mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

wiesje73

Ik denk ook dat dit maar het beste is want de voeding van de ouders is gewoon het beste en als er tijdens het voeren een veertje geplukt word nou ja dat hs niet anders, zodra ze gevoed zijn mogen cookie en lizzy lekker weer appart ;)

En mango en kiwi zijn weer mooi aangekomen ze waren afgevallen tot 83 gr (toch audrey?)
Ik heb ze net weer gewogen en ruim 100 gram allebei das toch super!
En met de rest gaat t ook allemaal erg goed verder.
We hebben ze net even lekker bij ons gehad en een aai half uurtje gehouden dat vinden ze heerlijk op den duur gingen ze slapen haha.

Binnenkort weer foto's hoor  ;)

Groetjes Wiesje

Palomino

Fijn joh, dat het zo goed gaat!

Zaterdag voor de voeding van 5 uur wogen Kiwi en Mango allebei 86 gr. S'avonds woog Mango inderdaad 83.
Kiwi was niet afgevallen hoor, maar die at ook lekker elke keer z'n papje op, hij woog s'avonds bijna 95 gr.
Groetjes Audrey

wiesje73

idd alleen mango was afgevallen door het stressweekendje was ik de kluts kwijt ;D.

maar nu weer een update het gaat weer allemaal lekker.
ze worden supergoed gevoerd door de ouders en na het voeren zet ik de ouders in een andere kooi en dat gaat prima tot nu toe  en zo kunnen de kleintjes gewoon in hun nestkastje blijven zitten.
ik pap ze tegen 5 uur een klein beetje bij zodat ze dus niet vreemd zijn van pappen mocht ik het wel moeten toepassen en dat gaat goed.
alleen het kleintje die moet met een spuitje en dat vind ik best eng  omdat de anderen het van een lepeltje heel goed doen en dat vind ik persoonlijk makkelijker.
maar er gebeuren grote ontwikkelingen ;D
mango de oudste is erggggg nieuwsgierig wat er buiten het nestkastje is en hangt er steeds half uit dus die zal een dezer dagen denk ik uitvliegen ;)
de oudste 4 zijn ook al heel veel aan het fladerren in het hokje.
zostraks had ik ze even gezellig bij mij en de ouders waren er ook even lekker uit en ik had de kleintjes bij me.
ze zaten in een bak naast mij en fladderen dat mango en kiwi deden ;)
mango had op den duur zoiets van hee ik wil uit die bak dus klim ik er maar gewoon uit en dat lukte hem dus ook haha en toen jaja weer een stap deed ik mijn vinger tegen zijn borstje en hij stapte op mijn vinger,kon er helaas niet zo gauw een foto van maken.
en nog een stapje vooruit ,mango en kiwi peuzelen aan trosgierst ;D en mango zat ook al in het bakje met grasparkietenzaadjes daar speelde hij mee.
en ook t kleintje lucky begint veertjes te krijgen ;)
het loopt allemaal lekker zo tot nu toe ik hoop dat het zo door gaat met voeren en minder gepluk tot ze zelfstandig eten.
nu worden ze tijdens het voeren natuurlijk nog wel wat geplukt maar dat is lang zo erg niet omdat de ouders erna weer weg zijn.
en het begint allemaal al weer wat aan te groeien op de kale stukken.

zo wat is er buiten te zien  ;D

pearl en lucky

lucky

denise met pearl

lucky

lucky en pearl lekker tegen een knuffeltje aan slapen

met z'n allen

mango

misty (naamsverandering was eerst tweety maar ze vonden misty toch leuker  ;)

kiwi

kiwi misty en pearl

fladeren met de vleugels (beetje wazig haha)

mango aan zijn mams laten zien dat ie ook vleugels heeft  ;D

elkaar kussen,voederen?hihi :-*

mango aan de trosgierst

en er liggen ook grasparkietzaadjes  ;)

mam kijkt toe en houd alles in de gaten.
maar ik hou mam ook in de gaten dat ze niet plukt ;)

Rissiejjj

Wat een ontzettende leukerds!.
Geweldig mooie foto's weer!.

De oudsten lijken qua grootte heel erg op de 2 kleintjes hier.
Ook qua verenpak etc.

Landiej

Fijn om te lezen dat je het plukprobleem kan verhelpen en de kleintjes toch mooi groot worden. Helemaal lekker dat je nu niet hoeft te pappen, want het is toch het prettigst als pap & mam dat gewoon voor hun rekening nemen :)

Erg leuke foto's allemaal :D

Gerdy

wat een scheetjes..ze kijken zo ondeugend..

leuke foto'ssss

groetjes Gerdy

Larissa

Hoi hoi

Ook hier wou ik even zeggen toppie gehandeld met zijn tweetjes

super zien de kleintjes er uit op het plukken na dan

dikke knuffels
Larissa

Serita

Ziet er goed uit zeg! En dat gepluk komt helemaal goed hoor. Mijn Jennah was heeelemaal kaal op dr hoofie, en nu zit ze weer prachtig in de veren.

Ze zien er wel uit als een groepje donderstenen hahahah

wiesje73

Thanks Larissa  ;)

en ja t gepluk het ziet er niet zo leuk uit hè maar dat groeid idd weer aan.
Bij 2 op t ruggetje en de anderen op t buikje begint al weer wat soort van hulsjes te komen dus er komt weer wat door gelukkig ik hoop dat het snel weer bijgroeid.
Ze groeien verder gelukkig goed, zijn vrolijk en beginnen een eigen karaktertje te krijgen de een is wat drukker als de ander, erg leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen  ;D

Palomino

Geweldig om ze zo te zien! En dan vooral Mango. Zaterdag nog zo'n sneu vogeltje en kijk hem nu. Super!!
Groetjes Audrey

wiesje73

Vandaag zaten kiwi en mango de hele dag op t randje van het uitvlieg gat van het nestkastje doodeng hihi want hij hangt best hoog in de kooi dus ben als de dood als ze er uit vallen.
het zal vast mee vallen want in de natuur zitten ze natuurlijk ook hoog ;) maar voor de zekerheid heb ik t kastje toch maar een etage lager geplaatst  ;) ze zitten nog steeds in het gat op het randje steeds dus het zal niet lang meer duren dat ze uitvliegen.
mango, kiwi,misty en pearl eten al echt van het trosgierst niet veel maar al wel wat gepeuzel en ook aan wat rul eivoer knabbelen ze wat ;D de kleine lucky nog niet die slaapt lekker veel nog tegen zijn knuffeltje aan dat vind ie heerlijk het is ook een knuffelvogeltje en vind lekker tegen je aan zitten en geaaid worden heerlijk.
maar de andere 4 als ik die eruit heb zijn al lekker aan het ondernemen  ;D

wiesje73

Vandaag zag ik dat de kleine lucky onverteerde zaadjes poepte ik denk dat de ouders mischien groffer voeren omdat de anderen al wat ouder zijn? dus heb ik lucky de hele dag al gepapt, was nog een paar keer wat zaadjes poep maar nu is het weer gewoon normaal gelukkig.
Met de rest gaat het ook goed nog steeds niet uitgevlogen wel zitten ze steeds in het gat maar eruit gaan vinden ze denk ik nog wat eng ;)

Groetjes Wiesje

motherof2beautys

mooie foto's van de kleintjes
fijn om te zien dat ze weer bijtrekken na al dat gepluk :D
groetjes diana

wiesje73

Wel moet ik meer bijpappen nu de ouders voeren wel maar niet genoeg de kropjes zijn steeds half dus dan pap ik ze bij zodra de ouders uitgevoerd zijn en zet ze dan weer appart.
Dus nu maar een combinatie van pap met voer van de ouders.
Ben benieuwd hoe lang ze nog blijven voeren heb t idee dat ze soms niet zoveel zin meer hebben.
De kleine lucky is nog steeds volledig aan de pap en dat gaat goed.

Gerdy

gelukkig dat ze het allemaal goed doen....en dat gepluk grrrrr