mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Oooow wat worden ze leuk!!!
Had helemaal je foto's gemist :(
Ze zijn echt leuk aan het worden hoor :D
Groetjes Petra.

Serita

Ohhh wat spannend dat kiwi en mango op het randje zaten, hoe is het nu met ze??

En dat zal wel leuk zijn ja dat je zo de verschillende karakters kunt zien van de vogeltjes, erg bijzonder lijkt me dat!

wiesje73

Het blijft nog steeds bij op het randje zitten Haha zostraks dacht ik ze gaan ze want ze vielen er bijna uit maar ze krabbelden snel weer terug  ;)
het gaat goed met ze zo schreef ik zostraks dat de ouders niet erg veel voerden hebben ze om 5 uur beste kroppen gevoed hoefde dus niet bij te pappen.
Ik had ze vanmiddag even weer bij me in de bak van de andere kooi ging weer mango er zo uitklimmen hij is tot nu toe het meest ondernemend.
volgens mij omdat de ouders zo erg plukten en ook onder de vleugels begint dat weer wat terug te groeien en irriteerd/jeukt t wat bij mango vanmiddag was die de hele tijd aan t poetsen en schuddn en klapperen met zijn vleugels , nu is ie weer lekker rustig.
van t weekend zal ik even weer foto's plaatsen komt er haast niet van moest werken, vogels verzorgen en bijpappen zo nodig,en mijn kids aandacht geven mijn huissie doen enz... Druk druk druk hihi
mango is nu t zwaartst 110 Gr. Gevolgd door kiwi 100 Gr. Misty ook 100 Gr. Pearl rond de 95 gram en t kleintje ook al 80 Gr. Dus gaat lekker.
Eivoer en trosgierst word al echt wat in gegeten(beetje :)

Larissa

Super dat het zo goed gaat, en mooie gewichtjes hoor

knuffels Larissa

Landiej

Dat zijn flinke jongens inderdaad! Fijn dat het allemaal zo goed gaat, en dat pappen niet eens meer altijd nodig is :)

wiesje73

En nog steeds voeren ze weer goed en heb nog niet weer bijgepapt.
ik hoop dat dit mooi zo doorgaat tot ze zelfstandig eten en het rulle eivoer eten ze al wel wat met trosgierst ;D
vandaag had ik ze even op de bodem van de kooi gezet en ging kiwi fladderen en hij kwam dus de lucht in  ;D een stukje kwam hij omhoog dus weer een stapje in de goede richting.
paps had ik bij ze even en de moeder niet omdat die het ergst plukt en de vader ging mooi op de bodem zitten eten aan de bakjes eivoer en zaadjes hij gaf het goede voorbeeld want pearl en mango gingen mee eten ;)
Nu zitten ze weer lekker warm bij elkaar in t broedhok het uitvliegen is nog steeds niet gebeurd trouwens het blijft nog steeds bij het op het randje zitten , mischien morgen wel?? ;D

Gerdy

iedere keer denk je...en jaaaaaaa daar gaan ze..maar nee dan hhuppen ze weer naar binnen..en voor je het in de gaten hebt zijn ze opeens uitgevlogen zo pittig om te zien.

wiesje73

Idd steeds denk ik en nu gaat het gebeuren hangen ze er half uit, vallen bijna maar krabbelen toch nog gauw terug haha ;) zul je zien zit er s'morgens als je van bed af komt kleintjes op de bodem en heb ik dat moment gemist ;)
dan zet ik ze er weer in en mogen ze het aan mij laten zien ;D

Caroline 1569

Oja hoor dat doen ze vaker.
Er lekker uitkomen als je niet kijkt.
Heb je er opeens drie ipv 2 op een stok zitten.
Caroline 1569

wiesje73

Of ze blijven lekker in t hok, dus ik denk ik zet ze dan maar 's op de bodem van de kooi warempel vliegt kiwi zo omhoog :o en kwam tegen de tralies aan klimt verder en zit op een stok :o oooo denkt mango dat kan ik ook en die vliegt niet maar klautert via de tralies omhoog en zat ook op de stok haha en de rest zit beduusd beneden te kijken haha en gaan maar verder met eivoer eten ;D
heb ze nu even weer in t hok terug gezet,pap en mam er in gedaan en ze zijn net weer gevoerd ;D

Larissa

Super dat het zo goed gaat, en ja soms hebben ze ff een zetje nodig

knuffels

wiesje73

Yeahhhh pearl is uitgevlogen het was ineens plof en die lag op de grond ;) een minuut erna kwam mango die vloog eruit  ;D
nu nog kiwi en misty.
de kleine lucky hand ik volledig op handopfok als enigste omdat die steeds te grof gevoerd werd en zaadjes poepte en dat ging heel goed.
Lucky is vandaag verhuisd naar Mariska ook hier van het forum en die doet aan handopfok en zocht dus een kleintje die ze zelf met pap verder moet groot brengen en die is erg blij met lucky.
ik ben er bij geweest en de kleine lucky heeft daar pap gehad waar ik bij was en dat ging super goed en hij/zij zit niet alleen maar bij andere papvalkjes van rond de 5 week.
hier op het forum kan ik mooi zien hoe lucky zich verder ontwikkeld dus dat is erg leuk.

Groetjes Wiesje

Rissiejjj

Het gaat super goed met Lucky!!!
Klein vreetzakkie is het, en het is net of die het snelle eten van de anderen leert, want ook lucky gaat wat sneller eten :)
Net ging hij al mooi op mijn vinger zitten en toen vond hij het eten nog wat prettiger.
Heerlijk vogeltje is het, die duidelijk laat merken hoe als hij het wil.
Foto's maak ik vandaag later eventjes.

wiesje73

Haiiii

Super hoor dat lucky het zo goed doet  ;D
ja hij heeft het goede voorbeeld van je andere valkjes hè  ;)
het is idd de kleinste maar heeft echt een pittig karaktertje haha.
blij om te horen allemaal!
kijk naar de foto's uit ;D

Rissiejjj

Hier de fotootjes van het grut!.
Lucky en Clowntje
Natuurlijk zit clowntje er weer bij, stel je is voor dat er wat pap wegvalt, haha. En zolang er niks weg valt kan ze lekker mijn horloge slopen.

En het hele valkengrut.
Bovenaan mijn arm is clowntje en de anderen zijn de jongen.

De jonge wildkleur kijkt wat belabberd, maar die wou ook graag pap, maar die krijgt nog maar 3 voedingen dus mocht ie alleen toekijken.