## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Caroline,

Misschien niet veel foto's, maar zeker wel mooie foto's :D
Ook Unique ziet er goed uit, maar het is een moment opname, jij zal hem, helaas, ook nog anders zien  :-\
Hopelijk is het de rui en knapt hij er snel van op.
Heb jij "het boek" ook gelezen? Ik geloof zelfs dat hij op de school-boekenlijst stond ;) ;D

Groetjes, Marian

Caroline



* Kleine update *


Unique at gisteren zo weinig dat ik hem aan het eind van de dag toch flink wat pap heb gegeven, met kropnaald .... vanmorgen zat hij weer lekker te eten aan van alles en nog wat (zijn kooi hangt dan ook goed vol op het moment met allerlei lekkers) en nu zit hij te dutten op 1 pootje ....

Maakte ik me gisteren zorgen, zie ik vandaag op zijn magere lijfje na, niks meer aan hem.  :-\

Waarom met kropnaald??

Met een spuitje of lepel krijg ik er met moeite 2 ml. in wat tevens een hoop stress veroorzaakt met kropnaald gaat er in één keer 9 ml. in.  ;)

====================

Kleine Quinn, ik schreef het van de week al blijft toch wat achter.  :-\ Het is ook de rustigste en het lijkt wel of de 2 haantje de voorste steeds beide door een ouder gevoerd en Quinn alleen de restjes krijgt.  :(

Hij blijft maar op hetzelfde gewicht hangen, terwijl de andere 2 dagelijks groeien. Hij heeft nu ook wat armoede veertjes.  :-\ maar gelukkig komt dit wel weer goed. Verder is er ook niks ana hem te merken, kropje leegt goed, hij is allert en bewegelijk, alleen minder dominant.  8)

Gisterenavond heb ik het eens even in de gaten gehouden en inderdaad hadden de 2 andere hele dikke bijna knappende kroppen en als hun klaar zijn met eten krijgt Quinn nog een beetje en gaan pa en ma op stok.  >:(

Quinn had maar een half kropje, de rest heb ik aangevuld met pap, wat er goed in ging.  ;) Kon hij ook lekker met een vol kropje slapen.

Zo had ik gisterenavond ineens  3 papkinders.

Wel lastig om alles gescheiden te houden, ieder zijn eigen theedoek, ieder zijn eigen bakje en spuit. Zelf met een andere vest Unique pappen dan de rest en mijn handen zijn inmiddels helemaal schraal van de Dettol desinfecterende handzeep.  ;)

Uiteraard neem ik geen enkel risico.  8)

Ik hou jullie op de hoogte .... ga nu Naomi pappen .... de andere 2 krijgen alleen maar in de avond.  ;)

Fijne hemelvaartsdag.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,wat een zorgen om Unique.  :-\
Misschien toch een idee om zijn ontlasting eens te laten onderzoeken ?
Zo aan de foto's tezien lijkt hij nog goed in zijn verenpakje te zitten.

Ahhh,kleine Quinn krijgt het minst.  :-\
Sneu maar het gebeurd vaker in een nest.
Hebben/hadden we hier ook bij Dandil&Maggy.
Gelukkig is het wel goed gekomen.  :D

Oja,waren weer hele mooie foto's !!  :-*

Groetjesssss Yvon en ook een hele fijne Hemelvaartsdag.  ;D
Helaas is het weer een stukje minder dan gister.  :-\


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Caroline,
Mooie foto's heb je weer geplaatst :)
Je hebt het maar druk met al je pap "kinderen"
Arme Quin de restjes krijgen :(
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Caroline,
Zo jij hebt het inderdaad opeens weer erg druk gekregen met 3 papvalkjes.
Wat is het nu fijn dat je een kropnaald kan gebruiken! Ik hoop echt dat Unique snel opknapt hoor. Het is ook altijd zo moeilijk te pijlen he, of ze nou ziek zijn of niet. Succes hoor!
Vervelend dat Quinn wat geholpen moet worden, doordat hij wat minder krijgt van mama en papa valk. Hopelijk komt daar snel weer verandering in en is de hulp alleen van korte duur nodig.

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Caroline, aaarch succes met de papvalkjes hoor!
Gelukkig kan jij de kropnaald gebruiken he!  Hopelijk gaat het ook snel beter met Unique, grtjs Ann



♪ Marlies

Gelukkig weet jij goed om te gaan met de kropnaald, en is het zo gebeurd. Ik durf het nog steeds niet goed. :-\

Jammer dat Quinn minder gevoerd wordt dan die andere 2. Gelukkig ben jij heel alert en pap je dan gewoon bij.
Komt ook wel weer goed. :D

Marian

Hoi Caroline,

Fijne dag gehad? :)
Wel handig dat je met de kropnaald overweg kunt, zo kun je snel en effectief zorgen.
Hoe is het vandaag met Unique gegaan?

Groetjes, Marian

Caroline



* Arme Quinn *


Ik hoop het Marlies, dat het met kleine Quin goed komt .... ik ben me net namelijk rot geschrokken.  :o :o

Helemaal in een jubelstemming .... Unique was namelijk een stuk fitter vandaag en tijdens het wegen vanavond woog hij 4 gram meer dan gisteren om dezelfde tijd .... pakte ik Quinn nog even uit het blok om zijn kropje te controleren.

Net als gisteren had hij weer een half kropje maar was toch ook 4 gram zwaarder.  :D

Aangezien ik toch pap maak voor Naomi, die trouwens ook steeds beter zelf gaat eten, maakte ik wat extra voor Quinn.  ;)

Na de pap nog even knuffelen en ik keek hem eventjes helemaal na, hier en daar zag ik een afgeknabbeld veertje en wat armoede veertjes maar verder niks, tot ik ineens zijn rechter pootje zag, dit was 1 x zo dik en vuurrood. Bij verder inspectie voelde het erg warm, deed het pijn en gebruikte Quinn het niet graag, ik kan verder geen wondje vinden, het is echt onderhuids.  :-\ :'(

:censuur :censuur :censuur Heb ik weer.  :'(

Ik heb even wat foto's gemaakt.

Of Quinn het gisteren al had weet ik niet, als hij bij me op mijn hand zit valt zijn vleugeltje er namelijk over heen en zie je helemaal niks. En .... hij staat er wel gewoon op.

Dinsdag maakte en plaatste ik deze foto en zie je nog niks.



Quinn net, een kwartiertje geleden.  :-\


Zo zie je als je het weet een heel klein beetje ....


Let op zijn dijbeentje ....


Zielig hè??  :'(


Even ter vergelijking zijn andere pootje.

Vanavond kan ik uiteraard niks voor hem doen, morgen neem ik gelijk contact op met mijn dierenarts of hij me kan helpen, ze hebben op dit soort gebied wel enige ervaring met vogels, het interne van een vogel wordt vaak wat moeilijker, lukt het hier niet zal ik op zoek moeten gaan naar een vogelarts die morgen geopend is.  ::)

Dit verklaard natuurlijk waarom hij wel wat te eten krijgt maar niet voldoende .... de andere 2 duwen hem zo onderste boven.  :-\ >:(

Ik hou jullie op de hoogte.

=======================

Nog even terugkomend op Unique, die is volgens mij weer aan het opknappen .... hij heeft de hele dag geen pap gehad en was dus vanavond 4 gram zwaarder. Hij oogt ook wat frisser.  ;)

Gelukkig maar.  :D

Nu ga ik gauw naar mijn bedje, we hebben vandaag veel gefietst en gewandeld met de kids en lekker gepiknikt en naar de speeltuin geweest, kortom een leuke maar vermoeiende dag.  :)

Trusten voor straks en dank je voor jullie lieve berichtjes.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Oh jeetje, ziet er echt niet goed uit :-\
Inderdaad, dat heb jij weer, snap dat je ervan kan vloeken!!
Hopelijk weet de da raad.
Knuffel voor jou!

Liefs, Marian

Dierenfreackske

Hoi Caroline, ocharm de kleine lieve schat, wat zielig van zijn dijtje, arme Quinn, ik hoop dat je morgen de va kan bereiken hoor, en hij snel beter is! Komt heus wel goed met jouw goede zorgen. Succes straks hoor , duim dat het goed komt !
Grtjs Ann



☺ Pita ☺

Ooow wat zieliggggggggg lijkt wel een ontsteking.
Kan je er geen betadine op smeren? Dattrekt er toch in? En kan volgens mij geen kwaad?
Ik roep maar wat hoor.
Sterkte met de kleine.
Groetjes Petra.

Gerdy

hoi Caroline..

ach gossie..dat dijtje ziet er echt heel erg rood uit..

hoe is het vandaag met zijn pootje?

drie pappertjes..je krijgt het steeds weer drukker..

gr gerdy


ManjaV

Ach...wat zielig voor Quinn  :'( lijkt op een ontsteking he?
Ik hoop dat je vandaag een vogelarts kunt bereiken die de oplossing weet...het arme valkje...zo klein en dan zo een zeer pootje  :-\

Blij te horen dat het met Unique beter gaat en heel veel sterkte met Quinn...geef hem maar een kroeltje van mij...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Kimm

ach wat sneu zeg.  :-\
het lijkt inderdaad op een ontsteking.

sterkte en ik hoop dat het gauw goed komt.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010