5 augustus 2025, 23:01:56

Diana´s valkparkieten R.I.P Boomer 15-11-06

Gestart door moonwitch (diana), 28 april 2005, 20:30:04

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hoi Lin

Die eitjes zijn niet allemaal van haar, er zit ook een geparelde pop in.

Wat betreft de kwartels dit is de 2de keer dat ik het heb zien gebeuren dat er een eitje uit kwam, gelukkig had ik mijn foto camera bij me.
Eerst leekt het alsof zij boven op de man stond, toen stapte hij op zij en zij ging nog hoger op de pootjes staan en toen floepte er een ei uit.
Het hennetje blijf dan nog een tijdje hoog staan op dezelfde plek. Dus ik heb snel foto's gemaakt, het eitje droog heel snel aan de buitenlucht.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

moonwitch (diana)

Hoi

Net ging ik weer ff kijken bij het nestje van de primroos en witmasker,
Moeders was van het nest af, zo kon ik mooi een plaatje schieten van een kleine witmaskerdonsje die net uit het ei was, zijn dons was nog nat.
Inmiddels liggen er 3 witte donsjes in dit nest.

Hier kun je de kleinste zien en een klein stukje van een van de andere witjes.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Gerdy

Hoi Diana

Wat een lieve donsjes..het gaat nu wel snel he je hebt er straks je handen vol aan..ik ben echt heel erg benieuwd wie er straks bij mij mag komen wonen..veel liefs voor al je ukkies.

groetjes Gerdy

Olga en Hans

Hallo Diana,

Wat leuk voor je al die kleine donsjes, ik vind ze zo lief als ze klein zijn ( ja groot ook hoor  :D).
Leuke foto's ook en die van het kwartelstel, dat je op het moment van het eitje leggen in de buurt was  :D.

Groetjes Hans en Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

moonwitch (diana)

Hoi Gerdy

Op dit moment zijn er 7 kleintjes geboren.
3 wildkleur donsjes en 3 witmaskerdonsjes.
Ja het gaat hard nu.
Welke dat bij jullie komt wonen hangt af van welke mutatie je wilt.
Van de lutino's heb ik nog geen kleintjes.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Gerdy

Hoi Diana

Een wildkleur heb ik en hihihi wat voor eentje...maar wel een lieverd hoor...en verder moeten we het maar eventjes zien..het is nog niet zo ver.

groetjes gerdy

Rianne

Wat een mooie witte primrose op die laatste foto, zo een zou ik ook nog wel willen. :)

moonwitch (diana)

Hoi rianne

Die witte is geen primroos hoor, hij heeft maar 1 vlek op 1 schouder.
Dit is de vader van de primroos van Lin.
Er zaten 2 koppeltjes te broeden in dat blok. De primroos en de bonte witmasker en een wildkleur man met een witmasker pop.
Nu zijn er dus 3 witmaskerdonsjes al geboren, dus ik weet niet of het van koppel 1 of koppel 2 zijn, dat kun je pas zien als de veertjes door gaan komen.
Ik hoop dat ze van het 1e koppel zijn dan zouden het witmasker primroos kunnen worden, of net als de vader met een vlek op de schouder.
We wachten het maar even af.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

Primrose of niet, hij is wel erg mooi! :)

moonwitch (diana)

Hoi

Vandaag zijn er weer 2 kuikentjes geboren.
1 in het blok van de bonte cinamon pop en wildkleur man en eentje bij het wildkleur koppel.
Bij het wildkleurkoppeltjes zijn er nu 4 van de 5 eitjes uit gekomen, alleen het kleintje dat vandaag is uitgekomen heeft rode oogjes, dus dat zou eigenlijk een lutino moeten worden.
Mijn enigste verklaring daarvoor is dat er een ander popje een eitje in dat blok gelegd moet hebben.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

ABRACADABRA in jouw broedblok  ;D

GEFELICITEERD MET DE 6 JONGE VALKJES[/b]

Hoe gaat het met Goofy ???
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

Hoi Wilma

Zeg dat wel abracadabra ;D ;D, met goofy gaat het hartstikke goed.
Hij komt alleen niet vrijwillig uit de kooi als de andere  eruit zijn.
Verder is hij erg vrolijk aan het fluiten en praten, en het gaat goed tussen hem en de andere 2.
Hopelijk wordt het snel voorjaar zodat hij lekker naar buiten kan en zijn meisje kan uitzoeken.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Mandy

De eerste jonkies zijn er al! :D
Gefeliciteerd hoor! ;D
Dat het maar mooie gezonde valkjes mogen worden.
Zeker net als Roos! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Wilma1

Citaat van: moonwitch op  3 april 2006, 01:26:41
Hoi Wilma

Zeg dat wel abracadabra ;D ;D, met goofy gaat het hartstikke goed.
Hij komt alleen niet vrijwillig uit de kooi als de andere  eruit zijn.
Verder is hij erg vrolijk aan het fluiten en praten, en het gaat goed tussen hem en de andere 2.
Hopelijk wordt het snel voorjaar zodat hij lekker naar buiten kan en zijn meisje kan uitzoeken.
Groetjes diana

Huh, niet zelf eruit ??? dat deed ie hier zo snel dat ik moest oppassen als het ff niet kon....maar het klinkt erg goed dus als ie zich fijn voelt is dat toch prima...ik hoop dat Goof een leuk popje vind! EN we zijn blij dat je gee spijt hebt, want ook dat zou gekunt hebben....IK had toen OOK geen spijt, maar Goofy voelde zich niet prettig en dat is zielig!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

Hoi

Gister geen tijd gehad om te schrijven, maar gister is er een albinotje geboren in het blok waar de bonte cinamon en geparelde pop zitten.
Rara hoe kan dit, ik heb wel een albino pop maar haar heb ik nog nooit met een mannetje gezien, ook niet in de buurt van dit blok.
In het blok van de primroos is gister ook weer een kleine witdonsje geboren.
Straks weer de blokken inspecteren en zien of er nog wat geboren is.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06