6 augustus 2025, 18:15:37

Diana´s valkparkieten R.I.P Boomer 15-11-06

Gestart door moonwitch (diana), 28 april 2005, 20:30:04

« vorige - volgende »

Rianne

Hey Diana,

dat kan gewoon niet ;D Ik heb ff gestoeit met de calculator, ik dacht, als de man split lutino is en de pop split witmasker. Maar dan komen er nog geen albino's. Dus iemand is vreemdgegaan ;D

Caroline

Hoi Diana,

Gefeliciteerd met al je donsjes!!

Wel leuk al die verrrassingen, je hebt tovereitjes!!  ;D

Wel lastig als je ze wil koppelen later, dan weet je niet wie broer en (half)zus is.  :P

Maar dat is zorg voor later.

Geniet er lekker van.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi

Vanochtend ff snel gekeken, kon niet alles zien, maar helaas lag het lutino'tje dat bij het wildkleur koppeltje geboren was, dood in het blok.
Ik denk dat het vergeleken bij de andere 3 te lang heeft geduurd en dus al een achterstand had bij die 3 waardoor het niet gevoerd werd.
Zijn kropje was ook leeg.
Wel jammer, maar er zullen er nog wel meer komen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

He, wat zonde! Hopelijk blijft het bij dat ene jong. :-\

moonwitch (diana)

Hoi Caroline en Rianne

Ja het is altijd balen als er jongen dood gaan, vorig jaar was het ook zo, maar wat ik toen zo erg vondt was dat de jongen al bijna op het punt stonden om uit te vliegen en dat ik ze sóchtends dood in het blok vondt.
Maar ik heb ook goed nieuws, de geelwang die ik in zwolle op de vogelbeurs hebt gekocht heeft samen met de cinamon witmasker een blok uitgezocht en vandaag lag daar het eerste eitje.

Al vanaf het begin vormden zij een paar en daar is nu het eerste ei gelegd, ik heb ze ook zien wipwappen gister, dus ik hoop dat de eitjes ook inderdaad bevrucht zijn.

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

Leuk dat hij een popje heeft gevonden, wel jammer dat het een witmasker is. 1 van de dochters wordt een geelwang split witmasker. Koppel die weer aan een witmasker  en je krijgt witmasker geelwang, en dat zie je niet. :)

Gerdy

Hoi Diana

Wat balen zeg..hopen dat de andere ukkies het allemaal wel redden.
Wat een mooi koppeltje die geelwang en cinamon ik heb er helemaal geen verstand van wat daar uit komt maar ben wel heel benieuwd.

groetjes gerdy

Rianne

Dat is natuurlijk wel spannend, want Diana weet niet of de geelwang nog splitten heeft. Maar daar komen we binnenkort wel achter ;D

Gerdy

Kan je meteen bij de geboorte al zien wat het is van mutatie? ik ben echt heel benieuwd wat het allemaal wordt...eentje van die kleintjes gaat het vriendje worden van die deugniet die je hieronder op de foto ziet staan. :D

groetjes Gerdy

Rianne

Hoi Gerdy,

bij de geboorte kun je zien of het een wildkleur, witmasker, lutino of albino wordt. Sommige kwekers kunnen dan ook al zien of het cinnamon wordt of niet. De verdere kleuren kun je pas later zien als er veerpennetjes komen :)

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

De cinamon witmasker komt uit een dieren winkel, en van haar weet ik ook niet de splitten.
Als ik de geelwang bekijkt, dan is hij cinamon bont gepareld.
Dus het wordt een grote verassing wat daar uit voorkomt.
Misschien kun je het een beetje voor me bereken, want ik ben nog niet zo'n held in die dingen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

Wat je weet, vink je aan in de calculator. :)
Je pop is trouwens bont, je geelwang denk ik niet.

Als ik bovenstaand invul, krijg ik dit:

Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)
Moeder=Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Cinnamon split to Witmasker Bont {X1:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split to Witmasker Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

De reden dat ik denk dat hij bont in zich heeft, is omdat de langste vleugelveren bij hem wit zijn.
Zo op het eerste oog zie je dat niet maar wel als je goed kijkt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

Nee dat kun je idd niet zien zo. Maar ik vind niet dat hij een fel gele kuif heeft, wat wel bij bont hoort. :) Of vertekend de foto dat?