16 juni 2024, 02:22:14

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Sanna


Karin

Helaas is het idd niet 100 % te zien aan de kuifjes, was het maar waar  ;D Maar bij popjes is vaak de kuifaanzet breder dan bij de mannen, zeg maar in 65 % van de gevallen zit ik goed  ;D Maar ik heb dus bijv ook een koppel waarbij het juist andersom is  ??? DNA is dus het enige wat zekerheid geeft. Ik dacht aan de kuif al dat Salsa een man was, maar het was zo'n mooi valkje dat als het een popje was ik het zeker wilde houden. Maar ik vind het niet erg hoor, er komen nog genoeg jongen het volgende siezoen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

oke nou ja jammer he. Volgend seizoen dan maar....
Hoe staat Simba's kuif? haha..



Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Eh, die staat op "popje"  ;D Geloof ik tenmiste, ik zal zo weer even kritisch kijken  ;D Ik moet toch zo poepjes verzamelen voor het onderzoek, kijken of ze even lekker willen sch**ten  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Kijk je de kuif van Skippy ook even na?
Ben nieuwsgierig! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Haha.. nou ben benieuwd...
Ik hoor het wel..


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Ik zal vanavond tijdens de knuffelsessie weer goed opletten  ;D Ik wilde ze nu gaan knuffelen, maar er is vannacht blinde paniek geweest op de vogelzolder, dus ze zijn nu nog helemaal van hun theewater. En omdat ze al vliegen wacht ik dus even tot het schemeriger is. Ik zit nu met de 3 jongste te knuffen, die vliegen nog niet  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Nou ja goed hoor we wachten het wel af..
Knuffelse met die kleintjes.. ;D
Geef je Simba ook een knuffel van mij en Tjippy :-*


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Nou, het verschil is klein, maar ik denk Simba pop, Skippy man en Sky man. Maar goed, we zullen zien !  ;D ;D ;D Sky deed net zijn ( of haar  ;)  ) naam eer aan. Ik wilde een foto maken in mijn hand en moest hem ver van me afhouden om op de kiek te kunnen en floep..... daar ging Sky ! En vliegen dat hij deed ! Wel belande hij bijna in de prullenbak  :o Er zullen dus minder foto's komen van deze jongen  ;)

Het grappige van de bontjes van Nessa en Kenya is dat ze rond deze leeftijd ook ineens geen papje meer willen. Vreemd, de meeste jongen blijven een beetje snoepen toch wel lekker vinden. Maar het vorige nest was ook al zo. Dus ik knuffel ze alleen nog maar, lekker dicht tegen mijn gezicht aan, warme lucht tegen ze aanblazen, vinden ze hééérlijk ! En liedjes zingen, hahahaha, het is maar goed dat ik geen webcam heb staan  ;D ;D ;D En natuurlijk achter de kuifjes kroelen.

Ik heb vanmiddag weer flink wat foto's van mijn andere valkjes gemaakt. Ik heb de volière van de vrijgezelle dames lekker uitgesopt en om ze een beetje af te leiden ( schoonmaken met 4 dames die op je zitten en aan je plukken is niet makkelijk  ::)  ) had ik de bak andijvie neergezet. Dat vonden ze wel wat  ;D Ik zal ze van de week wel weer bewerken en hier neerzetten.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Leuk dat je ook weer wat foto's van je andere valkparkieten gaat plaatsen  :D

Ik kan me nog herinneren van Garath... Hij had zo'n mooie brede kuif... We dachten allemaal dat het een popje zou zijn  :D Tot hij bij jou ging fluiten  ;D Ondanks dat zijn parels weg zijn en hij nu "wolkjes" heeft, is het een pracht van een vogel geworden  ;D
Maar bij Whooshy had je het wel goed  :D

Ik kijk uit naar de foto's  :)

Groetjes,
Monky

Karin

Ja, bij de ouders van Whooshy was het meestal vrij duidelijk wat pop en man was, maar de ouders van Garath, daar is het juist vaak andersom  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou ja, op speciaal verzoek dan  ;D, de koppels uit de grote volière.

Eerst Kazoo en Luna, met hun kweek ik niet. Kazoo heeft er jaren over gedaan voor hij eindelijk wist hoe het moest en toen hebben ze al hun jongen in de steek gelaten op zeer jonge leeftijd. 2 zij overleden, 1 heb ik kunnen redden en die woont nu bij Eefje. Toe heb ik de knoop doorgehakt, geen jongen meer voor hun ! Kazoo was mijn allereerste valkparkiet en Luna heb ik voor hem uit Belgie gehaald, split bonte witmasker, maar ja, helaas......  ::) Dat schommeltje waar Kazoo op zit is al zeker een jaar 0f 12 oud, heeft Marcel zelf gemaakt voor toen onze grasparkietjes en het is absoluut favoriet bij alle valkjes ! Ook al is het stokje veel te dun voor ze  ;D







Mystic en Breezer, wordt ook niet mee gekweekt. Helaas kan Breezer geen goede eischalen aanmaken. En als ze eitjes kreeg deed ze een jasje uit, zag ze er vreselijk vermoeid uit enz. Van alles geprobeerd, daglampen gekocht, speciale calciumdruppels van Feld enz, maar helaas... Ik heb ze dus maar met pensioen gestuurd  ;D





Mijn fallow bonte witmasker koppel, River en Phoenix. Het popje is er split voor. Het mannetje was een beetje iellig toen ik hem kocht, maar hij is uitgegroeid tot een prachtige vent ! Misschien dat ik deze zomer een ronde probeer, en anders wordt het gewoon eind dit jaar  ;D Het koppel wat erachter zit zijn Raven en Luana. Met dit koppel heb ik 2 x 1 jong gehad die ik helaas moest onderbrengen bij een ander koppel omdat ze na een week niet meer goed voerden. Ze zijn een beetje verlegene en daarom heb ik gen foto van hun van dichterbij, ze gingen steeds achter een ander koppel zitten  ::)







Zo, dat waren ze weer. De foto's van de vrijgezelle dames moet ik nog bewerken, dus die komen van de week wel  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Geweldig mooie valkjes! ;D
Nou ben benieuwd op Simba een popje is we zullen het zien...
Net even Tjippy goed gedag gezegd, ben net binnen en had zijn deurtje open gezet. Tjippy ging eerst even een aantal rondjes vliegen, en nu moet ik weer kroelen :P


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

eefje nieuwenburg

hey karin,
ik ben een tijd niet geweest maar ik heb nieuws,balou is papa geworden!



en tot nog toe gaat het hartstikke goed! ik was er bang voor omdat zijn ouders het niet zo best deden maar hij pakt het echt heel goed op!
in mijn verhaal staan meer foto's
groetjes eefje

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves