23 mei 2024, 05:10:45

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Karin,

Nou, als je er eentje zelf zou willen houden, zou ik het zeker doen. Het zijn zulke mooie valkjes. :D

Welke nestjes zijn er nu nog op komst?
Wie mogen er allemaal nog broeden?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Citaat van: Yvon en Rene op 29 december 2006, 12:17:48
;D ;D
Dan heb ik even een vraagje.
Blijven de donkere bontjes ook zo donker na de rui ? :D

groetjes Yvon


Geen idee, dit is hun eerste nest.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: ManjaV op 29 december 2006, 12:52:27
Hoi Karin,

Nou, als je er eentje zelf zou willen houden, zou ik het zeker doen. Het zijn zulke mooie valkjes. :D

Welke nestjes zijn er nu nog op komst?
Wie mogen er allemaal nog broeden?

Groetjes,
Manja

Nee hoor, van deze 2 nestjes blijven er geen. Ze zijn allemaal al besproken. beide koppels mogen nog 1 nest, Jipper en Mellody mogen nog 1 x. Of ik Dizzy nog een keer laat proberen weet ik nog niet. En dan Dazzle en Chico en waarschijnlijk mijn primrose koppel.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Citaat van: Karin op 29 december 2006, 19:05:44
Citaat van: Yvon en Rene op 29 december 2006, 12:17:48
;D ;D
Dan heb ik even een vraagje.
Blijven de donkere bontjes ook zo donker na de rui ? :D

groetjes Yvon


Geen idee, dit is hun eerste nest.


Yvon, jij zou toch stoppen met valkjes kopen?? Volgens mij zie ik grote interesse ;D
Ze zijn ook heel erg mooi: Damali is ook zo donker en die is het nog steeds.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: carco op 29 december 2006, 22:22:38
Citaat van: Karin op 29 december 2006, 19:05:44
Citaat van: Yvon en Rene op 29 december 2006, 12:17:48
;D ;D
Dan heb ik even een vraagje.
Blijven de donkere bontjes ook zo donker na de rui ? :D

groetjes Yvon


Geen idee, dit is hun eerste nest.


Yvon, jij zou toch stoppen met valkjes kopen?? Volgens mij zie ik grote interesse ;D
Ze zijn ook heel erg mooi: Damali is ook zo donker en die is het nog steeds.

Groetjes: Caroline.
Dan weten we nu dus dat ze donker blijven na de rui.  ;)
Als ik er dan ooooit 1 wil,weet ik waar ik kan reseveren.  :P ;) ;D

groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Riny



Hallo Karin
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny


Karin

De piepkuikens zijn inmiddels allemaal verdeelt over de mensen die op de wachtlijst stonden. Ze hebben ook bijna allemaal een naam gekregen.

Het nest van Dimple en Magic :

Jong 1 heet Kiama en uit het tweede nest van dit koppel zal nog een vriendje bij Kiama gaan wonen.

Jong 2 heet Pepe en komt met jong 3 of jong 4 samen te wonen bij iemand die al 2 valkjes bij mij vandaan heeft. Ze moeten of een man en een pop of 2 popjes, omdat ze al een man en een pop hebben en 3 mannen en een pop gaat problemen geven. We wachten dus op de DNA uitslag welke bij Pepe komt.

Jong 3, als het bij Pepe gaat wonen heet het Jorja, zo niet en het is een man dan gaat het Valko heten. Valko komt dan bij het pleegjong van Nessa en Kenya te wonen.

Jong 4, idem als jong 3  ;D Mochten jong 3 en 4 nu beide popjes zijn blijft jong 3 "over". Maar ik heb nog wat mensen op de wachtlijst  staan, dus dat zal geen probleem worden.

Jong 5 heeft nog geen naam. Hij / zij gaat bij Elmo wonen, één van de papjongen die pas naar hun nieuwe baasjes zijn.

Dan de jongen van Nessa en Kenya :

Jong 1 gaat Kiko heten en gaat wonen in een kamervolière met een grasparkietje.

Jong 2 gaat Gizmo heten en uit het volgende nest van Nessa-Kenya of Dimple-Magic komt er een vriendje bij.

Het pleegjong gaat Cocky heten en komt dus samen te wonen met jong 3 of jong 4 van Dimple en Magic als er een man bij zit.

Jong 3 heet Phoenix en komt bij een ander valkje te wonen in een kamervolière.

Jong 4 heet Tjippy  en uit het volgende nest van Nessa-Kenya of Dimple-Magic komt er een vriendje bij.

Nou, dat waren ze alle 10  ;D ;D ;D Sommige mensen hebben wel heel lang moeten wachten, ze staan al meer dan een half jaar op de wachtlijst, dus ze zullen extra blij zijn als ze hun piepkuiken op mogen halen  :-*

De jongen van Nessa en Kenya hebben helaas allemaal kale achterhoofdjes. Eerst dacht ik dat het pleegjong dat gedaan had, omdat hij geen kaal kopje heeft, maar nu heeft hij het ook. Één van beide ouders doet het dus  ::) Maar goed, als het bij de achterhoofdjes blijft...

Dazzle en Chico zitten op onbevruchte eitjes helaas. Volgende ronde nieuwe kansen  ::)

Mijn primrose koppel cocktail en Indra krijgt na oud en nieuw een broedblok. Misschien wacht ik nog een weekje. Ik hoop namelijk dat ze tegelijk met Dazzle en Chico eitjes krijgen. Als er wat mis gaat kan ik overzetten. Ik hoop hier een mooi popje voor mijn primrose man Nova te krijgen.

Jipper en Mellody mogen ook nog en nest. Ik zag alleen net dat ze aan het ruien zijn geslagen. Nog even wachten dus  ;D


Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Wat een leuke namen en wat fijn dat ze allemaal een goed thuis hebben gekregen. ;)

Ik ben benieuwd welke kleintjes er nog bij komen. Ik zit na te denken om nog een mannetje te nemen om het stel compleet te maken. ;D Tenminste, als vier mannetjes en vier popjes wel een goed idee is? Wat vind jij daarvan?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Ik wil jou en je vogels een hele fijne jaarwisseling wensen



groetjes van Jolanda

Caroline

Citaat van: ManjaV op 30 december 2006, 14:35:28
Hoi Karin,

Wat een leuke namen en wat fijn dat ze allemaal een goed thuis hebben gekregen. ;)

Ik ben benieuwd welke kleintjes er nog bij komen. Ik zit na te denken om nog een mannetje te nemen om het stel compleet te maken. ;D Tenminste, als vier mannetjes en vier popjes wel een goed idee is? Wat vind jij daarvan?

Groetjes,
Manja


;D ;D ;D

Ik wist het wel!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Citaat van: ManjaV op 30 december 2006, 14:35:28
Hoi Karin,

Wat een leuke namen en wat fijn dat ze allemaal een goed thuis hebben gekregen. ;)

Ik ben benieuwd welke kleintjes er nog bij komen. Ik zit na te denken om nog een mannetje te nemen om het stel compleet te maken. ;D Tenminste, als vier mannetjes en vier popjes wel een goed idee is? Wat vind jij daarvan?

Groetjes,
Manja


Ja hoor, mooie combi ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nummer 5 van Dimple en Magic heeft inmiddels ook een naam : Grover !  ;D ;D ;D Past goed bij Elmo  ;)

Ik ben nu een extra lange knuffelsessie met de piepkuikens aan het doen, want morgen zal ik er niet veel tijd voor hebben, de hele dag visite !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

tamara

een heel gelukkig 2007 en de beste wensen.

groetjes tamara en tequila en amigo

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV


Citaat


;D ;D ;D

Ik wist het wel!!  ;)
Citaat


haha :D ja, het lijkt mij leuk! En Karin heeft zoveel koppeltjes aan het broeden...


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki