4 juni 2024, 08:57:25

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Ow wat een pracht foto's en Eefje wat zit Balou mooi op de kleintjes. Super hoor.

Gr. hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Rianne

Hoi hoi,

wat is Kazoo een prachtig valkje! Is hij ook tam? :)

Monky

Hi Karin,

Bedankt voor de heerlijke foto's  :)

Ik kijk al uit naar de foto's van de vrijgezelle dames  :D

Groetjes,
Monky

Karin

Citaat van: Rianne op  6 maart 2007, 12:22:32
Hoi hoi,

wat is Kazoo een prachtig valkje! Is hij ook tam? :)


Nee, maar hij komt wel altijd naar me toe als ik in de volière staat en gaat dan voor me zingen   ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Hoest met Simba en haar broertjes en zusjes?
Ben niet benieuwd hoor valt wel mee.. ;D ;D ;D


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Yvon

Hoi hoi

Zonde dat sommige mooie valkjes geen nestjes kunnen krijgen.
Gezondheid gaat natuurlijk voor.  :)
En je fallow bonte witmasker is een beauty.  :-*
Ben nieuwsgierig naar de volgende foto's.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

9 maart 2007, 15:31:59 #3081 Last Edit: 9 maart 2007, 15:34:12 by Karin
Weer tijd voor een fotoupdate !  ;D Ik maak nu een stuk minder foto's, want een overgroot deel van de jongen vliegen inmiddels en als ik ze op mijn uitgestrekte hand hou om een foto te maken vliegen ze weg  ;D ;D ;D

De 2 jongen van Dimple en Magic

Zenya



Luna



En hier gezellig samen knuffen



Dan de jongen van Nessa en Kenya
Op de grond links Elvis, in het midden Salsa en rechts mama-Kenya met haar nepeitje in de weer. Mevrouw vond het maar niks dat het blok weggehaald was en was al weer flink aan het wipwappen  ::) Maar ik heb haar verteld dat 2 nesten echt genoeg was en heb haar eitje vervangen door een nepperd  ;D



En dan nog een aparte foto van mijn mooie Salsa, want die vliegt ( nog ) niet  ;D Het wil nog niet echt lukken om er een baasje voor te vinden. De man die ik er voor had is net geopereerd aan zijn knie en kan voorlopig niet autorijden. Daarnaast heeft hij al 2 witmaskertjes bij me vandaan en wil er het liefst een met rode wangetjes. Het lijkt me sowieso beter dat hij wacht tot het volgende seizoen, omdat anders alle 3 de jongen wel erg dicht op elkaar zitten. Dan had ik nog een geïntereseerde, maar die had een veel te kleine kooi en wilde geen grotere aanschaffen. Nummer 3 wilde eigelijk een valkje voor in de buitenvolière en dan is het zonde om een tam valkje daarin te zetten. Manja had ook interesse maar door persoonlijke redenen komt het nu even niet uit. Ik ben nu met nummer 5 bezig, misschien dat dat wat wordt, maar bij enige twijfel gaat het gewoon niet door  ;D Ik wil natuurlijk het allerbeste voor mijn jongen !  ;D En zo'n mooi ventje, daar vind ik heus wel iemand voor  ;) En het is zo'n heerlijk knuffeltje !  :-*



Hier wordt Simba door Papa-Nessa gevoerd



Voor Skippy en Sydney, achter Simba en Sky



En hier wordt Sydney gevoerd



En dan..... verrassing ! Dazzle en Chico zijn de trotse ouders geworden van 3 piepkuikens ! Ze hadden 4 eitjes, maar zoals gewoonlijk zat er weer een onbevruchte tussen. Vreemd, dit is eigelijk mijn enige koppel die zowel bevruchte als onbevruchte eitjes in het nest hebben. Nummer 2 was niet bevrucht, en dat maakte het erg lastig. Jong 1 werd geboren en er zat een paar dagen tussen voor nummer 2 geboren werd. Al die tijd kon ik geen nestcontrole doen, omdat de eitjes dan door het hok vliegen  :o Vlak voor nummer 2 uit kwam waren beide ouders uit het blok gegaan doordat er paniek op de vogelzolder was en kon ik even snel kijken. Nummer 2 had al een gat gemaakt en het snaveltje kwam uit het eitje, zo lief ! Natuurlijk net geen fototoestel bij de hand. Ik zag dat de ouders alle zaagsel opzij gegooit hadden. Ik zag dat het oudste jong met een pootje wat onstabiel zat, dus meteen weer zaagsel eronder geschoven. De dagen erna kon ik weer het blok niet in. Veel te bang dat het laatste ei beschadigde door het felle reageren van mams. Kijk, zo doet ze als je het blok open doet  :o



En hard bijten dat ze doet, hahahaha  ;D

Maar goed, toen dus ei nummer 3 uitgekomen was kon ik pas weer goed nestcontrole doen, en helaas, het pootje van de oudste staat dus opzij, hij / zij heeft dus een spreidpootje. Ook vind ik hem wat klein, maar dat kan natuurlijk omdat hij minder goed kan bedelen. Eergisteren heb ik geprobeerd het pootje te spalken, maar de pootjes zijn zo klein, de open ringetjes glijden van de pootjes af, zelfs als ik het rond de dijbeentjes doe. Ik heb het geprobeerd met baby-elastiek, maar dat moest ik te strak aantrekken en dat knelde af. Ik heb dat dus na een paar uur eraf gehaald. Ik voer hem nu 2 x per dag wat bij, maar meestal is het kropje toch wel gevuld. Ik ga dit weekend opnieuw proberen te spalken. Maar het is zo klein allemaal, ik hoop dat het dan lukt. Ik schuif nu een paar keer per dag het pootje onder zijn kontje als het lukt. Hier zijn ze alledrie :



En hier lekker veilig onder mams :



Dit is het allerlaatste nest wat ik dit seizoen krijg. Ik heb gisteren alle andere blokken flink uitgeschobt en die stonden buiten te drogen.... tot het ging regenen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Wat een lieve foto's weer zeg,  :-* die voerfoto's zijn ook geweldig om te zien. En Salsa is en blijft een schatje. ;)
Ik hoop dat het je lukt om het pootje van de kleine met het spreidpootje te spalken. Kan dit nog helemaal goed komen? Ik hoop van wel.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Hey karin kan je niet spalken met een stukje van dat verband tape?

Je weet wel van dat stoffen spul, op een rol net als plakband...

Als je daar een stukje van neemt, lang genoeg dat je het dubbel kunt vouwen zodat het de twee pootjes op een fatsoenlijke afstand houdt.

Dus eerst achterlangs de twee pootjes, onder het knietje, dan om het pootje heen terug naar de andere kant. Dat beide pootjes in een soort sandwich van tape zitten.

Snap je het nog?  ???

Da's heel zacht, knelt niet en als het eraf moet kan je met wat lauw water zo de uiteinden losweken en er een nieuw stukje om doen. Als het te breed is kan je het nog doormidden knippen.

Je krijgt dan een soort handboeien van tape om de pootjes zeg maar, ze kunnen dan wel dichter bijeen maar niet uit elkaar.


Diaantje

Hoi Karin,

Wat een schatjes weer! :-*
Ik hoop dat je voor Salsa snel een nieuw baasje vind.
Jammer dat een pootje van de jongen een spreidpoot is, ik hoop dat je het goed kan spalken en dat het nog goed komt!
Ik kan haast niet wachten totdat ik Simba kan ophalen.... ;D


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Hoi Manja,

Ja hoor, gaat wel goed komen. Meestal hoeft het maar 1 of 2 weken gespalkt te worden en dan zit het weer goed. Ik heb 1 x gehad dat het pootje een beetje scheef stond, maar het valkje kon zich er prima mee redden.

Hoi Bonnie,

Ik wil het gaat doen met sporttape. Dat is ook heel zacht. Alleen heb ik daar wel even Marcel's hulp voor nodig en gaan we dus waarschijnlijk morgen doen. Hopelijk gaat het lukken.

Hoi Diana,

Nog heel eventjes hè, en dan kun je Simba knuffen ! Ik hoop ook dat ik snel iemand voor Salsa vind. Nummer 5 gaat ook niet door. Ze zijn 2 weken geleden een net gekocht kuiken ( ik denk dus een papjong ) verloren waar ze 60 euro voor moesten betalen en hebben voorlopig even geen geld. Tja, en Salsa kost toch echt centjes ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, ik was nog vergeten te vertellen dat het ontlastingonderzoek van de piepkuikens door Feld binnen was, alles goed ! Van de week nog ff voor de zekerheid ontwormen en dan nog een gezondheidsverklaring van die dierenarts en ze staan in de starthouding om uit te vliegen  ;D De oudsten zullen op zijn vroegst rond de 17e weg mogen als ze volledig zelfstandig zijn. Ik zal ze missen, maar mijn handen vol gaan hebben aan de jongen van Dazzle en Chico, hahahaha  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  9 maart 2007, 18:56:27
Ik zal ze missen, maar mijn handen vol gaan hebben aan de jongen van Dazzle en Chico, hahahaha  ;D


Skippy zal niet uit het zicht verdwijnen hoor! ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Sanna

Citaat van: Karin op  9 maart 2007, 15:31:59Ik wil natuurlijk het allerbeste voor mijn jongen !  ;D En zo'n mooi ventje, daar vind ik heus wel iemand voor  ;) En het is zo'n heerlijk knuffeltje !  :-*




Aaaaach wat een scheeeeeeetje :-* Ik smelt..... ::) ;D

Groetjes, Sanna

Diaantje

Hoi Karin,
Jammer zeg dat ook nummer 5 voor Salsa niet doorgaat. Ik had nog aan mijn ouders gevraagd maar helaas die willen toch maar niet haha..
Ik ben blij dat de ontlasting goed is.
Tjippy zit maar over het toestenbord te rennen... maar dat mag ie niet want hij trekt heel hard aan de knoppen, straks sloopt ie het nog.. monster(maar wel een hele lieve.. ;D ;D)


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.