23 mei 2024, 08:34:58

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Ik ook Sanne  ;D Ben blij dat ik een lief baasje voor dit dondersteentje heb gevonden, het is zo´n lekker ding  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

27 mei 2005, 22:06:45 #346 Last Edit: 27 mei 2005, 22:11:18 by Lin
Hey,

wat leuk worden we een beetje familie milo komt bij mij vandaan. duncan komt heel goed terecht bij Sanne, dat weet ik wel zeker.

Ik denk dat als je toch wilt zeker weten wat het voor geslacht is je toch zult moeten trekken. Ik heb het gedaan met een staartveer omdat die helemaal kapot was. Gewoon een keer goed trekkken en ze missen hem niet eens. Maar het kan dus ook door borstveren voelen ze ook niks van. Ik heb per ongeluk ook wel eens een paar uitgetrokken toen ik aangekoekt pap ging weghalen. Maar ja als je niet van de jongen afkomt  zou ik toch een test laten doen of een staartveer trekken. doet echt geen zeer ik dacht dat ook.

Hier is de sitenaam: www.gendika.com

Maar alleen doen als je het zelf wil hoor, ik geef alleen maar uitleg.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Hoi Lin,

Bij de pareltjes hoef ik alleen maar een staartveer uit te trekken, dan hoef ik geen dna test te laten doen, scheelt weer 22,50  ;D Als de staartveer egaal terugkomt is het een man.

Maar ik vind het wel erg vervelend om te doen. Ik heb nml een valkje die regelmatig een bloedveer heeft die ik er dan uit moet trekken en dan gilt hij moord en brand, de tranen springen dan altijd spontaan in mijn ogen en de rillingen lopen over mijn rug. Nu zijn dat wel vliegpennen, dat is misschien  pijnlijker, ik weet het niet. Maar goed, bij deze heeft het toch geen zin meer, dat duurt te lang. Misschien het volgende nest  ;D Ik heb wel al 2 testjes besteld, eventueel voor bontjes uit het volgende nest van Dazzle  ;D Heb ik het alvast in huis. Bij die werkt dat trucje niet.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

28 mei 2005, 14:05:04 #348 Last Edit: 28 mei 2005, 14:09:22 by kazoo
Weer tijd voor foto´s  ;)

Met Joy gaat het erg goed. Ze eet alleen ´s avonds 8 cc pap, meer wil ze niet. Voor de rest eet ze wel trosgierst, eivoer, brood en andijvie, maar ze pelt haar zaadjes nog niet en dat wordt toch wel tijd want mevrouw is 6 weken en 2 dagen oud ! Ik heb haar eergisteren wel een zaadstok gegeven waar ze de zaadjes vanaf knabbelt, maar ze laat ze op de grond vallen, muts  ;D



Ook met duncan gaat het goed. Die is vandaag 5 1/2 week. Hij / zij kreeg gisteren nog 3 voedingen, maar ik ga vandaag over op 2. Kijken of dat goed gaat, want maandag moet ik weer werken en dan heb ik minder tijd. Daarnaast komt morgen hier ook een nieuw valkje en die moet nog wel 3 - 4 maal daags pap, dus daar gaat ook veel tijd in zitten. Die wil ik  in de huiskamer zetten, dan heb ik er meer tijd voor én dan zit het meteen " in quarantaine"  ;D Duncan knabbelt ook al aan trosgierst en eivoer. Gelukkig heb ik dus voor Duncan een lief baasje gevonden. Nu alleen Elvis en Twister nog  ;D Duncan krijgt ook al een flinke kuif, kijk maar :



Twister is dus één van de nog vrije valkjes. Ik denk dat het een man is. Hij is erg lief en gisterenavond heeft hij weer heerlijk bij me geknuffeld  ;D Helaas voor hem heb ik hem daarna in een aparte kooi gezet. De kooi die ik normaal voor de vakanties gebruik en waar eerst Duncan in zat. Duncan heb ik even verhuisd naar een klein kooitje. Twister is vandaag 5 weken en 6 dagen. Normaal zet ik ze iets eerder apart, maar het ging nog zo goed in de kooi bij de ouders dat ik ze nog ff heb laten zitten.



Voor Splinter heb ik wel een baasje, ook hij is 5 weken en 6 dagen. Ook een droppie hoor, net als zijn tweelingbroer, eigelijk 2 handen op één buik  ;D Ze zitten nu dus samen apart in een kooi. Nu mogen ze eerst een week lang bewijzen dat ze goed zelfstandig eten en dan mogen ze naar hun nieuwe baasjes.



Elvis is ook nog vrij, ik denk dat het een popje is, en vliegen dat ze kan ! Geweldig ! En als ik haar bij me neem gaat ze gezellig op mijn schouder zitten, kan ze alles goed overzien  ;D Ze is 5 weken en 4 dagen oud. Ook zij gaat van de week apart.



Jefke gaat in België wonen, gezellig bij een ander valkje. Wat een plaatje hè ? Hij is 5 weken en 1 dag oud en mag dus nog een paar daagjes bij paps en mams blijven, maar die zijn al volop aan het oefenen voor het volgende nest, dus hebben ze niet te veel tijd voor hem  ;D



Nou, dat waren ze weer voor vandaag  ;D Morgen zullen jullie vast foto´s van mijn nieuwe valkje zien en ik hoop dat ik dan eindelijk uit de naam ben  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Hoi Karin

Jammer zeg, dat je nog steeds 2 van die schatjes niet kwijt bent.
Het aanbod is momenteel ook wel erg groot.
En het valt me op dat er dit keer ook heel veel geparelde tussen zitten.
Maar je raakt ze vast wel kwijt, deze zijn wel erg mooi om te zien.
En het is inderdaad lastig als er veel mensen zijn die een bepaald geslacht willen, maar is dit met een eerste valk ook al dan?
Mij maakte het toen totaal niet uit, en bij de 2e,3e, 4e en 5e ook niet echt :D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Veel mensen willen graag een man, omdat die kan leren praten. Of juist een popje omdat ze al een man hebben. Maar goed, ze moeten toch nog een weekje blijven en anders blijven ze gewoon nog langer  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anita1

 ;D hoi karin,
dat van die staartveer is eigenlijk best een goede..kost idd niks..maar je moet wel wachten tot de rui dan he?
voor je weer een nieuwe hebt.maar dat zal dan wel sneller gaan.
ik denk dat je gewoon heeeeel snel moet trekken.dan het minste pijn.
meestal als je het 1x gedaan hebt..denk je oooow was dat alles..had ik wel met de borstveertjes.
maar goed voorlopig geen dna meer nodig.de meeste nestjes weet ik de geslachten nu van.das wel fijn.
mooie foto's heb je weer hoor.moet ik ook eens doen.meer oefenen met mn nieuwe camera.blijft overbelicht  :-X :-\
knuff anita  ;D

Karin

Als het goed is komt er meteen een nieuwe veer  ;D Als jongen geplukt worden komen er ook meteen nieuwe veertjes. Hoe lang het precies duurt voor je het ziet weet ik niet, heb ik Mandy al gevraagt  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Hoi Karin,

Bedankt voor de mooie foto's!
Gerda maakte net de vergelijking met een schoorsteenveger, daar vind ik Duncan inderdaad erg op lijken, net allemaal roet op zijn koppie. ;D

Het is en blijft een lekker ding. :)

~Natas~

Hoi Karin,

Nog even duimen en dan hebben de andere valkjes ook een goed baasje gevonden hoor.
Het zijn tenslotte schitterende vogels om te zien.
Alle vogels zijn een plaatje om te zien......maar vooral Duncan en Jefke die zijn geweldig.
Duncan lijkt nu al op een schrooier met die zwarte vegen.
Dat wordt wat bij zijn nieuwe baasje  ;D
En Jefke..........die is gewoon mooi en vooral dat kuifje.

Groetjes,

Natas

Karin

Haha, ja, hij heeft van die lieve veegjes op zijn snaveltje, die zijn echt hoor , geen viltstift gebruikt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Natas, ja, het is vrij lastig op dit moment. Ik zie ook veel advertenties van andere kwekers zich steeds herhalen op internet. Maar ze zijn zo lief.... het is niet erg als ze nog ietsje langer hier blijven, kan ik er nog even van genieten  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

29 mei 2005, 01:37:18 #357 Last Edit: 29 mei 2005, 01:41:16 by kazoo
Met de jongen gaat het prima. Momenteel heb ik Elvis in mijn nek zitten, die zit met mijn haarklem te spelen  ;D

Twister en SPlinter doen het goed nu ze apart zitten. De eten trosgierst, brood, groenten en eivoer. De zaadjes hebben ze nog niet gepelt, maar dat komt vanzelf.

Jefke is teruggekropen in het broedblok en zit precies als Dimple, alsof hij op een ei zit  ;D Ik moest dus 2 keer kijken wie het nou was.

Duncan was vandaag net een pitbulletje tijdens het eten. Hij ging steeds met zijn snaveltje in het theelepeltje hangen  ;D Honger !! Hij krijgt nu maar 2 voedingen in de hoop dat hij een beetje zaadjes gaat  eten. Hij heeft vanavond een kwartier lang op mijn schouder gezeten. Hij bleef zelfs zitten toe ik water op ging zetten voor thee  ;D Nu was het wel schemerig hoor, dan is hij een stuk rustiger. Ook heeft Duncan met mijn neus gespeelt, dus Sanne.... pas maar op !  ;D

Met Joy heb ik een tijdje zitten knuffen, ze vind kroelen geweldig ! Ze gaat helemaal met haar kopje tussen mijn vinger.... net haar zusje Willow ! Die deed dat ook altijd. Tegenwoordig wat minder.

Morgen komt Mandy langs om naar haar schatjes te komen kijken ( Dazzle, Dimple en Nessa komen bij haar vandaan ) en dan neemt ze meteen het cinnamon bonte witmaskertje mee ! Ik heb vanmiddag de kooi al helemaal opgezet in de huiskamer, een heel gedoe, want het is een kooi in een kooi  ;D Even uitleggen, ik heb een hele grote kooi tot het plafond waar een klein gedeelte van gebruikt wordt door mijn bejaarde fretjes. Vroeger toen ik er meer had en ze nog jong waren gebruikte ze de hele kooi, maar nu slapen ze alleen nog maar en de alleroudste poept de hele boel onder ( ik denk dat die het niet lang meer maakt, hij is 8 1/2 jaar en zijn leven lang al aan het kwakkelen geweest ). dus zolang die nog leeft hebben ze maar een klein gedeelte van de kooi. Ze kunnen buiten de kooi hun energie kwijt. Nu heb ik in het gedeelte wat over is een vogelkooi gezet. Zo is het valkje dus ook beschermd tegen eventuele katten die erin willen hangen  ;D Veilig achter dubbele tralies. Zo staat ze ook meteen in quarantaine en kan ik makkelijk de voedingen geven. Dit is de knappe meid :



Ze had het erg warm op deze foto.

En hier met paps en mams op de achtergrond :



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Hoi Karin,

Jeetje wat een mooi meisje krijg je erbij zeg! :-*
Stevig met de voeten in de etensbak gepland, die heeft al door waar ze moet zijn! ;)

Citaat van: kazoo op 29 mei 2005, 01:37:18
Ook heeft Duncan met mijn neus gespeelt, dus Sanne.... pas maar op !  ;D


Hmm...dat wordt iets nieuws voor mij, mijn neus is nog niet eerder als doelwit gebruikt.. ;D
Alleen als Bailey soms uitschiet met knuffelen.. ::)
Zal maar een EHBO-doos aan gaan schaffen.. ;D

Nee hoor, ik vind het hartstikke leuk dat Duncan zo'n lekker fel ding is, dat leeft de boel hier wat op! :)

Karin

O, maar hij was heel lief met mijn neus hoor  ;D Gewoon lekker spelen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves