16 juni 2024, 09:01:40

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

 :-* Dank je Joyce !  ;D Maar het was vrij donker en de flits stond te zwak, maar gelukkig met wat bijwerken kon ik er nog iets van maken  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

26 mei 2005, 18:28:25 #331 Last Edit: 26 mei 2005, 18:30:31 by -sanne-
Oooo Elvis en Duncan zijn zoooo mooooooooooooooooi!! :-*
Vooral Duncan heeft een mooi hoofdje, prachtig dat bont!
(Elvis, jij hebt ook een mooi hoofdje hoor, maar ik heb iets met bont ::) )
Ik kom hem zo meenemen, pas maar op. ;D


Karin

Hahaha, hij is nog vrij hoor  ;D, maar wel een kleine deugniet.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Ik durf het wel aan, maar ik heb hier waarschijnlijk 2 mannen zitten, en als Duncan dan een vrouw blijkt te zijn, wordt dat dan geen geruzie/gepaar van jewelste? Of wordt er alleen geruzied/gepaard met broedblokken in de buurt? ::)
In dat geval durf ik het namelijk niet aan, het moet voor de valkjes leuk blijven natuurlijk. :)

Karin

Dat ligt een beetje aan de mannen Sanne. Ik had 3 mannen en 1 pop in een kamervolière zitten en dat ging prima. De pop was voor één man gevallen ( gelukkig ook degene die voor haar was  ;D ) en ze flirte heel wat af. Toen ik met ze ging kweken gingen ze natuurlijk wel apart met blok, maar als het blok weggaat gaan ze weer terug naar die 2 mannen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Ik snap wat je bedoelt. Bailey (van wie ik het geslacht nog niet zeker weet, maar qua gedrag gok ik een man) en Milo zijn niet helemaal gek op elkaar. Ze zijn allebei vooral erg naar mij toe gericht en verder gaan ze lekker hun eigen gang.

Ik heb ze hier in een kooi van 38x71x92 en die heb ik toen gekocht omdat mij toen gezegd was dat daar 3 valkjes in konden wonen. Ze mogen er hier erg vaak uit, maar ik weet niet of diegene die vond dat er wel 3 in konden een goed inschattingsvermogen had.  ;D
Jij hebt er in ieder geval verstand van, dus daar vertrouw ik iets meer op.
Sorry hoor, al dat gezeur, maar ik vind het een erg fijn idee dat ik zeker weet dat mijn valkjes het bij mij goed hebben. :)

Als jij vindt dat het kan, dan heb ik errug interesse in Duncan, en anders graag Duncan naar een forumlid die veel foto's plaatst, zodat ik lekker kan blijven volgen. ;D 

Karin

Nou, ik heb de kooi even vergeleken qua maar met de kooi Van Summer en Willow, een kooi waar ik wel 3 valkjes in zou kunnen houden als ze vaak los mogen en de maten zijn bijna gelijk, die van jou is iets hoger, die van mij een paar cm dieper. Dus ik denk wel dat het gaat hoor. Mail me maar even privé als je Duncan graag wilt : minka@wanadoo.nl
Ik heb hem net weer pap gegeven, gaat steeds beter  ;D Hij krijgt nu 3 x daags pap en eet zelf al wat trosgierst.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

oeh spannend ik hoop dat jullie het eens worden! ;D ;D ;D
het is inderdaad een scheetje

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Het is inderdaad een scheetje, en een deugniet  ;D Hij was vanmiddag tijdens het waterverschonen ontsnapt, vloog meteen naar de tak die voor het schuine raam hangt en ging naar buiten kijken  ;D Terug in de kooi wilde hij niet, was veel te leuk dat raam  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Haha ik zie het helemaal voor me; peinzend uit het raam kijken en ondertussen maar bedenken wat hij nu weer kan gaan uitvreten. ;D

Karin

Juist... jij hebt hem door  ;D Hij gaat het geweldig bij je krijgen heb ik al door  :-*

Duncan gaat dus definitief naar Sanne toe waar hij lekker kattenkwaad uit kan gaan halen  ;)

Nu nog een goed adres voor de laatste 2 cinnamon pareltjes, zucht, ik heb bijna de neiging om het broedblok van dat koppel weg te halen, want het volgende nest gaat waarschijnlijk nog moeilijker worden. Er zijn wel mensen met interesse, maar die willen persé een bepaald geslacht, en helaas.... dat weet ik niet. Misschien bij de volgende jongen toch maar een staartveer uittrekken, help... dat durf ik helemaal niet  :o

De oudste 2 cinnamon pareltjes gaan vanavond apart. Één heeft al een baasje, de ander nog niet. De andere 2 laat ik nog 2 daagjes bij paps en mams zitten en die gaan dan ook apart.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

ooww gefeliciteerd Sanne met Duncan :)
En ik heb dezelfde kooi als jou Sanne,en ik krijg er binnenkort ook een 3e valkje bij.Ik heb ze er ook veel uit,dus die kooi is top hoor ;D

Hoi Karin,
het zijn snoepies om te zien hoor,hoop dat ze hier op het forum zullen blijven :)

Anita1

hoi hoi karin.geen staatveer joh.5 tot 7 borstveertjes..echt voelen ze niks van,en je ziet het ook niet.een staartveer is pijnlijker en je ziet het.zonde.
ik heb vandaag de uitslag van de dna van mijn giertje.yessssssss een man!!!
ben zooo blij.kan ik hem lekker houden!
soms heeft het een voordeel.
maar ik doe het niet snel hoor.alleen op verzoek.
maar die mooie jongen raak je nog wel kwijt hoor.
zal voor je duimen.knuff anita

zazoe

*doet een dansje door de kamer*

Ik ben zooo blij!!! ;D

Karin

Haha, nee Anita, als ik bij een geparelde een staartveer uittrek en hij komt egaal terug is het een man  ;D Scheelt me een dna test doen. Heb overigens wel 2 testen aangevraagd voor het geval ik het nodig heb voor een volgend nest, voor de bontjes. Helaas kun je bij deze niet die trucjes doen. Mandy doet het wel eens, de staartveertest, maar ze kweekt natuurlijk ook heel wat jaartjes langer dan ik. Ik vind het toch wel eng hoor, zo´n staartveer uittrekken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves