beetje te kletsen met Zazou. Normaal gaat dat gewoon goed maar schijnbaar had Melanie (mijn dochtertje) haar dag niet helemaal.
Ze deed op een bepaald moment een paar passen naar achteren en toen ze weer naar voren wilde lopen struikelde ze.
Gevolg was een duik richting kooi van Zazou. Hij schrok zich weer helemaal wild natuurlijk want het scheelde weinig of de kooi lag op zijn kantje.( Zazou's kooi staat op een lage griekse pilaar en dus ook op ooghoogte voor mijn dochtertje) Dochter geschrokken en huilen, valk geschrokken en schreeuwen en allebei niet tot bedaren te krijgen :'(. Nadat mijn dochter op school zat en ik thuis kwam was Zazou enigsinds tot bedaren gekomen, maar wel ernstig schuw ineens. :-\
Hij wilde wel graag uit zijn kooi en dat mocht ook van mij.
Vreemd genoeg was hij dat na een uurtje alweer zat en ging er weer in. Toen ik tijd had ben ik bij hem gaan zitten en deed wat ik al die tijd al doet. Met mijn hand in de kooi met trosgierst, maar nu wil hij sinds dat voorval van vanmorgen helemaal niks meer van me weten( en dan heb ik het niet eens gedaan) :'(. Ben nu eigenlijk wel een beetje heel erg ontmoedigd want het tam maken ging al zo moeizaam bij Zazou en alles wat ik tot nu toe bereikt leek te hebben is dus in een keer weg. Hoop dat het nog een beetje bijtrekt maar als hij echt zo koppig is als ik denk dat hij is dan heb ik daar wel mijn twijfels bij. Over zo'n 6 weekjes komt mijn 2e valkje en ik hoop dat dat hem ook goed doet.  :)

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Ankie

Hoi Angelina

Vervelend dat Zazou zo geschrokken is en voor je dochtertje natuurlijk ook. :-[. Maar ik denk dat als je hem rustig toe blijft spreken en er de tijd voor neemt het best goed komt weer hoor. Volgens mij schrikken alle valkjes wel eens ergens van ,dus geef de moed niet op.
Leuke naam Zazou, zo heet ons valkje ook. Hij is van begin feb. en binnenkort komt onze 2de Nala. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Leuk dat jullie ook een 2de krijgen. Een naam verzinnen kan heel lastig zijn ,maar we waren er bij Nala al snel uit. Het moest een naam uit de Lion King zijn en we vonden Nala erg mooi , vandaar.
Succes met Zazou en de groeten van Zazou & Ankie

Urban Leopard

Ohh, jammer de 'tijdelijke' set-back door de schrik en de stress. Ik ben ervan overtuigd dat Zazou daar wel weer overheen komt hoor.

Is Melanie er wel al van 'hersteld'?

Cor