Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

Agnes

SPANNEND!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

angelina

Hoi hoi,

Het gaat weer een beetje de goede kant op met Zazou. ;D
Hij is in ieder geval alweer bereid om normaal uit mijn handen te eten dus in mijn ogen een hele vooruitgang.
Het is hier nog steeds niet om te harden maar Zazou lijkt nergens last van te hebben. Hij klimt en klauwterd er lekker op los en zit boven op zijn kooi alsof hij geen andere temp gewend is. Het geschreeuw is s'morgens ook alweer een stuk minder. In ieder geval minder lang en het verschilt van dag tot dag, maar vanmorgen en eergisteren liet ie zich maar een paar keer ff heel luid horen. Goede hoop dat deze verbetering erin blijft. En als toegift mocht ik vanavond heel even zijn buikje aanraken tijdens het trosgierst snoepen. Moest wel heel sneaky die richting uit met mijn vinger en hij deinste ook een paar keertjes ff terug maar de verleiding om lekker te snoepen was waarschijnlijk gewoon te groot.
Tja en over die kooi ik geloof dat ik daar eerst nog ff goed over na moet denken.
Hij is wel groot maar de vorige bewoner ( kaketoe) is erin overleden en ik weet niet waaraan. De eigenaar van de kooi ook niet trouwens. Bovendien vraag ik me af of de ruimte tussen de tralies niet te groot is( ong 2 cm ).
Lijkt in eerste instantie niet zo'n probleem maar ik merk met Zazou nu al dat het voor hem niet super aanvoelt als hij over de kooi wandeld en dan is de ruimte tussen de tralies nu anderhalve cm geloof ik.
Dus twijfel gevalletje. Als er mensen die mij hierin advies kunnen geven dan hoor ik die graag hoor.

En wat betrefd de oude kooi die doe ik dan toch maar niet weg hoor want wie weet raak ik ernstiger besmet met het valken virus  ;D en dan moet ik er wel een kooi bij hebben voordat er ooit eens een 3e valkje bij de andere 2 kan.

Nou dat was ie wel weer voor vandaag.

Groetjes, Angelique :)

Love birdies

Bianca

Ik heb ook een papegaaien kooi (jockkooi) en dat gaat goed hoor ook 2 cm ruimte tussen de spijltjes.
Ze kunnen wel hun koppie erdoor steken maar ze weten dondersgoed hoe ze weer terug moeten ook.....
Bij mij geen probleem! ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

oh je kunt de kooi ontsmetten met halemid, giftig maar je moet het ook uit de buurt van je vogel gebruiken en even een dag of twee uit de buurt houden voor de zekerheid.
Goed afspoelen met water en droogwrijven.
Is bij de dierenwinkel te koop.

Heb ik ook gedaan toen ik een kooi overnam van iemand..... ;)

angelina

Thanks for the tip

Groetjes, angelique  ;)

Love birdies

angelina

Love birdies

angelina

LEKKER STUK HE???

groetjes angelique ;)

Love birdies

angelina

Is het geen plaatje? :-*

Groetjes angelique ;)

Love birdies

angelina

Hoi hoi,

Nou uiteindelijk met een klein beetje hulp van buitenaf is het me gelukt om dan toch foto's te kunnen plaatsen bij mijn verhaaltjes ;D. Met heel veel pijn en moeite want het ging niet van een leien dakje.
Wilde eerst een USB kabel voor mobiel en comp maar die was schrikbarend duur toen een  kaartlezertje, maar de verkoper kwam met een betere optie en dat leek mij ook wel wat. Nu zend ik mijn foto's van mobiel naar comp via bluetooth. Lang leve  de technologie want nu kan ik ook eens mijn valkje tonen :-*. Ik gelijk super enthousiast aan de slag met dat bluetooth gedoe.
Installeren mobiel herkende comp en comp herkende mobiel. Mooi klaar voor gebruik dacht ik :D. Niet dus.
Ergens deed ik iets fout >:( nu blijkt achteraf dat ik wel aanmoest geven dat er iets binnen ging komen van mijn telefoon maar ik dacht dat gaat helemaal vanzelf. Tja niet alles gaat vanzelf he maar goed toen ik eenmaal foto's naar de comp kon sturen ben ik gelijk weer eens gaan experimenteren met foto's op het forum zetten ( met hulp want alleen ging het me echt niet lukken). Maar ook dat blijkt achteraf een peace of cake te zijn. :)( gelukkig heb ik meer verstand van mijn valkje hahahahaha ;D) Anyway ik ben eruit en ik vind het helemaal fantastisch mijn lieve eigenwijze zazoutje ook te kunnen tonen.  :-*

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Agnes

Wat zit Zazou wijs van zich af te kijken!
Het ondeugende straalt er van af, geen wonder dat je je handen vol aan hem hebt ;D ;D ;D

ach: geduld is een schone zaak, en trosgierst doet wonderen ;D

Groetjes van Agnes.

Bianca

wat een lekker ding zeg!
ik weet zeker dat het nieuwe huisgenootje het daar in de toekomst heel erg mee naar zijn/haar zin zal krijgen.

Groetjes Bianca

angelina

Hoi hoi,

Vandaag heb ik zo'n stok met allerlei lekkere zaden en pitten met honing gekocht. Die heb ik bovenop de kooi vastgeklemd want Zazou is op het moment erg honkvast.
Die stok vond ie maar raar en liep er dan ook met  de groots mogelijke bocht omheen want er in de buurt komen is natuurlijk wel heel erg eng.( ahum) Toch kon hij de nieuwsgierigheid niet onderdrukken en ging op onderzoek uit.
2 stapjes naar voren en een stapje terug hahaha leek wel tapdansen. Maar ja stel je voor dat dat ding ineens zou gaan bewegen dan moet je wel direct weg kunnen vluchten natuurlijk.
Uiteindelijk had hij er wel vertrouwen in dat er echt geen leven in zat en begon te pikken. Voorzichtig en te zacht want hij kreeg er met geen mogelijkheid op de zachte manier iets vanaf. Naderhand werd ie er wat pittiger in en begon hij te zoeken naar een plek waar het niet zo heel vast zat allemaal.
Een succes dus.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Agnes

Hoi Angelique,

Leuk spul is dat die stokken!
Pucky heft af en toe een bui, dan is zo'n stok met een halve dag al kaal! ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Lin

Hey Angelique,

Ik heb weer even bijgelezen. Maar wel jammer van die terugval tijdje geleden. Daarna las ik het goede nieuws dat je een naam hebt gevonden. Ik vind het ook leuk klinken en ook een originele naam en het klinkt leuk bij zazou. Maar wel jammer dat je Zazou niet mee naar buiten kan nemen maar de oplossing met de ven kan natuurlijk ook. Maar nu las ik dat het met Zazou wel de goede kant op gaat. Gelukkig maar wordt je geduld ook beloond. en het is je ook nog gelukt om mooie fotos te plaatsen. Leuk hoor kunnen wij zazou goed in de gaten houden. en ga zo door met je dagboek, je hebt elke keer weer wat te vertellen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Hoi Hoi,

Nou eindelijk weer ff wat tijd om de laatste ontwikkelingen te delen. En die zijn er. ;D
Was eerst bang dat het tam maken van Zazou een 10 jaren plan ging worden maar het ziet ernaar uit dat ik ernaast zat.
Even alles op een rijtje van de afgelopen 3 dagen. :D
Uit mijn hand eten zonder wantrouwen.
Zijn lieve schattige riedeltje weer terug. :-*
Hangt aan me als een hangaapje even niet in het zicht betekend roepen roepen en nog eens roepen. Niet tot ergenis toe hoor na 5 min geeft hij het wel op. :)
Hij komt weer van zijn kooi af en gaat weer lekker aan de wandel en blijft bij de radio gehypnotiseerd zitten. ;D
En nu komt het wonder dat ondanks zijn lichte angst voor handen hij blijkt mijn gezicht helemaal niet eng te vinden.
Probeerde voor de gein met een stukje trosgierst tussen mijn lippen dichtbij te komen en je raad het al hij ging het opeten. Het is zo'n scheetje en hij doet echt heel erg zijn best. Ben echt heel erg happy dat het laatste incident met de kooi hem niet te veel schade heeft gegeven ;D
nou dat was het weer. Hieronder nog een fototje. Had nieuwe gemaakt maar die blijken groter dan 60 kb. Dus dan maar een iets oudere en van de week weer een nieuwe.
Groetjes, Angelique ;)

Love birdies